Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 877 din 22 iunie 2005  privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 877 din 22 iunie 2005 privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 4 iulie 2005

În temeiul <>art. 11 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 4 şi 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adãugatã, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscalã centralã la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare comisie.
ART. 2
(1) Comisia emite decizii pentru:
a) problemele de naturã fiscalã şi cele de procedurã fiscalã, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexã, dupã caz, pentru care se impune o soluţionare unitarã în vederea eliminãrii interpretãrilor diferite în aplicarea legislaţiei;
b) problemele ce privesc conflictele de competenţã ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
c) cazurile în care aplicarea scutirii de taxã pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform <>art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004 .
(2) Comisia are competenţa de a emite şi soluţii fiscale individuale anticipate, în condiţiile <>art. 6 alin. (5)-(8) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Deciziile comisiei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de comisie, se semneazã de preşedintele şi de vicepreşedintele acesteia şi se comunicã solicitantului.
ART. 4
(1) Comisia are componenţa prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Membrii comisiei au drept de vot. În cazul absenţei temeinic justificate a unuia dintre membrii comisiei, la lucrãrile comisiei va participa înlocuitorul de drept al acestuia.
(2) Comisia este coordonatã de secretarul de stat care rãspunde de politicã şi legislaţie fiscalã, în calitate de preşedinte, şi de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu rang de secretar de stat, în calitate de vicepreşedinte.
(3) În cazul în care comisia este sesizatã în legãturã cu soluţionarea unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita Asociaţiei Comunelor din România, Asociaţiei Oraşelor din România, Asociaţiei Municipiilor din România, Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, precum şi Ministerului Administraţiei şi Internelor desemnarea câte unui reprezentant care va participa la lucrãrile comisiei.
ART. 5
(1) În cadrul comisiei funcţioneazã un secretariat format din 5 persoane, dintre care un reprezentant al Direcţiei generale legislaţie impozite directe, un reprezentant al Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte, un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, un reprezentant al Direcţiei juridice şi un reprezentant al proiectului "Codul de procedurã fiscalã" din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Componenţa secretariatului comisiei va fi aprobatã de preşedintele şi de vicepreşedintele acesteia. Secretarul organizator al şedinţei va fi persoana din direcţia cãreia îi aparţine tematica prezentatã în cererea pentru emiterea soluţiei fiscale individuale anticipate.
(2) În cazul în care comisia este sesizatã cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta se repartizeazã, în vederea analizei, unui grup de lucru, respectiv serviciului de specialitate al direcţiei cãreia îi aparţine tematica prezentatã în respectiva cerere, din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, dupã caz.
(3) Grupul de lucru va întocmi o notã de prezentare ce va conţine sinteza problematicii expuse, precum şi proiectul soluţiei fiscale individuale anticipate, propusã a fi adoptatã.
(4) Comisia poate solicita contribuabilului completarea cererii, prezentarea unor înscrisuri sau a oricãror alte informaţii necesare soluţionãrii cererii.
ART. 6
(1) Membrii comisiei, în funcţie de atribuţiile direcţiilor sau ale compartimentelor pe care le coordoneazã, selecteazã problematica rezultatã din corespondenţa primitã care este de competenţa comisiei şi pot propune spre dezbatere, în vederea adoptãrii unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale şi al procedurilor fiscale prevãzute la art. 1.
(2) Membrii comisiei asigurã elaborarea notei de prezentare şi a soluţiei propuse pentru problemele pe care le supun spre dezbatere. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobãrii preşedintelui sau a vicepreşedintelui comisiei, dupã caz.
ART. 7
(1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, dupã cum urmeazã:
a) comisia se poate întruni şi poate adopta decizii/soluţii fiscale individuale anticipate în prezenţa tuturor membrilor acesteia;
b) în cazul soluţionãrii unor conflicte de competenţã ce privesc bugetele locale, comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (3).
(2) Deciziile şi soluţiile fiscale individuale anticipate se adoptã cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor acesteia.
(3) La lucrãrile comisiei pot fi invitaţi în calitate de participanţi fãrã drept de vot vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate, precum şi coordonatorul grupului de lucru, în cazul în care comisia analizeazã o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate.
(4) Comisia analizeazã notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi adoptã prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupã caz, respinge soluţiile propuse, dacã acestea contravin prevederilor legale.
(5) Comisia nu soluţioneazã probleme care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de cãtre toţi contribuabilii, acestea rezolvându-se potrivit atribuţiilor direcţiilor, prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor Publice, în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, şi potrivit legislaţiei specifice.
(6) În cazul în care comisia a fost învestitã cu o cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale individuale anticipate, aceasta va analiza nota de prezentare şi va adopta soluţia propusã de grupul de lucru sau va respinge motivat cererea.
ART. 8
(1) Secretariatul va ţine câte un registru pentru deciziile comisiei şi pentru soluţiile fiscale individuale anticipate, în care se vor consemna:
- data şedinţei;
- participanţii (nominal);
- ordinea de zi;
- modul de votare a deciziei sau a soluţiei fiscale individuale anticipate;
- numãrul atribuit deciziei sau soluţiei fiscale individuale anticipate.
(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, secretariatul distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnãtura membrilor comisiei. În cazul soluţiilor fiscale individuale anticipate, nota de prezentare se semneazã de coordonatorul grupului de lucru.
(3) Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redacteazã de secretariat şi va fi semnat de membrii comisiei sau de înlocuitorii de drept ai acestora, participanţi la dezbateri.
(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei, secretariatul comisiei redacteazã decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.
(5) Prin grija secretariatului şi a membrilor, decizia comisiei se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(6) Prin grija secretariatului şi a coordonatorului grupului de lucru, soluţia fiscalã individualã anticipatã se comunicã solicitantului şi organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului solicitant.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã valabilitatea <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 39/2005 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 26 ianuarie 2005.
ART. 10
(1) Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrãrii în vigoare a actului normativ în baza cãruia au fost date.
(2) Soluţiile fiscale individuale anticipate, adoptate de comisie, sunt opozabile şi obligatorii faţã de organul fiscal de la data comunicãrii acestora, conform legii.
ART. 11
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 22 iunie 2005.
Nr. 877.


