Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 91 din 11 februarie 2008  privind modalitatea de acordare a platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii si aprobarea prim-procesatorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 91 din 11 februarie 2008 privind modalitatea de acordare a platilor tranzitorii pentru tomate destinate procesarii si aprobarea prim-procesatorilor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 116 din 14 februarie 2008
ORDIN nr. 91 din 11 februarie 2008
privind modalitatea de acordare a plãţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesãrii şi aprobarea prim-procesatorilor
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 116 din 14 februarie 2008

În baza Referatului de aprobare nr. 125.064 din 4 februarie 2008 al Direcţiei politici de piaţã în sectorul culturi horticole,
în temeiul Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.182/2007 de stabilire a unor norme specifice cu privire la sectorul fructelor şi legumelor şi de modificare a directivelor 2001/112/CE şi 2001/113/CE şi a regulamentelor (CEE) nr. 827/68 , (CE) nr. 2.200/96 , (CE) nr. 2.201/96 , (CE) nr. 2.826/2000 , (CE) nr. 1.782/2003 şi (CE) nr. 318/2006 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.202/96 ,
având în vedere prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori şi de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 2.019/93 , (CE) nr. 1.452/2001 , ( CE) nr. 1.453/2001 , (CE) nr. 1.454/2001 , (CE) nr. 1.868/94 , (CE) nr. 1.251/1999 , (CE) nr. 1.254/1999 , (CE) nr. 1.673/2000 , (CEE) nr. 2.358/71 şi (CE) nr. 2.529/2001 ,
în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.973/2004 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 492/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare, care se acordã în agriculturã începând cu anul 2007, şi pentru modificarea <>art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr 139/2007,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Beneficiazã de plãţile tranzitorii pentru tomate destinate procesãrii persoanele fizice şi/sau juridice prevãzute la <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare, care se acordã în agriculturã începând cu anul 2007, şi pentru modificarea <>art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 139/2007 , care:
a) îndeplinesc prevederile <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 ;
b) încheie pânã la data de 15 iulie un contract de livrare a producţiei de tomate care se încadreazã la codul NC 0702 00 00 cu un prim-procesator aprobat;
c) livreazã pentru procesare, conform contractului de livrare şi în funcţie de suprafaţa contractatã, cel puţin echivalentul a 8.000 kg/ha tomate.
(2) Suprafaţa minimã a unei parcele cultivate cu tomate destinate procesãrii care poate fi contractatã este de 0,3 ha.
(3) În condiţii de forţã majorã, conform Regulamentului (CE) nr. 796/2004 de stabilire a normelor de aplicare a eco-condiţionãrii, a modulãrii şi a sistemului integrat de gestionare şi control, prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori, beneficiarul este îndreptãţit sã primeascã echivalentul sprijinului pentru întreaga suprafaţã contractatã, cu condiţia notificãrii în scris, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data la care survine forţa majorã, la centrul local, judeţean sau al municipiului Bucureşti al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã unde a depus cererea de platã unicã pe suprafaţã.
ART. 2
Sprijinul pentru plãţile tranzitorii pentru tomate destinate procesãrii este acordat o singurã datã pe an, în funcţie de suprafaţa cultivatã şi contractatã cu un prim-procesator aprobat.
ART. 3
(1) În situaţia în care beneficiarul este membru al unui grup de producãtori recunoscut preliminar sau al unei organizaţii de producãtori, acesta poate fi reprezentat în contractul de livrare de persoana juridicã în cauzã, cu condiţia evidenţierii separate pentru fiecare membru a suprafeţelor contractate, cultivate şi recoltate.
(2) Persoanele juridice aprobate ca prim-procesatori, care deţin în administrare teren agricol pe care cultivã tomate destinate procesãrii şi care respectã condiţiile de eligibilitate menţionate anterior, beneficiazã de plãţi tranzitorii.
ART. 4
(1) Pentru a beneficia de sprijin, solicitantul are obligaţia sã completeze corespunzãtor formularul de platã unicã pe suprafaţã, sã prezinte pânã la data de 15 iulie a fiecãrui an o copie a contractului de livrare cu un prim-procesator aprobat, sã respecte bunele condiţii agricole şi de mediu, sã se supunã controalelor autoritãţilor competente prin care se urmãreşte îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, conform art. 1, şi sã facã dovada livrãrii producţiei contractate pânã la data de 10 noiembrie a fiecãrui an la centrele locale, judeţene sau al municipiului Bucureşti al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã unde a depus cererea de platã unicã pe suprafaţã.
(2) În cazul persoanelor juridice menţionate la art. 3 alin. (2), contractul este înlocuit de un angajament de livrare care cuprinde cel puţin datele de identificare a persoanei juridice, suprafeţele cultivate cu tomate destinate procesãrii şi o estimare a producţiei care urmeazã sã fie recoltatã şi care are ca destinaţie procesarea.
