Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 90 din 18 mai 2009  pentru modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice, aprobat prin   Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 484/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 90 din 18 mai 2009 pentru modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice, aprobat prin Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 484/2008

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 2 iunie 2009

Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, emite urmãtorul ordin:

ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Unitãţii de politici publice, aprobat prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 484/2008 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 23 mai 2008, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Activitatea Unitãţii este coordonatã de secretarul de stat desemnat în acest sens de ministrul administraţiei şi internelor."
2. La articolul 7 alineatul (1), litera e) se abrogã.
3. La articolul 13, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În condiţiile actelor normative în vigoare, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorului adjunct, şefilor de serviciu sau altor persoane din subordine."
4. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Directorul adjunct rãspunde de activitatea structurilor organizatorice care se aflã în coordonarea sa, potrivit fişei postului, prevãzutã în anexa nr. 4."
5. Titlul capitolului V va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL V
Atribuţiile fiecãrei structuri organizatorice din cadrul Unitãţii"
6. La articolul 16 alineatul (1), partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Structurile organizatorice din cadrul Unitãţii au urmãtoarele atribuţii comune:".
7. La articolul 17, literele a), c) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) creşterea eficienţei activitãţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului şi al autoritãţilor administraţiei publice locale, prin asigurarea de consultanţã în acest domeniu;
.........................................................................
c) fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice elaborate la nivelul ministerului, în vederea creşterii eficienţei actului decizional, precum şi acordarea de consultanţã autoritãţilor administraţiei publice locale în acest domeniu;
..........................................................................
f) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului şi acordarea de consultanţã autoritãţilor administraţiei publice locale în acest domeniu."
8. La articolul 18, literele a), h), şi k) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) implementeazã la nivelul ministerului sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice, sprijinã şi asigurã consultanţã de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale pentru implementarea sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;
.........................................................................
h) propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central, inspectoratelor generale şi al altor structuri similare, în vederea informãrii lor asupra prioritãţilor din propunerile de politici publice, precum şi cu reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale, în scopul identificãrii problematicii apãrute în procesul de elaborare a propunerilor de politici publice;
.........................................................................
k) constituie şi dezvoltã o bazã de date informatizatã necesarã formulãrii, implementãrii şi monitorizãrii propunerilor de politici publice atât la nivelul ministerului, cât şi pentru sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în acest domeniu;".
9. La capitolul V, secţiunea a 5-a se abrogã.
10. La articolul 26, litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) asigurã predarea-primirea zilnicã a corespondenţei cu informaţii clasificate sau neclasificate, înregistrarea acesteia în registrele de evidenţã şi repartizarea pe servicii şi compartimente;".
11. Anexele nr. 1-3 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor,
Dan Nica

Bucureşti, 18 mai 2009.
Nr. 90.


ANEXA 1


───────
(Anexa nr. 1 la regulament)
───────────────────────────


ORGANIGRAMA
Unitãţii de politici publice





┌──────────┐
│ DIRECTOR │
└────┬─────┘

┌────────┴─────────┐
│ DIRECTOR ADJUNCT │
└────────┬─────────┘

┌─────────────────────────────┼────────────────┬────────────┐
│ │ │ │
┌────────┴─────────────┐ ┌────────┴────────────┐ │┌───────────┴─────────┐
│SERVICIUL IMPLEMENTARE│ │SERVICIUL PLANIFICARE│ ││SERVICIUL PLANIFICARE│
│ŞI MONITORIZARE │ │ STRATEGICĂ │ ││ BUGETARĂ PE │
│PROCEDURI DE ELABORARE│ └─────────────────────┘ ││ PROGRAME │
│A PROPUNERILOR DE │ │└─────────────────────┘
│POLITICI PUBLICE │ │
└──────────────────────┘ │


┌─────────────┴───────────┐
│COMPARTIMENT INFORMATICĂ,│
│ DOCUMENTE CLASIFICATE, │
│SECRETARIAT ŞI DESERVIRE │
└─────────────────────────┘