ANEXĂ

COMPONENŢA
Comisiei fiscale centrale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Statutul în Comisia
crt. Funcţia Domeniul fiscalã centralã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Secretar de stat cu atribuţii în domeniul
politicii şi legislaţiei fiscale preşedinte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Preşedinte, cu rang Agenţia Naţionalã de Administrare vicepreşedinte
de secretar de stat Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Secretar general Ministerul Finanţelor Publice membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Director general Direcţia generalã juridicã -
Ministerul Finanţelor Publice membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Director general Direcţia generalã de gestiune membru
a impozitelor şi contribuţiilor
- Agenţia Naţionalã de
Administrare Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Director general Direcţia generalã de
reglementare a colectãrii membru
creanţelor bugetare - Agenţia
Naţionalã de Administrare
Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Director Direcţia de metodologie şi
proceduri pentru inspecţia membru
fiscalã - Agenţia Naţionalã de
Administrare Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Director general Direcţia generalã de soluţionare
a contestaţiilor - Agenţia membru
Naţionalã de Administrare Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Director general Direcţia generalã legislaţie
impozite directe - Ministerul membru
Finanţelor Publice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Director general Direcţia generalã legislaţie
impozite indirecte - Ministerul membru
Finanţelor Publice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Director Direcţia de reglementãri
contabile - Ministerul membru
Finanţelor Publice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Director Direcţia juridicã - Agenţia
Naţionalã de Administrare Fiscalã membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Şef proiect Proiectul "Codul de procedurã
fiscalã" - Agenţia Naţionalã membru
de Administrare Fiscalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Director executiv Direcţia generalã de administrare
a marilor contribuabili membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15*1). Reprezentant Asociaţia Comunelor din România membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16*1). Reprezentant Asociaţia Oraşelor din România membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17*1). Reprezentant Asociaţia Municipiilor din România membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18*1). Reprezentant Uniunea Naţionalã a Consiliilor
Judeţene din România membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19*1). Reprezentant Ministerul Administraţiei şi
Internelor membru
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Numai în cazul în care se dezbat problemele prevãzute la art. 4
alin. (3) din ordin.



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016