Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 880 din 3 iunie 2005  pentru aprobarea procedurilor de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 880 din 3 iunie 2005 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 1 iulie 2005

În temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) şi ale art. 21 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementãrile referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea cãilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.299/2004 , precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã procedurile prevãzute în anexele nr. 1-5, care fac parte integrantã din prezentul ordin, respectiv:
a) Procedura pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind construirea unei linii ferate industriale (LFI) noi, prevãzutã în anexa nr. 1;
b) Procedura pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind modificarea unei LFI existente, prevãzutã în anexa nr. 2;
c) Procedura pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind desfiinţarea unei LFI existente, prevãzutã în anexa nr. 3;
d) Procedura privind acordarea, completarea/modificarea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei de exploatare a unei LFI, prevãzutã în anexa nr. 4;
e) Componenţa comisiei de examinare a documentaţiei şi de verificare pe teren a datelor cuprinse în aceasta, prevãzutã în anexa nr. 5.
ART. 2
La data publicãrii prezentului ordin, art. 1.1 şi 3.1 din anexa nr. 1 "Sectorul de cãi ferate", partea I lit. C, precum şi articolele de la lit. B, aferente racordurilor liniilor ferate industriale, din Ordinul ministrului transporturilor nr. 158/1996 privind emiterea acordurilor Ministerului Transporturilor la documentaţiile tehnico-economice ale investiţiilor sau la documentaţiile tehnice de sistematizare pentru terţi îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Bucureşti, 3 iunie 2005.
Nr. 880.

ANEXA 1

PROCEDURĂ
pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind construirea unei linii ferate industriale (LFI) noi

CAP. I
Obţinerea avizului de principiu pentru construirea unei linii ferate industriale noi de la regionala CFR teritorialã

ART. 1
În cuprinsul prezentului ordin se vor utiliza urmãtoarele abrevieri:
a) MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
b) AFER - Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
c) CFR - Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.;
d) DGIAC - Direcţia generalã investiţii, achiziţii şi concesiuni;
e) LFI - linie feratã industrialã.
ART. 2
(1) Pentru obţinerea avizului de construire a unei LFI noi, viitorul beneficiar al acesteia va înainta la regionala CFR teritorialã o cerere de solicitare a avizului de principiu al acesteia.
(2) Regionala CFR teritorialã va analiza implicaţiile construirii unei noi LFI, va convoca comisia de examinare şi verificare pe teren şi va stabili în principiu cerinţele necesar a fi îndeplinite, referitoare la:
a) amplasamentul LFI;
b) soluţia de racordare a LFI la infrastructura CFR;
c) traversãri de reţele de utilitãţi (electrice, gaze, apã etc.);
d) traversãri de cãi de comunicaţie;
e) capacitatea de transport a CFR faţã de sporul de trafic adus de o LFI nouã;
f) eventuale modificãri impuse la infrastructura CFR de construcţia noii LFI;
g) acordul gestionarului liniei CFR neinteroperabile, dacã este cazul.
(3) Toate datele prevãzute la alin. (2) vor fi comunicate beneficiarului LFI în termen de maximum 15 zile calendaristice de la primirea cererii.
ART. 3
În cazul în care o LFI nouã necesitã proiectarea unei joncţiuni la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport, acest lucru va fi menţionat în mod explicit în analiza implicaţiilor construirii LFI, precizându-se şi faptul cã toate costurile de proiectare şi construcţie ale acestor lucrãri vor constitui tariful de racordare pe care îl va plãti beneficiarul LFI cãtre CFR, iar lucrãrile rezultate vor fi trecute, dupã realizare, în proprietatea CFR.
ART. 4
Dupã însuşirea de cãtre beneficiarul LFI a tuturor observaţiilor şi propunerilor CFR, acestea vor fi consemnate într-un proces-verbal ce va fi semnat de beneficiarul LFI şi de reprezentantul CFR.
ART. 5
Beneficiarul LFI se angajeazã prin procesul-verbal sã asigure finanţarea din resurse proprii a costurilor proiectãrii construcţiei LFI, iar pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, beneficiarul LFI va asigura finanţarea din fonduri proprii, într-un proiect separat, a joncţiunii şi, respectiv, a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport pentru exploatarea unei LFI noi.
ART. 6
Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, beneficiarul LFI şi CFR se pot angaja prin procesul-verbal ca întocmirea celor douã proiecte sã se realizeze prin una dintre urmãtoarele proceduri:
a) de cãtre acelaşi proiectant, autorizat de AFER, printr-un singur contract, dacã CFR şi beneficiarul LFI agreeazã proiectantul respectiv;
b) de cãtre proiectanţi diferiţi, autorizaţi de AFER, rezultând proiecte separate, pentru LFI, respectiv pentru lucrãrile de modificare a infrastructurii CFR, pe baza finanţãrii ambelor lucrãri de cãtre beneficiarul LFI.
ART. 7
Pentru cazurile prevãzute la art. 3, proiectul pentru joncţiune şi modificarea infrastructurii CFR se va realiza în maximum 60 de zile de la asigurarea finanţãrii acestuia de cãtre beneficiarul LFI, iar documentaţia rezultatã va fi predatã astfel: la regionala CFR teritorialã, 3 exemplare, iar la beneficiarul LFI, un exemplar.
ART. 8
(1) În maximum 5 zile lucrãtoare de la semnarea procesului-verbal regionala CFR teritorialã va emite avizul de principiu, pe care îl va transmite beneficiarului LFI în termen de 3 zile lucrãtoare, aviz care, împreunã cu sarcinile consemnate în procesul-verbal, se va constitui în datele primare pentru întocmirea proiectului LFI.
(2) Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3, regionala CFR teritorialã va emite avizul de principiu, pe care îl va remite beneficiarului LFI numai dupã asigurarea de cãtre acesta a resurselor financiare pentru proiectarea joncţiunii la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport.
ART. 9
(1) Pentru cazurile prevãzute la lit. b) a art. 6, CFR poate solicita, tot pe baza finanţãrii de cãtre beneficiarul LFI, o expertizã a proiectului, cu un proiectant ales de CFR, pentru realizarea joncţiunii şi, respectiv, a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport pentru exploatarea unei LFI noi, pentru lucrãri cu caracter special, care sunt legate de integrarea noii construcţii în schema centralizãrii electrodinamice (CED) a staţiei, în sisteme automatizate de control al traficului, în sisteme informatice feroviare sau în alte cazuri similare. Situaţia aceasta trebuie menţionatã, de asemenea, în procesul-verbal semnat de beneficiarul LFI şi de reprezentantul CFR.
(2) În cazul în care beneficiarul LFI are obiecţiuni la unele condiţii impuse de CFR, el se poate adresa la AFER, care analizeazã situaţia în vederea medierii.

CAP. II
Documentaţia necesarã pentru construirea unei LFI noi şi pentru construirea joncţiunii şi modificarea infrastructurii CFR, impuse de LFI

ART. 10
Beneficiarul unei LFI noi va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã construcţiei unei LFI noi, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 11
(1) Piesele scrise vor fi alcãtuite din memoriul tehnic şi din memoriul de exploatare a LFI.
(2) Memoriul tehnic al LFI va cuprinde:
a) scopul LFI;
b) denumirea liniei la care se racordeazã noua LFI şi kilometrajul joncţiunii;
c) descrierea sumarã a traseului, cu localitãţile strãbãtute;
d) staţia de racord;
e) traficul estimat;
f) încrucişãrile cu alte cãi de comunicaţie, modul de încrucişare;
g) cursurile de ape traversate, lucrãrile de artã;
h) intersecţiile de conducte subterane sau aeriene;
i) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
j) felul tracţiunii;
k) instalaţiile feroviare;
l) capacitatea de transport;
m) existenţa sau inexistenţa lucrãrilor pentru noua LFI, care sã fie situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR.
(3) Memoriul de exploatare a LFI va cuprinde:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare - numãrul de vagoane;
e) programul de funcţionare a LFI;
f) procesul tehnologic general al LFI;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/ trenuri/tone.
ART. 12
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) planul de încadrare în zonã, scara 1:20.000, cuprinzând:
1. traseul LFI, kilometrat;
2. cãile de comunicaţii intersectate;
3. cursurile de ape traversate, lucrãrile de artã;
4. punctele de secţionare, dacã este cazul;
b) planul de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
1. aparatele de cale;
2. elementele curbelor;
c) profilul în lung, declivitãţi;
d) profilurile transversale, profilurile transversale tip.
ART. 13
Documentele suplimentare necesare sunt:
a) actele de identificare a beneficiarului unei LFI noi;
b) actele de proprietate sau de concesiune asupra terenului;
c) declaraţia legalizatã cã terenul nu este în litigiu;
d) acordurile celorlalţi proprietari de LFI, dacã sunt afectaţi de lucrãrile unei LFI noi;
e) acordul gestionarului liniei CFR neinteroperabile, dacã este cazul;
f) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
g) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.
ART. 14
CFR sau beneficiarul unei LFI noi, dupã caz, va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã pentru construirea joncţiunii şi modificarea infrastructurii CFR, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 15
(1) Piesele scrise pentru cazul prevãzut la art. 14 vor cuprinde memoriul tehnic şi memoriul de exploatare.
(2) Memoriul tehnic al joncţiunii LFI va cuprinde:
a) scopul LFI;
b) staţia de racord;
c) traficul estimat;
d) traversãrile de conducte şi cabluri subterane sau aeriene în zona staţiei CFR, dacã este cazul;
e) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
f) felul tracţiunii;
g) instalaţiile feroviare;
h) capacitatea de transport;
i) kilometrajul joncţiunii;
j) datele privind existenţa unor lucrãri pentru noua LFI, care sunt situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, suprafeţele de teren CFR ocupate.
(3) Memoriul de exploatare a joncţiunii LFI va cuprinde:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare;
e) programul de funcţionare a LFI;
f) procesul tehnologic general al LFI;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/ trenuri/tone.
ART. 16
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) planul de încadrare în zonã, scara 1:20.000;
b) planul de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
- aparatele de cale;
- elementele curbelor;
c) profilul în lung, declivitãţi;
d) profilurile transversale, profilurile transversale tip.
ART. 17
Documentele suplimentare necesare pentru cazul prevãzut la art. 14 sunt:
a) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
b) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.

CAP. III
Obţinerea acordului MTCT de amplasament al unei LFI noi, a acordului de racordare a LFI la infrastructura CFR şi a avizãrii tarifului de racordare

ART. 18
Beneficiarul LFI va înainta o cerere cãtre inspectoratul AFER teritorial pentru aprobarea construcţiei unei LFI noi, obţinerea acordului de racordare la infrastructura feroviarã a CFR şi pentru stabilirea tarifului de racordare, însoţitã de documentaţia prevãzutã la cap. II, în 4 exemplare.
ART. 19
Inspectoratul AFER teritorial va verifica dacã documentaţia depusã conţine toate piesele prevãzute în prezenta procedurã, dupã care, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acesteia, o va înainta la AFER.
ART. 20
AFER va examina documentaţia şi, în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea ei, o va transmite la CFR, în vederea obţinerii avizului de construire a unei LFI noi.
ART. 21
(1) Pentru verificarea pe teren a datelor cuprinse în documentaţia înaintatã de beneficiarul LFI, în vederea emiterii avizului, CFR va convoca o comisie constituitã în conformitate cu prevederile anexei nr. 5.
(2) Avizul CFR va cuprinde şi acordul de racordare la infrastructura CFR, acordul de modificare a infrastructurii CFR, precum şi valoarea estimatã a tarifului de racordare la infrastructura CFR, pe baza proiectului de realizare a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(3) Tariful de racordare cuprinde cheltuielile de proiectare şi cheltuielile de execuţie a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(4) CFR va menţiona valoarea achitatã de beneficiarul LFI pentru proiectare.
(5) Documentaţia aferentã tarifului de racordare se va transmite împreunã cu avizul CFR cãtre AFER, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete.
ART. 22
Dupã examinarea documentaţiei menţionate la alin. (5) al art. 21, AFER va emite avizul pentru construirea unei LFI noi şi va înainta documentaţia, însoţitã de avizul CFR şi de avizul AFER, cãtre MTCT-DGIAC, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acestuia.
ART. 23
(1) MTCT-DGIAC va analiza documentaţia şi, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea ei, va elibera acordul de amplasament al unei LFI noi, iar dacã este cazul, acordul de racordare a unei LFI noi la CFR, precum şi aprobarea tarifului de racordare, în urma avizãrii acestuia de cãtre Consiliul tehnico-economic al MTCT.
(2) Aceste avize constituie aprobarea MTCT pentru construirea unei LFI noi şi vor fi transmise cãtre AFER.
ART. 24
AFER va transmite documentaţia avizatã cãtre beneficiarul unei LFI noi, în termen de 5 zile de la primirea aprobãrii MTCT.
ART. 25
CFR va comunica tariful de racordare, avizat de cãtre MTCT, beneficiarului unei LFI noi.
ART. 26
(1) AFER va înregistra în evidenţa sa toate LFI noi şi va verifica periodic dacã sunt respectate condiţiile impuse din punct de vedere constructiv la aprobarea construcţiei acestor linii.
(2) În cazul în care la aceste verificãri sunt sesizate lucrãri care nu respectã autorizaţia, AFER va înştiinţa Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru luarea mãsurilor legale care se impun.

CAP. IV
Obţinerea autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR

ART. 27
Dupã avizarea unei LFI noi, racordatã direct sau prin intermediul altei LFI la infrastructura CFR, în cazul în care lucrãrile de execuţie a unei LFI noi afecteazã zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, beneficiarul LFI va depune la regionala CFR teritorialã cererea de obţinere a autorizaţiei de lucru în zonele sus-menţionate.
ART. 28
Autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale CFR va fi eliberatã numai dupã achitarea de cãtre beneficiarul LFI a tarifului de racordare.
ART. 29
Regionala CFR teritorialã va elibera autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR, în termen de 10 zile de la primirea cererii din partea beneficiarului unei LFI noi.
ART. 30
Termenul de valabilitate a autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR este de 6 luni, cu drept de prelungire o singurã datã pentru 3 luni.

CAP. V
Contestaţii

ART. 31
Contestaţiile la deciziile organelor care aprobã cererile beneficiarilor de LFI se vor depune la sediul acestora, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
ART. 32
Soluţionarea contestaţiilor se va face de cãtre organele competente, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii acestora, iar decizia de soluţionare se comunicã în scris contestatarului.
ART. 33
Deciziile de soluţionare a contestaţiilor pot fi atacate în justiţie, la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

ANEXA 2

PROCEDURĂ
pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind modificarea unei LFI existente

CAP. I
Obţinerea de cãtre beneficiarul unei LFI a avizului de principiu de la regionala CFR teritorialã, pentru modificarea LFI

ART. 1
Beneficiarul LFI va înainta la regionala CFR teritorialã o cerere în care solicitã avizul de principiu al acesteia pentru modificarea LFI existente.
ART. 2
(1) Regionala CFR teritorialã va analiza implicaţiile modificãrii LFI, va convoca comisia de examinare şi verificare pe teren şi va stabili în principiu datele necesare a fi îndeplinite, referitoare la:
a) modificarea amplasamentului LFI existente;
b) modificarea soluţiei de racordare a LFI la infrastructura CFR;
c) traversãri de reţele de utilitãţi pe porţiunea LFI modificatã;
d) traversãri de cãi de comunicaţie, dacã este cazul;
e) sporul de capacitate de transport a CFR, impus de modificãrile aduse LFI existente;
f) eventuale modificãri impuse la infrastructura CFR de modificãrile LFI.
(2) Toate datele prevãzute la alin. (1) vor fi comunicate beneficiarului LFI, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la primirea cererii.
ART. 3
În cazul în care modificarea LFI necesitã proiectarea unei noi joncţiuni la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport, acest lucru va fi menţionat în mod explicit în analiza implicaţiilor modificãrii LFI, precizându-se şi faptul cã toate costurile de proiectare şi construcţie a acestor lucrãri vor constitui tariful de racordare pe care îl va plãti beneficiarul LFI cãtre CFR, iar lucrãrile rezultate vor fi trecute dupã realizare în proprietatea CFR.
ART. 4
Dupã însuşirea de cãtre beneficiarul LFI a tuturor observaţiilor şi propunerilor CFR, acestea vor fi consemnate într-un proces-verbal ce va fi semnat de beneficiarul LFI şi de reprezentantul CFR.
ART. 5
Beneficiarul LFI se angajeazã prin procesul-verbal sã asigure finanţarea din resurse proprii a costurilor proiectãrii modificãrii LFI, iar pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3 din prezenta procedurã, beneficiarul LFI va asigura finanţarea din fonduri proprii, într-un proiect separat, şi a joncţiunii, respectiv a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport în vederea exploatãrii LFI modificate.
ART. 6
Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3 din prezenta procedurã, beneficiarul LFI şi CFR se pot angaja prin procesul-verbal ca întocmirea celor douã proiecte sã se realizeze prin una dintre urmãtoarele proceduri:
a) de cãtre acelaşi proiectant, autorizat de AFER, printr-un singur contract, dacã CFR şi beneficiarul LFI agreeazã proiectantul respectiv;
b) de cãtre proiectanţi diferiţi, autorizaţi de AFER, rezultând proiecte separate pentru LFI, respectiv pentru lucrãrile de modificare a infrastructurii CFR, pe baza finanţãrii ambelor de cãtre beneficiarul LFI.
ART. 7
Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3 din prezenta procedurã, proiectul pentru joncţiune şi modificarea infrastructurii CFR se va realiza în maximum 60 de zile lucrãtoare de la asigurarea finanţãrii acestuia de cãtre beneficiarul LFI, iar documentaţia rezultatã va fi predatã regionalei CFR în trei exemplare, iar un exemplar beneficiarului LFI.
ART. 8
(1) Dupã semnarea procesului-verbal, CFR va emite avizul de principiu pe care îl va transmite beneficiarului LFI, în termen de 5 zile lucrãtoare, aviz care împreunã cu condiţiile consemnate în procesul-verbal se vor constitui în datele primare pentru întocmirea proiectului modificãrii LFI.
(2) Pentru cazurile care se încadreazã în prevederile art. 3 din prezenta procedurã, regionala CFR teritorialã va emite avizul de principiu, pe care îl va remite beneficiarului LFI numai dupã asigurarea de cãtre acesta a resurselor financiare pentru proiectarea joncţiunii la infrastructura feroviarã a CFR şi, eventual, modificarea infrastructurii feroviare a CFR pentru a prelua sporul de capacitate de transport.
ART. 9
(1) Pentru cazurile prevãzute la lit. b) alin. (1) al art. 6, CFR poate solicita, tot pe baza finanţãrii beneficiarului LFI, o expertizã a proiectului, cu un proiectant ales de CFR, pentru realizarea joncţiunii şi, respectiv, a modificãrii infrastructurii feroviare a CFR, pentru lucrãri cu caracter special, care sunt legate de integrarea LFI modificate în schema CED a staţiei, în sisteme automatizate de control al traficului, în sisteme informatice feroviare sau în alte cazuri similare. Situaţia aceasta trebuie menţionatã, de asemenea, în procesul-verbal semnat de beneficiarul LFI şi CFR.
(2) În cazul în care beneficiarul LFI are obiecţii la unele condiţii impuse de CFR, el se poate adresa la AFER, care analizeazã situaţia în vederea medierii.

CAP. II
Documentaţia necesarã pentru modificarea unei LFI şi pentru construirea joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR, dacã este cazul

ART. 10
Beneficiarul LFI modificate va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã modificãrii LFI, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 11
(1) Piesele scrise vor fi alcãtuite din memoriul tehnic şi memoriul de exploatare al LFI care se modificã.
(2) Memoriul tehnic al LFI modificate va cuprinde, dupã caz, urmãtoarele:
a) scopul modificãrii LFI;
b) descrierea sumarã a modificãrilor propuse;
c) staţia de racord;
d) traficul estimat;
e) încrucişãrile cu alte cãi de comunicaţie, modul de încrucişare;
f) cursurile de ape traversate;
g) intersecţiile de conducte subterane sau aeriene;
h) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
i) felul tracţiunii;
j) instalaţiile feroviare;
k) capacitatea de transport;
l) kilometrajul joncţiunii, când este cazul;
m) dacã existã lucrãri pentru modificarea LFI care sunt situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR.
(3) Memoriul de exploatare a LFI modificate va cuprinde, dupã caz, urmãtoarele:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare;
e) programul de funcţionare a liniei modificate;
f) procesul tehnologic general al liniei modificate;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/trenuri/tone.
ART. 12
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) plan de încadrare în zonã, scara 1:20.000, cuprinzând:
1. traseul LFI modificate, kilometrat;
2. cãile de comunicaţii intersectate, dacã este cazul;
3. cursurile de ape traversate, dacã este cazul;
4. punctele de secţionare, dacã este cazul;
b) plan de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
1. aparatele de cale;
2. elementele curbelor modificate;
c) profilul în lung modificat, declivitãţi;
d) profiluri transversale, profiluri transversale tip.
ART. 13
Documente suplimentare necesare:
a) actele de identificare a beneficiarului LFI modificate;
b) actele de proprietate sau de concesiune asupra terenului, dacã este cazul;
c) declaraţia legalizatã cã terenul nu este în litigiu;
d) acordurile celorlalţi proprietari de LFI, dacã sunt afectaţi de lucrãrile de modificare a LFI;
e) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
f) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.
ART. 14
CFR sau beneficiarul LFI modificate, dupã caz, va întocmi cu un proiectant autorizat de AFER documentaţia necesarã pentru construirea joncţiunii şi modificarea infrastructurii CFR, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 15
(1) Piesele scrise vor cuprinde memoriul tehnic şi memoriul de exploatare.
(2) Memoriul tehnic va cuprinde:
a) scopul modificãrii infrastructurii CFR;
b) traficul estimat;
c) traversãrile de conducte subterane sau aeriene în zona staţiei CFR afectatã de modificarea LFI;
d) elementele caracteristice ale suprastructurii cãii;
e) felul tracţiunii;
f) instalaţiile feroviare;
g) capacitatea de transport;
h) kilometrajul joncţiunii, dacã se modificã;
i) datele privind existenţa unor lucrãri care sunt situate în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, suprafeţele de teren CFR ocupate.
(3) Memoriul de exploatare va cuprinde:
a) mijloacele de remorcare şi manevrare;
b) mijloacele mecanizate de încãrcare-descãrcare a vagoanelor;
c) mijloacele de cântãrire a vagoanelor;
d) capacitatea de garare;
e) programul de funcţionare a liniei modificate;
f) procesul tehnologic general al liniei modificate;
g) capacitatea de circulaţie şi manevrã - vagoane/trenuri/tone.
ART. 16
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) planul de încadrare în zonã, scara 1:20.000;
b) planul de situaţie, scara 1:2.000 sau 1:1.000, cuprinzând:
- aparatele de cale al cãror amplasament a fost modificat;
- elementele curbelor;
c) profilul în lung, declivitãţi;
d) profiluri transversale.
ART. 17
Documentele suplimentare necesare pentru cazul prevãzut la art. 14 sunt:
a) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
b) dovada achitãrii cãtre CFR a costului proiectãrii modificãrii infrastructurii CFR.

CAP. III
Obţinerea acordului MTCT de amplasament a LFI modificate, a acordului de racordare a LFI la infrastructura CFR şi a stabilirii tarifului de racordare

ART. 18
Beneficiarul LFI va înainta o cerere cãtre inspectoratul AFER teritorial pentru aprobarea modificãrii LFI, obţinerea acordului de racordare la infrastructura feroviarã a CFR şi pentru stabilirea tarifului de racordare, dacã este cazul, însoţitã de documentaţia prevãzutã la cap. II, în 4 exemplare.
ART. 19
Inspectoratul AFER teritorial va verifica dacã documentaţia depusã conţine toate piesele prevãzute în prezenta procedurã, dupã care, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea acesteia, o va înainta la AFER.
ART. 20
AFER va examina documentaţia şi în termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea ei o va transmite la CFR în vederea obţinerii avizului de modificare a LFI.
ART. 21
(1) Pentru verificarea pe teren a datelor cuprinse în documentaţia înaintatã de beneficiarul LFI, în vederea emiterii avizului, CFR va convoca o comisie de examinare a documentaţiei a cãrei componenţã va fi în conformitate cu prevederile anexei nr. 5.
(2) Avizul CFR va cuprinde, dacã este cazul, şi acordul de racordare la infrastructura CFR, acordul de modificare a infrastructurii CFR, precum şi valoarea estimatã a tarifului de racordare la CFR, pe baza proiectului de realizare a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(3) Tariful de racordare cuprinde cheltuielile de proiectare şi cheltuielile de execuţie a joncţiunii şi a modificãrii infrastructurii CFR.
(4) CFR va menţiona valoarea achitatã de beneficiarul LFI pentru proiectare.
(5) Documentaţia aferentã tarifului de racordare se va transmite împreunã cu avizul CFR cãtre AFER, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete.
ART. 22
Dupã examinarea documentaţiei, AFER va emite avizul pentru modificarea LFI şi va înainta documentaţia, însoţitã de avizul CFR şi de avizul AFER, cãtre MTCTDGIAC, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea avizului CFR.
ART. 23
(1) MTCT-DGIAC va analiza documentaţia şi, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea ei, va elibera acordul de amplasament al LFI modificate, iar, dacã este cazul, acordul de racordare a LFI modificate la CFR, precum şi aprobarea tarifului de racordare, în urma avizãrii acestuia de cãtre Consiliul Tehnico-Economic al MTCT.
(2) Aceste avize constituie aprobarea ministerului pentru modificarea LFI şi vor fi transmise cãtre AFER.
ART. 24
AFER va transmite documentaţia avizatã cãtre beneficiarul LFI modificate, în termen de 5 zile de la primirea aprobãrii MTCT.
ART. 25
CFR va comunica beneficiarului LFI modificate tariful de racordare avizat de cãtre MTCT.

CAP. IV
Acţiuni ce vor fi întreprinse pentru obţinerea autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR

ART. 26
Beneficiarul unei LFI modificate, care se racordeazã direct sau prin intermediul altei LFI la infrastructura CFR, iar lucrãrile de execuţie a modificãrilor LFI afecteazã zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, va depune la regionala CFR teritorialã cererea de obţinere a autorizaţiei de lucru în zonele sus-menţionate.
ART. 27
Autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR va fi eliberatã numai dupã achitarea de cãtre beneficiarul LFI a tarifului de racordare.
ART. 28
Regionala CFR teritorialã va elibera autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea cererii din partea beneficiarului LFI modificate.
ART. 29
Termenul de valabilitate al autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR este de 6 luni, cu drept de prelungire o singurã datã, de 3 luni.

CAP. V
Contestaţii

ART. 30
Contestaţiile la deciziile organelor care aprobã cererile beneficiarilor de LFI se vor depune la sediul acestora în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
ART. 31
Soluţionarea contestaţiilor se va face de cãtre organele competente, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii acestora, iar decizia de soluţionare se comunicã în scris contestatarului.
ART. 32
Deciziile de soluţionare a contestaţiilor pot fi atacate în justiţie, la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

ANEXA 3

PROCEDURĂ
pentru obţinerea aprobãrii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului privind destiinţarea unei LFI existente

CAP. I
Generalitãţi

ART. 1
Pentru desfiinţarea unei LFI existente proprietarul acesteia trebuie sã obţinã aprobarea din partea MTCT, în vederea dobândirii documentelor legale care sã îi dea dreptul de a proceda la desfiinţarea-demolarea LFI care îi aparţine.
ART. 2
Situaţiile în care LFI se poate propune spre desfiinţare sunt:
a) LFI nu are rol de tranzit şi este conectatã direct la reţeaua CFR;
b) LFI nu are rol de tranzit şi este conectatã indirect (prin intermediul altei LFI) la reţeaua CFR;
c) LFI are rol de tranzit şi este conectatã direct la reţeaua CFR;
d) LFI are rol de tranzit şi este conectatã indirect (prin intermediul altei LFI) la reţeaua CFR.
ART. 3
MTCT, AFER şi CFR vor prelua de la beneficiarul LFI documentaţiile aferente aprobãrii desfiinţãrii LFI numai dacã acestea respectã în totalitate prevederile legale privind închiderea circulaţiei, pentru fiecare dintre situaţiile menţionate la art. 2.
ART. 4
Singura situaţie în care se poate aproba de cãtre MTCT desfiinţarea unei LFI de tranzit este aceea în care toţi proprietarii de LFI din amonte de aceasta îşi dau acordul notificat pentru desfiinţarea LFI în cauzã.

CAP. II
Acţiuni ce vor fi întreprinse de beneficiarul unei LFI existente, în vederea obţinerii acordului de principiu al AFER şi al regionalei CFR teritoriale, dacã aceasta este afectatã, pentru desfiinţarea LFI existente.

ART. 5
Beneficiarul LFI va înainta cãtre AFER teritorialã o cerere în care va solicita avizul de principiu al acesteia pentru desfiinţarea LFI existente.
ART. 6
(1) Inspectoratul AFER teritorial va analiza, împreunã cu regionale CFR teritorialã, implicaţiile desfiinţãrii LFI, stabilind în funcţie de situaţia concretã cerinţele ce trebuie îndeplinite în ceea ce priveşte:
a) situaţia LFI, potrivit prevederilor art. 2 din prezenta procedurã;
b) implicaţiile desfiinţãrii LFI asupra traficului feroviar din zonã;
c) tehnologia de desfiinţare a LFI existente, specificându-se dacã existã sau nu lucrãri în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR.
(2) Toate datele prevãzute la alin. (1) vor fi comunicate beneficiarului LFI, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete.
ART. 7
(1) Dupã însuşirea de cãtre beneficiarul LFI a tuturor observaţiilor şi propunerilor AFER şi CFR, acestea vor fi consemnate într-un proces-verbal cuprinzând acordul de principiu pentru desfiinţarea LFI, semnat de beneficiarul LFI, reprezentantul AFER şi reprezentantul CFR, dacã este cazul.
(2) Cerinţele cuprinse în procesul-verbal vor constitui datele primare ale proiectului de desfiinţare a LFI.

CAP. III
Documentaţia necesarã pentru desfiinţarea unei LFI existente

ART. 8
Beneficiarul LFI care se desfiinţeazã va întocmi, cu un proiectant autorizat AFER, documentaţia necesarã desfiinţãrii LFI, care va cuprinde piese scrise, piese desenate şi documente suplimentare.
ART. 9
Piesele scrise vor fi alcãtuite din memoriul tehnic al LFI care se desfiinţeazã şi vor cuprinde:
a) cauza desfiinţãrii LFI;
b) descrierea sumarã a LFI care se desfiinţeazã, cu încadrarea acesteia potrivit art. 2 din prezenta procedurã;
c) date privind existenţa unor lucrãri pentru desfiinţarea LFI, care se vor efectua în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR.
ART. 10
Piesele desenate vor fi urmãtoarele:
a) plan de încadrare în zonã, scara 1:20.000;
b) traseul LFI care se desfiinţeazã, cu toate conexiunile acestuia la alte LFI şi/sau la linii CFR;
c) plan de situaţie, scara 1:2.000, în punctele de racord cu infrastructura CFR, în cazul în care existã lucrãri de desfiinţare a LFI care se vor efectua în zonele de siguranţã sau de protecţie a liniilor CFR.
ART. 11
Documentele suplimentare necesare sunt:
a) actele de identificare a beneficiarului LFI ce se desfiinţeazã;
b) actele de proprietate sau de concesiune asupra terenului;
c) declaraţia legalizatã cã terenul nu se aflã în litigiu;
d) procesul-verbal încheiat între beneficiarul LFI, AFER şi regionala CFR teritorialã, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri;
e) acordul de desfiinţare, notificat, al proprietarilor de LFI din amonte, în cazul în care LFI se aflã în situaţia prevãzutã la art. 4 din prezenta procedurã.

CAP. IV
Acţiuni necesare pentru obţinerea acordului MTCT de desfiinţare a unei LFI existente; evidenţa LFI desfiinţate

ART. 12
Beneficiarul LFI va înainta cãtre inspectoratul teritorial AFER cererea de desfiinţare a LFI, însoţitã de documentaţia prevãzutã la cap. III din prezenta procedurã.
ART. 13
Inspectoratul teritorial AFER va verifica dacã documentaţia este completã şi în termen de 10 zile de la primirea ei o va înainta la AFER în vederea avizãrii.
ART. 14
În cazul în care desfiinţarea LFI afecteazã infrastructura CFR, AFER va înainta documentaţia avizatã, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea ei, cãtre CFR pentru avizare.
ART. 15
CFR va emite, dacã este cazul, avizul pentru desfiinţarea LFI, pe care îl va remite cãtre AFER în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei.
ART. 16
AFER va înainta documentaţia, însoţitã de avizul AFER şi eventual al CFR, dacã este cazul, cãtre MTCT-DGIAC.
ART. 17
(1) MTCT-DGIAC va analiza documentaţia şi în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea acesteia va elibera acordul de desfiinţare a LFI.
(2) Acest acord reprezintã aprobarea MTCT pentru desfiinţarea LFI existente şi va fi remis cãtre AFER.
(3) AFER va transmite documentaţia avizatã cãtre beneficiarul LFI, în termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea aprobãrii MTCT.
ART. 18
AFER va înregistra în evidenţa sa toate LFI propuse spre desfiinţare şi le va radia din evidenţe din momentul în care acestea vor fi desfiinţate - demolate în fapt.

CAP. V
Acţiuni ce vor fi întreprinse pentru obţinerea autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR

ART. 19
În cazul în care lucrãrile de execuţie a desfiinţãrii LFI afecteazã zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR, beneficiarul LFI va depune la regionala CFR teritorialã cererea de obţinere a autorizaţiei de lucru în zonele sus-menţionate.
ART. 20
Regionala CFR teritorialã va elibera autorizaţia de lucru în zonele de siguranţã şi de protecţie ale infrastructurii CFR, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea cererii din partea beneficiarului LFI care se desfiinţeazã.
ART. 21
Termenul de valabilitate a autorizaţiei de lucru în zonele de siguranţã sau de protecţie ale infrastructurii CFR este de 6 luni, cu drept de prelungire o singurã datã, pentru 3 luni.

CAP. VI
Contestaţii

ART. 22
Contestaţiile la deciziile organelor care aprobã cererile beneficiarilor de LFI se vor depune la aceştia în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
ART. 23
Soluţionarea contestaţiilor se va face de cãtre organele competente, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii acestora, şi se comunicã în scris contestatarului.
ART. 24
Deciziile de soluţionare a contestaţiilor pot fi atacate în justiţie, la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


ANEXA 4

PROCEDURĂ
privind acordarea, completarea/modificarea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei de exploatare a LFI

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Activitatea de gestionare a infrastructurii unei LFI şi de desfãşurare a operaţiunilor de manevrã şi/sau de transport feroviar pe o LFI este permisã numai dupã obţinerea unei autorizaţii de exploatare a LFI.
ART. 2
(1) Exploatarea unei LFI din punct de vedere al operaţiunilor de manevrã şi/sau de transport feroviar se poate efectua de cãtre proprietarul sau chiriaşul LFI, un operator de manevrã feroviarã autorizat sau un operator de transport feroviar licenţiat.
(2) Pentru exploatarea unei LFI este obligatorie respectarea cerinţelor tehnice şi tehnologice din regulamentul tehnic de exploatare a LFI/grupului de LFI şi reglementãrile de siguranţa circulaţiei şi securitatea transporturilor feroviare prevãzute în autorizaţia de exploatare a LFI şi anexele la aceasta, care fac parte integrantã din autorizaţia de exploatare a LFI.
ART. 3
În înţelesul prezentei proceduri specifice se utilizeazã urmãtorii termeni:
a) proprietar de LFI - persoanã juridicã care deţine în proprietate o LFI sau persoanã juridicã mandatatã (împuternicitã) de proprietar sau cãreia i s-a concesionat dreptul de gestionare şi/sau de exploatare a LFI;
b) autorizaţie de exploatare a unei LFI - document eliberat de AFER unei persoane juridice proprietare de LFI, prin care se atestã faptul cã poate efectua activitatea de gestionare a infrastructurii LFI şi de desfãşurare a operaţiunilor de manevrã şi/sau de transport feroviar pe LFI pânã la semnalul sau macazul (vârful sau, dupã caz, marca de siguranţã a acestuia) care delimiteazã incinta staţiei CFR la care este racordatã LFI sau numai pe LFI, în cazul în care LFI nu are acces la infrastructura feroviarã;
c) LFI de tranzit - LFI sau o porţiune a acesteia care face posibilã continuitatea transportului sau manevrei feroviare pentru toţi proprietarii de LFI amplasaţi în amonte de ea şi care asigurã accesul acestora la infrastructura feroviarã publicã.
ART. 4
(1) Autorizaţia de exploatare a LFI se acordã de AFER la solicitarea proprietarului de LFI.
(2) În situaţia în care mai mulţi proprietari de LFI au acces la infrastructura feroviarã publicã prin aceeaşi LFI de tranzit, solicitarea acordãrii autorizaţiei de exploatare se face de fiecare dintre aceştia, cu informarea proprietarului LFI de tranzit.
ART. 5
(1) Autorizaţia de exploatare a LFI este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.
(2) Autorizaţia de exploatare a LFI este valabilã pe perioadã nelimitatã dacã se respectã condiţiile care au stat la baza acordãrii acesteia şi a obţinerii vizei periodice la 2 ani.
ART. 6
Modelul autorizaţiei de exploatare a LFI este prevãzut în anexa nr. 4A la prezenta procedurã.
ART. 7
Agenţii economici proprietari de LFI, care au obţinut autorizaţie de exploatare a LFI, sunt înregistraţi de AFER în Registrul autorizaţiilor de exploatare a LFI.
ART. 8
AFER va publica în publicaţia "Buletinul AFER" lista cu autorizaţiile de exploatare a LFI acordate, suspendate sau retrase, precum şi titularii acestora.
ART. 9
Personalul AFER, posesor al legitimaţiei speciale de control şi inspecţie de stat, verificã pe durata valabilitãţii autorizaţiei de funcţionare dacã sunt respectate cerinţele tehnice, tehnologice şi de siguranţa circulaţiei în gestionarea infrastructurii LFI şi în desfãşurarea operaţiunilor de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar.
ART. 10
Activitãţile specifice pentru acordarea, vizarea periodicã, completarea/modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI, eliberarea de duplicate şi pentru verificarea suplimentarã a stãrii tehnice a LFI în vederea încetãrii suspendãrii se efectueazã de cãtre AFER pe bazã de tarife aprobate conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. II
Acordarea autorizaţiei de exploatare a LFI şi obţinerea vizei periodice

ART. 11
Pentru acordarea autorizaţiei de exploatare a LFI proprietarul de LFI trebuie sã depunã la AFER o cerere însoţitã de un dosar cu documente, din care sã reiasã urmãtoarele:
a) datele de identificare a LFI pentru care se solicitã acordarea autorizaţiei, copie de pe actul de proprietate, de pe împuternicirea proprietarului LFI sau de pe contractul de concesiune, dupã caz;
b) numãrul regulamentului tehnic de exploatare a LFI/grupului de LFI aprobat de AFER şi data aprobãrii acestuia;
c) dacã are angajat un salariat care exercitã funcţia de responsabil cu siguranţa circulaţiei;
d) dacã are angajat un salariat care exercitã funcţia de consilier de siguranţã atestat, în cazul în care pe LFI se desfãşoarã transport de mãrfuri periculoase şi/sau operaţiuni de încãrcare-descãrcare a acestora;
e) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte nominalizarea persoanei juridice care va desfãşura operaţiunile de transport feroviar pe LFI, respectiv dacã operaţiunile de manevrã şi/sau de transport feroviar se vor efectua, dupã caz, de cãtre:
- proprietarul LFI;
- operatorul de manevrã feroviarã;
- operatorul de transport feroviar;
f) dacã proprietarul LFI dispune de personal propriu de specialitate necesar pentru activitatea de gestionare şi desfãşurare a operaţiunilor de manevrã şi/sau de transport feroviar pe o LFI, calificat, apt medical şi psihologic şi autorizat pentru funcţiile pe care le exercitã; dacã aceste activitãţi se desfãşoarã de cãtre proprietarul LFI;
g) dacã proprietarul LFI asigurã întreţinerea şi repararea LFI cu agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari sau în regie proprie; dacã este autorizat ca furnizor feroviar;
h) dacã proprietarul LFI asigurã întreţinerea şi repararea vehiculelor feroviare motoare, deţinute în proprietate, cu agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari sau în regie proprie; dacã proprietarul LFI utilizeazã vehicule feroviare motoare proprii;
i) seria şi numãrul vehiculelor feroviare motoare, deţinute în proprietate, cu care se efectueazã operaţiunile de manevrã şi/sau de transport feroviar, pentru cazul când operaţiunile se efectueazã de cãtre proprietarul LFI;
j) dacã a înfiinţat Registrul de revizia liniilor şi a instalaţiilor de siguranţa circulaţiei şi a stabilit personalul abilitat sã înscrie în acest registru; dacã LFI este deservitã de un impiegat de mişcare;
k) dacã a organizat modul de avizare a accidentelor şi evenimentelor feroviare şi de îndepãrtare a urmãrilor acestora; mijloacele tehnice utilizate pentru îndepãrtarea urmãrilor;
l) dacã a evidenţiat porţiunile de linii sau de elemente dezafectate, scoase din funcţiune ori aflate în conservare şi consemnate în evidenţe;
m) dacã a identificat categoriile de mãrfuri periculoase manevrate şi afectarea fronturilor la care acestea se pot încãrca, descãrca şi depozita;
n) dacã are structura organizatoricã necesarã pentru gestionarea infrastructurii LFI şi/sau pentru desfãşurarea operaţiunilor de manevrã/de transport feroviar, în cazul în care acestea se efectueazã de proprietarul LFI;
o) angajamentul scris al proprietarului LFI, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4B la prezenta procedurã;
p) dovada achitãrii tarifului de acordare a autorizaţiei de exploatare a LFI.
ART. 12
AFER va verifica documentele depuse şi va comunica solicitantului, în termen de 10 zile calendaristice de la depunere, dacã dosarul este complet, dacã documentele depuse trebuie completate sau dacã mai sunt necesare alte documente pentru completarea dosarului.
ART. 13
(1) Acordarea autorizaţiei de exploatare a LFI se efectueazã de AFER, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii cãtre proprietarul LFI a faptului cã dosarul este complet.
(2) Decizia de neacordare a autorizaţiei de exploatare a LFI va fi motivatã în scris de AFER.
ART. 14.
(1) Cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data expirãrii vizei periodice a autorizaţiei de exploatare a LFI, proprietarul LFI va solicita în scris AFER obţinerea vizei periodice. Solicitarea va fi însoţitã de dovada achitãrii tarifului aferent obţinerii vizei periodice.
(2) Dupã o evaluare, AFER va comunica în scris solicitantului, în termen de 30 de zile calendaristice, decizia privind acordarea sau neacordarea vizei periodice.
(3) Decizia de neacordare a vizei periodice va fi motivatã în scris de cãtre AFER, consemnându-se faptul cã neconformitãţile trebuie remediate în termen de maximum 90 de zile calendaristice.
ART. 15
(1) Pe perioada celor 90 de zile prevãzute la alin. (3) al art. 14, dacã neconformitãţile constatate la solicitarea vizei periodice nu sunt de naturã sã impunã modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI şi nu pun în pericol siguranţa circulaţiei şi securitatea transporturilor, se admite prelungirea valabilitãţii autorizaţiei de exploatare a LFI.
(2) Dacã proprietarul LFI remediazã neconformitãţile consemnate în decizia de neacordare a vizei periodice, în termen de 90 de zile calendaristice de la data comunicãrii, AFER va acorda viza periodicã fãrã a percepe un tarif suplimentar.
(3) Dacã proprietarul nu remediazã neconformitãţile consemnate în decizia de neacordare a vizei periodice, la termenul prevãzut la alin. (1), acesta este obligat sã solicite în termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului de 90 de zile calendaristice modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI.
(4) Dacã nu se solicitã în termen de 5 zile lucrãtoare modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI, AFER va suspenda autorizaţia.
(5) Suspendarea autorizaţiei de exploatare a LFI înceteazã numai dacã s-au remediat neconformitãţile, fapt ce se constatã de cãtre AFER printr-o verificare suplimentarã a stãrii tehnice a LFI; verificarea se va face în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data solicitãrii scrise a proprietarului LFI şi dupã achitarea tarifului aferent.

CAP. III
Completarea sau modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI

ART. 16
În perioada de valabilitate a autorizaţiei de exploatare AFER poate face completarea sau modificarea autorizaţiei de exploatare, la solicitarea proprietarului de LFI, dacã s-au modificat una sau mai multe dintre cerinţele prevãzute la art. 11, mai puţin lit. o) şi p).
ART. 17
(1) Proprietarul LFI este obligat sã solicite modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI şi în cazul în care nu remediazã în termen de maximum 6 luni deficienţele constatate ca urmare a verificãrii stãrii tehnice a LFI. Solicitarea scrisã se va face la AFER în termen de 5 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de 6 luni.
(2) Dacã deficienţele sunt de natura celor prevãzute la art. 30 alin. (3) din normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.299/2004 , AFER dispune închiderea operativã a circulaţiei pe LFI şi suspendarea sau retragerea autorizaţiei de exploatare a LFI, dupã caz.
ART. 18
(1) În cazul în care o LFI de tranzit îşi schimbã proprietarul, conform prevederilor <>art. 16 lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 60/2004 , cu modificãrile ulterioare, actualizarea (modificarea) regulamentului tehnic de exploatare şi a autorizaţiei de exploatare a LFI se face dupã o procedurã simplificatã, conform anexei nr. 4C la prezenta procedurã, în sensul cã aspectele tehnico-constructive ale LFI nu se mai verificã, noul proprietar trebuind sã declare pe propria rãspundere faptul cã va respecta cerinţele îndeplinite de vechiul proprietar în gestionarea infrastructurii LFI respective.
(2) Procedura simplificatã nu exclude completarea dosarului cu documente prevãzute la art. 11 la care au apãrut modificãri, termenul de rãspuns la solicitare fiind de maximum 15 zile calendaristice.
(3) Termenul de completare şi de depunere a dosarului de cãtre noul proprietar de LFI nu va depãşi 30 de zile calendaristice de la data schimbãrii proprietarului de LFI.
ART. 19
AFER va notifica în scris Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. despre modificarea/completarea autorizaţiei de exploatare LFI, precum şi gestionarului de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã, dacã este cazul.

CAP. IV
Suspendarea sau retragerea autorizaţiei de exploatare a LFI

ART. 20
Dacã constatã nerespectarea cerinţelor tehnice, tehnologice şi de siguranţã a circulaţiei în gestionarea infrastructurii LFI şi în desfãşurarea operaţiunilor de transport feroviar, încãlcãri grave şi repetate ale reglementãrilor specifice de gestionare/exploatare a LFI, AFER va suspenda sau va retrage autorizaţia de exploatare a LFI.
ART. 21
Autorizaţia de explotare a LFI va fi suspendatã între 1 şi 6 luni în urmãtoarele cazuri:
a) proprietarul de LFI nu solicitã în termen de 5 zile lucrãtoare modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI pentru cazul prevãzut la alin. (3) al art. 15;
b) dacã deficienţele sunt de natura celor prevãzute la alin. (3) al <>art. 30 din normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 2.299/2004 ;
c) LFI nu mai îndeplineşte cerinţele prevãzute în normele tehnice în vigoare;
d) proprietarul unei LFI de tranzit a predat pe bazã de contract gestionarea şi exploatarea LFI de tranzit unui proprietar de LFI din amonte, perioada predãrii activitãţii de gestionare/exploatare a LFI de tranzit.
ART. 22
Autorizaţia de exploatare a LFI va fi retrasã în urmãtoarele cazuri:
a) LFI nu mai îndeplineşte cerinţele prevãzute în normele tehnice în vigoare, iar proprietarul declarã cã nu mai doreşte readucerea în parametri a LFI;
b) autorizaţia de exploatare a LFI a fost suspendatã în mod repetat pentru deficienţe care sunt de natura celor prevãzute la alin. (3) al <>art. 30 din normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 2.299/2004 ;
c) s-au constatat încãlcãri grave şi repetate ale reglementãrilor specifice de gestionare/exploatare a LFI;
d) proprietarul unei LFI de tranzit a predat pe bazã de contract gestiunea şi exploatarea LFI de tranzit unui proprietar de LFI din amonte, pentru o duratã mai mare de 12 luni consecutive, pe perioada predãrii activitãţii de gestionare/ exploatare a LFI de tranzit;
e) proprietarul LFI a obţinut acordul MTCT pentru desfiinţarea LFI.
ART. 23
(1) În cazul suspendãrii autorizaţiei de exploatare a LFI, prin decizia de suspendare se comunicã proprietarului LFI perioada de suspendare, precum şi condiţiile de desfãşurare a operaţiunilor de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar.
(2) Dacã prin aplicarea prevederilor alin. (1) se afecteazã activitatea unui proprietar de LFI din amonte, acesta va fi notificat în scris despre liniile de cale feratã circulabile din cadrul LFI, precum şi despre noile condiţii de desfãşurare a operaţiunilor de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar pe LFI de tranzit şi despre durata aplicãrii acestora.
ART. 24
AFER va notifica în scris Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. şi gestionarului de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã, dacã este cazul, despre cazurile de suspendare sau de retragere a autorizaţiilor de exploatare a LFI.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Contestaţiile privind decizia de neacordare, suspendare sau retragere a autorizaţiei de exploatare a LFI, precum şi de neacordare a vizei periodice se depun la AFER în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii comunicãrii scrise a AFER.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face de cãtre Consiliul de conducere al AFER, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acestora.
ART. 26
În cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia datã de Consiliul de conducere al AFER, acesta se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
ART. 27
Pierderea sau deteriorarea autorizaţiei de exploatare a LFI se comunicã de cãtre proprietarul LFI la AFER, în termen de 15 zile calendaristice de la data constatãrii. în acest caz AFER va elibera un duplicat al autorizaţiei de exploatare, în baza achitãrii tarifului aferent.
ART. 28
În cazul în care o LFI este racordatã la infrastructura feroviarã neinteroperabilã, gestionarul acesteia, corespunzãtor obiectului de activitate, se substituie Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. în drepturile şi obligaţiile ce decurg din rapoturile juridice ale acestuia cu proprietarii de LFI privind accesul şi efectuarea operaţiunilor de transport feroviar pe infrastructura feroviarã publicã, cu acordul scris al Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.

ANEXA 4A


────────
la procedurã
────────────

┌───────┐
│(Stema)│ (recto)
└───────┘

ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂĂ - AFER

AUTORIZAŢIE
de exploatare a liniei ferate industriale
Seria ........ Nr. ................

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementãrile referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea cãilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 402/2004 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.299/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 :
.......................................................................
(persoana juridicã)
cu sediul în localitatea ........, str. ....... nr. ......., judeţul (sectorul) ......, înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului .... la nr. ....., este autorizatã sã gestioneze infrastructura LFI .......... .
Persoana juridicã care efectueazã operaţiunile de manevrã şi/sau de transport feroviar pe LFI este ........................................ .
Prezenta autorizaţie de exploatare a LFI este valabilã pe duratã nelimitatã, dacã se respectã condiţiile care au stat la baza acordãrii acesteia şi se obţine viza periodicã la 2 ani.

Data eliberãrii .................

Autoritatea Feroviarã Românã - AFER
Director general,
.................

NOTA
1. Anexele (fişele) la autorizaţia de exploatare a LFI vor conţine în mod obligatoriu datele prevãzute la art. 21 alin. (1) din normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.299/2004 .
2. Anexele vor conţine şi datele de identificare a autorizaţiei de exploatare a LFI din care fac parte integrantã, data emiterii (modificãrii) acestora şi vor fi certificate sub semnãturã.

(verso)

Posesorul autorizaţiei de exploatare a LFI are urmãtoarele obligaţii:
1. sã anunţe Autoritatea Feroviarã Românã - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea autorizaţiei de exploatare a LFI;
2. sã respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfãşurare a activitãţii de exploatare, stabilite pentru menţinerea în parametrii tehnologici a infrastructurii LFI şi pentru efectuarea operaţiilor de manevrã feroviarã/transport feroviar în condiţii de siguranţã a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;
3. sã menţinã în stare de funcţionare infrastructura feroviarã a LFI, cu instalaţiile fixe şi cu echipamentele conexe utilizate, precum şi cu materialul rulant propriu utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;
4. sã utilizeze în funcţiile cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei numai personal autorizat conform reglementãrilor specifice în vigoare;
5. sã asigure accesul nediscriminatoriu pentru vehiculele feroviare utilizate în cadrul operaţiunilor de manevrã sau de transport de cãtre ceilalţi deţinãtori de LFI din amonte sau pentru operatorii de manevrã/transport feroviar care efectueazã prestaţii pentru aceştia, dacã deţine LFI de tranzit;
6. sã permitã accesul în unitatea proprie (unitãţile proprii) al personalului Autoritãţii Feroviare Române - AFER în exercitarea atribuţiilor de inspecţie şi control de stat şi de verificare a stãrii tehnice a LFI; sã furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificãrii modului de gestionare şi de exploatare a LFI şi de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberãrii autorizaţiei de exploatare a LFI.
Posesorul autorizaţiei de exploatare are urmãtoarele drepturi:
1. sã desfãşoare activitatea de gestionare a infrastructurii LFI şi de efectuare a operaţiunilor de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar pe LFI în condiţiile prevãzute în prezenta autorizaţie şi în anexele la aceasta;
2.*) sã efectueze operaţii de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar, pe bazã de contracte, cu:
a) operatori de transport feroviar licenţiaţi, deţinãtori de certificat de siguranţã şi certificat de operare pentru manevrã pe LFI respectivã şi în staţia CFR care deserveşte LFI;
b) operatori de manevrã feroviarã autorizaţi, deţinãtori de certificat de operare pentru manevrã pe LFI respectivã şi staţia CFR care deserveşte LFI;
3.*) sã efectueze operaţiuni de manevrã feroviarã pe LFI cu personal propriu autorizat conform reglementãrilor specifice în vigoare;
4.*) sã efectueze operaţiuni de manevrã feroviarã în interes propriu pe liniile staţiei CFR care deserveşte LFI proprie, numai dacã îndeplineşte cerinţele obligatorii şi dupã încheierea cu CFR a contractului de exploatare.
___________
*) În funcţie de solicitare şi de îndeplinirea condiţiilor se va înscrie, dupã caz, pct. 2 lit. a) sau b), pct. 3 şi/sau pct. 4.

VIZE PERIODICE





┌─────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐
│Valabilã pânã│Valabilã pânã│Valabilã pânã│Valabilã pânã│Valabilã pânã│
│la data de │la data de │la data de │la data de │la data de │
│ ........... │ ........... │ ........... │ ........... │ ........... │
│ DIRECTOR │ DIRECTOR │ DIRECTOR │ DIRECTOR │ DIRECTOR │
│ GENERAL, │ GENERAL, │ GENERAL, │ GENERAL, │ GENERAL, │
│............ │............ │............ │............ │............ │
│ L.S. │ L.S. │ L.S. │ L.S. │ L.S. │
└─────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┘



ANEXA 4B


─────────
la procedurã
────────────

ANGAJAMENT
...../(persoana juridicã)....., cu sediul în localitatea ......, str. ......... nr. ...,judeţul ......., telefon ......, fax ......, înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........ la nr. ....., având codul CUI nr. ......., codul fiscal nr. ....... şi contul nr. ....., deschis la Banca ............., filiala ......., reprezentatã prin ..../(funcţia, numele şi prenumele)...... se angajeazã ca pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de exploatare a LFI .......................:
1. sã anunţe Autoritatea Feroviarã Românã - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordãrii autorizaţiei de exploatare a LFI;
2. sã respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfãşurare a activitãţii de exploatare, stabilite pentru menţinerea în paramentrii tehnologici a infrastructurii LFI, în vederea efectuãrii operaţiilor de manevrã feroviarã/transport feroviar în condiţii de siguranţã a circulaţiei şi de securitate a transporturilor;
3. sã menţinã în stare de funcţionare infrastructura feroviarã a LFI cu toate instalaţiile fixe şi cu echipamentele conexe utilizate, precum şi cu materialul rulant propriu utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;
4. sã utilizeze în funcţiile cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei numai personal autorizat conform reglementãrilor specifice în vigoare;
5. sã asigure accesul nediscriminatoriu pentru vehiculele feroviare utilizate în cadrul operaţiunilor de manevrã sau de transport de cãtre ceilalţi deţinãtori de LFI din amonte sau pentru operatorii de manevrã feroviarã/transport feroviar care efectueazã prestaţii pentru aceştia, dacã deţine LFI de tranzit;
6. sã permitã accesul în unitatea proprie (unitãţile proprii) al personalului Autoritãţii Feroviare Române - AFER în exercitarea atribuţiilor de inspecţie şi control de stat şi de verificare a stãrii tehnice a LFI; sã furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificãrii modului de gestionare şi exploatare a LFI şi de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberãrii autorizaţiei de exploatare a LFI.





Data ..................

.............................................................
(numele şi prenumele, funcţia, semnãtura şi ştampila unitãţii)



ANEXA 4C


────────
la procedurã
──────────────

PROCEDURĂ SIMPLIFICATĂ
privind actualizarea (modificarea) regulamentului tehnic de exploatare şi a autorizaţiei de exploatare a LFI

ART. 1
(1) În cazul în care o LFI de tranzit pentru care AFER a emis o autorizaţie de exploatare îşi schimbã proprietarul ca urmare a aplicãrii prevederilor <>art. 16 lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 60/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 402/2004 , noul proprietar, în cazul în care doreşte sã exploateze LFI de tranzit în aceleaşi condiţii ca şi vechiul proprietar, este obligat sã notifice acest lucru AFER şi sã solicite actualizarea (modificarea) regulamentului tehnic de exploatare şi a autorizaţiei de exploatare existente.
(2) Actualizarea (modificarea) regulamentului tehnic de exploatare şi a autorizaţiei de exploatare se face dupã o procedurã simplificatã faţã de procedura normalã privind acordarea autorizaţiei de exploatare a LFI, pe baza unui dosar depus la AFER de noul proprietar.
(3) Termenul de completare şi depunere a dosarului de cãtre noul proprietar de LFI nu va depãşi 30 de zile calendaristice de la data schimbãrii proprietarului de LFI.
ART. 2
Pentru actualizarea regulamentului tehnic de exploatare a LFI, noul proprietar de LFI trebuie ca, în termen de maximum 15 zile de la data dobândirii de la vechiul proprietar, sã depunã o cerere în acest sens, însoţitã de documentele care s-au modificat faţã de cele care s-au prezentat pentru aprobarea iniţialã a regulamentului tehnic de exploatare.
ART. 3
(1) Dupã aprobarea regulamentului tehnic de exploatare, noul proprietar trebuie ca, în termen de maximum 30 de zile de la data aprobãrii acestuia, sã depunã la AFER o cerere pentru actualizarea autorizaţiei de exploatare a LFI.
(2) Cererea va fi însoţitã de o declaraţie a noului proprietar pe propria rãspundere cã va respecta cerinţele îndeplinite de vechiul proprietar în gestionarea şi exploatarea infrastructurii LFI respective, precum şi un dosar cu documente, din care sã reiasã urmãtoarele:
a) datele de identificare a LFI pentru care se solicitã actualizarea autorizaţiei de exploatare, copie de pe actul de proprietate al LFI, contractul de concesiune, alte acte doveditoare similare acestora, dupã caz;
b) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte nominalizarea persoanei juridice care va desfãşura operaţiunile de manevrã feroviarã şi/sau de transport feroviar pe LFI, respectiv dacã operaţiunile de manevrã şi/sau de transport feroviar se vor efectua, dupã caz, de cãtre:
- proprietarul LFI;
- operatorul de manevrã feroviarã;
- operatorul de transport feroviar;
c) angajamentul scris al proprietarului LFI, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4B;
d) proprietarul LFI asigurã întreţinerea şi repararea LFI cu agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari sau în regie proprie, dacã este autorizat ca furnizor feroviar;
e) dacã noul proprietar de LFI a preluat, pentru exploatarea LFI, vehicule feroviare motoare de la vechiul proprietar, va menţiona seria şi numãrul lor, precum şi dovada cã asigurã întreţinerea şi repararea acestor vehicule cu agenţi economici autorizaţi ca furnizori feroviari sau în regie proprie, dacã este autorizat ca furnizor feroviar;
f) a evidenţiat porţiunile de linii sau elemente dezafectate, scoase din funcţiune ori aflate în conservare şi consemnate în evidenţe;
g) are structura organizatoricã necesarã pentru gestionarea infrastructurii LFI şi/sau pentru desfãşurarea operaţiunilor de manevrã feroviarã/transport feroviar, în cazul în care acestea se efectueazã de proprietarul LFI;
h) dovada achitãrii tarifului de completare/modificare a autorizaţiei de exploatare a LFI.
(3) Dosarul se va completa, dupã caz, şi cu alte documente specificate în art. 11 din anexa nr. 4, la care au apãrut modificãri faţã de cele pe baza cãrora s-a acordat autorizaţia de exploatare iniţialã a LFI din amonte.
ART. 4
AFER va verifica documentele depuse şi va comunica solicitantului în termen de 10 zile calendaristice de la depunere dacã dosarul este complet, dacã documentele depuse trebuie completate sau dacã mai sunt necesare alte documente pentru completarea dosarului.
ART. 5
(1) Actualizarea (modificarea) autorizaţiei de exploatare a LFI, respectiv eliberarea unei noi autorizaţii de exploatare care include şi LFI de tranzit, se efectueazã de cãtre AFER în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data de la care noului proprietar al LFI de tranzit i s-a comunicat faptul cã dosarul este complet.
(2) Eliberarea noii autorizaţii de exploatare a LFI se va face numai dupã achitarea tarifului aferent şi depunerea la AFER a autorizaţiei de exploatare a LFI emisã anterior (original şi anexe).
ART. 6
AFER va notifica în scris Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. despre actualizarea (modificarea) autorizaţiei de exploatare a LFI, precum şi gestionarului de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã, dacã este cazul.
ART. 7
AFER va publica în publicaţia "Buletinul AFER" lista cu autorizaţiile de exploatare a LFI actualizate (modificate), precum şi titularii acestora.
ART. 8
Dacã noul proprietar al LFI de tranzit nu este una dintre persoanele juridice prevãzute la <>art. 16 lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 60/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 402/2004 , sau dacã acesta nu este de acord sã exploateze LFI de tranzit în aceleaşi condiţii ca şi vechiul deţinãtor, nu se poate aplica prezenta procedurã simplificatã.

ANEXA 5

COMPONENŢA
comisiei de examinare a documentaţiei şi de verificare pe teren a datelor cuprinse în aceasta

ART. 1
Comisia va fi compusã din câte un reprezentant de la:
a) beneficiarul LFI;
b) Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.;
c) Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
d) proiectantul LFI;
e) administraţia publicã localã;
f) cãile de comunicaţii intersectate de LFI, dacã este cazul;
g) LFI afectate de solicitarea beneficiarului LFI, dacã este cazul.
ART. 2
Comisia de examinare a documentaţiei va fi convocatã de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. în vederea verificãrii pe teren a datelor cuprinse în documentaţia beneficiarului LFI.
ART. 3
Cheltuielile impuse de convocarea comisiei, activitãţile acesteia de examinare a documentaţiei, deplasãrile pe teren şi de verificarea datelor cuprinse în proiecte etc. vor fi suportate de beneficiarul LFI.
______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016