(3) Dovada livrãrii producţiei contractate pentru persoanele fizice se face cu copie a BI/CI şi copie a notelor de intrarerecepţie, iar pentru persoanele juridice se face cu copie a facturilor şi a notelor de intrare-recepţie, conform cu originalul. Persoanele juridice menţionate la art. 3 alin. (2) prezintã copii ale notelor de intrare-recepţie şi ale avizelor de expediţie, conform cu originalul.
ART. 5
Contractul de livrare se încheie între producãtorii agricoli persoane fizice sau juridice şi unitatea prim-procesatoare aprobatã şi cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) data încheierii contractului;
b) adresele şi datele de identificare ale pãrţilor contractante;
c) suprafeţele cu tomate destinate procesãrii, care urmeazã a fi cultivate şi care fac obiectul contractului;
d) în cazul unui grup de producãtori contractul conţine în anexã lista nominalã cu membrii pe care îi reprezintã, suprafeţele cultivate şi recoltate cu tomate destinate procesãrii.
ART. 6
Prin prim-procesator se înţelege orice persoanã juridicã care a fost acreditatã în condiţiile legii sã desfãşoare o activitate de producţie în domeniul procesãrii fructelor şi legumelor, în baza licenţei de fabricaţie eliberate în conformitate cu legislaţia în vigoare cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea licenţelor de fabricaţie operatorilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei de produse alimentare.
ART. 7
(1) Aprobarea ca prim-procesator se face în baza unei solicitãri scrise a persoanei juridice în cauzã, la care se anexeazã o copie a licenţei de fabricaţie.
(2) Documentele menţionate anterior se depun pânã la data de 20 februarie a fiecãrui an la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, la organismul de control al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor.
(3) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin organismul de control al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor, notificã în scris solicitantul, pânã la data de 5 martie a fiecãrui an, cu privire la autorizarea ca prim-procesator şi transmit, pânã la data de 10 martie a fiecãrui an, Direcţiei politici de piaţã în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale o listã a persoanelor juridice aprobate ca prim-procesatori.
ART. 8
Persoanele juridice care din diverse motive renunţã sau cãrora li se retrage licenţa de fabricaţie pierd aprobarea ca prim-procesator.
ART. 9
(1) Prim-procesatorii aprobaţi sunt obligaţi sã se supunã controalelor din partea autoritãţilor competente, a biroului Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în ceea ce priveşte evidenţa contractelor conform modelului din anexa nr. 1 şi prezintã o copie a acestei înregistrãri la biroul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, pânã la data de 10 noiembrie a fiecãrui an.
(2) Persoanele juridice menţionate la art. 3 alin. 2) au obligaţia sã evidenţieze separat, conform anexei nr. 2, suprafeţele cultivate cu tomate destinate procesãrii, producţiile obţinute şi recepţionate în vederea procesãrii, valoarea costului de producţie/kg şi sã prezinte o copie a acestei înregistrãri la biroul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, pânã la data de 10 noiembrie a fiecãrui an.
(3) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin organismele de control ale Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor, verificã existenţa înregistrãrii contractelor şi transmit o copie a acestora Direcţiei politici de piaţã în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã cel târziu la data de 20 noiembrie a fiecãrui an.
(4) Unitatea prim-procesatoare care nu poate face dovada înregistrãrilor conform anexelor nr. 1 şi 2 nu primeşte aprobarea ca prim-procesator pentru anul urmãtor.
ART. 10
Direcţia politici de piaţã în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale face publicã prin site-ul oficial al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã la data de 15 martie a fiecãrui an, lista prim-procesatorilor aprobaţi.
ART. 11
(1) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã este responsabilã pentru primirea solicitãrilor, verificarea respectãrii condiţiilor de eligibilitate, efectuarea plãţilor şi întocmirea centralizãrilor pe beneficiari, urmãrindu-se în special sumele primite, suprafeţele contractate şi cantitãţile livrate.
(2) Centralizãrile privind beneficiarii sunt transmise la Direcţia politici de piaţã în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã cel târziu la data de 25 noiembrie a fiecãrui an.
ART. 12
(1) În baza centralizãrilor privind beneficiarii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale face publicã pe site-ul instituţiei, pânã la data de 31 decembrie a fiecãrui an, valoarea/ha a plãţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesãrii.
(2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã face cunoscutã valoarea/ha a plãţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesãrii şi elaboreazã proceduri detaliate de verificare a cererilor de sprijin şi a condiţiilor de eligibilitate, care sunt aduse la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare la sediile Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã şi pe site-ul instituţiei.
(3) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 13
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Bucureşti, 11 februarie 2008.
Nr. 91.


