Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 86 din 2 aprilie 2010  pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului internelor si reformei administrative si al ministrului economiei si finantelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Programul general Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 86 din 2 aprilie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului internelor si reformei administrative si al ministrului economiei si finantelor nr. 398/168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Programul general "Solidaritatea si gestionarea fluxurilor migratorii"

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 86 din 2 aprilie 2010 MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 957 din 13 aprilie 2010
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 14 mai 2010
ORDIN nr. 86 din 2 aprilie 2010
pentru modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398 /<>168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii"
EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 86 din 2 aprilie 2010
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. 957 din 13 aprilie 2010
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 14 mai 2010


Având în vedere noul cadru organizatoric şi funcţional al Ministerului Administraţiei şi Internelor, stabilit ca urmare a intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 20/2009 pentru modificarea <>art. 13 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru reorganizarea unor unitãţi din subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 266/2009 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înfiinţarea Institutului de Studii pentru Ordine Publicã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi pentru completarea anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor,
în conformitate cu dispoziţiile Deciziei nr. 435/2007/CE a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013, ca parte a programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 168 din 28 iunie 2007, ale Deciziei nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European pentru Refugiaţi pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", precum şi de abrogare a Deciziei 2004/904/CE a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007, ale Deciziei nr. 574/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului pentru Frontierele Externe pentru perioada 2007-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007, ale Deciziei nr. 575/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului European de Returnare pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007,
ţinând cont de prevederile <>Legii bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 53b (3) din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 248 din 16 septembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 398 /<>168/2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 5 martie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Secretariatul Comitetului de monitorizare este asigurat de cãtre serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei Schengen din Ministerul Administraţiei şi Internelor."
2. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Se desemneazã Direcţia Schengen din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor ca autoritate responsabilã pentru coordonarea implementãrii asistenţei comunitare acordate prin Programul general."
3. La articolul 6, literele b) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) înfiinţeazã un punct unic de contact în cadrul serviciilor de specialitate din cadrul Direcţiei Schengen, rãspunzãtor de:
(i) schimbul de informaţii cu unitãţile angajate în folosirea mijloacelor fondului;
(ii) menţinerea contactelor curente cu reprezentanţii Comisiei Europene;
...........................................................................
e) efectueazã acţiuni de verificare la beneficiari şi la autoritãţile delegate;".
4. La articolul 6, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
"f) stabileşte proceduri detaliate pentru punerea în aplicare a sarcinilor delegate."
5. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Autoritatea delegatã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã, împreunã cu autoritatea responsabilã, consultãri cu autoritãţile şi organismele implicate în aplicarea programului multianual sau care sunt în mãsurã sã contribuie eficient la dezvoltarea acestuia;
b) elaboreazã, în baza strategiilor sectoriale şi a liniilor directoare transmise de cãtre Comisia Europeanã, programele anuale şi programele multianuale, pe care le înainteazã autoritãţii responsabile;
c) primeşte sumele corespunzãtoare contribuţiei financiare a Uniunii Europene şi le vireazã în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective;
d) constituie comisiile de evaluare a ofertelor, având în vedere asigurarea componenţei acestora sub aspectul competenţei membrilor acesteia, pregãtirii şi imparţialitãţii faţã de ofertanţi, componenţa comisiilor de evaluare fiind supusã aprobãrii autoritãţii responsabile;
e) încheie contractele aferente proiectelor finanţate prin Programul general;
f) face plãţi în baza cererilor de platã cãtre beneficiarii finali dupã primirea avizului "citit şi aprobat" al autoritãţii responsabile;
g) verificã şi solicitã modificãri ale contractelor, dacã este necesar, pentru asigurarea conformitãţii cu reglementãrile Programului general;
h) furnizeazã autoritãţii responsabile şi autoritãţii de certificare, periodic, informaţii la zi privind planificarea selecţiei de proiecte şi procedurilor de achiziţii, a evaluãrii ofertelor şi a atribuirii contractelor;
i) elaboreazã proiectele de contract, negociazã contractele şi pregãteşte semnarea contractelor;
j) organizeazã şi asigurã publicitatea anunţurilor de participare şi a ofertelor, dupã caz;
k) organizeazã selecţia proiectelor în vederea cofinanţãrii lor din cadrul fondului, în conformitate cu criteriile minime prevãzute în deciziile aplicabile fondului în cauzã;
l) asigurã, împreunã cu autoritatea responsabilã, coerenţa şi complementaritatea dintre cofinanţarea din fond şi alte instrumente financiare naţionale şi comunitare relevante;
m) monitorizeazã, împreunã cu autoritatea responsabilã, livrarea produselor şi prestarea serviciilor cofinanţate, verificând dacã cheltuielile declarate pentru acţiuni au fost cu adevãrat efectuate şi dacã se respectã normele comunitare şi naţionale;
n) asigurã existenţa unui sistem de înregistrare şi stocare pe suport electronic a înregistrãrilor contabile aferente fiecãrei acţiuni din cadrul programelor anuale, precum şi colectarea datelor privind punerea în aplicare necesarã pentru gestiunea financiarã, monitorizare, control şi evaluare;
o) se asigurã, împreunã cu autoritatea responsabilã, cã beneficiarii finali şi alte organisme implicate în punerea în aplicare a acţiunilor cofinanţate de fond au fie un sistem contabil separat, fie un cod contabil adecvat pentru toate tranzacţiile asociate acţiunii respective, fãrã sã aducã atingere normelor contabile naţionale;
p) sprijinã autoritatea responsabilã în evaluarea fondurilor din cadrul Programului general, cu respectarea standardelor de calitate convenite între Comisia Europeanã şi statul membru;
q) instituie proceduri proprii care sã asigure pãstrarea, în conformitate cu cerinţele menţionate în deciziile aplicabile fondurilor din cadrul Programului general, a tuturor documentelor privind cheltuielile şi auditul, necesare pentru a oferi o pistã de audit adecvatã;
r) se asigurã, împreunã cu autoritatea responsabilã, cã autoritatea de audit primeşte, în scopul desfãşurãrii misiunilor de audit definite în deciziile aplicabile fondurilor din cadrul Programului general, toate informaţiile necesare privind procedurile de gestionare utilizate şi proiectele cofinanţate de fonduri;
s) se asigurã, împreunã cu autoritatea responsabilã, cã autoritatea de certificare primeşte, în scopul certificãrii, toate informaţiile necesare privind procedurile şi verificãrile legate de cheltuieli;
t) elaboreazã şi prezintã Comisiei Europene, prin autoritatea responsabilã, rapoarte intermediare şi finale privind punerea în aplicare a programelor anuale, declaraţii de cheltuieli certificate de cãtre autoritatea de certificare şi cereri de platã sau, dupã caz, declaraţii de restituire;
u) desfãşoarã, sub îndrumarea autoritãţii responsabile, acţiuni informative şi consultative şi difuzeazã rezultatele acţiunilor susţinute;
v) verificã, sub coordonarea autoritãţii responsabile, punerea în aplicare de cãtre beneficiarii finali a orientãrilor stabilite de Comisia Europeanã ce privesc asigurarea vizibilitãţii finanţãrilor acordate;
w) solicitã autorizarea de platã «citit şi aprobat» din partea autoritãţii responsabile în faza de lichidare a cheltuielilor sau, dupã caz, returnarea la contractor a cererii de platã pentru modificãri;
x) suportã orice cheltuieli considerate neeligibile în urma unei misiuni de audit a Comisiei Europene şi/sau a Autoritãţii de Audit de pe lângã Curtea de Conturi a României;
y) recupereazã sumele reprezentând contribuţia financiarã a Uniunii Europene, cofinanţarea publicã naţionalã, care s-au dovedit a fi plãtite nejustificat, ca urmare a neregulilor constatate;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii delegate de cãtre autoritatea responsabilã, precum şi alte atribuţii ce derivã în mod firesc din statutul de autoritate delegatã."
6. Dupã articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 12^1. - Situaţia rezumativã anualã a auditurilor prevãzutã la art. 53b (3) din R egulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de cãtre Autoritatea de Audit de pe lângã Curtea de Conturi a României."
7. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Creditele bugetare şi de angajament aferente fondurilor externe nerambursabile acordate României prin Programul general au caracter previzional şi se cuprind la titlul «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile», la poziţiile distincte denumite «Sume aferente Fondului european pentru refugiaţi», «Sume aferente Fondului european de returnare», «Sume aferente Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe», respectiv «Sume aferente Fondului pentru frontiere externe», în anexa la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, sursa de finanţare 08 «Fonduri externe nerambursabile».
(2) Creditele bugetare, altele decât cele aferente fondurilor externe nerambursabile, se cuprind în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sursa de finanţare 01 «Buget de stat», la poziţiile distincte menţionate la alin. (1), astfel:
a) sume reprezentând cofinanţarea publicã naţionalã;
b) sume aferente achitãrii debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv majorãrile de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari a sumelor plãtite nejustificat;
c) sume necesare finanţãrii cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile autoritãţilor delegate în scopul efectuãrii plãţilor;
d) sume necesare finanţãrii cheltuielilor neeligibile."
8. La articolul 14, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã autoritãţilor delegate creditele bugetare aprobate, aferente sumelor prevãzute la art. 13 alin. (2) lit. a)-d), în conturile deschise la Trezoreria Statului."
9. La articolul 14, alineatul (4) se abrogã.
10. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 14^1. - Echivalentul în lei al sumelor încasate în conturile prevãzute la art. 14 alin. (1) reprezentând asistenţa comunitarã finanţatã de la bugetul de stat conform <>art. 8 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vireazã de cãtre autoritãţile delegate în conturile de venituri ale bugetului de stat, în termen de 30 de zile dupã certificarea declaraţiilor de cheltuieli."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016