Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 955 din 9 iunie 2006  pentru aprobarea modelului si continutului formularului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 955 din 9 iunie 2006 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 16 august 2006
În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>art. 12^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul şi conţinutul formularului "Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri" (390 VIES), prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Formularul prevãzut la art. 1 se completeazã şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi arhivare ale formularului prevãzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.
ART. 4
Procedura de gestionare a declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri este stabilitã în anexa nr. 4.
ART. 5
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Direcţia generalã de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã de legislaţie impozite indirecte şi Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 9 iunie 2006.
Nr. 955.

ANEXA 1


┌───────┬───────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────────┐
│390 │DECLARAŢIE RECAPITULATIVĂ │(Sigla │ │
│VIES │PRIVIND LIVRĂRILE/ACHIZIŢIILE │ │ │
│ │INTRACOMUNITARE DE BUNURI │ │ │
└───────┴───────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│PERIOADA DE RAPORTARE │
├────┬──┬──┬──┬───────────────┬──┬──┬─────────────────────────────────────────┤
│ANUL│ │ │ │PERIOADA: │ │ │Perioada trimestriala: T1. T2, T3 sau T4 │
└────┴──┴──┴──┴───────────────┴──┴──┴─────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│FELUL DECLARATIEI │
├───────────────────────────────────────┬─┬─────────────────────────────────┬─┤
│DECLARATIE INITIALA │ │DECLARATIE RECTIFICATIVA │ │
└───────────────────────────────────────┴─┴─────────────────────────────────┴─┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE │
├──────────────────────────────────────────┬────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┴────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┤
│DENUIRE/NUME,PRENUME │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DOMICILIUL FISCAL │
├───────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────┤
│JUDET │ SECTOR │ │
├───────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────┤
│LOCALITATE │ │
├───────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│STRADA │ │
├───────────────────┼───────────┬───┬─────────────┬───────┬───────────────────┤
│COD POSTAL │ │NR │ │BLOC │ │
├───────────────────┼───┬───────┼───┴─────────────┼───────┼───────────────────┤
│SCARA │ │ETAJ │ │AP │ │
├───────────────────┼───┴───────┴───────┬──────┬──┴───────┴───────────────────┤
│TELEFON │ │ FAX │ │
├───────────────────┴───────────────────┴──────┴──────────────────────────────┤
│E-MAIL │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│REZUMAT DECLARATIE │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┤
│NUMAR TOTAL PAGINI ANEXA LA DECLARATIE │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┼─┼─┼─┤
│NUMAR TOTAL AL OPERATORILOR INTERCOMUNITARI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│SUMA LIVRARILOR/ACIZITIILOR INTRACOMUNITARE DE BUNURI │
├───────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│LIVRARI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ACHIZITII │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│LIVRARI IN CADRUL UNEI OPERATIUNI TRIUNGHIULARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ACHIZITII IN CADRUL UNEI OPERATIUNI TRIUNGHIULARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele │
│inscrise in acest formular sunt corecte si complete │
├─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Numele persoanei care face declaratia │ │
├────────────────────┬────────────────────┴───────┬───────────────────────────┤
│Functia │ │ │
├────────────────────┼────────────────────────────┤ Stampila │
│Semnatura │ │ │
└────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeaza de personalul organului fiscal │
├──────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┤
│Organ fiscal │ │
├──────────────────────┼─────────────────┬──────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│Numar inregistrare │ │Data inregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │
├──────────────────────┴───────────────┬─┴──────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│Numele persoanei care a verificat │ │
├─────────┬──────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┴──┬─┬─┬─┬─┬─────────┬─┬─┬─────┬─┬─┬─┬─┤
│COD │ RO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ANUL│ │ │ │ │ PERIOADA│ │ │ PAG │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴────┴─┴─┴─┴─┴─────────┴─┴─┴─────┴─┴─┴─┴─┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ LISTA OPERATIUNILOR INTRACOMUNITARE │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│TARA COD DENUMIRE/NUME, TIP* BAZA IMPOZABILA │
│ OPERATOR INTRACOMUNITAR PRENUME OPERATOR (A/L/ │
│ INTRACOMUNITAR T/Z) │
│ │
└┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬───┬─────────────────┬──┬──┬─┬──┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬┘
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤ ├─────────────────┤ ├──┤ ├──┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─────────────────┘ └──┘ └──┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