ANEXA 1




Datele de identificare a prim-procesatorului*1)


REGISTRU DE EVIDENŢÃ
a contractelor pentru anul ..........

┌────┬──────────────┬────────────┬───────────┬──────────────┬──────────┐
│Nr. │ Nr. de │ Datele de │Suprafaţa │ Cantitatea │ Suma │
│crt.│înregistrare │identificare│contractatã│ de tomate │plãtitã/kg│
│ │a contractului│ ale │ (ha) │recepţionatã │ (lei) │
│ │ │partenerului│ │conform N.I.R.│ │
│ │ │din contract│ │ (kg) │ │
├────┼──────────────┼────────────┼───────────┼──────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────────┼───────────┼──────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴────────────┴───────────┴──────────────┴──────────┘


Administrator, Contabil,
................................ ................................
(numele, prenumele şi semnãtura) (numele, prenumele şi semnãtura)


Data ........ Data ..........


Ştampila



*1) Vor fi menţionate cel puţin denumirea persoanei juridice, CUI-ul,
adresa poştalã şi telefon/fax.




ANEXA 2




Datele de identificare a prim-procesatorului*1)


REGISTRU DE EVIDENŢÃ
a producţiei proprii destinate procesãrii
pentru anul ..........

┌────┬────┬───────────┬─────────┬──────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ Documente │Suprafaţa│ Cantitatea │ Valoarea │
│crt.│Data│de însoţire│cultivatã│ de tomate │costului de │
│ │ │ a mãrfii │ (ha) │ recepţionatã │producţie/kg│
│ │ │ (aviz, │ │conform N.I.R.│ produs │
│ │ │ facturã, │ │ (kg) │ procesat │
│ │ │ N.I.R.) │ │ │ (lei) │
├────┼────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────────┼─────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────┴───────────┴─────────┴──────────────┴────────────┘



Administrator, Contabil,
................................ ................................
(numele, prenumele şi semnãtura) (numele, prenumele şi semnãtura)


Data ........ Data ..........


Ştampila



*1) Vor fi menţionate cel puţin denumirea persoanei juridice, CUI-ul,
adresa poştalã şi telefon/fax.



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016