Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 889 din 12 iulie 2023  privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţă la nivelul Ministerului Energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 889 din 12 iulie 2023 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţă la nivelul Ministerului Energiei

EMITENT: Ministerul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 747 din 17 august 2023
    Având în vedere Referatul de aprobare a proiectului de ordin elaborat de Compartimentul infrastructură critică şi probleme speciale, înregistrat cu nr. 330.055 CICPS din 26.06.2023,
    în conformitate cu prevederile:
    - art. 9 şi art. 15 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 762/2008 pentru aprobarea Strategiei naţionale de prevenire a situaţiilor de urgenţă;
    – art. 4 pct. 5, 6 şi 33 din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul energiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) În cadrul Ministerului Energiei se constituie Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă (C.M.S.U.), denumit în continuare Comitet ministerial, care este un organism consultativ interinstituţional de sprijin al managementului tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţă din sfera de responsabilitate.
    (2) Comitetul ministerial funcţionează sub conducerea ministrului energiei, care are şi calitatea de preşedinte al acestuia.
    (3) În cazuri excepţionale când preşedintele Comitetului ministerial nu poate participa, prezidarea şedinţei se realizează de către vicepreşedinte, care are calitatea de secretar de stat, căruia i-au fost delegate atribuţii privind managementul situaţiilor de urgenţă sau, dacă acesta nu există, atribuţiile sunt preluate de către secretarul de stat coordonator al domeniului în care a apărut situaţia de urgenţă.
    (4) Comitetul ministerial constituit la nivelul Ministerului Energiei nu are personalitate juridică.

    ART. 2
    În vederea aplicării prevederilor legale în vigoare, Comitetul ministerial emite hotărâri care se aplică de către personalul din cadrul Ministerului Energiei şi al unităţilor aflate în subordine, coordonare sau sub autoritatea acestuia, astfel cum sunt definite în art. 8 şi 12 din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    Comitetul ministerial, în calitate de autoritate responsabilă cu rol secundar, după caz, de restabilire a stării de normalitate sau pentru misiuni de sprijin, coordonează managementul tipurilor de risc definite de Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificările şi completările ulterioare, prin unităţile aflate în subordine, coordonare sau sub autoritatea Ministerului Energiei.

    ART. 4
    (1) Comitetul ministerial poate fi convocat de către ministrul energiei, iar în lipsa acestuia de către persoanele prevăzute la art. 1 alin. (3).
    (2) Ordinea de zi se stabileşte de către preşedinte, pe baza propunerilor membrilor, cu cel puţin 5 zile înainte de desfăşurarea şedinţelor.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul producerii iminente sau efective a unei situaţii de urgenţă, convocarea Comitetului ministerial se face de îndată. Ordinea de zi se aduce la cunoştinţa membrilor la data desfăşurării şedinţei.
    (4) Comitetul ministerial se întruneşte în baza convocării, ori de câte ori situaţia o impune, şi adoptă hotărâri, rapoarte, programe, reglementări, informări şi proiecte pe problematica gestionării situaţiilor de urgenţă.
    (5) Membrii Comitetului ministerial sunt persoane cu funcţii de conducere şi consilieri din aparatul propriu al Ministerului Energiei, având în componenţă şi consultanţi, fără drept de vot, din cadrul operatorilor economici de profil din domeniul energetic, specialişti, cadre didactice sau cercetători constituiţi în grupuri de suport tehnico-ştiinţific sau reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale de profil.
    (6) Şedinţele Comitetului ministerial se desfăşoară în prezenţa majorităţii membrilor sau a înlocuitorilor desemnaţi.

    ART. 5
    (1) Hotărârile Comitetului ministerial se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor prezenţi, cu excepţia punerii în aplicare a planului de evacuare în situaţii de urgenţă, care se face în baza deciziei preşedintelui Comitetului ministerial.
    (2) Dezbaterile pe marginea materialelor prezentate şi analizate în şedinţele Comitetului ministerial se consemnează de către Secretariatul tehnic permanent, care întocmeşte şi proiectul de hotărâre.

    ART. 6
    (1) Comitetul ministerial asigură fluxul informaţional către Comitetul naţional pentru situaţii speciale de urgenţă, denumit în continuare Comitet naţional, precum şi alte instituţii abilitate din cadrul Sistemului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă cu privire la măsurile luate, precum şi la măsurile necesare pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă.
    (2) Comitetul ministerial evaluează situaţiile de urgenţă produse, iar în funcţie de gravitatea situaţiei propune Comitetului naţional, după caz, declararea stării de alertă sau instituirea stării de urgenţă.

    ART. 7
    Comitetul ministerial asigură îndeplinirea atribuţiilor principale prevăzute la art. 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi la pct. XIII subpct. 1 lit. a) din Strategia naţională de prevenire a situaţiilor de urgenţă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 762/2008.

    ART. 8
    (1) Componenţa Comitetului ministerial este prevăzută în anexă.
    (2) Persoanele din componenţa Comitetului ministerial au următoarele atribuţii principale:
    a) preşedintele:
    1. hotărăşte convocarea Comitetului ministerial;
    2. stabileşte ordinea de zi şi conduce şedinţele acestuia;
    3. semnează hotărârile, planurile, programele, regulamentele şi măsurile adoptate;
    4. semnează avizele, acordurile, împuternicirile, protocoalele şi proiectele de acte normative;
    5. prezintă în şedinţele Comitetului naţional pentru situaţii speciale de urgenţă propunerile Comitetului ministerial;
    6. asigură gestionarea tipurilor de risc specifice şi îndeplinirea funcţiilor de sprijin stabilite în competenţă;
    7. aprobă planurile operative elaborate la nivelul Ministerului Energiei şi planul pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă;
    8. conduce şi coordonează, prin centrul operativ, participarea structurilor Ministerului Energiei la acţiunile de limitare şi înlăturare a urmărilor situaţiilor de urgenţă;
    9. analizează situaţiile de urgenţă create, ia măsuri pentru aplicarea hotărârilor Guvernului, Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi Comitetului naţional pentru situaţii speciale de urgenţă din domeniul de competenţă al Ministerului Energiei şi emite ordine/dispoziţii către structurile proprii privind modul de acţiune al acestora;
    10. hotărăşte, în baza propunerilor prezentate de membrii Comitetului ministerial, modul de folosire a efectivelor şi mijloacelor de care dispun unităţile/structurile ce îndeplinesc misiuni specifice în situaţii de urgenţă şi, la nevoie, asigură sprijinul acestora;
    11. informează Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică cu privire la existenţa unor atacuri cibernetice, respectiv vulnerabilităţi, ameninţări şi riscuri de securitate cibernetică la adresa reţelelor şi sistemelor informatice ale autorităţilor şi instituţiilor publice, respectiv persoanelor juridice de drept privat aflate în coordonarea, controlul, subordonarea sau autoritatea Ministerului Energiei;

    b) vicepreşedintele:
    1. îndeplineşte atribuţiile preşedintelui în lipsa acestuia, precum şi pe cele ce îi revin ca membru al Comitetului ministerial;
    2. aprobă procedurile elaborate de centrul operativ în domeniul de referinţă;

    c) membrii:
    1. participă la şedinţele Comitetului ministerial;
    2. prezintă informări şi puncte de vedere;
    3. informează operativ personalul propriu asupra problemelor dezbătute, concluziilor rezultate, hotărârilor şi măsurilor adoptate şi urmăresc aplicarea acestora în domeniile de competenţă;
    4. menţin legătura permanentă cu centrul operativ;
    5. fac propuneri cu privire la modul de folosire a efectivelor şi mijloacelor de care dispun unităţile/structurile subordonate/ coordonate ce îndeplinesc misiuni specifice în situaţii de urgenţă;
    6. conduc activitatea de intervenţie a structurilor aflate în subordonare/coordonare;
    7. evaluează ameninţările, riscurile şi vulnerabilităţile de securitate la nivelul structurilor aflate în subordine, coordonare şi autoritate;

    d) consultanţii:
    1. participă la şedinţele Comitetului ministerial;
    2. consiliază membrii acestuia asupra problemelor operative, tehnice şi de specialitate;
    3. asigură documentarea tehnică de specialitate pentru tipurile de riscuri gestionate şi sprijină Secretariatul tehnic permanent în elaborarea documentelor de lucru pentru Comitetul ministerial;
    4. prezintă rapoarte şi informări privind ameninţările, riscurile şi vulnerabilităţile de securitate la nivelul structurilor aflate în subordine, coordonare şi autoritate.



    ART. 9
    Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii specifice:
    a) gestionează documentele Comitetului ministerial;
    b) asigură convocarea Comitetului ministerial şi transmiterea ordinii de zi, în baza dispoziţiei ministrului energiei sau a înlocuitorului delegat al acestuia;
    c) primeşte şi pregăteşte materialele pentru şedinţele Comitetului ministerial şi asigură prezentarea acestora preşedintelui, membrilor şi, după caz, invitaţilor;
    d) elaborează lucrările şi execută operaţiunile de secretariat pe timpul şedinţelor;
    e) asigură redactarea hotărârilor adoptate de Comitetul ministerial, precum şi a proiectelor de ordine, pe care le prezintă spre aprobare;
    f) asigură difuzarea la structurile Ministerului Energiei şi la alte autorităţi interesate a documentelor emise de Comitetul ministerial;
    g) întocmeşte, pe baza datelor transmise de structurile Ministerului Energiei, informări periodice privind situaţia operativă sau stadiul îndeplinirii hotărârilor adoptate;
    h) cooperează cu celelalte secretariate tehnice organizate şi asigurate de centrele operative pentru situaţii de urgenţă la nivelul ministerelor şi al instituţiilor publice centrale;
    i) conlucrează cu structurile aparatului central al Ministerului Energiei implicate în emiterea ordinelor ministrului;
    j) întocmeşte, împreună cu personalul responsabil cu activitatea de comunicare, proiectele comunicatelor de presă ale Comitetului ministerial;
    k) urmăreşte realizarea suportului logistic al locului de desfăşurare a şedinţelor Comitetului ministerial;
    l) preia şi gestionează datele şi informaţiile transmise în cazul unor situaţii de urgenţă din domeniul de competenţă şi asigură înştiinţarea membrilor Comitetului ministerial şi a consultanţilor/invitaţilor;
    m) pentru îndeplinirea atribuţiilor consultă specialiştii organizaţi pe grupe de suport tehnic;
    n) asigură actualizarea nominală a componenţei Comitetului ministerial.


    ART. 10
    Comitetul ministerial îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile legilor, ordinelor şi instrucţiunilor în vigoare.

    ART. 11
    Spaţiul de lucru al Comitetului ministerial se asigură prin grija structurilor de profil din cadrul Ministerului Energiei.

    ART. 12
    Dotarea Comitetului ministerial se realizează prin grija structurilor de profil ale Ministerului Energiei, conform anexei nr. 2 la Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificările ulterioare.

    ART. 13
    Mijloacele de transport necesare pentru deplasarea în teren a membrilor Comitetului ministerial sunt asigurate de structurile de profil pentru aparatul propriu, respectiv de fiecare unitate aflată în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Energiei pentru personalul propriu.

    ART. 14
    Fondurile pentru realizarea dotărilor şi a lucrărilor necesare funcţionării Comitetului ministerial se asigură din bugetul Ministerului Energiei, în limita creditelor de angajament aprobate, precum şi din bugetul de stat sau bugetul altor ordonatori principali de credite.

    ART. 15
    Prevederile prezentului ordin sunt opozabile tuturor structurilor/unităţilor din subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Energiei pe niveluri de competenţă, în ceea ce priveşte raportarea, informarea, monitorizarea şi implementarea măsurilor adoptate în domeniul specific al managementului situaţiilor de urgenţă şi tipurilor de risc, potrivit legii.

    ART. 16
    Secretarii de stat, conducătorii direcţiilor de specialitate şi direcţiilor-suport, precum şi conducătorii instituţiilor şi unităţilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Energiei vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 17
    Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 18
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Prezentul ordin se comunică, prin grija Compartimentului infrastructură critică şi probleme speciale, persoanelor prevăzute în anexă, la nivelul ministerului şi la nivelul operatorilor economici.
    (3) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice prevederi contrare se abrogă.



                    Ministrul energiei,
                    Sebastian-Ioan Burduja

    Bucureşti, 12 iulie 2023.
    Nr. 889.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA
    Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţă

┌────────────────┬───────────────────────┐
│Preşedinte │Ministrul energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Secretar de stat, │
│Vicepreşedinte │Ministerul Energiei - │
│ │conform împuternicirii │
│ │ministrului energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Membri: │Secretar general, │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Secretar de stat, │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Secretar de stat, │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Secretar de stat, │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Director general, │
│ │Direcţia generală │
│ │politici energetice şi │
│ │Green Deal │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Director general, │
│ │Direcţia generală pieţe│
│ │de electricitate şi │
│ │gaze naturale, │
│ │eficienţă şi riscuri │
│ │(DGPEGNER) │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Director, DGPEGNER - │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Director general, │
│ │Direcţia generală buget│
│ │financiar-contabilitate│
├────────────────┼───────────────────────┤
│Secretariat │ │
│tehnic: │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Consilier, │
│ │Compartimentul │
│ │infrastructură critică │
│ │şi probleme speciale - │
│ │Ministerul Energiei │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Membri: (fără │ │
│drept de vot): │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │UNO-DEN Compania │
│Reprezentant │Naţională de Transport │
│Transelectrica │al Energiei Electrice │
│ │„Transelectrica“ - S.A.│
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Societatea Naţională de│
│Reprezentant │Transport Gaze Naturale│
│Transgaz Mediaş │„Transgaz“ - S.A. │
│ │Mediaş │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Societatea de Producere│
│Reprezentant │a Energiei Electrice în│
│Hidroelectrica │Hidrocentrale │
│ │„Hidroelectrica“ - S.A.│
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Societatea Naţională │
│Nuclearelectrica│„Nuclearelectrica“ - │
│ │S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant CEO│Complexul Energetic │
│ │Oltenia - S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant CEH│Complexul Energetic │
│ │Hunedoara - S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Societatea │
│Electrocentrale │Electrocentrale │
│Bucureşti │Bucureşti - S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│ │Sucursala Ploieşti, │
│Reprezentant │Societatea Naţională de│
│Romgaz │Gaze Naturale Romgaz - │
│ │S.A. Mediaş │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Societatea │
│Electrocentrale │Electrocentrale Grup - │
│Galaţi │S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant OMV│Societatea OMV Petrom -│
│Petrom │S.A. │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Societatea Naţională de│
│Romgaz │Gaze Naturale Romgaz - │
│ │S.A. Mediaş │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Distrigaz Sud Reţele │
│Distrigaz Sud │Engie │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentanţi │Electrica - S.A. │
│Electrica │(Transilvania N/S, │
│ │Muntenia N) │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentanţi │E-Distribuţie (Banat, │
│E-Distribuţie │Muntenia Sud, Dobrogea)│
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │ │
│Distribuţie │Distribuţie Oltenia │
│Oltenia │ │
├────────────────┼───────────────────────┤
│Reprezentant │Societatea Delgaz Grid │
│Delgaz Grid │- S.A. │
└────────────────┴───────────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016