Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 964 din 6 august 2013  privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare, la nivelul Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 964 din 6 august 2013 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare, la nivelul Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 622 din 7 octombrie 2013

    Văzând Referatul de aprobare al Serviciului presă şi relaţii publice nr. E.N. 7.952/2013,
    în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, al Hotărârii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 781/2002 privind protecţia informaţiilor secrete de serviciu,

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobă Lista informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Se aprobă Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii, prevăzută în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Structurile competente din cadrul Ministerului Sănătăţii pentru verificarea respectării prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetăţenilor la unele informaţii, sunt prevăzute în anexa nr. 4
    ART. 5
    (1) Asigurarea accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul Compartimentului relaţii publice sau al persoanei desemnate în acest scop.
    (2) Raportul periodic de activitate al Ministerului Sănătăţii, ce urmează a fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se elaborează anual de către Serviciul de politici publice din cadrul Direcţiei de asistenţă medicală şi politici publice.
    ART. 6
    (1) În scopul aplicării prevederilor art. 6 şi 7 din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, direcţiile şi serviciile din cadrul Ministerul Sănătăţii vor transmite Compartimentului relaţii publice din cadrul Serviciului presă şi relaţii publice, după caz, astfel:
    a) răspunsul la solicitarea informaţiei de interes public, în termen de:
    - 5 zile de la data înregistrării solicitării, la direcţiile şi serviciile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii;
    - cel mult 25 de zile, în cazul unor informaţii complexe;
    b) în termen de maximum 5 zile de la data înregistrării solicitării, o adresă motivată cu privire la imposibilitatea instituţiei de a formula un răspuns în 10 zile, răspunsul instituţiei urmând a fi transmis în termen de 30 de zile;
    c) refuzul comunicării informaţiilor solicitate, cu motivaţia corespunzătoare, în termen de 3 zile de la data înregistrării solicitării petentului.
    (2) În vederea respectării termenelor prevăzute la alin. (1), Serviciul presă şi relaţii publice va transmite, dacă este cazul, solicitarea de informaţie de interes public către direcţiile şi serviciile din cadrul Ministerului Sănătăţii, în termen de două zile de la data înregistrării.
    ART. 7
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 8
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                p. Ministrul sănătăţii,
                     Raed Arafat,
                   secretar de stat


    Bucureşti, 6 august 2013.
    Nr. 964.


    ANEXA 1

                                LISTA
      informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit
         art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la
           informaţiile de interes public, cu modificările şi
                      completările ulterioare

    1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii şi a direcţiilor de sănătate publică
    2. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare
    3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Ministerului Sănătăţii şi funcţiile acestora, precum şi C.V.-ul şi declaraţiile de avere
    4. Datele de contact ale departamentelor din aparatul central
    5. Programul de audienţe al persoanelor din conducerea Ministerului Sănătăţii
    6. Coordonatele de contact ale instituţiilor aflate în subordinea şi în coordonarea Ministerului Sănătăţii (denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de internet)
    7. Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil
    8. Politici publice ale Ministerului Sănătăţii (Planul strategic instituţional, Planul de acţiune pentru implementarea Planului strategic instituţional, Programe de sănătate, Plan de imunizări etc.)
    9. Memorandumurile de finanţare dintre Guvernul României şi Comisia Europeană (Banca Mondială)
    10. Programele cu finanţare UE, gestionate de Unitatea de implementare a programelor
    11. Lista cuprinzând documentele de interes public
    12. Modalităţile de contestare a deciziei Ministerului Sănătăţii, în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
    13. Situaţiile care constituie un risc pentru sănătatea publică şi măsurile care trebuie adoptate pentru a înlătura sau diminua efectele nefavorabile
    14. Proiectele de acte normative aflate în avizare internă/dezbatere publică, conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu completările ulterioare
    15. Raportul de activitate al Ministerului Sănătăţii (anual)
    16. Acte normative în vigoare
    17. Informaţii privind libera circulaţie a profesioniştilor din domeniul sanitar


    ANEXA 2

                            LISTA
      informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit
        art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la
           informaţiile de interes public, cu modificările şi
                     completările ulterioare

