Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 851 din 26 iulie 2012  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 851 din 26 iulie 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 7 august 2012

    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 967/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Europene, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 14^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul afacerilor europene emit următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Viceprim-ministru,
                    ministrul finanţelor publice,
                          Florin Georgescu

                    Ministrul afacerilor europene,
                            Leonard Orban


    ANEXĂ

                            NORME METODOLOGICE
                    de aplicare a prevederilor art. 14^1
             din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009
        privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale
           şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă

    ART. 1
    (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Autoritatea de certificare şi plată comunică Direcţiei generale de programare bugetară şi Direcţiei generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sumele încasate şi utilizate până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare şi de modificare şi completare a unor acte normative, din sumele primite suplimentar de România în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 decembrie 2011 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului în ceea ce priveşte anumite dispoziţii referitoare la gestiunea financiară pentru anumite state membre care se confruntă cu dificultăţi grave sau sunt ameninţate de astfel de dificultăţi cu privire la stabilitatea lor financiară, detaliate pe fiecare program operaţional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management. Sumele mai sus menţionate, utilizate până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/2012, se vor reconstitui de către Autoritatea de certificare şi plată din sumele rambursate de Comisia Europeană.
    (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, Autoritatea de certificare şi plată comunică autorităţilor de management, Direcţiei generale de programare bugetară şi Direcţiei generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sumele încasate în conturile gestionate de Autoritatea de certificare şi plată începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/2012 din sumele primite suplimentar de România în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 , detaliate pe fiecare program operaţional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management.
    (3) În termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor primite suplimentar de la Comisia Europeană în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 , Autoritatea de certificare şi plată comunică autorităţilor de management, Direcţiei generale de programare bugetară şi Direcţiei generale de sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sumele încasate începând cu data intrării în vigoare a prezentelor norme, detaliate pe fiecare program operaţional, respectiv pe fiecare ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management.
    ART. 2
    (1) În termen de 7 zile lucrătoare de la încasarea sumelor primite suplimentar de la Comisia Europeană în baza prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.311/2011 sau de la reconstituirea sumelor conform art. 1 alin. (1), respectiv în termen de 7 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice pentru sumele aflate în sold, Autoritatea de certificare şi plată virează echivalentul în lei al acestor sume, calculat la cursul Băncii Naţionale a României valabil în ziua efectuării schimbului valutar, din contul 54.01.01.00 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea programelor operaţionale din cadrul obiectivului convergenţă" în contul de venituri ale bugetului de stat 20.45.01.22 "Sume primite în cadrul mecanismului top-up" deschis pe codul de identificare fiscală al fiecărui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management.
    (2) Autorităţile de management care gestionează programele operaţionale pentru care primesc suplimentar sume potrivit art. 1 au obligaţia de a solicita ordonatorilor principali de credite ai ministerelor în cadrul cărora funcţionează majorarea bugetelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la încasarea în conturile de venituri bugetare a echivalentului în lei al sumelor menţionate la alin. (1), prezentând acestora următoarele documente justificative:
    a) comunicarea prevăzută la art. 1;
    b) copia extrasului contului de venituri bugetare deschis la Trezoreria Statului, în care au fost încasate sumele virate de Autoritatea de certificare şi plată.
    ART. 3
    Ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management analizează documentele justificative prevăzute la art. 2 alin. (2) şi în termen de două zile lucrătoare le transmit Ministerului Finanţelor Publice în vederea introducerii modificărilor în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, precum şi în volumul şi structura bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management.
    ART. 4
    (1) Ministerul Finanţelor Publice, pe baza documentelor prezentate de ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, introduce modificările corespunzătoare în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, precum şi în volumul şi structura bugetelor acestora.
    (2) Sumele introduse în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat vor fi prevăzute distinct atât la partea de venituri, cât şi la partea de cheltuieli, după cum urmează:
    a) la partea de venituri ale bugetului de stat vor fi prevăzute la capitolul 45.01 "Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări", la o poziţie distinctă, respectiv subcapitolul 45.01.22 "Sume primite în cadrul mecanismului top-up";
    b) la partea de cheltuieli, în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management, pentru programele operaţionale care utilizează mecanismul plăţii indirecte, vor fi prevăzute la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", după caz, la articolele:
    - 56.29 "Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up";
    - 56.30 "Transferuri din bugetul de stat din sumele primite în cadrul mecanismului top-up către bugetele locale";
    - 56.31 "Transferuri din bugetul de stat către ONG-uri, societăţi comerciale,instituţii publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii şi alţi beneficiari de drept public sau privat necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din FEN postaderare, din sumele încasate în cadrul procedurii top-up";
    c) la ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management pentru programul operaţional care utilizează mecanismul plăţii directe, acestea se vor reflecta la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", la poziţia de clasificaţie 56 XX.04, unde XX reprezintă codul programului conform clasificaţiei bugetare, la care se adaugă alineatul 04 "Cheltuieli din sumele primite în cadrul mecanismului top-up".
    ART. 5
    Ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management pot deschide şi utiliza creditele bugetare suplimentate conform art. 4 numai pentru destinaţiile aprobate conform art. 14^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 6
    (1) Ordonatorii principali de credite cu rol de autorităţi de management, până la data de 15 decembrie a fiecărui an, pot solicita Ministerului Finanţelor Publice deschiderea creditelor aprobate la titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", articolele prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c), şi le repartizează autorităţilor de management în scopul utilizării cu destinaţiile prevăzute de lege.
    (2) Ministerul Finanţelor Publice aprobă solicitarea menţionată la alin. (1), formulată de ordonatorii de credite cu rol de autoritate de management, în termen de maximum 3 zile lucrătoare.
    (3) Până la data de 22 decembrie a fiecărui an, autorităţile de management solicită unităţii Trezoreriei Statului virarea în contul de disponibil 50.01.46 "Disponibil din sume aferente mecanismului top-up", deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, a sumelor primite în cadrul mecanismului top-up care nu mai pot fi utilizate până la finele anului bugetar, determinate ca diferenţă între veniturile bugetare încasate de la Autoritatea de certificare şi plată în contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a) şi totalul plăţilor care au fost dispuse de la subdiviziunea de cheltuieli bugetare prevăzută la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c). La solicitarea adresată unităţii Trezoreriei Statului va fi anexată situaţia prevăzută în anexă.
    (4) La data primirii solicitării prevăzute la alin. (3), unităţile Trezoreriei Statului transferă sumele prevăzute la pct. 3 din anexă, din contul de venituri bugetare prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a), codificat cu codul de identificare fiscală al acestora, în contul 50.01.46 "Disponibil din sume aferente mecanismului top-up", deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management.
    (5) Până la data de 22 decembrie a fiecărui an, ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management vor efectua retragerea creditelor bugetare deschise şi neutilizate în cadrul mecanismului top-up. Până la aceeaşi dată, aceştia vor solicita Ministerului Finanţelor Publice introducerea modificărilor corespunzătoare în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, precum şi în volumul şi structura bugetelor acestora, constând în diminuarea bugetelor respective cu sumele transferate în contul de disponibil potrivit prevederilor alin. (4).
    (6) Sumele existente la finele anului în contul de disponibil 50.01.46 "Disponibil din sume aferente mecanismului top-up" se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către ordonatorii principali de credite cu rol de autorităţi de management, în contul de venituri ale bugetului de stat prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a). Utilizarea cu aceeaşi destinaţie a sumelor astfel transferate se efectuează numai după majorarea cu sumele respective a veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, precum şi a bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autorităţi de management, prin introducerea modificărilor corespunzătoare în aceste bugete conform procedurii prevăzute la art. 2 alin. (2), art. 3 şi 4.
    ART. 7
    Sumele încasate de Autoritatea de certificare şi plată după data de 10 decembrie a fiecărui an, conform prevederilor art. 1, vor fi păstrate în contul denominat în euro, deschis la Banca Naţională a României. Echivalentul în lei al acestor sume va fi transferat de Autoritatea de certificare şi plată în primele 7 zile lucrătoare ale anului următor, conform prevederilor art. 2 alin. (1), urmând ca majorarea creditelor bugetare aferente bugetelor ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management să se realizeze conform art. 2 alin. (2), art. 3 şi 4.
    ART. 8
    Anexa face parte integrantă din prezentele norme metodologice.


