Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 912 din 15 iunie 2004  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin   Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003 , cu modificarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 912 din 15 iunie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003 , cu modificarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 9 iulie 2004
În temeiul <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. II din Legea nr. 84/2003 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern şi controlul financiar preventiv,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 13 mai 2003, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã ultimul alineat al punctului 2.3 se introduc trei alineate noi, cu urmãtorul cuprins:
"De asemenea, conducãtorii entitãţilor publice vor dispune detalierea, prin liste de verificare (check-lists), a obiectivelor verificãrii, pentru fiecare operaţiune cuprinsã în cadrul specific al entitãţii publice.
Anexele nr. 1a), 1b), 1c), 1d), 1e), 1f), 1g) 1h), 1i), 1j), 1k) şi 1l) la prezentele norme metodologice cuprind modele exemplificative de astfel de liste de verificare.
Listele de verificare constituie un ghid în exercitarea controlului financiar preventiv de cãtre persoanele desemnate, aceste persoane având totodatã şi obligaţia de a formula propuneri de perfecţionare a listelor respective. În funcţie de propunerile primite, de modificãrile legislative sau de alte condiţii apãrute, conducãtorii entitãţilor publice aprobã modificãri ale listelor de verificare, asigurând astfel o dezvoltare progresivã a acestora."
2. Punctul 5.3 va avea urmãtorul cuprins:
"5.3. În efectuarea controlului financiar preventiv de cãtre persoanele desemnate, parcurgerea listei de verificare specificã operaţiunii, primitã la vizã, este obligatorie, dar nu şi limitativã. În conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare - <>Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, şi prezentele norme metodologice -, persoana desemnatã sã exercite controlul financiar preventiv poate extinde verificãrile ori de câte ori este necesar."
3. Punctul 5.4 va avea urmãtorul cuprins:
"5.4. Dacã prin parcurgerea listei de verificare cel puţin unul dintre elementele verificãrii formale - completarea documentelor în concordanţã cu conţinutul acestora, existenţa semnãturilor persoanelor autorizate din cadrul compartimentelor de specialitate, existenţa actelor justificative specifice operaţiunii prezentate la vizã - nu este îndeplinit, atunci operaţiunea nu poate fi autorizatã.
Pentru simplificarea şi accelerarea circuitului administrativ, în astfel de situaţii nu se face consemnarea refuzului de vizã, procedându-se la restituirea documentelor cãtre compartimentul care a iniţiat operaţiunea, indicându-se în scris motivele restituirii."
4. Punctul 5.5 va avea urmãtorul cuprins:
"5.5. Dupã efectuarea controlului formal, persoanele desemnate sã exercite controlul financiar preventiv înregistreazã documentele în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv şi efectueazã, de asemenea, prin parcurgerea listei de verificare, controlul operaţiunii din punct de vedere al legalitãţii, regularitãţii şi, dupã caz, al încadrãrii în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament."
5. Dupã alineatul unic al punctului 5.7 se introduce un nou alineat cu urmãtorul cuprins:
"Prin acordarea vizei se certificã implicit şi îndeplinirea condiţiilor menţionate în listele de verificare."
6. Punctul 6.1 va avea urmãtorul cuprins:
"6.1. Dacã în urma controlului se constatã cã cel puţin un element de fond cuprins în lista de verificare nu este îndeplinit, în esenţã, operaţiunea nu întruneşte condiţiile de legalitate, regularitate şi, dupã caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament, persoanele desemnate cu exercitarea controlului financiar preventiv vor refuza motivat, în scris, acordarea vizei de control financiar preventiv, potrivit anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice, consemnând acest fapt în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv.
La refuzul de vizã se va anexa şi un exemplar al listei de verificare, cu indicarea elementului/elementelor din aceastã listã a cãrui/ale cãror cerinţã/cerinţe nu este/ nu sunt îndeplinitã/îndeplinite."
7. Punctul 10.3 va avea urmãtorul cuprins:
"10.3. În exercitarea atribuţiilor sale de control asupra operaţiunilor la care s-a stabilit competenţa sa, controlorul delegat va urma procedura prevãzutã la pct. 5 din prezentele norme metodologice. Listele de verificare avute în vedere la efectuarea controlului de cãtre controlorii delegaţi se emit şi se actualizeazã de cãtre Direcţia generalã de control financiar-preventiv din Ministerul Finanţelor Publice.
Perioada maximã de verificare este de 3 zile lucrãtoare de la prezentarea operaţiunii, însoţitã de toate documentele justificative şi informaţiile solicitate. În cazuri excepţionale, controlorul delegat are dreptul sã prelungeascã perioada de verificare cu maximum 5 zile lucrãtoare, informându-l în acest sens pe controlorul financiar-şef şi pe ordonatorul de credite."
8. Punctul 11.1 va avea urmãtorul cuprins:
"11.1. Dacã în urma parcurgerii procedurii de control menţionate la pct. 5 şi 10 din prezentele norme metodologice se constatã cã cel puţin un element de fond cuprins în lista de verificare nu este îndeplinit şi, în esenţã, operaţiunea nu întruneşte condiţiile de legalitate, regularitate şi, dupã caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi/sau de angajament, controlorul delegat va comunica, în scris, potrivit anexei nr. 5 la prezentele norme metodologice, ordonatorului de credite, motivele pentru care operaţiunea nu poate fi efectuatã, consemnând acest fapt în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv. O copie de pe textul comunicãrii va fi transmisã controlorului financiar-şef."
9. Dupã primul alineat al punctului 11.3 se introduce un nou alineat cu urmãtorul cuprins:
"La refuzul de vizã se va anexa şi un exemplar al listei de verificare, cu indicarea elementului/elementelor din aceastã listã a cãrui/ale cãror cerinţã/cerinţe nu este/ nu sunt îndeplinitã/îndeplinite."
10. Dupã anexa nr. 1 la normele metodologice se introduc anexele nr. 1a)-1l), cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezentul ordin, vor fi cuprinse în pagina de Internet a Ministerului Finanţelor Publice.
ART. III
Direcţia generalã de control financiar preventiv va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 15 iunie 2004.
Nr. 912.

