Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 862 din 30 iunie 2004  privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 862 din 30 iunie 2004 privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 12 iulie 2004

Având în vedere prevederile <>Legii spitalelor nr. 270/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţã medicalã nr. OB. 7.627/2004,

ministrul sãnãtãţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã modelul contractului de administrare a spitalului, încheiat între directorul general şi consiliul de administraţie, prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Pentru unitãţile sanitare cu paturi aparţinând ministerelor şi instituţiilor din sistemul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, contractul de administrare a spitalului se încheie între comandant/directorul general şi şeful direcţiei medicale din minister.
ART. 2
(1) Se aprobã lista indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Metodologia de calcul al indicatorilor şi valorile medii naţionale vor fi distribuite de Ministerul Sãnãtãţii, anual, direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Direcţiile de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, precum şi unitãţile sanitare cu personalitate juridicã cu paturi vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Bucureşti, 30 iunie 2004.
Nr. 862.

ANEXA 1

CONTRACT DE ADMINISTRARE A SPITALULUI

I. Pãrţile contractului
1. Domnul/Doamna ...., domiciliat/ domiciliatã în ....., str. ..... nr. ...., judeţul/sectorul ....., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ...., codul numeric personal ........., în calitate de director general al Spitalului ....., cu sediul în localitatea ....., judeţul ....../ municipiul Bucureşti, pe de o parte, şi
2. Consiliul de administraţie al spitalului, reprezentat prin preşedinte, domnul/doamna ......, domiciliat/domiciliatã în ......, str. ......... nr. ......, judeţul/sectorul .........., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ......, codul numeric personal ......., pe de altã parte,
am convenit încheierea prezentului contract de administrare.
II. Obiectul contractului:
- organizarea şi conducerea activitãţii Spitalului ....., în scopul furnizãrii de servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa.
III. Durata contractului
Prezentul contract de administrare a spitalului se încheie pe o duratã de 4 ani, cu posibilitatea de a fi reînnoit, în condiţiile legii.
IV. Durata muncii:
- o normã întreagã, durata timpului de lucru fiind de 7 ore/zi pentru medici, respectiv 8 ore/zi pentru persoanele cu altã calificare decât medic.
V. Salarizarea
Drepturile salariale se stabilesc conform contractului individual de muncã sau prevederilor actelor normative specifice ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, dupã caz.
VI. Alte clauze:
a) perioada de preaviz în cazul concedierii este de 15 zile lucrãtoare, conform <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii şi contractului colectiv de muncã;
b) perioada de preaviz în cazul demisiei este de 30 de zile calendaristice, conform <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii şi contractului colectiv de muncã.
VII. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
A. Directorul general
A.1. Drepturi:
1. dreptul la salarizare pentru munca depusã;
2. dreptul la concediu de odihnã anual, conform prevederilor legale;
3. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
4. dreptul la formare profesionalã, în condiţiile legii;
5. alte drepturi de asigurãri sociale de stat;
6. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului, având acces la toate documentele privind activitatea medicalã, economico-financiarã etc. a acestuia.
A.2. Obligaţii:
1. în baza necesarului de servicii medicale pentru populaţia deservitã, elaboreazã, împreunã cu ceilalţi membri ai comitetului director, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului;
2. rãspunde, în calitatea sa de preşedinte al comitetului director, de fundamentarea şi elaborarea planului anual de furnizare de servicii medicale;
3. întocmeşte, fundamenteazã şi supune spre aprobare consiliului de administraţie, cu avizul membrilor comitetului director, planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii;
4. aplicã strategiile şi politicile de dezvoltare ale Ministerului Sãnãtãţii, respectiv ale ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservitã;
5. participã la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului;
6. înainteazã consiliului de administraţie propuneri de creştere a veniturilor proprii ale spitalului, în limitele legii;
7. întreprinde mãsurile necesare şi urmãreşte realizarea indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, prevãzuţi în anexa nr. 2 la ordin. Nivelul indicatorilor de performanţã se stabileşte anual de cãtre Direcţia de Sãnãtate Publicã ......../ Ministerul ...... . În situaţii excepţionale, din motive neimputabile conducerii spitalului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singurã datã în cursul anului;
8. rãspunde de elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a regulamentului intern al spitalului şi a fişelor postului personalului angajat, pe care le supune spre aprobare consiliului de administraţie;
9. negociazã contractul colectiv de muncã la nivel de spital;
10. realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directã, conform structurii organizatorice, şi soluţioneazã contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au fãcut;
11. organizeazã selectarea, angajarea şi concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii, a contractului colectiv de muncã şi a normativelor de personal aprobate de Ministerul Sãnãtãţii;
12. rãspunde de elaborarea planului de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
13 reprezintã spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
14. încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;
15. asigurã obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevãzute de lege;
16. asigurã crearea condiţiilor necesare prestãrii unor acte medicale de calitate de cãtre personalul medicosanitar din spital;
17. coordoneazã activitãţile de control al calitãţii serviciilor oferite de spital, colaborând cu consiliul medical şi cu nucleul de calitate;