    ANEXĂ

    Ministerul .................
    Nr. ........../data ........

                                  SITUAŢIA
                sumelor primite în cadrul mecanismului top-up
              care se transferă în contul de disponibil 50.01.46
              "Disponibil din sume aferente mecanismului top-up"

┌────┬───────────────────────────────────────────────┬─────────────┬───────────┐
│Nr. │ Denumirea indicatorului │ Codul │ Suma │
│crt.│ │indicatorului│ - lei - │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1. │Venituri primite în cadrul mecanismului top-up │ │ │
│ │şi virate la buget │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 2. │Totalul plăţilor efectuate în limita sumelor │ │ │
│ │primite în cadrul mecanismului top-up │ │ │
│ │titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri │ │ │
│ │externe nerambursabile (FEN) postaderare", │ │ │
│ │din care: │ │ │
│ │- 56.XX.04 "Cheltuieli din sumele primite în │ │ │
│ │cadrul mecanismului top-up" │ │ │
│ │- 56.29 "Cheltuieli din sumele primite în │ │ │
│ │cadrul mecanismului top-up", detaliate pe │ │ │
│ │programe conform clasificaţiei bugetare │ │ │
│ │- 56.30 "Transferuri din bugetul de stat din │ │ │
│ │sumele primite în cadrul mecanismului top-up │ │ │
│ │către bugetele locale" │ │ │
│ │- 56. 31 "Transferuri din bugetul de stat către│ │ │
│ │ONG-uri, societăţi comerciale, instituţii │ │ │
│ │publice finanţate parţial sau integral din │ │ │
│ │venituri proprii şi alţi beneficiari de drept │ │ │
│ │public sau privat necesare susţinerii derulării│ │ │
│ │proiectelor finanţate din FEN postaderare, din │ │ │
│ │sumele încasate în cadrul procedurii top-up" │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 3. │Soldul sumelor primite în cadrul mecanismului │ │ │
│ │top-up rămase neutilizate la finele anului │ │ │
│ │[titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri │ │ │
│ │externe nerambursabile (FEN) postaderare] (1-2)│ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────┘


        Ordonator de credite, Autoritatea de management
         .................. ......................

                             ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016