Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 9 din 9 martie 2009  privind conditiile in care se suporta de catre unitate sumele necesare asigurarii asistentei juridice a politistului pentru fapte savarsite de acesta in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 9 din 9 martie 2009 privind conditiile in care se suporta de catre unitate sumele necesare asigurarii asistentei juridice a politistului pentru fapte savarsite de acesta in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 154 din 12 martie 2009

Având în vedere prevederile <>art. 28 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Suportarea de cãtre unitate a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice a poliţistului pentru fapte sãvârşite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu se realizeazã în condiţiile prezentului ordin, în limita fondurilor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie, conform prevederilor legale.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) sunt acordate pentru poliţiştii împotriva cãrora sunt efectuate acte premergãtoare sau care au calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte sãvârşite în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, în vederea acoperirii cheltuielilor privind plata onorariului unui avocat.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) fapte sãvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu - faptele sãvârşite în exercitarea atribuţiilor prevãzute de fişa postului sau de actele normative în vigoare; b) unitate - unitatea la care poliţistul era încadrat la data sãvârşirii faptei.
ART. 3
(1) Poliţiştii îndreptãţiţi sã beneficieze de sumele prevãzute la art. 1 solicitã, prin cerere scrisã, şefului unitãţii acordarea acestor sume.
(2) În situaţia în care poliţistul este arestat preventiv, cererea poate fi depusã de unul dintre membrii familiei poliţistului sau de reprezentantul sãu legal.
(3) Cererea scrisã se înregistreazã la secretariatul unitãţii şi este însoţitã de documentele care fac dovada cã împotriva poliţistului sunt efectuate acte premergãtoare sau cã acesta are calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte sãvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu.
ART. 4
(1) În cadrul fiecãrei unitãţi se constituie, prin dispoziţie a şefului unitãţii, o comisie formatã din adjunctul şefului unitãţii, în calitate de preşedinte, şeful nemijlocit al poliţistului şi câte un lucrãtor din cadrul structurilor financiare, juridice şi de resurse umane, în calitate de membri, precum şi un secretar desemnat din cadrul unitãţii, care are rolul de a stabili, pe baza analizei fişei postului, a dispoziţiilor legale, a documentelor prevãzute la art. 3 alin. (3), precum şi a datelor deţinute cu privire la împrejurãrile comiterii faptei, dacã la data sãvârşirii faptei poliţistul se afla în exercitarea atribuţiilor de serviciu. Pentru lãmurirea cauzei, comisia poate audia şi poliţistul respectiv.
(2) Pentru direcţiile generale/direcţiile fãrã structuri de resurse umane, respectiv de financiar din aparatul central (propriu) al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi unitãţile subordonate acestora, comisia prevãzutã la alin. (1) este formatã din adjunctul şefului unitãţii, în calitate de preşedinte, şeful nemijlocit al poliţistului, din câte un lucrãtor din cadrul Direcţiei generale financiare, Direcţiei generale management resurse umane şi consilierul juridic al unitãţii, în calitate de membru, sau un lucrãtor din cadrul Direcţiei generale juridice, în cazul în care unitatea nu are încadratã funcţia de consilier juridic, precum şi un secretar desemnat din cadrul direcţiei generale/direcţiei.
(3) În cazul secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncţi, şefilor/adjuncţilor direcţiilor generale/direcţiilor din aparatul central (propriu) al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi din unitãţile subordonate acestora, precum şi în cazul şefilor instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv al adjuncţilor acestora, componenţa comisiei se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Direcţiei generale financiare, Direcţiei generale management resurse umane şi Direcţiei generale juridice, cererea fiind adresatã ministrului administraţiei şi internelor.
(4) Dacã poliţistul nu mai are raporturi de serviciu cu unitatea la care era încadrat la data sãvârşirii faptei, comisia se constituie la nivelul acestei unitãţi, în condiţiile alin. (1) - (3).
(5) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii, comisia prevãzutã la alin. (1)-(3) prezintã şefului unitãţii rezultatul verificãrilor şi propunerile, consemnate într-un proces-verbal, pentru a hotãrî, dupã caz:
a) aprobarea cererii de acordare a sumelor de bani necesare asigurãrii asistenţei juridice;
b) respingerea solicitãrii privind acordarea sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice şi comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii.
(6) Pentru asigurarea asistenţei juridice, unitatea încheie anual contract/convenţie cu un avocat sau cu mai mulţi avocaţi, dupã caz, selectaţi conform principiilor achiziţiei publice de servicii, dupã criteriul "preţul cel mai scãzut", urmând ca şeful unitãţii sã comunice poliţistului datele de contact ale avocatului sau, dupã caz, ale avocaţilor selectaţi. În cazul în care poliţistul este de acord sã fie asistat de avocatul/avocaţii selectat/selectaţi de unitate, îl informeazã în acest sens pe şeful unitãţii.
(7) Pentru unitãţile prevãzute la alin. (2), precum şi în cazul secretarilor de stat, secretarului general şi secretarilor generali adjuncţi, procedura de selecţie a serviciilor pentru asigurarea asistenţei juridice este organizatã de Direcţia generalã management logistic şi administrativ, cu sprijinul Direcţiei generale financiare şi Direcţiei generale juridice, contractul urmând sã fie încheiat la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia generalã financiarã.
(8) În situaţia prevãzutã la alin. (5) lit. a) şeful unitãţii emite, cu avizul prealabil al structurii financiare, o dispoziţie zilnicã privind acordarea sumelor de bani necesare asigurãrii asistenţei juridice, care se plãtesc avocatului în baza contractului/convenţiei încheiat/încheiate conform alin. (6) şi (7), pe bazã de documente justificative legal întocmite de acesta, şi care vor purta confirmarea poliţistului cu privire la realitatea prestãrii serviciului.
(9) Termenul maxim pentru emiterea dispoziţiei zilnice de acordare a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice sau, dupã caz, pentru comunicarea în scris a rãspunsului referitor la respingerea cererii este de 20 de zile lucrãtoare de la data aprobãrii cererii în condiţiile alin. (5). În situaţii deosebite, la propunerea comisiei, şeful unitãţii poate aproba prelungirea termenului de soluţionare a cererii, o singurã datã, cu maximum 5 zile lucrãtoare.
(10) În vederea garantãrii dreptului la apãrare, poliţistul cãruia i s-a aprobat cererea în condiţiile prezentului ordin poate sã încheie contract de asistenţã juridicã şi cu un alt avocat decât cel selectat de cãtre unitate, situaţie în care structura financiarã a unitãţii asigurã plata sumelor de bani cãtre poliţist, pe baza documentelor justificative legal întocmite de avocat, din care sã reiasã plata onorariului acestuia de cãtre poliţist. În acest caz, plãţile se vor face în limita cuantumului stabilit în contractul încheiat conform alin. (6) sau (7).
ART. 5
(1) La momentul emiterii dispoziţiei prevãzute la art. 4 alin. (8), poliţistul completeazã un angajament, al cãrui model este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, prin care se obligã sã restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice, în cazul în care printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã s-a stabilit vinovãţia sa ori cã fapta nu a fost sãvârşitã în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
(2) În situaţia în care poliţistul are calitatea de pârât, prin angajamentul prevãzut la alin. (1) acesta se obligã sã restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti.
(3) În cazul nerespectãrii angajamentului, sumele plãtite vor fi recuperate de unitate de la poliţist, potrivit dreptului comun.
ART. 6
Eventualele contestaţii privind stabilirea şi plata sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice se soluţioneazã în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Sumele restituite de cãtre poliţişti în condiţiile prezentului ordin se utilizeazã conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei
şi internelor,
Dan Nica

Bucureşti, 9 martie 2009.
Nr. 9.

ANEXĂ

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Unitatea ...........
Data ...............

ANGAJAMENT
(model)
Subsemnatul, ...../(gradul, numele şi prenumele).........., prin prezentul angajament mã oblig sã restitui suma de ........, suportatã de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice în cauza privind ......., în cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã mi s-a stabilit vinovãţia ori cã fapta nu a fost sãvârşitã în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti, în cauzele penale, respectiv în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti în cauzele civile.

.......................
(numele şi prenumele)

Semnãtura .............
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016