Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 890 din 4 aprilie 2023  privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.366/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.B, pentru subinvestiţia I1.B. Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 890 din 4 aprilie 2023 privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.366/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.B, pentru subinvestiţia I1.B. "Construirea de insule ecologice digitalizate", investiţia I1. "Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune", componenta 3. Managementul deşeurilor

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 286 din 6 aprilie 2023
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. DGPNRR/66.120 din 22.02.2023 al Direcţiei generale Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    – Avizul nr. 104.137 din 13.09.2022 emis de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene,

    în baza prevederilor:
    - Acordului de finanţare privind implementarea reformelor şi/sau investiţiilor finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă nr. 26.595 din 8.03.2022, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    – Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării Planului de redresare şi rezilienţă al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;
    – Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – art. 1 alin. (15) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.366/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.B, pentru subinvestiţia I1.B. „Construirea de insule ecologice digitalizate“, investiţia I1. „Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune“, componenta 3. Managementul deşeurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 901 şi 901 bis din 13 septembrie 2022, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul 1 „Informaţii obiectiv de investiţii“ secţiunea 1.1 „Pilonul, Componenta, Obiectivul General“, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "Contribuţia la pilonul european al drepturilor sociale
    În cadrul acestei subinvestiţii, principiile 2 şi 3 ale Pilonului european al drepturilor sociale vor fi îndeplinite prin crearea de noi locuri de muncă accesibile inclusiv femeilor (principiul 2), dar şi persoanelor vulnerabile din mediul urban (principiul 3). Aceste noi locuri de muncă vor fi specifice economiei verzi şi, de asemenea, vor viza dezvoltarea de noi competenţe profesionale pentru persoanele angajate de beneficiar pentru administrarea insulelor ecologice digitalizate."

    2. La capitolul 1 „Informaţii obiectiv de investiţii“ secţiunea 1.2 „Informaţii despre apelurile de proiecte“, subsecţiunea 1.2.2 „Perioada în care pot fi depuse cereri de finanţare“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2.2. Perioada în care pot fi depuse cereri de finanţare
    • Prima rundă:
    • data deschiderii apelului de proiecte: 15.09.2022;
    • data şi ora de începere a depunerii de proiecte: 15.09.2022, ora 10.00;
    • data şi ora de închidere a depunerii de proiecte: 14.11.2022, ora 23.59.
    • A doua rundă:
    • data deschiderii apelului de proiecte: 20.04.2023;
    • data şi ora de începere a depunerii de proiecte: 20.04.2023, ora 12.00;
    • data şi ora de închidere a depunerii de proiecte: 20.06.2023, ora 12.00.
    • Runda n
    • data deschiderii apelului de proiecte: ................ 2023;
    • data şi ora de începere a depunerii de proiecte: ........ 2023, ora 12.00;
    • data şi ora de închidere a depunerii de proiecte: ....... 2023, ora 12.00;
    • termen estimat pentru finalizarea etapei de verificare: ......... 2023.
    Termenele pentru rundele ulterioare primei etape de atragere de fonduri se vor stabili în funcţie de fondurile rămase disponibile."

    3. La capitolul 1 „Informaţii obiectiv de investiţii“ secţiunea 1.5 „Alocarea apelului de proiecte“, subsecţiunea 1.5.1 „Alocarea financiară totală“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.5.1. Alocarea financiară totală
    Alocarea financiară acordată prin PNRR pentru lucrările destinate construirii şi operaţionalizării de insule ecologice digitalizate (ansamblu de containere digitalizate pentru colectarea separată de deşeuri menajere) este de 260.130.000 euro, echivalent a 1.279.709.535 lei, din care 60.030.000 euro, echivalent a 295.317.585 lei, reprezintă alocare financiară suplimentară^1 de 30% din sumele alocate prin PNRR investiţiei, distribuite astfel:
    ^1 Valoarea suplimentară este alocată conform art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    • alocare financiară din PNRR: 200.100.000 euro, echivalent a 984.391.950 lei;
    • alocare financiară suplimentară, pe lângă finanţarea din PNRR, conform art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare: 60.030.000 euro, echivalent a 295.317.585 lei;
    • alocare financiară totală: 260.130.000 euro, echivalent a 1.279.709.535 lei.
    Alocarea financiară acordată prin PNRR pentru lucrările destinate construirii şi operaţionalizării de insule ecologice digitalizate pentru runda a doua de atragere de fonduri (ansamblu de containere digitalizate pentru colectarea separată de deşeuri menajere) este de 120.026.000,00 euro, echivalent a 590.467.907,00 lei.
    Se vor putea depune cereri de finanţare în limita plafonului maxim de 200% din Alocarea financiară totală aferentă celei de-a doua runde de atragere de fonduri."

