Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 892 din 28 august 2009  pentru publicarea acceptarii amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave (Anexa III, revizuita, la Conventia MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC. 156(55) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin din 13 octombrie 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 892 din 28 august 2009 pentru publicarea acceptarii amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave (Anexa III, revizuita, la Conventia MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC. 156(55) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin din 13 octombrie 2006

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 607 din 3 septembrie 2009
ORDIN nr. 892 din 28 august 2009
pentru publicarea acceptãrii amendamentelor la anexa la Protocolul din 1978 privind <>Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (Anexa III, revizuitã, la <>Convenţia MARPOL 73/78 ), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MEPC. 156(55) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin din 13 octombrie 2006
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 607 din 3 septembrie 2009


În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. b) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 2 pct. 18 şi <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se publicã amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 privind <>Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (Anexa III, revizuitã, la <>Convenţia MARPOL 73/78 ), adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MEPC.156(55) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin din 13 octombrie 2006, amendamente care intrã în vigoare pentru România la data de 1 ianuarie 2010, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Navalã Românã va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexa la prezentul ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Marin Anton,
secretar de stat

Bucureşti, 28 august 2009.
Nr. 892.

ANEXÃ

REZOLUŢIA MEPC. 156(55)
(adoptatã la 13 octombrie 2006)

AMENDAMENTE
la anexa la Protocolul din 1978 privind <>Convenţia
internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave
(Anexa III, revizuitã, la <>Convenţia MARPOL 73/78)

Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin,
amintind <>art. 38(a) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin (Comitetul) conferite acestuia prin convenţiile internaţionale pentru prevenirea şi controlul poluãrii marine,
notând <>art. 16 din Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (denumitã în continuare <>Convenţia din 1973 ) şi <>art. VI din Protocolul din 1978 privind <>Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave (denumit în continuare <>Protocolul din 1978 ), care specificã împreunã procedura de amendare a <>Protocolului din 1978 şi conferã organismului competent al Organizaţiei funcţia de examinare şi adoptare a amendamentelor la <>Convenţia din 1973 , modificatã prin <>Protocolul din 1978 (<>Convenţia MARPOL 73/78 ),
notând, de asemenea, faptul cã la cea de-a cincizeci şi patra sesiune a sa a aprobat propunerea subcomitetului DSC cu privire la calendarul intrãrii în vigoare a anexei III, revizuite, la MARPOL, pentru ca aceasta sã intre în vigoare în acelaşi timp cu amendamentul 34-08 la Codul maritim internaţional pentru mãrfuri periculoase (Codul IMDG),
luând în considerare amendamentele propuse la anexa III la Convenţia MARPOL 73/78 (anexa III revizuitã),

1. adoptã, în conformitate cu <>art. 16(2)(d) din Convenţia din 1973 , amendamentele la anexa III la Convenţia MARPOL 73/78 , al cãror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu <>art. 16(2)(f)(iii) din Convenţia din 1973 , cã amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2009, în afara cazului în care înainte de aceastã datã cel puţin o treime din pãrţi sau pãrţile ale cãror flote comerciale reprezintã în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizaţiei obiecţiunile lor la aceste amendamente;
3. invitã pãrţile sã noteze cã, în conformitate cu <>art. 16(2)(g)(ii) din Convenţia din 1973 , amendamentele menţionate mai sus vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2010, dupã acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu <>art. 16(2)(e) din Convenţia din 1973 , sã transmitã tuturor pãrţilor la <>Convenţia MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinut în anexã; şi
5. solicitã în plus secretarului general sã transmitã tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt pãrţi la <>Convenţia MARPOL 73/78 copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale.


ANEXÃ
la Rezoluţia MEPC. 156(55)

AMENDAMENTE LA ANEXA III LA CONVENŢIA MARPOL 73/78
(Anexa III revizuitã)

Textul existent al anexei III la Convenţia MARPOL se înlocuieşte dupã cum urmeazã:

"REGULI
pentru prevenirea poluãrii cu substanţe
dãunãtoare transportate pe mare sub formã ambalatã

REGULA 1
Aplicare
1. Dacã nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplicã tuturor navelor care transportã substanţe dãunãtoare sub formã ambalatã.
.1 În sensul prezentei anexe, substanţe dãunãtoare sunt acele substanţe identificate ca poluanţi marini în Codul maritim internaţional pentru mãrfuri periculoase (Codul IMDG)*) sau care respectã criteriile din apendicele la prezenta anexã.
---------
*) Se face referire la Codul IMDG, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat de Comitetul Securitãţii Maritime.