ANEXA 2


─────────
(Anexa nr. 2 la regulament)
───────────────────────────


DIAGRAMA DE RELAŢII
a Unitãţii de politici publice





┌───────────────────┐
│ MINISTRUL │
│ ADMINISTRAŢIEI ŞI │
│ INTERNELOR │
└───────────────────┘

┌────────────────┐ ▌
│STRUCTURI ALE │ ▼
│APARATULUI CEN- │ ┌────────────────────┐
│TRAL AL MINISTE-├─┐ │ SECRETAR DE STAT │
│RULUI ADMINIS- │ │ └────────────────────┘
│TRAŢIEI ŞI │ │ ▌ ┌─────────────────────┐
│ INTERNELOR │ │ ▌ │DIRECŢIA DE POLITICI │
└────────────────┘ │ ▼ │PUBLICE A SECRETARIA-│
┌────────────────┐ │ ┌────────────────────┐◄──────│TULUI GENERAL AL │
│STRUCTURI SUBOR-│ │◄.-..-..│ UNITATEA DE │◄-.-.-►│ GUVERNULUI │
│DONATE APARATU- ├─┤◄───────┤ POLITICI │ └─────────────────────┘
│LUI CENTRAL AL │ │◄-.-.-.►│ PUBLICE │◄.-.-► ┌─────────────────────┐
│MINISTERULUI │ │ └────────────────────┘ │UNITĂŢILE DE POLITICI│
│ADMINISTRAŢIEI │ │ ▲ │ PUBLICE ALE │
│ŞI INTERNELOR │ │ │ │ MINISTERELOR │
└────────────────┘ │ . └─────────────────────┘
┌────────────────┐ │ │ ┌─────────────────────┐
│AGENŢII, INSTI- │ │ .─.─.─.─.─.-.-► │INSTITUŢII ALE AUTO- │
│TUŢII, AUTORI- │ │ │RITĂŢILOR LOCALE/ │
│TĂŢI DIN COORDO-│ │ │STRUCTURI ASOCIATIVE │
│NAREA MINISTERU-│ │ └─────────────────────┘
│LUI ADMINISTRA- ├─┘
│ŢIEI ŞI │
│ INTERNELOR │
└────────────────┘

◄ ■■■ Relaţii ierarhice
◄──── Relaţii de coordonare
◄..── Relaţii de control
◄─.─.► Relaţii de cooperare




ANEXA 3


───────
(Anexa nr. 3 la regulament)
───────────────────────────

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
UNITATEA DE POLITICI PUBLICE