------

ANEXĂ
[ANEXA Nr.1a)
la normele metodologice]


LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A CERERII PENTRU DESCHIDEREA DE CREDITE BUGETARE

COD A.1.


┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Solicitãrile ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, dupã caz, │
│ │pentru repartizarea de credite bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Situaţia creditelor bugetare deschise anterior şi neutilizate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Bugetul aprobat │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnaturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Cererea pentru deschiderea de credite bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate │
│ │conform clasificatiei bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. │- Nivelul prevãzut în actul normativ de aprobare a acţiunii │
│ │(unde este cazul) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.4. │- Nivelul rezultat din Nota de fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având în │
│ │vedere: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Creditele deschise anterior şi neutilizate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Ca întreaga suma sã fie utilizatã pânã la finele perioadei pentru │
│ │care se solicitã deschiderea │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Completarea corectã a cererii pentru deschiderea de credite cu privire│
│ │la: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Beneficiarul deschiderii de credite │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Conturile de trezorerie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Suma pentru care se cere deschiderea de credite │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.4. │- Corespondenţa dintre suma solicitatã şi detalierea de pe verso-ul │
│ │formularului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.5. │- Celelalte rubrici prevãzute de formular │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1b)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK- LIST]
A DISPOZIŢIEI BUGETARE PENTRU REPARTIZAREA
CREDITELOR BUGETARE
COD. A.2.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Solicitarea ordonatorului secundar sau terţiar, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Fundamentarea repartizãrii de credite pentru bugetul propriu, în │
│ │cazul ordonatorului principal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Cererea de deschidere de credite │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Bugetul aprobat │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnaturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Dispoziţia bugetarã pentru repartizarea creditelor bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea sumei prevãzuta pentru repartizare, în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Creditele bugetare aprobate, repartizate pe an/trimestre/luni şi │
│ │defalcate conform clasificaţiei bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Cererea de deschidere de credite │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. │- Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.4. │- Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Completarea corectã a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea credi- │
│ │telor bugetare cu privire la: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Beneficiarul creditelor repartizate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Conturile de trezorerie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Suma repartizatã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Corespondenţa dintre suma repartizatã şi detalierea de pe verso-ul │
│ │formularului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.5. │- Celelalte rubrici prevãzute de formular │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

NOTA: În cazul în care se prezintã la viza Ordin de plata pentru alimentari
de conturi, Borderoul centralizator al Dispoziţiilor bugetare pentru reparti-
zarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al Ordinelor de platã
pentru alimentãri de conturi, prezenta listã de verificare (CHECK-LIST) se va
adapta corespunzãtor documentelor respective.


