Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 963 din 4 iulie 2017 privind elementele care compun echipamentul specific şi condiţiile de utilizare a acestuia de către inspectorii sociali în misiuni de inspecţie/activităţi de investigare socială
EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 629 din 2 august 2017
Având în vedere:
- prevederile art. 3, art. 6 alin. (1), art. 8 alin. (1) lit. f) şi art. 16 pct. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2016 pentru aprobarea Statutului special al funcţiei publice specifice de inspector social şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
– Referatul privind aprobarea proiectului de Ordin privind elementele care compun echipamentul specific şi condiţiile de utilizare a acestuia de către inspectorii sociali în misiuni de inspecţie/activităţi de investigare socială nr. 8.021/DIS din 29.03.2017, elaborat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2016 pentru aprobarea Statutului special al funcţiei publice specifice de inspector social şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială,
în temeiul prevederilor art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale,
ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Prezentul ordin stabileşte elementele care compun echipamentul specific şi condiţiile de utilizare a acestuia de către inspectorii sociali în desfăşurarea misiunilor de inspecţie/activităţii de investigare socială.
(2) Prezentul ordin se aplică inspectorilor sociali de la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, denumită în continuare Agenţie, precum şi inspectorilor sociali de la nivelul agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, denumite în continuare agenţii teritoriale.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) echipamentul specific reprezintă ansamblul elementelor necesare pentru echiparea inspectorilor sociali pentru desfăşurarea în condiţii optime a misiunilor de inspecţie/activităţii de investigare socială şi reprezintă totalitatea obiectelor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, aparatura tehnică, precum şi însemnele de identificare;
b) aplicaţia intranet reprezintă spaţiul virtual privat care oferă inspectorilor sociali posibilitatea de a organiza şi accesa rapid informaţiile, de a colabora eficient şi a folosi alte aplicaţii interne. Managementul informaţiilor, proiectelor, datelor se face online şi este bazat pe protocoale internet şi browsere web. Accesul la informaţii se face protejat prin utilizator şi parolă, ierarhizat după nivele prestabilite.
ART. 3
(1) Echipamentul specific este utilizat în exercitarea atribuţiilor de serviciu şi este compus din următoarele elemente:
a) obiecte de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii corespunzătoare sezonului de vară şi iarnă, care să cuprindă ecuson detaşabil, sacou/geacă, fustă/pantaloni, cămaşă, pantofi/ghete;
b) aparatură tehnică: telefon mobil, aparat de fotografiat/cameră de filmat, reportofon, laptop şi geantă aferentă, hard disk extern, acces internet, precum şi licenţele pentru softurile aferente;
c) însemne de identificare: legitimaţia, insigna şi ordinul de deplasare.
(2) Contravaloarea drepturilor prevăzute la alin. (1) lit. a) se acordă o dată pe an în numerar şi se achită integral sau eşalonat în două tranşe, în cuantum total de 2.500 lei, de către Agenţie sau agenţiile teritoriale unde inspectorul social îşi desfăşoară activitatea.
(3) Echipamentul specific prevăzut la alin. (1) lit. b) va fi achiziţionat de Agenţie/agenţiile teritoriale, contravaloarea, în cuantum de 1.700 lei/an/inspector social, fiind decontată de Agenţie/agenţiile teritoriale.
(4) Echipamentul specific prevăzut la alin. (1) lit. b) este achiziţionat pentru activitatea desfăşurată la nivel de serviciu/birou/compartiment de inspecţie socială, în funcţie de numărul de inspectori sociali, iar în cazul uzurii şi/sau deteriorării, este schimbat ori de câte ori situaţia o impune.
(5) Pierderea, deteriorarea sau distrugerea parţială ori totală a aparaturii tehnice, a legitimaţiei şi insignei în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu, din motive imputabile inspectorului social, atrage răspunderea patrimonială a acestuia.
(6) În cazul pensionării sau al decesului unui inspector social, uniforma de serviciu acordată nu se restituie şi nu se datorează diferenţă de valoare pentru aceasta.
ART. 4
(1) Obiectele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesoriile aferente sunt purtate obligatoriu pe întreaga perioadă a îndeplinirii atribuţiilor de serviciu ale inspectorilor sociali atât în activitatea de teren, cât şi în activitatea de birou.