FIŞA POSTULUI

A. Identificarea postului
1. Compartimentul: Unitatea de politici publice
2. Denumirea şi codul postului: director/consilier gradul IA (director)
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65
5. Relaţii cu alte posturi:
a) ierarhice:
● se subordoneazã nemijlocit secretarului de stat pentru reforma în administraţia publicã;
● este şef direct al întregului personal din cadrul Unitãţii de politici publice;
● coordoneazã şi îndrumã nemijlocit activitãţile serviciilor şi compartimentelor Unitãţii, dupã cum urmeazã:
1. Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice: a) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice în domeniul ordine şi siguranţã publicã; b) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice pentru administraţia publicã; c) coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;
2. Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ;
b) funcţionale:
● colaboreazã cu şefii unitãţilor din aparatul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, inspectoratelor generale şi instituţiile de învãţãmânt;
● colaboreazã cu şefii structurilor similare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pazã, Direcţia de politici publice a Secretariatului General al Guvernului;
● reprezintã Unitatea, pe linia de muncã specificã, în raport cu celelalte instituţii;
c) de cooperare:
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, pe linia planificãrii strategice, precum şi a elaborãrii şi implementãrii politicilor publice în domeniile ordine, siguranţã publicã şi administraţie publicã;
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, autoritãţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea atribuţiilor în comun;
d) de control:
● coordoneazã controlul activitãţilor de implementare a mãsurilor stabilite prin strategiile, politicile publice şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, permanent şi în cadrul echipelor de control, la ordin;
● coordoneazã activitãţile de control, precum şi pe cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe liniile de responsabilitate ale Unitãţii.
6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului: realizeazã împreunã cu şefii serviciilor managementul Unitãţii, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul administraţiei şi internelor.
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: minimum inspector de poliţie/gradul IA
3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
3.1. pregãtire de bazã: studii superioare de lungã duratã militare sau civile, cu diplomã de licenţã;
3.2. pregãtire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publicã;
3.3. cunoştinţe: culturã generalã, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi informaţii clasificate NATO;
3.5. limbi strãine: citit/scris/vorbit: o limbã de circulaţie internaţionalã - bine.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 5 ani;
4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;
4.3. managerialã: cel puţin 5 ani;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare:
● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bunã;
● poate sã lucreze sub presiunea timpului;
● posedã culturã de specialitate şi generalã;
● are gândire analiticã şi conceptualã bunã;
● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;
● poate sã desfãşoare activitãţi în condiţii de supervizare redusã;
● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS Office: dezvoltarea foarte bunã.
6. Atitudini necesare/comportament solicitat:
● conduitã moralã foarte bunã;
● spirit de iniţiativã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de lucru în echipã: dezvoltare foarte bunã;
● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;
● pasiune, receptivitate faţã de nou, perspicacitate, stabilitate emoţionalã;
● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bunã;
● perseverenţã: dezvoltare foarte bunã;
● exigenţã: dezvoltarea foarte bunã;
● spirit de autodepãşire de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodisciplinã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bunã;
● supleţe intelectualã şi comportamentalã: dezvoltare foarte bunã;
● fermitate, perseverenţã, independenţã şi stabilitate: dezvoltare foarte bunã.
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.
C. Condiţii specifice de muncã
1. Locul de muncã: sediul central al Ministerului Administraţiei şi Internelor
2. Deplasãri curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor
3. Condiţii de muncã: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzãtoare locului de muncã şi activitãţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stãrii fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice
5. Compensãri:
● indemnizaţie de conducere;
● sporuri şi alte compensãri acordate conform dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
1. Sarcini şi îndatoriri:
a) munca de fiecare zi:
● coordoneazã şi conduce, prin şefii serviciilor, principalele activitãţi planificate; asigurã soluţionarea lucrãrilor Unitãţii în termenele prevãzute de actele normative în vigoare;
b) sãptãmânal:
● desfãşoarã şedinţe de conducere cu şefii serviciilor;
● urmãreşte îndeplinirea obiectivelor şi activitãţilor planificate;
c) lunar:
● verificã şi aprobã Graficul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
d) trimestrial:
● aprobã planurile de activitate ale serviciilor;
● participã la bilanţurile acestora;
e) anual:
● prezintã spre aprobare Planul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
● pregãteşte şi susţine raportul de evaluare al Unitãţii;
● coordoneazã activitatea de evaluare anualã a personalului Unitãţii;
f) ocazional:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetãri de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalitãţi în implementarea strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● participã la controalele de fond şi tematice desfãşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, a concluziilor şi a mãsurilor ce se impun, pe probleme specifice Unitãţii;
● coordoneazã elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;
● coordoneazã secretariatele tehnice ale consiliilor interministeriale prezidate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
2. Atribuţiile postului:
● coordoneazã implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor şi politicilor publice;
● coordoneazã monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activitãţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune, prezentând conducerii ministerului propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
● propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informãrii lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum şi a termenelor de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;
● coordoneazã şi organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;
● coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de politici publice care reglementeazã activitãţile din competenţa ministerului;
● coordoneazã elaborarea materialului integrator de evaluare anualã a activitãţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a sintezei ce se prezintã anual Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi informarea periodicã a Comisiei Naţionale de Prognozã;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;
● coordoneazã activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punct de vedere a resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice.
3. Responsabilitãţi:
3.1. responsabilitãţi de planificare:
● rãspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
● coordoneazã activitãţile de elaborare şi prezintã spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activitãţi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Planul de lucru anual al Unitãţii şi alte documente de politici publice;
3.2. responsabilitãţi de raportare:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.3. atribuţii de lucru cu publicul:
● reprezintã Unitatea în relaţiile cu publicul;
● acordã audienţã persoanelor solicitante;
3.4. luarea deciziilor:
● exercitã autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii potrivit competenţelor în toate problemele specifice Unitãţii;
3.5. accesul la informaţii:
● are acces la toate documentele ce reprezintã domenii din competenţa Unitãţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii şi asigurã transmiterea la termen a documentelor.
E. Standarde de performanţã asociate postului
1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrãrilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;
2. indicatori calitativi: asigurã realizarea eficientã şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, mãsurilor stabilite şi a lucrãrilor, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului;
3. timp: în termenele stabilite de actele normative specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;
4. utilizarea resurselor: antreneazã personalul în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltã spiritul inovativ al subordonaţilor; stimuleazã la personalul din subordine loialitatea faţã de instituţie şi integritatea moralã în toate acţiunile pe care acesta le întreprinde;
5. mod de realizare: individual şi în echipã; conduce prin exemplul personal; îndrumã, dezvoltã şi antreneazã subordonaţii; deleagã din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.

_________


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016