Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 87 din 4 februarie 2008  privind modificarea si completarea anexei la   Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 122/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea si recuperarea cheltuielilor reprezentand asistenta medicala acordata in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii la care Romania este parte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 87 din 4 februarie 2008 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 122/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea si recuperarea cheltuielilor reprezentand asistenta medicala acordata in baza documentelor internationale cu prevederi in domeniul sanatatii la care Romania este parte

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 12 februarie 2008

Având în vedere:
- Referatul de aprobare al Direcţiei juridic şi contencios şi al Serviciului relaţii internaţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. VII 2.153/257 din 18 decembrie 2007,
- <>art. 236 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexa la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicalã acordatã în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii la care România este parte, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 251 din 16 aprilie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru operaţiunile privind plãţile sau rambursãrile se utilizeazã cursul valutar al bãncii comerciale prevãzute la alin. (1) ori cursul comunicat de Banca Naţionalã a României, dupã caz."
2. La articolul 6, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Casa de asigurãri de sãnãtate vireazã în contul deschis de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate la o bancã comercialã echivalentul în lei al sumelor în valutã, reprezentând cheltuielile ocazionate de acordarea prestaţiilor de boalã şi maternitate asiguraţilor aflaţi în evidenţa acestora de cãtre furnizori de servicii medicale din alte state, în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii. În acest caz se utilizeazã cursul valutar al bãncii respective din ziua completãrii solicitãrii pentru acordare de prevedere bugetarã."
3. La articolul 6, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate transferã cãtre organismul de legãturã din statul unde s-au acordat prestaţiile de boalã şi maternitate sumele în valutã pentru cheltuielile menţionate la alin. (1) şi (4), pe baza documentelor prevãzute în anexa nr. 2 la prezentele norme."
4. La articolul 6, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Sumele prevãzute la alin. (1) se suportã din bugetul casei de asigurãri de sãnãtate de la capitolul "materiale şi prestãri servicii cu caracter funcţional"."
5. La articolul 7, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Rambursarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale suportate de asiguratul din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate din România în condiţiile alin. (1) şi (2) se efectueazã de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate unde este luatã în evidenţã persoana asiguratã. Rambursarea se realizeazã cãtre asigurat, la solicitarea acestuia, în lei, la cursul Bãncii Naţionale a României de la data efectuãrii plãţii serviciului medical de cãtre asigurat.
(4) Rambursarea prevãzutã la alin. (3) se realizeazã în termen de maximum 45 de zile lucrãtoare de la finalizarea procedurii instituite pentru utilizarea formularului E 126."
6. Dupã articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - (1) În condiţiile în care un asigurat în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate din România se deplaseazã într-un stat membru al Uniunii Europene cu scopul de a primi tratament medical, fãrã aprobarea prealabilã a casei de asigurãri de sãnãtate unde este luat în evidenţã ca persoanã asiguratã, acesta suportã contravaloarea serviciilor medicale acordate.
(2) La solicitarea scrisã a asiguratului, însoţitã de documente justificative, casa de asigurãri de sãnãtate ramburseazã contravaloarea serviciilor medicale acordate potrivit alin. (1) şi plãtite de acesta, la nivelul tarifelor prevãzute la alin. (4).
(3) Rambursarea cheltuielilor în condiţiile alin. (1) şi (2) se efectueazã de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate unde este luatã în evidenţã persoana asiguratã cãtre asiguratul care solicitã rambursarea, în lei.
(4) Nivelul la care se realizeazã operaţiunea de rambursare prevãzutã la alin. (3) se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) pentru serviciile medicale de specialitate din ambulatoriu, medicamentele în tratamentul ambulatoriu, precum şi dispozitivele medicale destinate recuperãrii unor deficienţe organice sau funcţionale în ambulatoriu: tarife exprimate prin valoarea definitivã a punctului, stabilitã în trimestrul anterior datei la care s-a plãtit serviciul, tarife maximale, tarife, procent din tarife, preţuri de referinţã, procent din preţurile de referinţã, preţuri de decontare, prevãzute de actele normative în vigoare care reglementeazã sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate în vigoare la data efectuãrii plãţii serviciului de cãtre asigurat;
b) pentru spitalizarea continuã: ICM x TCP, unde ICM este cel mai mare indice de case - mix, aferent spitalelor din România şi prevãzut în actele normative care reglementeazã sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate în vigoare la data efectuãrii plãţii serviciului de cãtre asigurat, iar TCP este tariful pe caz ponderat al aceluiaşi spital, aferent aceluiaşi an;
c) pentru spitalizarea de zi: o treime din suma rezultatã în urma aplicãrii procedurii prevãzute la lit. b).
(5) Rambursarea prevãzutã la alin. (3) poate avea loc numai în situaţia în care serviciul medical acordat într-un stat membru al Uniunii Europene şi achitat de cãtre asigurat face parte din pachetul de servicii de bazã din sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate din România.
(6) Rambursarea prevãzutã la alin. (3) se realizeazã în termen de maximum 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la casa de asigurãri de sãnãtate a cererii asiguratului, însoţitã de actele doveditoare."
7. La articolul 8 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru solicitãrile de acordare de prevederi bugetare aferente rambursãrilor prevãzute la art. 6, casele de asigurãri de sãnãtate vor utiliza modelul de cerere prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme, iar pentru rambursãrile prevãzute la art. 7 şi art. 7^1, vor utiliza modelul de cerere prevãzut în anexa nr. 4 la prezentele norme."
8. Dupã anexa la Normele metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicalã acordatã în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii la care România este parte, se introduc anexele nr. 2-4, prevãzute în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 4 februarie 2008.
Nr. 87.

ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 2 la norme)
----------------------

CERERE PENTRU EFECTUARE A PLĂŢII EXTERNE

Casa de Asigurãri de Sãnãtate .................., cu sediul în ........., prin reprezentanţii sãi legali, .............., preşedinte-director general, şi .........., director executiv economic, (ca instituţie competentã conform prevederilor legale în vigoare) autorizeazã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (ca organism de legãturã conform prevederilor legale în vigoare) sã efectueze în numele şi pentru ea plata sumei de .... (valuta în care se face plata) pentru asiguratul ........., conform cererii de rambursare nr. ....... din data de ........, emisã de ......... din ţara ................ .
În acest sens, cu Ordinul de platã nr. ...... din data de ....... v-am virat suma de ........ lei în contul dvs. nr. ......... deschis la .........
Suma de ....... va fi viratã:
În ţara ..................................................
Beneficiar ..............................................,
având numãrul de cont ....................................
Banca beneficiarului .....................................
Adresa bãncii ............................................
Cod BIC (SWIFT) ..........................................

Anexãm urmãtoarele documente:
- copia cererii de rambursare (formularul E 125 sau similar);
- copia ordinului de platã cu care v-am virat contravaloarea în lei a valutei necesare transferului.
Menţionãm cã s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentã la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plãţii.

Preşedinte-director general, Director executiv economic,
........................... ...........................


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 3 la norme)
----------------------


SOLICITARE PENTRU ACORDARE DE PREVEDERE BUGETARĂ

Vã rugãm sã aprobaţi majorarea bugetului Casei de Asigurãri de Sãnãtate ........ cu suma de ....... lei, pentru a putea efectua plãţile conform art. 6 din anexa la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicalã acordatã în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii la care România este parte, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
Aceastã sumã este necesarã pentru efectuarea plãţii sumei de ..... (valuta în care se face plata) pentru serviciile medicale acordate asiguratului ......., la instituţia ........... din ţara ......... .
În acest sens s-a primit Solicitarea de rambursare nr. ...... din data de ................., emisã de .......... din ţara ........, pentru suma de ...... .
Asiguratul a efectuat acest tratament în baza:
- Cardului european de asigurãri de sãnãtate nr. ......;
- formularului .......... .

Obiectul acestei plãţi îl constituie (se bifeazã categoriile de prestaţii în naturã):


┌─┐
│ │ Îngrijiri medicale
├─┤
│ │ Îngrijiri dentare
├─┤
│ │ Medicamente
├─┤
│ │Spitalizare
├─┤
│ │Alte prestaţii
└─┘



Anexãm urmãtoarele documente:
- copia cererii de rambursare (formularul E 125 sau similar);
- copia formularului care a deschis dreptul la prestaţii.
Menţionãm cã s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentã la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plãţii.

Preşedinte-director general, Director executiv economic,
............................ ...........................

Loc rezervat CNAS:
------------------
În urma verificãrii documentelor anexate se constatã îndeplinirea/neîndeplinirea procedurii necesare realizãrii operaţiunii de rambursare.

Serviciul relaţii internaţionale

LS Semnãtura
.................

ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 4 la norme)
----------------------


SOLICITARE PENTRU ACORDARE DE PREVEDERE BUGETARĂ

Vã rugãm sã aprobaţi majorarea bugetului Casei de Asigurãri de Sãnãtate ............... cu suma de ......... lei, pentru a putea efectua plãţile conform ......................... (se completeazã cu art. 7 sau 7^1, dupã caz,) din anexa la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea şi recuperarea cheltuielilor reprezentând asistenţa medicalã acordatã în baza documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sãnãtãţii la care România este parte, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
Aceastã sumã este necesarã pentru efectuarea plãţii sumei de ....... lei [reprezentând contravaloarea a ..... (valuta în care s-a efectuat plata)] asiguratului ................ pentru serviciile medicale acordate asiguratului la instituţia .............. din ţara ......... şi care au fost achitate de asigurat în data de ........, conform Facturii nr. ......... Chitanţei nr. ........... .
În acest sens s-a primit solicitarea scrisã a asiguratului însoţitã de documentele justificative, conform prevederilor legale în vigoare.
Anexãm urmãtoarele documente:
- copia cererii de rambursare a asiguratului;
- copia formularului E 126 (pentru rambursãrile prevãzute la art. 7 din <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
- copiile documentelor care dovedesc efectuarea plãţii de cãtre asigurat (traduse în limba românã);
- copiile documentelor din care rezultã serviciul medical de care a beneficiat solicitantul (traduse în limba românã);
- detalierea modalitãţii de calcul al sumei care se ramburseazã pentru rambursãrile care fac obiectul art. 7^1 din anexa la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare (nota de calcul se semneazã de preşedintele-director general, directorul executiv economic, directorul executiv - medic şef şi directorul executiv relaţii contractuale).
Menţionãm cã s-au parcurs toate procedurile conform prevederilor legale în vigoare şi documentaţia existentã la sediul nostru îndeplineşte toate condiţiile de realitate, legalitate şi regularitate pentru efectuarea plãţii.

Preşedinte-director general, Director executiv economic,
........................... ............................

Loc rezervat CNAS:
------------------
Serviciile medicale pentru care se solicitã rambursarea cheltuielilor efectuate sunt cuprinse în pachetul de servicii de bazã, iar nivelul stabilit pentru rambursare este conform cu prevederile art. 7^1 alin. (4) din anexa la <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 122/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare (pentru rambursãrile ce fac obiectul acestei prevederi).
În urma verificãrii documentelor anexate se constatã îndeplinirea/neîndeplinirea procedurii necesare realizãrii operaţiunii de rambursare.


Direcţia norme şi metodologii, Serviciul medical,
contractare şi relaţii cu furnizorii, ....................
.....................................
Serviciul relaţii internaţionale,
.................................

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016