┌────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│TOTAL pagina │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
________
*) TIP operatiune se completeaza cu: A achizitie, L livrare, T livrari
in cadrul unei operatiuni triunghiulare, Z acizitii in cadrul unei operatiuni
triunghiulare




ANEXA 2

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri

1. Declaraţia recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri, denumitã în continuare declaraţie recapitulativã, se depune trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii trimestrului de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat în trimestrul de raportare livrãri şi/sau achiziţii intracomunitare, precum şi livrãri şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
2.1. Declaraţia recapitulativã se depune, în format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la poştã, prin scrisoare recomandatã;
- prin completare pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice;
- prin SEN, de cãtre marii contribuabili.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat, conform legii.
Formatul se editeazã în douã exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic;
- un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã.
Formatul electronic al declaraţiei recapitulative se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Finanţelor Publice depun formatul electronic al declaraţiei recapitulative direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
3. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA vor depune declaraţia recapitulativã numai în trimestrul de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile intracomunitare, precum şi pentru livrãrile şi achiziţiile în cadrul unei operaţiuni triunghiulare efectuate.
4. Existã o relaţie clarã între faptul generator în cazul unei livrãri de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrãrii de bunuri.
Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare, evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei intervine:
- în a cincisprezecea zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea; sau
- dacã a fost emisã o facturã pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii acestei facturi, atât pentru livrãri intracomunitare, cât şi pentru achiziţiile intracomunitare.
Prin urmãtoarele douã exemple se face un rezumat al acestor reguli.
a) Factura este emisã ulterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã,
supusã TVA şi taxabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
─────────────────────────────────────────────
Data facturii: 20/07/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 15/07/2007 Exigibilitatea: 15/07/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în declaraţia Achiziţia intracomunitarã se
recapitulativã aferentã evidenţiazã în decontul de TVA
trimestrului III al anului 2007 pentru luna iulie 2007 sau pentru
trimestrul III al anului 2007,
precum şi în declaraţia
recapitulativã aferentã
trimestrului III al anului 2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul III al anului 2007.
b) Factura este emisã anterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã,
supusã TVA şi taxabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
──────────────────────────────────────────
Data facturii: 29/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 29/06/2007 Exigibilitatea: 29/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în declaraţia Achiziţia intracomunitarã se
recapitulativã aferentã evidenţiazã în decontul de TVA pentru
trimestrului II al anului 2007 luna iunie 2007 sau pentru
trimestrul II al anului 2007, precum
şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului II al
anului 2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul II al anului 2007.

Secţiunea 1

Cartuşul "Perioada de raportare" se completeazã cu:
- anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2007);
- perioada de raportare aferentã operaţiunilor realizate; formatã din douã caractere, primul fiind litera "T" şi al doilea fiind cifra aferentã trimestrului respectiv (de exemplu: pentru trimestrul II se va înscrie "T2").
Declaraţia depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi declaraţii, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular.
În declaraţia rectificativã se rectificã tranzacţii declarate în orice perioadã de raportare anterioarã şi se cuprind numai informaţiile corecte referitoare la tranzacţiile pentru care se opereazã rectificarea.
Declaraţia rectificativã se foloseşte şi pentru reducerea bazei de impozitare a achiziţiilor intracomunitare în situaţia prevãzutã de lege.
Cartuşul "Date de identificare" conţine:
1. "Codul de identificare fiscalã" - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã.
Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
2. "Denumire/nume, prenume" - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
3. "Domiciliul fiscal" - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA.
Cartuşul "Rezumat declaraţie" conţine:
- numãrul total al paginilor anexate la declaraţie;
- numãrul total al operatorilor intracomunitari, indiferent de numãrul operaţiunilor;
- valoarea operaţiunilor, defalcatã pe tipuri: livrãri şi livrãri în cadrul operaţiunilor triunghiulare şi, dupã caz, achiziţii şi achiziţii în cadrul operaţiunilor triunghiulare.