    4. La capitolul 1 „Informaţii obiectiv de investiţii“ secţiunea 1.5 „Alocarea apelului de proiecte“, subsecţiunea 1.5.2 „Alocarea financiară în funcţie de investiţie“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.5.2. Alocarea financiară în funcţie de investiţie
    Bugetul alocat programului va fi divizat în funcţie de tipul investiţiei pentru lucrările destinate construirii şi operaţionalizării de insule ecologice digitalizate (ansamblu de containere digitalizate pentru colectarea separată de deşeuri menajere) alese de solicitant, după cum urmează:
    - insule supraterane încasetate cu containere de 1,1 metri cubi: alocare 156.519.971,54 euro, echivalent a 770.000.000 lei (aproximativ 11.180 insule ecologice digitalizate);
    – insule supraterane cu containere individuale: alocare: 79.276.349,22 euro, echivalent a 390.000.000 lei (aproximativ 4.172 insule ecologice digitalizate);
    – insule subterane cu containere individuale: alocare: 24.333.679,24 euro, echivalent a 119.709.535,00 lei (aproximativ 487 insule ecologice digitalizate).
    Alocarea financiară în funcţie de investiţie pentru runda a doua:
    - insule supraterane încasetate cu containere de 1,1 metri cubi: alocare 77.979.971,54 euro, echivalentul a 383.622.470,00 lei;
    – insule supraterane cu containere individuale: alocare: 31.662.349,22 euro, echivalentul a 155.762.927,00 lei;
    – insule subterane cu containere individuale: alocare: 10.383.679,24 euro, echivalentul a 51.082.510,00 lei.
    Cursul valutar utilizat este cursul InforEuro aferent lunii mai 2021 de 1 euro = 4,9195 lei, valabil la data de 31.05.2021."

    5. La capitolul 1 „Informaţii obiectiv de investiţii“ secţiunea 1.5 „Alocarea apelului de proiecte“, subsecţiunea 1.5.3 „Alocarea financiară la nivel de proiect“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.5.3. Alocarea financiară la nivel de proiect
    Valoarea maximă eligibilă a proiectului corespunde unui cost unitar eligibil, după cum urmează:
    - insule supraterane încasetate cu containere de 1,1 metri cubi - 14.000 euro/insulă, fără TVA, echivalent a 68.873 lei, fără TVA;
    – insule supraterane cu containere individuale - 19.000 euro/ insulă, fără TVA, echivalent a 93.471 lei, fără TVA;
    – insule subterane cu containere individuale - 50.000 euro/ insulă, fără TVA, echivalent a 245.975 lei, fără TVA.
    Un beneficiar poate să depună mai multe cereri de finanţare, dar cuantumul total cumulat al finanţării acordat în cadrul investiţiei 1 subinvestiţiile 1.a, 1.b, 1.c nu poate depăşi pragul maxim de 15 milioane de euro per beneficiar.
    Cursul valutar utilizat este cursul InforEuro aferent lunii mai 2021 de 1 euro = 4,9195 lei, valabil la data de 31.05.2021.
    Rata de finanţare acordată prin PNRR este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, fără TVA.
    În cazul proiectelor depuse în cadrul PNRR, valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile va fi suportată de la bugetul de stat, din bugetul coordonatorului de reforme şi/sau investiţii pentru componenta 3 - Managementul deşeurilor - Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare. În condiţiile în care cheltuiala aferentă TVA a fost solicitată, ea este eligibilă doar dacă nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice alte mijloace potrivit prevederilor legale.
    În afara valorii eligibile a proiectului, orice altă cheltuială constituie cheltuială neeligibilă şi va fi suportată de beneficiar."

    6. La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“ secţiunea 3.1 „Evaluarea eligibilităţii solicitantului şi a proiectului“, al şaptelea paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "MMAP poate transmite solicitări de clarificări/completări asupra cererii de finanţare şi/sau a anexelor la aceasta. Se pot solicita clarificări sau, după caz, completări ale Cererilor de finanţare. Solicitările de clarificări/completări sunt transmise Solicitantului prin aplicaţia informatică sau prin intermediul poştei electronice (e-mail)."

    7. La capitolul 3 „ Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“ secţiunea 3.1 „Evaluarea eligibilităţii solicitantului şi a proiectului“ subsecţiunea 3.1.10 „Activităţile proiectului se încadrează în acţiunile specifice sprijinite în cadrul prezentei investiţii“, al şaselea paragraf şi tabelul aferent se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Prin cererea de finanţare, solicitantul poate opta fie pentru fiecare tip de insulă ecologică digitalizată, anume subterană sau supraterană, fie pentru o combinaţie între tipurile puse la dispoziţie."

    8. La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“ secţiunea 3.1 „Evaluarea eligibilităţii solicitantului şi a proiectului“, subsecţiunea 3.1.11 „Proiectul propus spre finanţare se încadrează în valoarea maximă eligibilă“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.1.11. Proiectul propus spre finanţare se încadrează în valoarea maximă eligibilă
    Proiectul se încadrează în valoarea maximă eligibilă, astfel cum este menţionată la secţiunea 1.5.3."

    9. La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor şi Selecţia Proiectelor“, secţiunea 3.4 „Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3.4. Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor
    În termen de 30 de zile de la comunicarea notificării de selectare/respingere a Cererii de finanţare, solicitantul de finanţare poate formula, în scris, o singură contestaţie, care va fi transmisă prin aplicaţia informatică.
    Dacă aplicaţia electronică nu permite, contestaţiile vor fi transmise prin poştă/curier, e-mail sau depuse direct la registratura DGPNRR.
    Contestaţia va fi semnată olograf sau cu semnătură digitală calificată a contestatarului/reprezentantului legal ori a împuternicitului acestuia, după caz, şi va cuprinde următoarele elemente, sub sancţiunea respingerii ca inadmisibilă:
    - atributele de identificare ale contestatarului;
    – numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, precum şi împuternicirea notarială sau avocaţială, după caz;
    – numărul/codul unic de înregistrare al cererii de finanţare, după caz;
    – obiectul contestaţiei;
    – motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază.
    Contestatarul nu poate să solicite modificarea conţinutului Cererii de finanţare.
    MMAP soluţionează contestaţia, prin decizie, în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. Deciziile de soluţionare vor fi comunicate contestatarilor, în condiţiile legii.
    Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    După evaluarea contestaţiilor, MMAP va publica o listă a contestaţiilor. Solicitanţii ale căror contestaţii au fost admise şi care îndeplinesc punctajul pentru a fi selectaţi vor fi notificaţi în vederea semnării contractelor de finanţare, în maximum 3 zile lucrătoare de la comunicarea listei."

    10. La capitolul 4 „Depunerea cererilor de finanţare“ secţiunea 4.3 „Cererea de finanţare şi Anexe“, subsecţiunile 4.3.11 şi 4.3.12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "4.3.11. Documente emise de agenţia pentru protecţia mediului locală pentru demararea investiţiei, în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu (în maximum 6 luni de la contractare), aplicabil doar în cazul insulelor ecologice digitalizate subterane
    Decizia etapei de încadrare/Acord de mediu, după caz.
4.3.12. Document emis de Administraţia Fondului pentru Mediu/Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului/agenţia pentru protecţia mediului/operator local sau regional de salubritate, conform prevederilor Legii nr. 132/2010 privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice, pentru certificarea gradului de colectare separată a deşeurilor pe raza solicitantului la nivelul anul 2022"

    11. La capitolul 4 „Depunerea cererilor de finanţare“ secţiunea 4.3 „Cererea de finanţare şi Anexe“ subsecţiunea 4.3.14, la primul paragraf, al doilea marcator se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "• Studiu de Fezabilitate/Documentaţie de Avizare pentru Lucrări de Intervenţii, întocmite, avizate şi verificate în condiţiile legii şi însoţite de toate studiile, expertizele, avizele şi acordurile specifice fiecărui tip de investiţie, conform reglementărilor legale în vigoare (în maximum 6 luni de la contractare);"

    12. La capitolul 5 „Contractarea şi implementarea proiectelor“ secţiunea 5.1 „Contractarea proiectelor“, subsecţiunea 5.1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.1.1. Documente emise de agenţia pentru protecţia mediului pentru demararea investiţiei, în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu, doar în cazul insulelor ecologice digitalizate subterane (se vor prezenta fie la contractare, fie în maximum 6 luni de la contractare, dacă nu au fost prezentate la depunerea cererii de finanţare)
    - Decizia etapei de încadrare/Acord de mediu, după caz."

    13. La capitolul 5 „Contractarea si implementarea proiectelor“ secţiunea 5.2 „Implementarea şi monitorizarea proiectelor“, după subsecţiunea 5.2.4 se introduce o nouă subsecţiune, subsecţiunea 5.2.5, cu următorul cuprins:
    "5.2.5. Mecanisme de gestionare a riscurilor de implementare
    Beneficiarii vor lua toate măsurile necesare pentru eliminarea riscurilor principale referitoare la implementarea proiectului sau reducerea acestora până la un nivel acceptabil.
    Riscul principal în implementarea proiectelor care fac obiectul prezentului ghid este reprezentat de întârzieri în derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
    Pentru atenuarea acestui risc se va avea în vedere stabilirea, în cadrul documentaţiei de atribuire, a unor cerinţe/specificaţii clare, astfel fiind redus riscul de depunere a contestaţiilor."

    14. Anexa nr. 1 „Instrucţiuni de completare a Cererii de finanţare (model)“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    15. Anexa nr. 3 „Grila de verificare a criteriilor de selecţie - model orientativ pentru calculul punctajelor“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor va proceda la modificarea, prin act adiţional, a valorii eligibile a contractelor de finanţare în vigoare la data publicării prezentului ordin, corespunzător costurilor unitare eligibile stabilite la art. I pct. 5, cu încadrarea în pragul maxim al finanţării acordate, prevăzut la pct. 1.5.3 din ghidul specific, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.366/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 4 aprilie 2023.
    Nr. 890.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la ghidul specific)
    Instrucţiuni de completare a Cererii de finanţare (model)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 3 la ghidul specific)
    Grilă de verificare a criteriilor de selecţie
    * Se utilizează de către experţii evaluatori în etapa de evaluare a cererilor de finanţare.
    * Nu se completează de către solicitant.
    Cerere de finanţare pentru proiectul: ..............................
    Solicitant: ..........................
    Punctaj prescorare total: .............................................
 (a se vedea imaginea asociată)
    Observaţii:
    Metodologie de completare a Grilei de verificare a criteriilor de selecţie
    CS1 Capacitatea de generare a deşeurilor în raport cu dimensiunea localităţii - se acordă punctaj în funcţie de numărul de locuitori din cadrul localităţii prevăzute în proiect, în conformitate cu prevederile Legii nr. 351/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    CS2 Gradul actual scăzut de colectare separată a deşeurilor - se acordă punctaj în funcţie de gradul de colectare specificat în documentul emis de Administraţia Fondului pentru Mediu/Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului/agenţia pentru protecţia mediului/operatorul local sau regional de salubritate pentru certificarea gradului de colectare separată a deşeurilor pe raza solicitantului.
    CS3 Disponibilitatea instalaţiilor existente de tratare a deşeurilor - se acordă punctaj dacă este prezentată o declaraţie pe propria răspundere a solicitantului prin care se angajează că toate deşeurile colectate separat vor ajunge la operatori economici autorizaţi în vederea tratării, valorificării şi reciclării de deşeuri (anexa nr. 8 la ghidul specific).



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016