.2 În sensul prezentei anexe, expresia formã ambalatã înseamnã tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanţe dãunãtoare.
2. Transportul de substanţe dãunãtoare este interzis, cu excepţia cazului când acesta se efectueazã în conformitate cu prevederile prezentei anexe.
3. Pentru a completa prevederile prezentei anexe, guvernul fiecãrei pãrţi la <>Convenţie trebuie sã elaboreze sau sã dispunã sã se elaboreze cerinţe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, arimarea, limitãrile cantitative şi excepţiile pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluãrii mediului marin cu substanţe dãunãtoare*).
--------
*) Se face referire la Codul IMDG, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat de Comitetul Securitãţii Maritime.

4. În sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanţelor dãunãtoare, trebuie sã fie tratate şi ele ca substanţe dãunãtoare, dacã nu s-au luat mãsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura cã nu conţin reziduuri dãunãtoare pentru mediul marin.
5. Cerinţele prezentei anexe nu se aplicã proviziilor şi echipamentului de la bordul navei.

REGULA 2
Ambalare
Ambalajele trebuie sã fie adecvate pentru a reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ţinându-se seama de conţinutul lor specific.

REGULA 3
Marcare şi etichetare
1. Ambalajele care conţin o substanţã dãunãtoare trebuie sã aibã un marcaj permanent cu denumirea tehnicã corectã (nu se admit numai denumirile comerciale) şi, în plus, trebuie sã aibã un marcaj sau o etichetã rezistentã care sã indice cã substanţa este dãunãtoare. Aceastã identificare trebuie sã fie completatã, dacã este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, indicând numãrul de referinţã al Naţiunilor Unite.
2. Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte şi de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conţin o substanţã dãunãtoare trebuie sã fie astfel încât aceste informaţii sã poatã fi încã identificate pe ambalajele care au rezistat unei scufundãri în apa mãrii timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare şi etichetare corespunzãtoare, trebuie sã se ţinã cont de rezistenţa materialelor folosite şi de suprafaţa ambalajului.
3. Ambalajele care conţin cantitãţi mici de substanţe dãunãtoare pot fi scutite de aplicarea cerinţelor de marcare**).
---------
**) Se face referire la scutirile specifice prevãzute în Codul IMDG, adoptat prin Rezoluţia MSC. 122(75), aşa cum a fost amendat.


REGULA 4***)
Documente
----------
***) Referirile la cuvântul "documente" din aceastã regulã nu exclud utilizarea tehnicilor de transmisie pe baza prelucrãrii automate a datelor (EDP) şi schimbului de date informatice (EDI), ca supliment la documentaţia scrisã.

1. În toate documentele care se referã la transportul pe mare al substanţelor dãunãtoare în care se menţioneazã aceste substanţe, trebuie sã se foloseascã denumirea tehnicã corectã a fiecãrei substanţe (nu se admit numai denumirile comerciale) şi la substanţa ulterior indicatã sã se completeze cu urmãtoarele cuvinte: POLUANT MARIN.
2. Documentele de expediţie furnizate de expeditor trebuie sã includã sau sã fie însoţite de un certificat sau o declaraţie semnatã care sã ateste cã marfa prezentatã pentru transport este corespunzãtor ambalatã şi marcatã, etichetatã sau placardatã, dupã caz, şi se aflã în condiţie adecvatã de transport pentru a reduce la minimum riscurile faţã de mediul marin.
3. Orice navã care transportã substanţe dãunãtoare trebuie sã aibã o listã sau un document special care menţioneazã substanţele dãunãtoare de la bord şi depozitarea acestora. În locul acestei liste sau al documentului special se poate utiliza un plan de încãrcare detaliat, indicând depozitarea substanţelor dãunãtoare de la bord. Copii ale acestor documente trebuie sã fie pãstrate de asemenea la uscat de cãtre armatorul navei sau reprezentantul sãu pânã la descãrcarea substanţelor dãunãtoare. Înainte de plecare, o copie a unuia dintre aceste documente trebuie sã fie pusã la dispoziţia persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.
4. La fiecare escalã în cursul cãreia se efectueazã o operaţiune de încãrcare sau descãrcare, fie chiar şi parţialã, trebuie sã se prezinte, înaintea plecãrii navei, persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului o versiune actualizatã a documentelor în care sunt înregistrate substanţele dãunãtoare de la bord şi indicarea locului lor de arimare la bord sau a planului de încãrcare detaliat.
5. În cazul în care nava are o listã ori un document special sau un plan de încãrcare detaliat cerut pentru transportul mãrfurilor periculoase în conformitate cu prevederile <>Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã, documentele cerute de aceastã regulã pot fi combinate cu documentele referitoare la mãrfurile periculoase. În cazul în care documentele sunt combinate, trebuie sã se facã o distincţie clarã între mãrfurile periculoase şi substanţele dãunãtoare la care se referã prezenta anexã.

REGULA 5
Arimare
Substanţele dãunãtoare trebuie arimate şi asigurate în mod corespunzãtor astfel încât sã se reducã la minimum riscurile pentru mediul marin, fãrã a dãuna siguranţei navei şi persoanelor de la bord.