Secţiunea a 2-a

Se completeazã cu tranzacţiile intracomunitare efectuate, în urmãtoarea ordine:
1. livrãri intracomunitare de bunuri;
2. livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare;
3. achiziţii intracomunitare de bunuri;
4. achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare.
Fiecare paginã aferentã secţiunii a 2-a va conţine în antet informaţii privind codul de înregistrare în scopuri de TVA, perioada aferentã şi numãrul paginii.
1. Livrãri intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a livrãrilor intracomunitare de bunuri scutite de la plata taxei în condiţiile <>art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe fiecare cumpãrãtor, pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv.
2. Livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a livrãrilor ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, prevãzute la <>art. 132 1 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, efectuate în statul membru de sosire a bunurilor expediate sau transportate, pe fiecare beneficiar al livrãrii ulterioare ce are desemnat un cod T şi pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv.
3. Achiziţii intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a achiziţiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care aceastã persoanã impozabilã este obligatã la plata taxei conform <>art. 151 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pentru care exigibilitatea taxei intervine în acelaşi trimestru calendaristic.
4. Achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care furnizorul a desemnat persoana impozabilã beneficiarã drept persoana obligatã la plata taxei, în conformitate cu <>art. 150 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Coloana "Ţara" - se înscrie codul ţãrii care a emis codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului/furnizorului.
Coloana "Cod operator intracomunitar" - se înscrie codul de identificare al operatorului fãrã codul de ţarã. Acesta trebuie introdus fãrã spaţii, virgule sau puncte.
Coloana "Tipul operaţiunii":
L - pentru livrãri intracomunitare cãtre alte state membre;
T - pentru livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare;
A - pentru achiziţii intracomunitare din alte state membre;
Z - pentru achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare.
Coloana "Baza impozabilã" - valoarea tranzacţiei/tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul client/furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA, stabilitã potrivit prevederilor titlului VI din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
În subsolul paginii va fi înscrisã suma totalã a tranzacţiilor înscrise în pagina respectivã, iar pe ultima paginã a declaraţiei va fi înscris şi totalul general al operaţiunilor.
Toate sumele vor fi înscrise în lei.

ANEXA 3

CARACTERISTICILE
de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi arhivare a Declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri

Denumire formular: Declaraţie recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri
Cod: 14.13.01.02/r
Format: A4/t1
Caracteristici de tipãrire:
- pe o singurã faţã;
- se utilizeazã echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie gratuit de cãtre unitãţile fiscale teritoriale.
Se difuzeazã: gratuit.
Se utilizeazã la: declararea operaţiunilor intracomunitare
Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare.
Circulã: - în format electronic, la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã plãtitorul de taxã pe valoarea adãugatã îşi are domiciliul fiscal;
- în format hârtie, în douã exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal.
Se arhiveazã: - formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.

ANEXA 4

PROCEDURĂ
de gestionare a Declaraţiei recapitulative privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri

În vederea îndeplinirii cerinţelor Regulamentului CE nr. 1798/2003, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizeazã operaţiuni intracomunitare, au obligaţia sã depunã trimestrial Declaraţia recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri (390 VIES).
1. Depunerea declaraţiei recapitulative
1.1. Declaraţia recapitulativã se depune trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, la organul fiscal competent.
1.2. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA vor depune declaraţia recapitulativã numai în trimestrul de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile intracomunitare, precum şi pentru livrãrile şi achiziţiile în cadrul unei operaţiuni triunghiulare efectuate.
2. Prelucrarea declaraţiei recapitulative
2.1. Prelucrarea declaraţiilor recapitulative depuse de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA se realizeazã de cãtre organul fiscal competent, prin folosirea programului informatic de prelucrare pus la dispoziţie de Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare termenului de depunere a declaraţiei.
2.2. Informaţiile din declaraţiile recapitulative se introduc într-o bazã centralã de date.
3. Transmiterea informaţiilor din baza centralã de date cãtre organul fiscal competent
În ziua lucrãtoare imediat urmãtoare, din baza de date centralã se transmit cãtre fiecare organ fiscal competent informaţiile din declaraţiile recapitulative depuse de persoanele impozabile din raza lui de competenţã, în vederea verificãrii formale.
4. Verificarea formalã a declaraţiilor recapitulative
4.1. Pentru fiecare declaraţie recapitulativã organul fiscal competent va verifica:
a) corectitudinea codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile care realizeazã operaţiuni intracomunitare, prin verificarea datelor de identificare din declaraţie cu cele existente în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA;
b) integralitatea codurilor de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorilor strãini înscrişi în declaraţie: înscrierea corectã a codului de ţarã, precum şi a numãrului de caractere al codului;
c) corelarea totalului sumelor aferente livrãrilor/achiziţiilor intracomunitare din declaraţia recapitulativã cu cele înscrise în rândurile corespunzãtoare din decontul de TVA sau decontul special de TVA, dupã caz, astfel:
- livrãri + livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din declaraţia recapitulativã = livrãri intracomunitare din decontul de TVA;
- achiziţii + achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare din declaraţia recapitulativã = achiziţii intracomunitare din decontul de TVA sau decontul special de TVA, dupã caz;
d) îndeplinirea obligaţiei de depunere a declaraţiei recapitulative, prin încrucişarea informaţiilor referitoare la persoanele impozabile care au declarat livrãri/achiziţii în deconturile de TVA şi deconturile speciale de TVA depuse, cu informaţiile referitoare la persoanele impozabile care au depus declaraţii recapitulative.
4.2. În cazul persoanelor impozabile cu obligaţii declarative lunare, precum şi în cazul în care, în cadrul trimestrului de raportare au fost depuse mai multe deconturi speciale de TVA de cãtre contribuabil, corelaţiile se verificã avându-se în vedere totalul livrãrilor, respectiv al achiziţiilor, înscrise în toate declaraţiile depuse în cadrul perioadei la care se referã declaraţia recapitulativã.
5. Notificarea persoanelor impozabile
5.1. Dupã prelucrarea declaraţiilor recapitulative vor fi identificate:
- persoanele impozabile, care nu au depus declaraţia recapitulativã deşi în decontul de TVA sau decontul special de TVA au declarat livrãri/achiziţii intracomunitare, potrivit pct. 4.1 lit. d);
- persoanele impozabile care au depus declaraţii recapitulative care prezintã erori, potrivit pct. 4.1 lit. a)-c).
5.2. Pentru persoanele impozabile prevãzute la pct. 5.1 se emit:
- notificãri pentru nedepunerea declaraţiei;
- notificãri pentru corectarea declaraţiei.
5.3. Notificãrile prevãzute la pct. 5.2 se emit pânã cel târziu la data de 25 a lunii urmãtoare termenului legal de depunere a declaraţiei recapitulative.
5.4. Persoanele impozabile care depun cu întârziere declaraţia recapitulativã sunt sancţionate potrivit <>art. 189 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu amendã de la 50 RON la 1.500 RON, pentru persoanele fizice, şi cu amendã de la 500 RON la 10.000 RON, pentru persoanele juridice.
5.5. Declaraţiile recapitulative depuse sau corectate ca urmare a notificãrilor transmise se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.
6. Prelucrarea declaraţiilor recapitulative rectificative
6.1. Declaraţiile recapitulative se rectificã, în urma notificãrii pentru corectarea declaraţiei, transmisã de organul fiscal competent sau, din oficiu, de cãtre persoana impozabilã, prin depunerea unei declaraţii recapitulative rectificative.
6.2. Declaraţiile recapitulative rectificative se prelucreazã în momentul primirii lor de la persoanele impozabile.
6.3. Se verificã existenţa bifei în cãsuţa prevãzutã de formular, în vederea marcãrii corespunzãtoare în sistemul informatic.
7. Organizarea bazei centrale de date "Declaraţii recapitulative"
7.1. Informaţiile din declaraţiile recapitulative depuse la termenele legale de depunere, precum şi cele depuse ca urmare a notificãrilor transmise de organele fiscale competente se introduc într-o bazã centralã de date denumitã "Declaraţii recapitulative".
7.2. Baza de date "Declaraţii recapitulative" cuprinde douã secţiuni:
- livrãri - în care se înscriu toate livrãrile intracomunitare de bunuri (cod L) şi toate livrãrile ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (cod T);
- achiziţii - în care se înscriu achiziţiile intracomunitare de bunuri (cod A) şi achiziţiile de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare (cod Z).
7.3. Informaţiile din declaraţiile recapitulative rectificative depuse de persoanele impozabile se introduc în aceeaşi bazã centralã de date, însã se marcheazã corespunzãtor.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016