Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 853C din 4 mai 2001  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea cursurilor de reintegrare sociala si supraveghere si a concursului pentru ocuparea functiei de consilier de reintegrare sociala si supraveghere sau de sef al serviciului de reintegrare sociala si supraveghere ori de inspector de reintegrare sociala si supraveghere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 853C din 4 mai 2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea cursurilor de reintegrare sociala si supraveghere si a concursului pentru ocuparea functiei de consilier de reintegrare sociala si supraveghere sau de sef al serviciului de reintegrare sociala si supraveghere ori de inspector de reintegrare sociala si supraveghere

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 258 din 18 mai 2001

Ministrul justiţiei,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 8 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate,
în vederea organizãrii şi desfãşurãrii cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere, precum şi a concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere,
în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 212/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere şi a concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã, Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere şi Direcţia economicã, investiţii şi administrativ vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul justiţiei,
Doru Crin Trifoi,
secretar de stat


ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere şi a concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Potrivit dispoziţiilor <>art. 8 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socialã a infractorilor şi de supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, poate fi consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori inspector de reintegrare socialã şi supraveghere cel care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia romana şi domiciliul în România;
b) are capacitate deplina de exerciţiu;
c) cunoaşte limba romana, scris şi vorbit;
d) este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei, fapt dovedit pe baza unui examen medical şi psihologic de specialitate;
e) nu a fost condamnat definitiv pentru sãvârşirea unei infracţiuni de natura sa îl facã incompatibil cu funcţia pe care o îndeplineşte şi se bucura de o buna reputaţie;
f) este licenţiat al unei facultãţi de asistenta socialã, psihologie, sociologie, pedagogie sau drept ori absolvent al unei forme de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora;
g) a absolvit cursurile de reintegrare socialã organizate de Ministerul Justiţiei ori o forma de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora şi a câştigat concursul organizat pentru ocuparea funcţiei pentru care candideazã.
ART. 2
Persoanele care corespund cumulativ condiţiilor prevãzute la art. 1 lit. a)-f) au dreptul sa participe la interviul organizat în vederea selecţiei persoanelor care vor participa la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 3
Candidaţii admişi la interviul de selecţie vor putea participa la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere organizate de Ministerul Justiţiei.
ART. 4
Cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere vor fi organizate de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere şi de Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, cu sprijinul Direcţiei Generale a Penitenciarelor.
ART. 5
Durata, locul, perioada şi programa cursului vor fi stabilite de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei.

CAP. 2
Organizarea şi desfãşurarea cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere
ART. 6
Data şi locul sustinerii interviului, tematica şi durata acestuia, numãrul de posturi vacante şi de locuri la cursul de pregãtire vor fi afişate la sediul Ministerului Justiţiei, la sediile tribunalelor şi vor fi aduse la cunostinta prin intermediul mass-media cu cel puţin 30 de zile înainte de data sustinerii interviului.
ART. 7
(1) Dosarul de înscriere la interviu va fi depus la tribunalul în a cãrui raza teritorialã se afla domiciliul candidatului cu cel puţin 7 zile înainte de desfãşurarea interviului.
(2) Dosarul de înscriere la interviu va cuprinde urmãtoarele documente:
a) copie de pe cartea/buletinul de identitate;
b) copie de pe diploma de licenta sau adeverinta provizorie şi de pe foaia matricola;
c) certificat de cazier judiciar;
d) adeverinta medicalã din care sa reiasã ca este apt din punct de vedere medical;
e) o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la universitatea absolvitã;
f) curriculum vitae;
g) cerere-tip de înscriere la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere;
h) chitanţa de plata a taxei de înscriere la cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere, emisã de casieria tribunalului în a cãrui raza teritorialã se afla domiciliul candidatului.
(3) La depunerea dosarului candidatului i se înmâneazã un exemplar al prezentului regulament şi tematica elaborata de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei în vederea desfãşurãrii cursurilor.
(4) În cazul neprezentarii candidatului la interviu sau la cursuri taxa nu se restituie, considerându-se ca reprezintã contravaloarea cererii-tip de înscriere şi a documentelor înmânate potrivit alin. (3).
(5) Pentru încasarea taxei de înscriere la cursuri tribunalele vor utiliza carnet chitantier separat de cel pentru activitatea curenta. Chitanţele se vor întocmi în trei exemplare, dintre care originalul se va inmana candidatului, un exemplar se va depune la dosar, iar cel de-al treilea exemplar rãmâne la cotorul carnetului.
(6) Dosarele candidaţilor înscrişi la interviul de selecţie vor fi înaintate de îndatã la Ministerul Justiţiei - Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã dupã finalizarea perioadei de înscriere.
ART. 8
Pentru fiecare interviu de selecţie, în funcţie de numãrul candidaţilor şi de natura interviului, ministrul justiţiei numeşte comisia de examinare formatã din 4 membri, dintre care un preşedinte şi un secretar. Secretarul va verifica conţinutul fiecãrui dosar şi va dispune chemarea la interviu a persoanelor care corespund condiţiilor prevãzute la art. 1 lit. a)-f).
ART. 9
Programarea interviurilor va fi afişatã la sediile tribunalelor, precum şi la sediul Ministerului Justiţiei în termen de cel mult 10 zile de la încheierea perioadei de înscriere.
ART. 10
Intrarea la interviu se va realiza în funcţie de numãrul de înscriere în listele întocmite de comisia de examinare pe baza buletinului/cãrţii de identitate.
ART. 11
În desfãşurarea interviului se vor urmãri în principal: motivatia candidatului, experienta relevanta, atitudinea fata de infractor şi infracţiune, modul de aplicare a principiilor de practica antidiscriminatorie şi abilitatile de lucru în echipa.
ART. 12
Membrii comisiei de examinare vor completa pentru toţi candidaţii fise de interviu. La sfârşitul fisei fiecare membru al comisiei de examinare va acorda un punctaj.
ART. 13
Deciziile de admitere sau de respingere a candidaţilor vor fi luate în baza punctajului obţinut la interviu.
ART. 14
Dupã centralizarea rezultatelor comisia de examinare va întocmi un proces-verbal în care vor fi mentionati toţi candidaţii declaraţi admişi. Acest proces-verbal va fi încredinţat Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, iar o copie de pe acesta va fi predatã Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei.
ART. 15
Rezultatele interviului de selecţie vor fi afişate la sediul Ministerului Justiţiei în termen de doua zile de la finalizarea acestuia.
ART. 16
(1) Cursurile vor fi susţinute de profesori universitari romani şi strãini, precum şi de practicieni cu experienta în domeniul reintegrarii sociale şi supravegherii infractorilor.
(2) Cursurile vor avea, în principal, doua pãrţi: una de pregãtire teoreticã şi una de practica supervizata. Programa cursului va fi fundamentatã pe standardul ocupational al consilierului de reintegrare socialã şi supraveghere şi pe curriculumul stabilit de Ministerul Justiţiei în colaborare cu Universitatea "Babes Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara şi Universitatea Bucureşti.
(3) Fiecare participant care a urmat cursurile de reintegrare socialã şi supraveghere va primi un atestat de absolvire a cursurilor, eliberat de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei.
ART. 17
(1) Vor fi consideraţi absolvenţi ai cursurilor organizate de Ministerul Justiţiei voluntarii organizaţiilor neguvernamentale partenere prevãzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament, care au desfãşurat o activitate de reintegrare socialã şi supraveghere în cadrul centrelor experimentale de probaţiune, cadrele din unitãţile penitenciare, care au desfãşurat o activitate de reintegrare socialã şi supraveghere în cadrul centrelor experimentale de probaţiune, precum şi absolvenţii secţiilor de asistenta socialã, care pot dovedi prin foaia matricola ca au urmat cel puţin 70% din cursurile de specializare prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul regulament, care au fost stabilite de Ministerul Justiţiei în colaborare cu Universitatea "Babes Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara şi Universitatea Bucureşti.
(2) Voluntarii organizaţiilor neguvernamentale partenere şi cadrele din unitãţile penitenciare, care au desfãşurat o activitate de reintegrare socialã şi supraveghere în cadrul centrelor experimentale de probaţiune, se vor prezenta la concurs în baza unei adeverinte eliberate de organizaţiile neguvernamentale sau de unitãţile penitenciare menţionate la alin. (1).
ART. 18
Atestatul de absolvire a cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere sau adeverinta eliberata de organizaţiile neguvernamentale ori de unitãţile penitenciare conferã titularului sau dreptul de a se prezenta la concursul pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.

CAP. 3
Organizarea şi desfãşurarea concursului
ART. 19
La finalizarea cursurilor va fi organizat concursul pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 20
Persoanele care corespund cumulativ tuturor condiţiilor prevãzute la art. 1 au dreptul sa participe la concursul pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere sau de şef al serviciului de reintegrare socialã şi supraveghere ori de inspector de reintegrare socialã şi supraveghere.
ART. 21
Data şi locul sustinerii concursului, cuantumul taxei de înscriere şi numãrul de posturi vacante vor fi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediile tribunalelor şi vor fi aduse la cunostinta publicului prin intermediul mass-media cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizãrii concursului.
ART. 22
(1) Dosarul de înscriere la concurs va fi depus cu cel puţin 7 zile înainte de data desfãşurãrii acestuia la tribunalul în a cãrui raza teritorialã se afla domiciliul candidatului.
(2) Dosarele vor cuprinde, pe lângã documentele menţionate la art. 7 alin. (2) lit. a)-f), şi urmãtoarele:
a) cerere-tip de înscriere la concurs;
b) adeverinta eliberata de un cabinet psihologic, din care sa rezulte ca persoana care candideazã este apta pentru exercitarea funcţiei;
c) chitanţa de plata a taxei de înscriere la concurs, emisã de casieria tribunalului în a cãrui raza teritorialã se afla domiciliul candidatului;
d) copie de pe atestatul de absolvire a cursurilor de reintegrare socialã şi supraveghere organizate de Ministerul Justiţiei sau de pe diploma de absolvire a unei forme de învãţãmânt postuniversitar în domeniul reintegrarii sociale a infractorilor şi supravegherii acestora ori, dupã caz, adeverinta eliberata de organizaţiile neguvernamentale sau de unitãţile penitenciare menţionate la art. 17 alin. (1).
(3) La depunerea dosarului candidatului i se înmâneazã un exemplar al prezentului regulament şi tematica de concurs elaborata de Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere din cadrul Ministerului Justiţiei.
(4) În cazul neprezentarii candidatului la concurs taxa nu se restituie, considerându-se ca reprezintã contravaloarea cererii-tip de înscriere şi a documentelor înmânate potrivit alin. (3).
(5) Pentru încasarea taxei de înscriere la concurs tribunalele vor utiliza carnet chitantier separat de cel pentru activitatea curenta. Chitanţele se vor întocmi în trei exemplare, dintre care originalul se va inmana candidatului, un exemplar se va depune la dosar, iar cel de-al treilea exemplar rãmâne la cotorul carnetului.
(6) Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs vor fi înaintate de îndatã la Ministerul Justiţiei - Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã dupã finalizarea perioadei de înscriere.
ART. 23
Pentru fiecare concurs organizat, în funcţie de numãrul candidaţilor şi de probele susţinute, ministrul justiţiei numeşte comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 24
(1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sala, în care se va mentiona prezenta sau absenta. Dupã verificarea identitãţii prin prezentarea cãrţii/buletinului de identitate fiecare candidat va fi repartizat în banca.
(2) Candidaţii care nu se vor afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul.
(3) Înainte de a se dicta subiectele candidaţii înscriu numele şi prenumele pe coltul foii ce urmeazã sa fie lipit, pe care se aplica ştampila Ministerului Justiţiei - Direcţia de reintegrare socialã şi de supraveghere.
(4) Pe toatã durata desfãşurãrii probelor în sãlile de concurs au acces delegaţii care supravegheazã lucrãrile, membrii comisiei de examinare şi persoanele desemnate sa aplice ştampila pe coltul indoit al colilor. Accesul altor persoane este cu desãvârşire interzis.
(5) Orice frauda sau încercare de frauda doveditã se sancţioneazã prin eliminare din concurs. În aceste cazuri delegaţii care supravegheazã lucrãrile îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã, cu menţiunea "frauda".
(6) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii este cel stabilit de comisia de examinare. Dupã expirarea timpului stabilit pentru concurs delegatul care a supravegheat desfãşurarea acestuia strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi şi le preda cu numãr comisiei de examinare care le înscrie într-un borderou.
(7) Dacã examinarea se face în mai multe sali se va întocmi câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare sala.
(8) Lucrarea se considera predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea concursului şi dupã semnarea de cãtre candidat în borderou.
ART. 25
(1) Comisia de examinare va corecta lucrãrile în termen de maximum 15 zile de la data finalizarii concursului şi va preda întregul material de concurs Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei, care va lua mãsurile pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediile tribunalelor.
(2) Comisia de examinare va aprecia lucrãrile cu note de la 0 la 10 şi va întocmi tabelul de clasificare a candidaţilor.
(3) Vor fi admişi, în limita posturilor vacante, candidaţii care au obţinut cel puţin media 7 la concurs.
(4) În cazuri excepţionale ministrul justiţiei poate stabili prin ordin ca media de promovare a concursului sa fie cel puţin media 6.
(5) Candidaţii nemultumiti de notele acordate la concurs pot depune contestaţii la Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor.
(6) În cazul în care contestaţiile se depun la sediile tribunalelor, acestea vor fi transmise de îndatã prin fax la Direcţia organizare, resurse umane şi statistica judiciarã din cadrul Ministerului Justiţiei.
(7) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de maximum 10 zile de la depunerea acestora de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, numita potrivit art. 22.
ART. 26
(1) Rezultatele finale ale concursului şi data la care va avea loc repartizarea pe posturi a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezentul regulament se vor afişa potrivit art. 25 alin. (1).
(2) Repartizarea candidaţilor admişi se va face în funcţie de notele obţinute la concurs, de opţiunile candidaţilor şi de numãrul de posturi vacante.
ART. 27
Comisia de repartizare va fi compusa din directorul Direcţiei organizare, resurse umane şi statistica judiciarã sau un delegat al acestuia, directorul Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere şi o persoana desemnatã de directorul Direcţiei de reintegrare socialã şi de supraveghere.
ART. 28
Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului vor fi anexate la dosarul de personal al candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 29
Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri în legatura cu concursul se arhiveaza şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice.