REGULA 6
Limitãri cantitative
Din motive întemeiate, de ordin ştiinţific şi tehnic, poate fi necesarã interzicerea transportului anumitor substanţe dãunãtoare sau limitarea cantitativã a acestor substanţe care pot fi transportate de aceeaşi navã. La fixarea acestor limite trebuie sã se ţinã seama de dimensiunile, construcţia şi echipamentul navei, precum şi de ambalajul şi proprietãţile intrinseci ale substanţelor.

REGULA 7
Excepţii
1. Aruncarea în mare a substanţelor dãunãtoare transportate în formã ambalatã trebuie sã fie interzisã, cu excepţia cazului când aceasta este necesarã pentru asigurarea siguranţei navei sau salvarea vieţii omeneşti pe mare.
2. Sub rezerva prevederilor prezentei convenţii, trebuie sã fie luate mãsuri corespunzãtoare bazate pe proprietãţile fizice, chimice şi biologice ale substanţelor dãunãtoare pentru a reglementa aruncarea în mare a apei de spãlare a scurgerilor, cu condiţia ca aceste mãsuri sã nu compromitã siguranţa navei şi a persoanelor de la bord.

REGULA 8
Controlul statului portului cu privire la respectarea cerinţelor de exploatare*)
--------
*) Se face referire la Procedurile de control al navelor de cãtre statul portului, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.787(19) şi amendate prin Rezoluţia A.882(21).

1. O navã care se gãseşte într-un port sau într-un terminal din larg al unei alte pãrţi este supusã unei inspecţii efectuate de cãtre funcţionari autorizaţi corespunzãtor de acea parte, în scopul verificãrii respectãrii cerinţelor de exploatare prevãzute în prezenta anexã, atunci când existã motive evidente pentru a considera cã procedurile esenţiale de aplicat la bord privind prevenirea poluãrii cu substanţe dãunãtoare nu sunt cunoscute de cãtre comandant sau echipaj.
2. În condiţiile prevãzute la paragraful 1 al acestei reguli, partea trebuie sã ia mãsurile necesare pentru ca nava sã nu iasã în mare pânã când nu va fi fost remediatã situaţia conform cerinţelor prezentei anexe.
3. Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevãzute la art. 5 al prezentei convenţii, se aplicã în cazul acestei reguli.
4. Nicio prevedere a prezentei reguli nu trebuie sã fie interpretatã ca limitând drepturile şi obligaţiile unei pãrţi care efectueazã controlul asupra normelor de exploatare prevãzute în mod expres în prezenta convenţie.


APENDICE
la anexa III

Criterii pentru stabilirea substanţelor dãunãtoare sub formã ambalatã

În sensul prezentei anexe, substanţe dãunãtoare sunt substanţele identificate dupã oricare dintre urmãtoarele criterii*):
--------
*) Aceste criterii se bazeazã pe criteriile care au fost elaborate în cadrul Sistemului global armonizat al Naţiunilor Unite pentru clasificarea şi etichetarea produselor chimice (GHS), aşa cum au fost amendate.
Pentru definiţiile acronimelor sau termenilor utilizaţi în acest apendice, se face referire la paragrafele corespunzãtoare din Codul IMDG."



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Categoria: Toxicitate acutã 1 │
│ │
│ LC(50)/96 ore (pentru peşte) 𕟩 mg/l; şi/sau │
│ EC(50)/48 ore (pentru crustacee) 𕟩 mg/l; şi/sau │
│ ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge │
│ sau alte plante acvatice) 𕟩 mg/l │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Categoria: Toxicitate cronicã 1 │
│ │
│ LC(50)/96 ore (pentru peşte) 𕟩 mg/l; şi/sau │
│ EC(50)/48 ore (pentru crustacee) 𕟩 mg/l; şi/sau │
│ ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge │
│ sau alte plante acvatice) 𕟩 mg/l │
│ şi substanţele care nu se degradeazã │
│ rapid şi/sau log K(ow)𕟶 │
│ (în afarã de cazul în care s-a stabilit în mod │
│ experimental cã valoarea BCF < 500) │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Categoria: Toxicitate cronicã 2 │
│ │
│ LC(50)/96 ore (pentru peşte) >1 la 󖼚 mg/l; şi/sau │
│ EC(50)/48 ore (pentru crustacee) >1 la 󖼚 mg/l; şi/sau │
│ ErC(50)/72 ore sau 96 ore (pentru alge │
│ sau alte plante acvatice) >1 la =10 mg/l │
│ şi substanţele care nu se degradeazã rapid │
│ şi/sau log K(ow) ≥ 4 │
│ (în afarã de cazul în care s-a stabilit în mod │
│ experimental cã valoarea BCF < 500) în afarã de cazul │
│ în care valoarea toxicitãţii cronice NOEC este > 1 mg/l. │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016