Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 94 din 10 mai 2011  privind evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 94 din 10 mai 2011 privind evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual incadrat in Ministerul Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 17 mai 2011
    Având în vedere prevederile art. 26 alin. (6) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice,
    în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri de Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul ordin instituie norme juridice referitoare la evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual care ocupã funcţii în unitãţile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, în instituţiile şi structurile aflate în subordinea MAI, precum şi ale personalului contractual detaşat la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, denumit în continuare personal contractual.
    ART. 2
    (1) Activitatea profesionalã a personalului contractual se apreciazã anual, ca urmare a evaluãrii performanţelor profesionale individuale.
    (2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale, denumitã în continuare evaluare, constã în aprecierea obiectivã a activitãţii personalului contractual, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor individuale, stabilite anual, cu rezultatele obţinute în mod efectiv, în funcţie de criteriile stabilite de prezentul ordin.
    (3) Scopul evaluãrii constã în:
    a) stabilirea gradului de compatibilitate a persoanei evaluate cu cerinţele cuprinse în fişa postului;
    b) stabilirea obiectivelor profesionale individuale pentru perioada de evaluare urmãtoare;
    c) fundamentarea activitãţii de promovare în funcţii, grade şi trepte profesionale;
    d) fundamentarea activitãţii de recompensare;
    e) identificarea nevoilor de formare profesionalã continuã;
    f) validarea programelor de recrutare, selecţie, încadrare, formare profesionalã continuã;
    g) înlesnirea dialogului dintre şef şi subordonat în vederea creşterii performanţei profesionale;
    h) acordarea altor drepturi stabilite de actele normative în vigoare.
    (4) Rezultatul evaluãrii se consemneazã în raportul de evaluare.
    (5) Structura fişei postului este prevãzutã în anexa nr. 1, iar modelul raportului de evaluare în anexa nr. 2.
    ART. 3
    (1) Activitatea de evaluare este o obligaţie de serviciu a şefilor ierarhici, care poartã întreaga rãspundere pentru obiectivitatea acesteia.
    (2) Evaluarea care nu corespunde realitãţii atrage rãspunderea disciplinarã a celui vinovat.
    (3) Şefii de la toate nivelurile ierarhice au obligaţia sã asigure continuitatea cunoaşterii activitãţii, conduitei şi potenţialului de dezvoltare a personalului din subordine, respectiv a celui pe care a fost desemnat sã îl evalueze dacã a intervenit situaţia prevãzutã la art. 5 alin. (3), în vederea realizãrii unei evaluãri cât mai complete şi corecte a personalului contractual.
    ART. 4
    Calificativele care se acordã pentru evaluarea personalului contractual sunt:
    a) foarte bine FB
    b) bine B
    c) satisfãcãtor S
    d) nesatisfãcãtor NS.

    CAP. II
    Organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de evaluare

    SECŢIUNEA 1
    Competenţele privind evaluarea personalului contractual

    ART. 5
    (1) Evaluarea personalului contractual se întocmeşte de regulã de cãtre şeful nemijlocit şi se aprobã de şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice, care vor înscrie obligatoriu în raportul de evaluare constatãrile şi concluziile asupra conţinutului evaluãrii, precum şi calificativul propus, respectiv acordat.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), evaluarea personalului contractual se întocmeşte şi se aprobã de:
    a) ministrul administraţiei şi internelor, pentru şefii unitãţilor aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor a cãror activitate este coordonatã de cãtre acesta;
    b) şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice, pentru personalul contractual care i se subordoneazã direct.
    (3) În situaţiile prevãzute la alin. (2) calificativul acordat constituie calificativ aprobat.
    ART. 6
    Nu pot realiza evaluãri rudele şi afinii pânã la gradul al IV-lea inclusiv. Dacã şeful nemijlocit se aflã în una dintre situaţiile menţionate, evaluarea se întocmeşte de cãtre o altã persoanã care are cel puţin acelaşi nivel al funcţiei de conducere, desemnatã de şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice, iar dacã şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice se aflã în una dintre situaţiile menţionate, evaluarea se realizeazã de unul dintre adjuncţii/locţiitorii desemnaţi de acesta.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Perioada evaluatã şi perioada de evaluare a personalului contractual