(2) Inspectorii sociali utilizează aparatura după cum urmează:
a) telefonul mobil este utilizat ori de câte ori situaţia o impune în activitatea de control, evaluare, monitorizare şi investigare socială;
b) aparatul de fotografiat/camera de filmat poate fi folosit/folosită doar în misiunile de control/evaluare sau în activităţile de investigare, imaginile fiind înregistrate ca anexe în documentele de control. Pozele şi înregistrările care nu sunt folosite în momentul încheierii documentelor specifice se şterg;
c) reportofonul este utilizat în situaţia intervievării martorilor/persoanelor care oferă informaţii cu privire la obiectul misiunii de inspecţie sau activităţii de investigare socială, după caz, cu pregătirea şi informarea prealabilă a acestora. Informaţiile sunt folosite numai pentru întocmirea documentelor/dosarului ce fac/face obiectul transmiterii către organele abilitate;
d) laptopul, hard diskul extern şi accesul la internet pot fi folosite pentru întocmirea documentelor prevăzute de legislaţia în vigoare la momentul finalizării activităţii de control, evaluare şi monitorizare, precum şi pentru stocarea datelor confidenţiale aflate în memoria laptopului pentru o mai bună păstrare/arhivare a acestora; pentru activitatea de investigare socială se va utiliza pentru obţinerea de informaţii şi comunicarea online prin intermediul reţelelor de socializare şi comunicarea online prin intermediul aplicaţiei intranet, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Elementele specifice tehnicii IT deţin sistemele de operare necesare pentru activitatea de control, evaluare, monitorizare şi investigare socială, precum şi accesoriile necesare finalizării acesteia (imprimantă portabilă şi geanta aferentă, mouse, acces internet).
(4) Modelul, culoarea şi materialul folosit pentru obiectele de îmbrăcăminte pentru inspectorul social, modelul ecusonului detaşabil, precum şi numărul echipamentelor specifice necesare în cadrul serviciului/biroului/compartimentului de inspecţie socială vor fi stabilite prin decizie a directorului general în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
(5) Însemnele de identificare ale inspectorului social sunt reprezentate astfel:
a) legitimaţia este încorporată în buzunarul portinsignei şi conţine următoarele date: denumirea angajatorului, numărul de identificare, numele şi prenumele inspectorului social, funcţia deţinută, locul de muncă, seria şi numărul cărţii de identitate/buletinului de identitate;
b) insigna este din tombac vopsit cu poliester, în formă octogonală, cu dimensiunea Ø 50 mm, având sistem de prindere pe spate cu bandă dublu adezivă, fondul este albastru şi conţine inscripţiile pe fond argintiu: „INSPECŢIA SOCIALĂ“, stema ţării, două steluţe laterale, numărul de identificare al inspectorului social şi „ROMÂNIA“. Insigna este prezentată în interiorul unui portofel negru din piele, pe exteriorul acestuia fiind inscripţionat „INSPECŢIA SOCIALĂ“;
c) ordinul de deplasare (delegaţie) este documentul care stă la baza demarării, decontării şi justificării cheltuielilor efectuate în desfăşurarea misiunilor de inspecţie şi/sau activităţii de investigare socială pe teritoriul ţării şi se supune modelului-cadru privind documentele financiar-contabile.
ART. 5
(1) Echipamentul specific misiunii de inspecţie şi activităţii de investigare socială este obligatoriu şi se acordă gratuit de către angajator.
(2) Echipamentul specific se acordă din oficiu, în baza referatului de necesitate al şefului de serviciu/birou/compartiment de inspecţie social din cadrul Agenţiei/agenţiilor teritoriale, sau la solicitarea inspectorului social, prin cerere scrisă.
(3) Cererile scrise ale inspectorilor sociali pentru obţinerea echipamentului specific prevăzut la:
a) art. 3 alin. (1) lit. a) şi c) se aprobă de către directorul general al Agenţiei/directorul executiv al agenţiei teritoriale unde îşi desfăşoară activitatea inspectorul social;
b) art. 3 alin. (1) lit. b) se analizează şi se avizează de şeful serviciului/biroului/compartimentului de inspecţie socială şi se aprobă de către directorul general al Agenţiei/directorul executiv al agenţiilor teritoriale.
ART. 6
(1) Asigurarea echipamentului specific pentru inspectorii sociali se va face treptat, în limita fondurilor bugetare aprobate anual prin legea bugetului de stat, dar nu mai târziu de un an de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
(2) Până la dotarea personalului cu echipamentul specific se va utiliza ţinuta civilă.
ART. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
Lia-Olguţa Vasilescu
Bucureşti, 4 iulie 2017.
Nr. 963.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: