Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 88 din 24 ianuarie 2008  pentru modificarea si completarea Regulamentului de navigatie pe Dunare in sectorul romanesc, aprobat prin   Ordinul ministrului transporturilor nr. 787/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 88 din 24 ianuarie 2008 pentru modificarea si completarea Regulamentului de navigatie pe Dunare in sectorul romanesc, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 787/2007

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 31 ianuarie 2008

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 38 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Regulamentul de navigaţie pe Dunãre în sectorul românesc, aprobat prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 787/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 şi 672 bis din 2 octombrie 2007, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
A. Partea I "Regulament de navigaţie pe Dunãre" se modificã şi se completeazã astfel:
1. Partea introductivã a Regulamentului de navigaţie pe Dunãre va avea urmãtorul cuprins:
"Prezentul regulament de navigaţie pe Dunãre (R.N.D.) are la bazã dispoziţiile fundamentale pentru navigaţia pe Dunãre (D.F.N.D.) adoptate de Comisia Dunãrii în anul 2007."
2. La articolul 1.07 punctul 4, litera c), va avea urmãtorul cuprins:
"c) dacã lãţimea navei este 11 m sau mai mare, iar încãrcãtura de containere depãşeşte 3 nivele sau mai mult de 3 lãţimi;".
3. La articolul 1.10 paragraful 1 litera e), sintagma "carnetul de marinar" va fi înlocuitã cu sintagma "carnetul de serviciu".
4. Titlul articolului 3.44 va avea urmãtorul cuprins:
"Articolul 3.44 - Interzicerea fumatului sau folosirii luminilor ori lãmpilor neprotejate"
5. La articolul 3.44 punctul 1, primul paragraf se modificã în mod corespunzãtor.
6. La articolul 4.04, punctele 1 şi 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. Echipamentul de radiotelefonie care se gãseşte la bordul navei sau al unei instalaţii plutitoare trebuie sã fie în conformitate cu prevederile «Aranjamentului regional privind serviciul de radiotelefonie pe cãile de navigaţie interioarã» (Basel 2000). Operarea echipamentelor de radiotelefonie se poate face numai de cãtre persoane deţinãtoare de certificate de operatori radio eliberate în conformitate cu prevederile Aranjamentului.
2. În navigaţie, la bordul navelor trebuie sã se gãseascã «Ghidul serviciului radiotelefonic în navigaţie interioarã» - Partea generalã şi Partea regionalã (Dunãrea)."
7. La articolul 9.05, punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Fiecare navã având un compartiment al maşinilor în sensul Rezoluţiei nr. 61/CEE-ONU, cu excepţia ambarcaţiunilor mici, trebuie sã aibã la bord un registru de prevenire a poluãrii (carnet de control al uleiurilor uzate) valabil, conform modelului prevãzut în anexa 1 la Recomandãrile Comisiei Dunãrii referitoare la organizarea colectãrii deşeurilor navelor care navigheazã pe Dunãre."
8. La anexa nr. 1 se anuleazã poziţiile
"SCG ............... SERBIA SI MUNTENEGRU" şi
"YU ................ IUGOSLAVIA".
9. Anexa nr. 1 se completeazã cu o nouã poziţie, dupã cum urmeazã:
"SRB ............... SERBIA".
10. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
11. La anexa nr. 3, titlul punctului 4.2 va avea urmãtorul cuprins:
"4.2. Interzicerea fumatului sau folosirii luminilor ori lãmpilor neprotejate".
12. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 1 şi 1a va avea urmãtorul cuprins:
"Semnalele, de regulã, sunt prevãzute cu reflectoare radar.
Aceste semnale servesc la balizarea limitelor şenalului şi la indicarea direcţiei; ele balizeazã limita dreaptã a şenalului şi pericolele de la malul drept."
13. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 2 şi 2a va avea urmãtorul cuprins:
"Semnalele, de regulã, sunt prevãzute cu reflectoare radar.
Aceste semnale servesc la balizarea limitelor şenalului şi la indicarea direcţiei; ele balizeazã limita stângã a şenalului şi pericolele de la malul stâng."
14. La anexa nr. 8, textul de la baza figurilor nr. 3 şi 3a va avea urmãtorul cuprins:
"Semnalele, de regulã, sunt prevãzute cu reflectoare radar.
Aceste semnalele servesc la balizarea bifurcaţiei şi joncţiunii şenalului, precum şi a diferitelor pericole situate în limitele şenalului. Navele care navigheazã în aval, precum şi cele care navigheazã în amonte pot lãsa aceste semnale fie la babord, fie la tribord."
15. La anexa nr. 8, figura nr. 5 devine figura nr. 5a, iar figura nr. 5a devine figura nr. 5.
16. La anexa nr. 8, figura nr. 6 devine figura nr. 6a, iar figura nr. 6a devine figura nr. 6.
17. La anexa nr. 8, dupã figura nr. 7, paragraful I
"B. Balizarea traversãrilor
Dacã se doreşte îmbunãtãţirea semnalizãrii de mai sus, se poate indica printr-o semnalizare particularã trecerea şenalului de la un mal la altul (traversare)" se eliminã.
18. La anexa nr. 8, figura nr. 8 devine figura nr. 8a, iar figura nr. 8a devine figura nr. 8.
19. La anexa nr. 8, textul de dupã figura nr. 10a va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã se doreşte indicarea axei unei traversãri lungi a cãii, se poate utiliza un aliniament, adicã douã semnale identice (figura nr. 8 sau 9) plasate unul în spatele celuilalt, semnalul anterior fiind mai jos decât semnalul posterior; linia care uneşte semnalele indicã axa traversãrii."
20. La anexa nr. 8, figura nr. 11 devine figura nr. 11a, iar figura nr. 11a devine figura nr. 11b.
B. Partea a II-a "Reguli speciale de navigaţie pe sectorul Dunãrii cuprins între rada Sulina şi portul Brãila (km 175)" se modificã astfel:
1. Articolul 3.05 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Pe sectorul maritim al Dunãrii de Jos de la Brãila pânã la rada Sulina, toate navele maritime şi fluvio-maritime vor naviga cu un pescaj în apã dulce de maximum 23 picioare, respectiv 7,01 m. Situaţia adâncimilor se va comunica zilnic la un post de radio cu acoperire naţionalã care va fi adus la cunoştinţã navigatorilor prin aviz cãtre aceştia.
2. În acest sector se permite navigaţia în condiţii normale a navelor cu lungimi de 180 m.
3. În anumite situaţii, în funcţie de nivelul apelor Dunãrii, Administraţia poate dispune reducerea sau poate aproba depãşirea pescajului prevãzut la pct. 1 sau poate aproba navigaţia navelor cu o lungime mai mare de 180 m, dar care sã nu depãşeascã 225 m lungime.
4. Aprobarea depãşirii pescajului sau a lungimii navei nu se poate da decât de pe o zi pe alta şi va fi comunicatã la cãpitãnia portului şi la agenţia de pilotaj. În aceastã situaţie, comandantul navei va corela pescajul navei cu adâncimea comunicatã pentru a asigura rezerva de navigaţie necesarã trecerii în siguranţã.
5. Gabaritele convoaielor fluviale remorcate sau împinse vor respecta dimensiunile stabilite de recomandãrile Comisiei Dunãrii sau prin reguli speciale şi avizele cãtre navigatori emise de Administraţie pentru anumite sectoare sau situaţii deosebite."
2. Articolul 3.1.04 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Navigaţia între Mm 0 şi barã este interzisã pe timpul nopţii pentru toate navele, cu excepţia navelor Administraţiei sau a celor special autorizate de aceasta.
2. Navigaţia pe timp de noapte este interzisã navelor maritime, de la Mm 0 pânã la Mm 34.
În perioada apelor mari ale Dunãrii (când cota apelor în portul Tulcea este mai mare de +300 cm), aceastã restricţie se extinde pânã la Mm 43."
3. La articolul 3.2.01, punctele 1 şi 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. Intrarea sau ieşirea prin gura canalului Sulina este permisã numai pe timpul zilei, cu excepţia condiţiilor prevãzute la cap. 4 art. 4.01 şi 4.03 şi cap. 5 art. 5.04.
În cazuri speciale, Administraţia poate permite trecerea unor nave, analizând de la caz la caz condiţiile existente, caracteristicile navei şi gradul de urgenţã al solicitãrii.
................................................................
3. În caz de interdicţie de a ieşi în mare, nava este obligatã sã întoarcã fie la Mm 6, fie în portul Sulina."
4. La articolul 6.01, punctul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"1. Numãrul maxim al unitãţilor remorcate sau împinse pe canalul Sulina nu poate depãşi 4 unitãţi, câte douã în danã, când se navigheazã în amonte, şi douã unitãţi într-o singurã danã, când se navigheazã în aval.
C. Partea a III-a "Reguli speciale de navigaţie pe sectorul românesc al Dunãrii fluviale" se modificã astfel:
- în capitolul C, la articolul 1 punctul 2, liniuţa a doua de la litera a) şi liniuţa a doua de la litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
"2. Gabaritele şenalelor navigabile sunt:
.................................................................
- înãlţimea liberã de trecere: 17,59 m faţã de cota «0» mirã Cãlãraşi.
.................................................................
- înãlţimea liberã de trecere: 18,04 m faţã de cota «0» mirã Cãlãraşi."
ART. II
Direcţia generalã transport naval din cadrul Ministerului Transporturilor, Regia Autonomã Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos - Galaţi şi Autoritatea Navalã Românã vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Bucureşti, 24 ianuarie 2008.
Nr. 88.

ANEXĂ
------
(Anexa nr. 2 la <>Ordinul nr. 787/2007 )
-------------------------------------


"MĂRCI DE ÎNCĂRCARE ŞI SCĂRI DE PESCAJ ALE NAVELOR DE NAVIGAŢIE INTERIOARĂ

1. Definiţii:
a) planul de încãrcare maximã - planul de plutire corespunzãtor afundãrii maxime la care nava poate sã navigheze;
b) bordul liber (franc bord) - distanţa dintre planul pescajului maxim şi planul paralel care trece prin punctul cel mai de jos al tablei lacrimare sau, în lipsa acesteia, prin punctul cel mai de jos al marginii superioare a bordajului de lemn sau metalic;
c) Distanţa de siguranţã - distanţa dintre planul pescajului maxim şi planul paralel care trece prin punctul cel mai de jos deasupra cãruia nava nu mai este consideratã etanşã;
d) zone de navigaţie - zonele cãilor navigabile diferenţiate, ţinându-se cont de concepţia şi echipamentul navelor de navigaţie interioarã, de calculul bordului liber şi de distanţa de siguranţã.
2. Bordul liber minim, distanţa de siguranţã şi planul de încãrcare maximã
2.1. Dimensiunile bordului liber minim şi distanţa de siguranţã ale unei nave sunt stabilite de autoritãţile competente în funcţie de zona de navigaţie şi de tipul navei.
2.2. Planul de încãrcare maximã este determinat astfel încât sã se respecte simultan prevederile referitoare la bordul liber minim şi la distanţa de siguranţã. Din motive de siguranţã impuse prin condiţiile de rezistenţã ale corpului şi de stabilitatea navei, autoritãţile competente pot stabili planul de încãrcare maximã la un nivel şi mai jos, în limitele precizate de respectivele autoritãţi.
3. Marca de încãrcare maximã
3.1. Orice navã, cu excepţia ambarcaţiunilor mici, trebuie sã poarte mãrci care nu se şterg şi sunt vizibile de la distanţã, pentru a indica încãrcarea maximã stabilitã pentru o zonã de navigaţie. Aceste mãrci sunt reprezentate de mãrcile de bord liber aplicate sub controlul autoritãţii competente, pe fiecare bord al corpului, la mijlocul lungimii navei.
3.2. Forma şi dimensiunile mãrcilor de bord liber se stabilesc conform reglementãrilor în vigoare.
4. Scãri de pescaj
4.1. Orice navã a cãrui pescaj poate atinge 1 m trebuie sã poarte pe fiecare parte a corpului cãtre pupa cel puţin o scarã de pescaj. Nava poate purta scãri de pescaj suplimentare. Amplasarea acestora, numãrul şi caracteristicile lor de reprezentare sunt stabilite de autoritãţile competente în funcţie de zona de navigaţie, tipul, lungimea si pescajul navei.
4.2. Scãrile de pescaj trebuie sã fie gradate cel puţin în decimetri de la 0 la 300 mm deasupra planului de plutire a navei goale şi de la 100 la 300 mm deasupra planului de încãrcare maximã. Ele pot sã fie reprezentate sub formã de linii însoţite de cifre de gradare sau sub formã de cifre de gradare (fãrã linii) piturate în culori vizibile. Zeroul lor trebuie sã corespundã nivelului de jos al corpului navei, la dreapta scãrii, sau, dacã existã chila, la nivelul inferior al chilei.
Gradaţiile scãrilor de pescaj trebuie sã fie realizate prin poansonare sau gravare sub controlul autoritãţii competente.
4.3. Dacã nava are scãri de tonaj care corespund prevederilor de mai sus, atunci acestea pot ţine locul scãrilor de pescaj."
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016