    ART. 7
    (1) Perioada evaluatã este cuprinsã între 1 ianuarie-31 decembrie a anului anterior celui în care se face evaluarea, cu excepţia personalului didactic şi didactic auxiliar, pentru care perioada evaluatã corespunde anului de învãţãmânt.
    (2) Activitatea de evaluare a personalului contractual se realizeazã în perioada 1 ianuarie-15 februarie a fiecãrui an, cu excepţia personalului didactic şi didactic auxiliar, pentru care activitatea de evaluare se realizeazã în perioada 1-30 octombrie a fiecãrui an.
    (3) Personalul contractual debutant nu se supune evaluãrii.
    ART. 8
    (1) Evaluarea se face numai în cadrul perioadei de evaluare prevãzute la art. 7 alin. (2) şi numai pentru personalul contractual care a desfãşurat activitate profesionalã în aceeaşi unitate cel puţin 6 luni.
    (2) În mod excepţional, evaluarea personalului contractual se face şi în cursul perioadei evaluate, astfel:
    a) atunci când raportul de muncã al personalului contractual evaluat înceteazã, se suspendã pentru o perioadã de cel puţin 3 luni, în condiţiile legii, sau se modificã sub aspectul locului muncii ori al felului muncii, caz în care evaluarea se face pentru perioada de pânã la încetarea, suspendarea sau modificarea raportului de muncã;
    b) atunci când raportul de muncã sau de serviciu, dupã caz, al şefului nemijlocit, respectiv al şefului unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice înceteazã, se suspendã pentru o perioadã de cel puţin 3 luni, în condiţiile legii, sau se modificã sub aspectul locului muncii ori al felului muncii, caz în care evaluarea se face pânã la data la care au intervenit aceste situaţii sau, dacã nu este posibil, în termen de cel mult 15 zile de la data când au intervenit aceste situaţii;
    c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate persoana evaluatã dobândeşte o diplomã de studii de nivel superior şi urmeazã sã fie promovatã, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzãtoare studiilor absolvite, caz în care evaluarea se face la o datã anterioarã promovãrii;
    d) în cazul detaşãrii pentru o perioadã de minimum o lunã, caz în care evaluarea se face la finalul acestei perioade de cãtre şeful unitãţii unde are loc detaşarea.
    (3) Personalul contractual nu va fi evaluat pentru perioada în care i se suspendã raportul de muncã.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Etapele activitãţii de evaluare anualã a personalului contractual

    ART. 9
    Şefii unitãţilor/autoritãţilor sau instituţiilor publice care au în subordine personal contractual vor lua mãsuri ca la începerea perioadei de evaluare sã fie finalizate urmãtoarele activitãţi pregãtitoare:
    a) emiterea dispoziţiei/ordinului de zi privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii de evaluare a personalului;
    b) instruirea personalului care participã la activitatea de evaluare a subordonaţilor;
    c) difuzarea imprimatelor tipizate pentru evaluarea personalului.
    ART. 10
    În intervalul perioadei de evaluare se realizeazã urmãtoarele activitãţi:
    a) desfãşurarea de cãtre şeful nemijlocit a interviului de evaluare, notarea concluziilor şi stabilirea obiectivelor profesionale individuale pentru perioada de evaluare care a început;
    b) acordarea de cãtre şeful nemijlocit a punctajului pentru fiecare obiectiv profesional individual şi criteriu de evaluare;
    c) calcularea punctajului mediu, a punctajului ponderat şi a punctajului general de cãtre şeful nemijlocit;
    d) înscrierea aprecierilor şi propunerilor de cãtre şeful nemijlocit şi transmiterea raportului de evaluare la şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice;
    e) înscrierea concluziilor şi recomandãrilor de cãtre şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice şi aprobarea calificativului;
    f) aducerea la cunoştinţa personalului a rezultatului evaluãrii;
    g) consemnarea în cuprinsul fişei de evaluare a intenţiei formulãrii unei contestaţii ori, dupã caz, depunerea unei contestaţii la secretariatul unitãţii/instituţiei sau autoritãţii publice din care face parte şeful care a aprobat evaluarea;
    h) soluţionarea contestaţiei şi acordarea calificativului final;
    i) luarea la cunoştinţã a calificativului final.
    ART. 11
    (1) La finele perioadei de evaluare se realizeazã urmãtoarele activitãţi:
    a) se analizeazã modul în care s-a desfãşurat evaluarea personalului la nivelul fiecãrei unitãţi/autoritãţi sau instituţii publice;
    b) se trimite la eşalonul superior, respectiv la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date în cazul serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, raportul privind concluziile rezultate din analiza activitãţii de evaluare a personalului, situaţia statisticã cu calificativele acordate, tabelul nominal cu personalul evaluat cu calificativul nesatisfãcãtor şi mãsurile propuse; se excepteazã de la aceastã prevedere instituţiile prefectului.
    (2) Eşaloanele superioare prevãzute la alin. (1) lit. b), precum şi instituţiile prefectului trimit la Direcţia generalã management resurse umane din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea perioadei de evaluare, raportul privind concluziile rezultate din analiza activitãţii de evaluare a personalului, situaţia statisticã cu calificativele acordate şi tabelul nominal cu personalul evaluat cu calificativul nesatisfãcãtor.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale

    ART. 12
    Procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale are ca elemente de referinţã:
    a) fişa postului, ca element de raportare la cerinţele postului, activitãţile şi responsabilitãţile corespunzãtoare postului;
    b) obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluatã;
    c) criteriile de evaluare stabilite la art. 15 alin. (2)-(4).
    ART. 13
    (1) Pregãtirea interviului se face de cãtre şeful nemijlocit al persoanei evaluate şi cuprinde:
    a) studierea atribuţiilor, responsabilitãţilor şi a cerinţelor cuprinse în fişa postului, precum şi a obiectivelor înscrise în raportul de evaluare precedent;
    b) înscrierea în raportul de evaluare a recompenselor, sancţiunilor şi a studiilor, cursurilor de pregãtire, stagiilor de documentare absolvite/efectuate în perioada evaluatã;
    c) documentarea asupra activitãţii personalului;
    d) întocmirea planului general de desfãşurare a interviului; pentru personalul care ridicã probleme deosebite în activitatea profesionalã şi în conduitã se va întocmi un plan de interviu individualizat, cu scopul de a identifica cu claritate cauzele care au condus la aceastã stare şi mãsurile care pot fi luate pentru remedierea neajunsurilor;
    e) evidenţierea în planul de interviu a aspectelor cuprinse în raportul de evaluare care sunt susceptibile de a fi apreciate drept satisfãcãtoare şi nesatisfãcãtoare, ori care pot genera confuzii şi interpretãri;
    f) planificarea personalului pentru interviu, comunicarea locului, orei şi scopului, cu cel puţin douã zile înainte de desfãşurarea acestuia.
    (2) Desfãşurarea interviului de evaluare se bazeazã pe urmãtoarele reguli:
    a) se iau în considerare atribuţiile înscrise în fişa postului personalului evaluat, obiectivele individuale înscrise în raportul de evaluare şi rezultatele activitãţii;
    b) se recomandã imprimarea unui caracter de discuţie relaxatã şi încurajarea exprimãrilor deschise;
    c) şeful nemijlocit are datoria de a nu se lãsa influenţat de aprecierile altor persoane şi de a evalua nepãrtinitor, fãrã prejudecãţi şi fãrã a impune o atitudine de severitate sau indulgenţã excesivã.
    (3) În desfãşurarea interviului de evaluare pot fi avute în vedere urmãtoarele aspecte:
    a) enumerarea celor mai importante rezultate ale activitãţii în perioada evaluatã;
    b) prezentarea principalelor deficienţe ale activitãţii în perioada evaluatã;
    c) prezentarea factorilor care se considerã cã au influenţat, pozitiv, dar şi negativ, performanţa profesionalã în perioada evaluatã;
    d) prezentarea eventualelor opinii şi argumente ale personalului evaluat referitoare la ceea ce se poate face în plan profesional în anul urmãtor pentru perfecţionarea activitãţii proprii şi a structurii din care face parte.
    (4) Evaluatorul oferã persoanelor evaluate posibilitatea de a-şi susţine cu argumente eventualele obiecţii privind modul de apreciere, precum şi de a prezenta aspectele pe care le considerã ca fiind relevante pentru activitatea sa.
    (5) Interviul de evaluare se finalizeazã cu stabilirea obiectivelor profesionale individuale pentru anul urmãtor.
    ART. 14
    (1) Obiectivele profesionale individuale trebuie sã corespundã urmãtoarelor cerinţe:
    a) sã fie specifice atribuţiilor funcţionale menţionate în fişa postului;
    b) sã fie cuantificabile;
    c) sã fie prevãzute cu termene de realizare;
    d) sã fie realiste, adicã sã poatã fi duse la îndeplinire în termenele de realizare prevãzute şi cu resursele alocate;
    e) sã fie flexibile, adicã sã poatã fi revizuite în funcţie de modificãrile intervenite în prioritãţile unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice.