ANEXA 1
---------
la regulament
--------------
LISTA
cuprinzând organizaţiile neguvernamentale care au sprijinit activitatea centrelor experimentale de probaţiune

1. Asociaţia "Grupul Roman pentru Apãrarea Drepturilor Omului" Bucureşti
2. Asociaţia "Alternative Sociale" Iaşi
3. Fundaţia "Prison Fellowship România" Cluj-Napoca
4. Asociaţia "Stil AlterNativ" Arad
5. Asociaţia "Sf. Petru şi Pavel" Timişoara
6. Asociaţia "Oameni pentru Oameni" Focsani
7. Fundaţia "Familia şi Ocrotirea Copilului" Bucureşti
8. Fundaţia "Pro-Probaţiune" Dej.


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------
CURRICULUM MINIM
privind cursurile de specializare în domeniul reintegrarii sociale şi supravegherii

1. Introducere în domeniul reintegrarii sociale şi supravegherii
2. Metodologia activitãţii de reintegrare socialã şi supraveghere
3. Notiuni de drept penal şi procedura penalã
4. Criminologie
5. Dezvoltare institutionala şi cooperare institutionala
6. Informatica socialã
7. Sãnãtate mentala şi infracţiune
8. Problema dependentei
9. Sociologie aplicatã
10. Psihologia dezvoltãrii
11. Practica de specialitate.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016