    1. Comunicate de presă, informări, precizări
    2. Materiale informative (broşuri) editate de Ministerul Sănătăţii, în limita stocului disponibil
    3. Concluziile şi măsurile acţiunilor de control/misiunilor de audit
    4. Soluţiile adoptate pentru rezolvarea plângerilor/sesizărilor/reclamaţiilor
    5. Indicatori anuali privind starea de sănătate a populaţiei
    6. Numărul total al acţiunilor de control, misiunilor de audit, numărul sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate la Ministerul Sănătăţii, în condiţiile legii
    7. Numărul total de controale efectuate, de decizii de suspendare a activităţii, de retrageri sau anulări de autorizaţii de funcţionare, precum şi valoarea totală a amenzilor aplicate de către inspecţiile sanitare de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti
    8. Contractele de achiziţii, în condiţiile legii
    9. Programe de sănătate
    10. Ghiduri
    11. Regulamente comunitare
    12. Legislaţie internă
    13. Lista comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii
    14. Avize/Autorizaţii acordate de Ministerul Sănătăţii
    15. Proiecte cu finanţare nerambursabilă (fonduri Phare, fonduri structurale, fonduri bilaterale etc.) în condiţiile legii


    ANEXA 3

                             LISTA
       informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea
                  principiului confidenţialităţii

    1. Rapoartele de control şi audit
    2. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise de ministrul sănătăţii, care nu vizează aspecte financiare
    3. Notele de serviciu cu caracter intern
    4. Sesizările şi documentele comisiei de disciplină
    5. Sesizările, reclamaţiile, petiţiile
    6. Corespondenţa scrisă cu instituţiile sau autorităţile publice interne şi internaţionale
    7. Corespondenţa cu organizaţiile patronale şi sindicale, asociaţiile profesionale
    8. Corespondenţa cu furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare, precum şi cu pacienţii
    9. Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, a actelor emise de ministrul sănătăţii
    10. Conţinutul dosarelor privind litigiile în care instituţia este implicată şi numele consilierilor juridici care susţin interesele Ministerului Sănătăţii
    11. Documentele a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată
    12. Planul privind controalele tematice
    13. Anexa la referatul justificativ de stabilire a domeniilor auditabile, proiectul planului de audit şi planul de audit
    14. Statele de funcţii şi statele de plată
    15. Informaţii cu privire la datele personale, potrivit legii
    16. Registrul de înregistrare a avizelor şi autorizaţiilor emise în aplicarea legii
    17. Listele de inventariere a bunurilor
    18. Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor
    19. Informaţiile individuale privind sănătatea cetăţenilor, deţinute de către Ministerul Sănătăţii
    20. Informaţii care fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii
    21. Documente clasificate
    22. Documente ce pot fi considerate secrete de serviciu
    23. Documentele de circuit intern, şi anume:
    Referatele care stau la baza:
    - aprobării/avizării structurilor organizatorice şi modificării acestora la unităţile sanitare publice şi private, indiferent de subordonare;
    - aprobării actelor normative, la nivel de ordin;
    - aprobării excepţiilor de la prevederile unor acte normative, precum şi referatele în baza cărora se aprobă liniile de gardă sau modificările statelor de funcţii etc.


    ANEXA 4

                         STRUCTURILE COMPETENTE
      din cadrul Ministerului Sănătăţii pentru verificarea respectării
       prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces
        la informaţiile de interes public, cu modificările şi
          completările ulterioare, cu privire la exceptarea de la
            accesul liber al cetăţenilor la unele informaţii

    1. Informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, cele privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii
    Structuri competente:
    - ministrul sănătăţii;
    - secretarul general sau secretarul general adjunct;
    - compartimentul documente clasificate.
    2. Informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială, precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii
    Structuri competente:
    - Direcţia buget, finanţarea investiţiilor şi relaţia cu CNAS;
    - Direcţia contabilitate şi patrimoniu;
    - Direcţia juridică şi contencios.
    3. Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii
    Structuri competente:
    - Direcţia generală resurse umane şi certificare.
    4. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală şi sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare, informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces, precum şi informaţiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor
    Structuri competente:
    - Direcţia generală resurse umane şi certificare;
    - Direcţia juridică şi contencios.
                      __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016