    (2) Obiectivele profesionale individuale pot fi revizuite trimestrial sau ori de câte ori intervin modificãri semnificative în prioritãţile sau resursele alocate unitãţii/autoritãţii ori instituţiei publice sau/şi cu privire la activitãţile şi responsabilitãţile corespunzãtoare postului. Obiectivele revizuite se menţioneazã în raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi se aduc la cunoştinţa persoanei evaluate.
    ART. 15
    (1) Criteriile de analizã a postului, prevãzute de lege, în baza cãrora sunt stabilite criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale sunt urmãtoarele:
    a) cunoştinţe şi experienţã;
    b) complexitate, creativitate şi diversitatea activitãţilor;
    c) judecata şi impactul deciziilor;
    d) influenţã, coordonare şi supervizare;
    e) contacte şi comunicare;
    f) condiţii de muncã;
    g) incompatibilitãţi şi regimuri speciale.
    (2) Criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale sunt urmãtoarele:
    a) nivelul cunoştinţelor şi abilitãţilor;
    b) nivelul de implicare în îndeplinirea atribuţiilor;
    c) dificultatea/complexitatea atribuţiilor îndeplinite - în raport cu posturi similare;
    d) capacitatea de lucru cu supervizare redusã;
    e) loialitatea faţã de instituţie;
    f) capacitatea de lucru în echipã;
    g) capacitatea de comunicare.
    (3) Suplimentar faţã de criteriile stabilite la alin. (2), pentru personalul contractual care ocupã posturi prevãzute cu studii superioare şi studii superioare de scurtã duratã, respectiv studii universitare de licenţã sau studii universitare de masterat, se stabilesc urmãtoarele criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale:
    a) capacitatea de a-şi asuma responsabilitãţi;
    b) capacitatea de a se perfecţiona şi a valorifica experienţa dobânditã;
    c) spiritul de iniţiativã.
    (4) Suplimentar faţã de criteriile stabilite la alin. (2), pentru personalul contractual care ocupã funcţii de conducere se stabilesc urmãtoarele criterii de evaluare a performanţelor profesionale individuale:
    a) capacitatea de a organiza;
    b) capacitatea de a coordona;
    c) capacitatea de a controla;
    d) capacitatea de a decide;
    e) capacitatea de a dezvolta abilitãţile personalului;
    f) capacitatea de analizã şi sintezã;
    g) creativitatea şi spiritul de iniţiativã.
    (5) Personalul contractual care ocupã temporar funcţii de conducere este evaluat pentru perioada respectivã conform prevederilor alin. (2) şi (3).
    ART. 16
    (1) Obiectivele profesionale individuale şi criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale se noteazã de cãtre evaluator cu note de la 1 la 5, nota 1 reprezentând minimul, iar nota 5 maximul.
    (2) Îndeplinirea obiectivelor are o pondere de 70% în evaluarea finalã, iar realizarea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale are o pondere de 30% în evaluarea finalã. Nota finalã acordatã persoanei evaluate este datã de media ponderatã a notelor acordate la îndeplinirea obiectivelor, la care se adaugã media ponderatã a notelor acordate la criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale.
    (3) Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã:
    a) între 1,00 şi 2,00 - nesatisfãcãtor;
    b) între 2,01 şi 3,50 - satisfãcãtor;
    c) între 3,51 şi 4,50 - bine;
    d) între 4,51 şi 5,00 - foarte bine.
    (4) În cazul în care pe parcursul unui an personalul a fost evaluat pentru una sau mai multe situaţii prevãzute la art. 8 alin. (2), punctajul final se calculeazã ca medie aritmeticã ponderatã conform formulei:



          P(1) x n(1) + P(2) x n(2) + .... + P(i) x n(i)
        ───────────────────────────────────────────────── = P, unde:
                   n(1) + n(2) + ... + n(i)



    P(1), P(2), ... P(i) = punctajul obţinut la fiecare evaluare întocmitã conform prevederilor art. 7 alin. (2);
    n(1), n(2), ... n(i) = numãrul de luni pentru care s-a întocmit fiecare evaluare întocmitã conform prevederilor art. 8 alin. (2);
    P = punctajul final care se transformã în calificativ anual.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Aducerea la cunoştinţa personalului a evaluãrilor, procedura de contestare şi modul de soluţionare a contestaţiei

    ART. 17
    (1) Rapoartele de evaluare se aduc la cunoştinţa celor evaluaţi, dupã aprobare, de cãtre şefii care le-au întocmit. Evaluatorii au obligaţia sã asculte opiniile celor evaluaţi cu privire la corectitudinea şi obiectivitatea aprecierilor şi sã motiveze deciziile luate.
    (2) Fiecare persoanã evaluatã va lua cunoştinţã, sub semnãturã, de rezultatele evaluãrii.
    ART. 18
    (1) Persoana nemulţumitã de rezultatul evaluãrii/calificativului acordat are dreptul de a contesta, în termen de 5 zile lucrãtoare de la luarea la cunoştinţã, rezultatul evaluãrii şi calificativul acordat. Contestaţia se menţioneazã în raportul de evaluare, prin marcarea în rubrica destinatã, sau se depune la secretariatul unitãţii/instituţiei sau autoritãţii publice din care face parte şeful care a aprobat evaluarea, printr-un raport personal al persoanei evaluate, în care se cuprind motivele şi argumentele corespunzãtoare.
    (2) Constituirea comisiei de cercetare a contestaţiei se dispune dupã cum urmeazã:
    a) de ministrul administraţiei şi internelor, pentru cercetarea contestaţiilor formulate împotriva evaluãrilor aprobate de acesta;
    b) de şeful nemijlocit al celui care a aprobat evaluarea, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data depunerii contestaţiei;
    c) de directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, pentru personalul contractual detaşat la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data primirii raportului de evaluare/raportului personal cu contestaţia.
    (3) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. a), comisia este formatã din membri ai Colegiului ministerului.
    (4) Comisia de cercetare a contestaţiei va fi formatã dintr-un numãr impar de membri, dintre care unul este desemnat preşedintele comisiei.
    (5) În comisia de cercetare a contestaţiei nu pot fi desemnaţi cei care au întocmit/aprobat evaluarea.
    (6) Cercetarea contestaţiei se realizeazã pe baza raportului de evaluare al cãrui rezultat se contestã, obiectivelor stabilite/revizuite în raportul de evaluare precedent, fişei postului persoanei evaluate, referatului întocmit de şeful nemijlocit al persoanei evaluate, referatului întocmit de şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice, precum şi a interviului realizat cu personalul contractual care a contestat evaluarea.
    (7) Referatele prevãzute la alin. (6) cuprind motivaţia corespunzãtoare a propunerii/acordãrii punctajelor şi calificativelor contestate.
    (8) Rezultatul cercetãrii se consemneazã într-un proces-verbal care, împreunã cu documentele de verificare şi raportul de evaluare, se prezintã şefului competent sã soluţioneze contestaţia. Hotãrârea asupra contestaţiei este definitivã, se consemneazã în raportul de evaluare şi se comunicã celui în cauzã, pe bazã de semnãturã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la constituirea comisiei de cercetare a contestaţiei.
    (9) Documentele întocmite în urma verificãrilor se ataşeazã la raportul de evaluare, care se introduce în dosarul personal al persoanei evaluate.