[ANEXA Nr.1c)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A VIRĂRII DE CREDITE BUGETARE ÎNTRE CAPITOLE
ALE CLASIFICAŢIEI BUGETARE
COD A.4.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Nota de fundamentare privind efectuarea virãrilor de credite buge- │
│ │tare între capitole ale clasificaţiei bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Bugetul aprobat │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnaturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Documentul privind virãrile de credite bugetare între capitole ale │
│ │clasificaţiei bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea sumelor prevãzute a se vira între capitole în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate │
│ │conform clasificaţiei bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Nivelurile rezultate din nota de fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Propunerea de virare sã: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nu contravinã Legii privind finanţele publice, legilor bugetare │
│ │anuale sau actelor normative de rectificare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Fie în concordanţã cu obligaţiile ce decurg din acţiuni şi sarcini │
│ │noi sau reprogramate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Asigure respectarea angajamentelor anterioare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Sã fie susţinutã de justificãri, detalieri şi necesitãţi privind │
│ │execuţia pânã la finele anului bugetar la capitolele respective │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.5. │- Fie efectuatã dupã începerea trimestrului al III-lea │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

NOTA: În cazul în care se prezintã la viza documente privind virarea de
credite bugetare între subdiviziuni ale clasificatiei bugetare în cadrul
aceluiaşi capitol, pentru bugetul propriu şi bugetele instituţiilor subor-
donate, sau documente privind virarea de credite bugetare între programe,
prezenta lista de verificare (CHECK - LIST) se va adapta corespunzãtor
documentelor respective.


[ANEXA Nr.1d)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A CONTRACTULUI/COMENZII DE ACHIZIŢII PUBLICE

COD B.1.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Programul anual al achiziţiilor publice │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Documentul de aprobare a procedurii selectate pentru achiziţie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Anunţul/invitaţia de participare la procedura │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. │- Documentul de numire a comisiei de evaluare/negociere │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.6. │- Ofertele │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.7. │- Documentul de aprobare a hotãrârii comisiei de evaluare/negociere │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.8. │- Comunicãrile cãtre ofertanţi a rezultatului aplicãrii procedurii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.9. │- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.10.│- Actul de aprobare a documentaţiei tehnico-economice a obiectivului │
│ │de investiţii (în cazul investiţiilor) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.11.│- Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuãrii│
│ │cheltuielilor asimilate investiţiilor (în cazul investiţiilor) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.12.│- Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. │
│ │1792/2002 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnaturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Proiectul de contract/comandã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea valorii contractului/comenzii în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. │- Valoarea ofertei furnizorului/prestatorului/executantului câştigãtor│
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Contractul: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Sã fie cuprins în programul anual al achiziţiilor publice │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Sã prevadã calitatea şi cantitatea produselor contractate, conform │
│ │actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Sã prevadã constituirea garanţiei de buna execuţie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Sã prevadã acordarea de avansuri cu respectarea legii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.5. │- Sã prevadã actualizarea preţului cu respectarea legii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.6. │- Sã fie incheiat în perioada de valabilitate a ofertei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.7. │- Sã cuprindã datele de identificare a pãrţilor contractante │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1e)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST1
A CONTRACTULUI/COMENZII DE ACHIZIŢII PUBLICE FINANŢATE INTEGRAL
SAU PARŢIAL DIN CREDITE EXTERNE RAMBURSABILE ŞI/SAU FONDURI
EXTERNE NERAMBURSABILE