18. rãspunde de asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienã, alimentaţie şi prevenirea infecţiilor nozocomiale, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii;
19. asigurã monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
20. rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea spitalului;
21. pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalului;
22. nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din contractul de administrare a spitalului, cu excepţia cazurilor de indisponibilitate;
23. asigurã respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului;
24. asigurã organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit public intern. Pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie activitatea de audit intern se desfãşoarã conform reglementãrilor proprii;
25. organizeazã arhiva spitalului şi asigurã securitatea documentelor prevãzute de lege, în format scris şi electronic;
26. încheie subcontract de administrare, pe durata mandatului, cu şefii de secţii, laboratoare, departamente şi servicii, ca act adiţional la contractul de muncã. În cuprinsul acestui subcontract de administrare sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã, al cãror nivel se stabileşte anual de cãtre consiliul de administraţie;
27. prezintã consiliului de administraţie informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activitãţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
28. rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii spitalului;
29. încheie contracte şi asigurã condiţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, în conformitate cu prevederile legale;
30. aprobã utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii;
31. elaboreazã planul de acţiune pentru situaţii speciale şi coordoneazã asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã.
B. Consiliul de administraţie
B.1. Drepturi:
1. sã solicite directorului general îndeplinirea obiectivelor şi indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, prevãzuţi în anexa nr. 2 la ordin;
2. sã fie informat periodic asupra modului de îndeplinire a obligaţiilor comitetului director, dispunând mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii;
3. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului, putând solicita documente referitoare la activitatea medicalã şi economico-financiarã a unitãţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
4. sã revoce membrii comitetului director în cazul nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, stabiliţi în contractul de administrare a spitalului, sau în cazul sãvârşirii de abuzuri ori abateri;
5. sã fie informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea spitalului.
B.2. Obligaţii:
1. sã asigure directorului general libertate în conducerea şi organizarea activitãţii spitalului;
2. sã evalueze lunar sau cel puţin trimestrial realizarea indicatorilor de performanţã şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
3. sã analizeze periodic realizarea planului de achiziţii publice, a investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale;
4. sã sprijine directorul general în demersurile de creştere a veniturilor proprii ale spitalului, inclusiv din donaţii, fonduri ale comunitãţii locale, alte surse legale;
5. sã numeascã, la propunerea directorului general, un înlocuitor al acestuia pentru perioadele când acesta nu este prezent în spital.
VIII. Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute de prezentul contract de administrare a spitalului pãrţile rãspund potrivit prevederilor legii.
2. Directorul general rãspunde civil, contravenţional, material sau penal, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.
IX. Forţa majorã
1. Nici una dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor, total sau parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de administrare a spitalului, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, astfel cum este definitã de lege.
2. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de .... (zile, ore), producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
3. Dacã în termen de ..... (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de administrare a spitalului, fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.
X. Modificarea contractului
Prevederile prezentului contract de administrare a spitalului se vor adapta corespunzãtor reglementãrilor legale ulterioare încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.
XI. Încetarea contractului
Prezentul contract de administrare a spitalului înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) revocarea din funcţie a directorului general, în cazul:
- nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, prevãzuţi în anexa nr. 2 la ordin, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
- sãvârşirii de abuzuri sau de abateri;
c) acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
d) apariţia unei situaţii de incompatibilitate prevãzute de lege.
XII. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de administrare a spitalului se rezolvã pe cale amiabilã sau arbitralã. În lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi soluţionate la instanţele judecãtoreşti.
XIII. Dispoziţii finale
Directorul general al spitalului are dreptul sã solicite mediere, consultanţã sau alte mãsuri de protecţie din partea Ministerului .... şi consiliului de administraţie în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele.
La revocarea din funcţie a medicilor şi farmaciştilor care ocupã funcţia de director general li se asigurã postul avut anterior.
Prevederile prezentului contract de administrare a spitalului se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 270/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Codului comercial şi ale Codului civil, ale <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, aplicabile, precum şi cu actele normative specifice ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie.
Orice modificare privind clauzele contractuale în timpul executãrii contractului impune încheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale.
Prezentul contract de administrare a spitalului s-a încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Conflictele în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract de administrare a spitalului sunt soluţionate de instanţa judecãtoreascã competentã material şi teritorial, potrivit legii.

Director general,
........................

Preşedintele
consiliului de administraţie,
...............................

ANEXA 2

INDICATORI
de performanţã ai managementului spitalului


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de indicatori Denumirea indicatorului Periodicitatea
raportãrii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Indicatori de Numãrul mediu de bolnavi Trimestru
management al externaţi/un medic
resurselor umane ────────────────────────────────────────────────────
Numãrul mediu de bolnavi
externaţi/o asistentã medicalã Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia medicilor din totalul
personalului Semestru
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia personalului medical
din totalul personalului angajat Semestru
al spitalului
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia personalului medical
cu studii superioare din totalul
personalului medical Semestru
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul mediu de consultaţii/medic
în ambulatoriu Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul mediu de consultaţii/medic
în camera de gardã/UPU Trimestru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Indicatori de Numãrul de pacienţi externaţi - Lunã/
utilizare a total şi pe secţii Trimestru
serviciilor ────────────────────────────────────────────────────
Durata medie de spitalizare pe
spital şi pe fiecare secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Rata de utilizare a paturilor pe
spital şi pe fiecare secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia pacienţilor internaţi
din totalul pacienţilor prezentaţi Trimestru
la camera de gardã
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul pacienţilor consultaţi în Lunã/
ambulatoriu Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia urgenţelor din totalul
pacienţilor internaţi Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Durata medie de aşteptare la camera
de gardã şi/sau UPU Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de servicii spitaliceşti Lunã/
furnizate pe tip de serviciu: Trimestru
- acuţi, cronici, recuperare,
spitalizare de zi etc.
────────────────────────────────────────────────────
Indicele de complexitate al cazurilor Lunã/
pe spital şi pe fiecare secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Procentul pacienţilor cu intervenţii
chirurgicale din totalul pacienţilor Trimestru
externaţi din secţiile chirurgicale
────────────────────────────────────────────────────
Procentul pacienţilor cu complicaţii
şi comorbiditãţi din totalul Trimestru
pacienţilor externaţi
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul pacienţilor pe lista de
aşteptare pe secţii Trimestru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C. Indicatori Execuţia bugetarã faţã de bugetul
economico-financiari de cheltuieli aprobat Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Structura cheltuielilor pe tipuri
de servicii şi în funcţie de sursele Trimestru
de venit
────────────────────────────────────────────────────
Procentul veniturilor proprii din
totalul veniturilor spitalului Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Procentul cheltuielilor de personal
din totalul cheltuielilor spitalului Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Procentul cheltuielilor cu medicamen-
tele din totalul cheltuielilor Trimestru
spitalului
────────────────────────────────────────────────────
Procentul cheltuielilor de capital
din totalul cheltuielilor Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Costul mediu/zi de spitalizare pe
fiecare secţie Trimestru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D. Indicatori de calitate Rata mortalitãţii intraspitaliceşti -
pe total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia pacienţilor decedaţi la 24
de ore de la internare - pe total Trimestru
spital şi pe fiecare secţie
────────────────────────────────────────────────────
Proporţia pacienţilor decedaţi la 48
de ore de la intervenţia chirurgicalã Trimestru
pe fiecare secţie chirurgicalã
────────────────────────────────────────────────────
Rata infecţiilor nozocomiale - pe
total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Rata pacienţilor reinternaţi (fãrã
programare) în intervalul de Trimestru
30 de zile de la externare
────────────────────────────────────────────────────
Indice de concordanţã între
diagnosticul la internare şi
diagnosticul la externare Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Procentul pacienţilor internaţi
şi transferaţi cãtre alte spitale Trimestru
────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de reclamaţii/plângeri
ale pacienţilor Trimestru
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016