    CAP. III
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 19
    Pentru activitatea profesionalã desfãşuratã în anul 2010, în cazul personalului contractual a cãrui perioadã de evaluare anualã era stabilitã între 1 decembrie şi 30 noiembrie a anului urmãtor ori în anul de învãţãmânt 2009-2010, obiectivele profesionale individuale se stabilesc de cãtre şeful nemijlocit, pe baza principalelor sarcini avute de personalul contractual în perioada evaluatã.
    ART. 20
    Prin excepţie de la prevederile art. 7 alin. (2), activitatea de evaluare a personalului contractual pentru activitatea profesionalã desfãşuratã în anul 2010, respectiv în anul de învãţãmânt 2009-2010 începe la 15 zile şi se finalizeazã în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 21
    În situaţia în care calificativele obţinute în anii 2008 şi 2009 sunt necesare pentru promovarea personalului contractual, acestea se echivaleazã cu calificativele prevãzute de prezentul ordin, astfel:
    a) foarte bun = foarte bine;
    b) bun = bine;
    c) satisfãcãtor = satisfãcãtor; la nivel standardului stabilit postului = satisfãcãtor; corespunzãtor = satisfãcãtor;
    d) nesatisfãcãtor = nesatisfãcãtor.
    ART. 22
    Imprimatele tipizate prevãzute prin prezentul ordin se asigurã de cãtre inspectoratele generale/similare pentru unitãţile subordonate, iar pentru unitãţile aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cele subordonate nemijlocit acestora de cãtre Direcţia generalã management resurse umane.
    ART. 23
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 24
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş


    Bucureşti, 10 mai 2011.
    Nr. 94.


    ANEXA 1

                            STRUCTURA FIŞEI POSTULUI

    Unitatea Caracterul documentului:

                                 FIŞA POSTULUI

    A. Identificarea postului
    1. Denumirea structurii/biroului/compartimentului
    2. Denumirea postului
    3. Poziţia postului din statul de organizare
    4. Funcţia
    5. Gradul/Treapta profesionalã
    6. Nivelul de acces la informaţii clasificate
    7. Relaţii cu alte posturi
        7.1. Sfera relaţionalã internã:
    - relaţii ierarhice
    - relaţii funcţionale
    - relaţii de control
    - relaţii de reprezentare
        7.2. Sfera relaţionalã externã:
    - relaţii cu autoritãţi şi instituţii publice
    - relaţii cu organizaţii internaţionale
    - relaţii cu persoane juridice private

    B. Cerinţele postului
    1. Pregãtire:
        1.1. studii de specialitate
        1.2. cursuri/programe de perfecţionare/specializare
        1.3. limbi strãine şi nivelul de cunoaştere
        1.4. cunoştinţe de operare/programare pe calculator şi nivelul de cunoaştere
        1.5. alte cunoştinţe şi abilitãţi
        1.6. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor
    2. Experienţã:
        2.1. vechime în muncã
        2.2. vechime în specialitate
    3. Aptitudini şi abilitãţi necesare
    4. Starea sãnãtãţii
    5. Trãsãturi psihice şi de personalitate

    C. Condiţii specifice postului
    1. Locul de muncã
    2. Programul de lucru
    3. Deplasãri curente
    4. Încadrarea în condiţii de muncã
    5. Riscuri implicate de post
    6. Compensãri

    D. Descrierea activitãţilor şi responsabilitãţilor corespunzãtoare postului





    Şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice ....... Şeful nemijlocit ..........
    Numele şi prenumele ...................................... Numele şi prenumele .......
    Semnãtura ........... Data ........... Semnãtura .... Data .......

    Titularul postului ......................
    Numele şi prenumele .....................
    Semnãtura .......... Data ...............



    NOTĂ:
    Întocmirea fişelor postului se realizeazã potrivit Îndrumarului de completare a fişei postului din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 665/2008 privind unele activitãţi de management resurse umane în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile ulterioare, adaptat conform prezentei structuri a fişei postului. Pentru posturile de personal contractual din structurile de ordine şi siguranţã publicã se aplicã în mod corespunzãtor şi prevederile referitoare la analiza postului stabilite de anexa nr. 1 la Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 665/2008, cu modificãrile ulterioare.


    ANEXA 2


                                                      Caracterul documentului:
    (INSTITUŢIA) ............
    Unitatea ................


                               RAPORT DE EVALUARE
                 a performanţelor profesionale individuale ale
       personalului contractual pentru perioada de la ...... la ........

                                   - model -

    Motivul evaluãrii: anualã [ ] alte: ........................................