COD B.2.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Programul anual al achiziţiilor publice │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Acordul/comanda de finanţare externã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Documentul de aprobare a procedurii selectate pentru achiziţie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Anunţul/invitaţia de participare la procedurã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. │- Documentele pentru elaborarea şi prezentarea ofertei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.6. │- Documentul de numire a comisiei de evaluare/negociere │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.7. │- Ofertele │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.8. │- Documentul de aprobare a hotãrârii comisiei de evaluare/negociere │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.9. │- Comunicãrile cãtre ofertanţi a rezultatului aplicãrii procedurii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.10.│- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.11.│- Actul de aprobare a documentaţiei tehnico-economice a obiectivului │
│ │de investiţii (în cazul investiţiilor) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.12.│- Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuãrii│
│ │cheltuielilor asimilate investiţiilor (în cazul investiţiilor) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.13.│- Anexele 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. │
│ │1792/2002 │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnaturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Proiectul de contract/comandã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea valorii contractului/comenzii în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. │- Valoarea ofertei furnizorului/prestatorului/executantului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.4. │- Nivelul prevãzut în actul normativ care a aprobat împrumutul │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Contractul: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Sã fie în programul anual al achiziţiilor publice │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Sã prevadã calitatea şi cantitatea produselor contractate, conform │
│ │actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Sã prevadã constituirea garanţiei de bunã execuţie │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Sã prevadã acordarea de avansuri cu respectarea legii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.5. │- Sã prevadã actualizarea preţului cu respectarea legii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.6. │- Sã fie incheiat în perioada de valabilitate a ofertei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.7. │- Sã cuprindã datele de identificare a pãrţilor contractante │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.8. │- Sa se încadreze din punct de vedere al obiectului în categoria │
│ │cheltuielilor considerate eligibile, conform cu acordul/comanda de │
│ │finanţare externã şi cu regulile fiecãrui organism finanţator │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

[ANEXA Nr.1f)
la normele metodologice]

LiSTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ACTULUI INTERN DE DECIZIE PRIVIND ORGANIZAREA ACŢIUNILOR DE
PROTOCOL, A UNOR MANIFESTĂRI CU CARACTER CULTURAL - ŞTIINŢIFIC
SAU A ALTOR ACŢIUNI CU CARACTER SPECIFIC, INCLUSIV DEVIZUL
ESTIMATIV PE CATEGORII DE CHELTUIELI

COD B.14.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Nota de fundamentare a acţiunii de protocol a manifestãrii sau a │
│ │acţiunii cu caracter specific, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Documente transmise de parteneri cu privire la participarea la │
│ │acţiune │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Actul intern de decizie, inclusiv devizul │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corecta a valorii devizului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea valorii devizului in: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul creditelor bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Limitele prevãzute de normele legale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Nivelul prevãzut de actul normativ de aprobare a acţiunii │
│ │(unde este cazul) │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1g)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ACTULUI INTERN DE DECIZIE PRIVIND DEPLASAREA IN
STRĂINĂTATE, INCLUSIV DEVIZUL ESTIMATIV DE CHELTUIELI

COD B.15.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Nota de fundamentare a deplasãrii în strãinãtate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Invitaţii, comunicãri, alte documente de la partenerul extern │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Nota-mandat privind deplasarea │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenta vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Actul intern de decizie, inclusiv devizul │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corecta a valorii devizului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea valorii devizului in: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul creditelor bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentelor bugetare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Baremurile prevãzute de normele legale │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1h)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ORDONANŢĂRII DE PLATĂ PRIVIND
ACHIZIŢIA PUBLICĂ DE PRODUSE

Cod C.1.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Angajamentul bugetar global/individual │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Contractul/comanda (sau alta forma de angajament juridic) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Factura fiscala (cod 14.4.10), factura (cod 14.4.10/a A) sau alte │
│ │tipuri de facturi, aprobate conform prevederilor legale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Procesul verbal de recepţie (cod 14.4.2.5), sau Nota de recepţie şi │
│ │constatare de diferenţe(cod 14.3.1A) │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Ordonanţare de platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corecta a sumei propusã pentru platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea sumei propusã pentru platã în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentului legal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Valoarea cheltuielilor lichidate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Creditele bugetare deschise/repartizate sau existente în conturi de │
│ │disponibil, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã cu cele din actele │
│ │justificative pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Natura cheltuielii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Numãrul şi data emiterii facturii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Beneficiarul sumei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Banca beneficiarului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. │Corespondenţa dintre conţinutul actelor justificative în ceea ce │
│ │priveşte: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.1. │- Cantitatea de produse recepţionate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.2. │- Calitatea produselor recepţionate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.3. │- Preţul unitar al produselor recepţionate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.4. │- Termenele de livrare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6.5. │- Modalitãţile de platã │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

NOTA: În cazul ordonanţãrilor de platã privind achiziţia publicã de servicii
sau lucrãri, prezenta lista de verificare (check-list) se va adapta
corespunzãtor.