    A. Date de identificare
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Numele şi prenumele persoanei evaluate: ....................................
    denumirea postului: ................... funcţia: ...........................
    gradul/treapta profesionalã: ........ gradaţia corespunzãtoare tranşei de
    vechime: ................ elementele de identificare a postului în unitate/
    structurã (departament/serviciu/birou/compartiment ori similare):
    . ..........................................................................
    data încadrãrii în instituţie: ..........; data numirii în funcţie: .......;
    data ultimei promovãri: ..........
    calificative obţinute în ultimii 3 ani:
    III [ ] II [ ] I [ ]
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    B. Obiective realizate



┌────┬──────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬────────┐
│Nr. │ Obiectivele pentru perioada evaluatã │ % │Realizat│ Nota │ Nota │
│crt.│ │din timp│ % │propusã│acordatã│
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 5. │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴────────┘
┌────┬──────────────────────────────────────┬────────┬────────┬───────┬────────┐
│Nr. │ Obiectivele revizuite în perioada │ % │Realizat│ Nota │ Nota │
│crt.│ evaluatã │din timp│ % │propusã│acordatã│
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────┼────────┼────────┼───────┼────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────┴────────┴────────┴───────┴────────┘
┌──────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐
│Total la îndeplinirea obiectivelor│ media notelor = │media ponderatã = media │
│ (70% din evaluarea finalã) │ │ notelor x 0,7 = │
└──────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘



    C. Criterii de performanţã îndeplinite



┌────┬───────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ Criterii de performanţã utilizate în evaluare │Nota şefului│Nota şefului│
│crt.│ │ nemijlocit │ unitãţii │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 3. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 4. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 5. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 6. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 7. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 8. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 9. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│10. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│11. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│12. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│13. │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│14. │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘
┌──────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┐
│Total la îndeplinirea obiectivelor│ media notelor = │media ponderatã = media │
│ (30% din evaluarea finalã) │ │ notelor x 0,3 = │
└──────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┘



    Nota evaluãrii = (media ponderatã a notelor acordate la modulul B + media ponderatã a notelor acordate la modulul C) = Calificativul evaluãrii =

    D. Obiectivele stabilite cu ocazia evaluãrii pentru urmãtoarea perioadã evaluatã



┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Obiective │ % din timp │
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 3. │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 4. │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 5. │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘



    E. Studii, cursuri de pregãtire profesionalã, stagii de documentare absolvite/efectuate în perioada supusã aprecierii şi calificativele obţinute: ......................................................................
    .........................................................................................................

    F. Recompense şi sancţiuni disciplinare:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│a) recompense acordate, data şi motivul: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│b) sancţiuni disciplinare aplicate, data şi motivul: │
┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    G. Potenţialul de dezvoltare şi propuneri ale şefului nemijlocit privind evoluţia profesionalã:



    a) promovarea în gradul/treapta profesionalã ..............................
    ...........................................................................
    b) participarea la cursuri/programe de formare profesionalã continuã: .....
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    c) desfãşurarea unei noi activitãţi/modificarea raporturilor de muncã: ....
    ...........................................................................
    d) altele: ................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................



    H. Obiecţii ale persoanei evaluate în cadrul interviului:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│Semnãtura persoanei evaluate: .......... Data interviului: .......... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    I. Aprecieri şi propuneri ale şefului nemijlocit:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Şeful nemijlocit: numele şi prenumele: ....................................
    Funcţia, data numirii: ............................
    Semnãtura: ......... Data evaluãrii: .............



    J. Concluzii şi recomandãri ale şefului unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Şeful unitãţii/autoritãţii sau instituţiei publice: .......................
    Gradul, numele şi prenumele: ........................
    Funcţia, data numirii: ..............................

    Semnãtura: .......... Data evaluãrii: ...........



    K. Luarea la cunoştinţã a rezultatelor evaluãrii:
    De acord cu rezultatele evaluãrii [ ] Semnãtura: ....... Data: ..........
    Contest rezultatele evaluãrii [ ] Semnãtura: ....... Data: ..........

    Motivaţia şi argumentele contestaţiei:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Rezultatul contestaţiei:

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Şeful comisiei de cercetare a contestaţiei:
    Gradul, numele şi prenumele: ..............................................
    Semnãtura: .......... Data: ............



    Hotãrârea privind rezolvarea contestaţiei:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Luarea la cunoştinţã a rezolvãrii contestaţiei:

    Semnãtura: ......... Data luãrii la cunoştinţã: .........



                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016