[ANEXA Nr.1i)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ORDONANTARILOR DE PLATĂ PENTRU SUBVENŢII, TRANSFERURI, PRIME
SAU ALTE PLAŢI DIN FONDURI PUBLICE ACORDATE AGENŢILOR ECONOMICI
SAU ALTOR BENEFICIARI LEGALI

COD C.5.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Angajamentul bugetar global/individual │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Nota de fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Documentaţia specificã, conform actului normativ care reglementeazã │
│ │domeniul │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Ordonanţarea de platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corectã a sumei propusã pentru platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea sumei propusã pentru platã în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentului legal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Nivelul sumei datorate rezultat în urma operaţiunii de lichidare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Creditele bugetare deschise/repartizate sau existente în conturi de │
│ │disponibil, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Corespondenţa datelor din ordonanţa de platã cu cele din actele │
│ │justificative pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Natura plãţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Beneficiarul sumei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Banca beneficiarului sumei │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1j)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ORDONANTARII DE PLATĂ EXTERNĂ PRIVIND ALTE PLAŢI
DECÂT CELE AFERENTE ÎMPRUMUTURILOR EXTERNE

COD C.8.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Angajamentul bugetar global/individual │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Nota de fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Contractul de furnizare/servicii/lucrãri │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Factura externã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. │- Documente de transport, vãmuire, recepţie, situaţii de lucrãri, │
│ │dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.6. │- Documente specifice care rezultã din actul normativ ce reglementeazã│
│ │domeniul │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Ordonanţarea de platã externã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corectã a sumei propusã pentru platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea sumei propusã pentru platã în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentului legal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Nivelul sumei datorate rezultat în urma operaţiunii de lichidare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.4. │- Disponibilul în cont │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã externã cu cele din │
│ │actele justificative pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Natura plãţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Beneficiarul sumei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Banca beneficiarului sumei │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1k)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ORDONANTARII DE AVANSURI (IN LEI) ACORDATE
UNOR TERŢE PERSOANE JURIDICE IN CADRUL
CONTRACTELOR ÎNCHEIATE

COD C.10.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Angajamentul bugetar global/individual │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Nota de fundamentare │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Contractul de furnizare/servicii/lucrãri │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Solicitarea de acordare a avansului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. │- Documentul prin care se constituie garanţia legalã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Ordonanţarea de platã a avansului │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Stabilirea corectã a sumei prevãzutã pentru platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea sumei propusã pentru platã în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Nivelul angajamentului legal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.3. │- Disponibilul din cont │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã a avansului cu cele │
│ │din actele justificative pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Natura plãţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Beneficiarul sumei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Banca beneficiarului sumei │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


[ANEXA Nr.1l)
la normele metodologice]

LISTA DE VERIFICARE (CHECK - LIST)
A ORDONANTARII DE PLATĂ ALE SALARIILOR, ALTOR DREPTURI
SALARIALE ACORDATE PERSONALULUI, PRECUM ŞI ALE
OBLIGAŢIILOR FISCALE AFERENTE ACESTORA

COD C.14.
┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Obiectivele verificãrii │
│ crt.│ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │Existenţa actelor justificative │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.1. │- Centralizatorul lunar al statelor de salarii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.2. │- Situaţia privind repartizarea pe luni a cheltuielilor de personal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.3. │- Situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.4. │- Statul de funcţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1.5. │- Bugetul aprobat │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. │Existenţa vizelor, certificãrilor, aprobãrilor, altor semnãturi legale│
│ │dupã caz, pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.1. │- Actele justificative de la pct. 1. │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2.2. │- Ordonanţarea de platã │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. │Încadrarea sumei propusã la platã în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │- Nivelul angajamentului bugetar │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.2. │- Valoarea cheltuielilor lichidate │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.3. │- Creditele bugetare deschise/repartizate sau existente în conturi de │
│ │disponibil, dupã caz │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. │Încadrarea numãrului de personal din statul de salarii în: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.1. │- Numãrul maxim de personal stabilit prin buget │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4.2. │- Numãrul rezultat din statul de funcţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. │Corespondenţa datelor din ordonanţarea de platã cu cele din actele │
│ │justificative pentru: │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.1. │- Tipul plãţii │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.2. │- Beneficiarul sumei │
├─────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5.3. │- Banca beneficiarului sumei │
└─────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016