Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 851 din 19 decembrie 2003  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 248/149/2003 pentru aprobarea subprogramelor de sanatate in anul 2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 851 din 19 decembrie 2003 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 248/149/2003 pentru aprobarea subprogramelor de sanatate in anul 2003

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 31 din 14 ianuarie 2004
În temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 169/2003 privind organizarea şi finanţarea programelor de sãnãtate în anul 2003,
vãzând referatele de aprobare nr. MS/I.B. 5.635/2003 şi CNAS/D.G. 2.562/2003,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 248/149/2003 pentru aprobarea subprogramelor de sãnãtate în anul 2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 şi 242 bis din 9 aprilie 2003, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Anexa nr. 1 "Subprogramele de sãnãtate finanţate din bugetul de stat şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în anul 2003" se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 2 "Unitãţi sanitare prin care se deruleazã programele, respectiv subprogramele de sãnãtate finanţate din bugetul de stat şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate" se modificã dupã cum urmeazã:
a) subprogramul 1.2 "Supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDA" se completeazã cu "Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti";
b) subprogramul 1.5 "Promovarea sãnãtãţii şi educaţia pentru sãnãtate" se completeazã cu "Spitalul Clinic de Urgenţã pentru Copii <<Sfânta Maria>> Iaşi";
c) menţiunea cu asterix (*) de la subprogramul 1.5 va avea urmãtorul cuprins: "sunt incluse şi unitãţile sanitare în care se trateazã dependenţa de droguri prin terapie post-curã şi/sau terapii alternative";
d) subprogramul 2.2 "Prevenţie şi control în patologia oncologicã" se completeazã cu "Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie Iaşi";
e) subprogramul 2.4 "Prevenţie şi control în diabet şi alte boli de nutriţie" se înlocuieşte cu:
"Unitãţi sanitare cu secţii, compartimente şi/sau cabinete de profil
Unitãţi sanitare cu secţii, compartimente şi/sau cabinete prin care se asigurã tratamentul pacienţilor cu diabet zaharat, nominalizate de cãtre coordonatorul local";
f) subprogramul 2.5 "Profilaxie în patologia psihiatricã şi psihosocialã" se completeazã cu:
"Unitãţi sanitare cu secţii şi compartimente de profil în care se asigurã tratamentul specific al schizofreniei şi tulburãrilor depresive şi celor aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie
Spitalul de psihiatrie Câmpulung Moldovenesc - Suceava";
g) subprogramul 2.10 "Reabilitarea serviciilor de urgenţã prespitaliceascã" se completeazã cu "Unitãţi primiri urgenţe ale unitãţilor sanitare cu paturi";
h) lista unitãţilor prin care se desfãşoarã activitãţile subprogramului 2.13 "Terapia dependenţei de droguri" se înlocuieşte cu "Unitãţi sanitare cu secţii şi compartimente în care se asigurã tratamentul intoxicaţiilor acute, sindroamelor de sevraj şi curei de dezintoxicare".
3. La anexa nr. 3/1 "Program comunitar de sãnãtate publicã", la "Instituţii coordonatoare ale programului", dupã alineatul "Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã <<Prof. dr. C.T. Nicolau>> Bucureşti (subprogramul 1.6)" se introduce un nou alineat cu urmãtorul cuprins:
"Ministerul Sãnãtãţii - Direcţia generalã asistenţã medicalã (cocoordonator subprogramul 1.5, obiectivul 2 <<Diagnosticul şi tratamentul persoanelor dependente de droguri>>)".
4. La anexa nr. 3/1 subprogramul 1.1 "Supravegherea şi controlul bolilor transmisibile", obiectivul 1 "Realizarea imunizãrilor conform calendarului naţional de vaccinare" va avea urmãtorul cuprins:
"Obiectivul 1 - Realizarea imunizãrilor conform calendarului naţional de vaccinare
Activitãţi:
- Achiziţionarea vaccinurilor şi a materialelor sanitare necesare administrãrii acestora
- Distribuţia vaccinurilor la nivel local
- Realizarea imunizãrilor conform calendarului de vaccinãri
- Alte imunizãri - în funcţie de situaţia epidemiologicã
- Identificarea comunitãţilor cu acces dificil la serviciile de sãnãtate şi organizarea de campanii suplimentare de vaccinare pentru acestea
- Realizarea de cãtre institutele de sãnãtate publicã de studii de prevalenţã/imunogenicitate/eficienţã vaccinalã cu acordul Direcţiei Generale de Sãnãtate Publicã
- Supravegherea reacţiilor adverse postvaccinale indezirabile (RAPI)
- Realizarea anchetelor bianuale de estimare a acoperirii vaccinale
- Administrarea vaccinurilor în condiţii de siguranţã maximã prin utilizarea la nivel naţional, conform cerinţelor OMS, a seringilor autoblocante
- Continuarea distribuţiei carnetelor de vaccinare şi informarea cadrelor medicale şi a mamelor cu privire la modul de utilizare a acestora
- Pregãtirea personalului medical şi a mediatorilor sanitari cu privire la modul de realizare şi raportare a vaccinãrilor
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate - semestrial
Acoperirea vaccinalã la nivelul diferitelor categorii de populaţie (%) - 96
Indicatori fizici - trimestrial
- Numãr doze de vaccin
achiziţionate 8 milioane doze
- Numãr doze de vaccin consumate 7 milioane doze
Indicatori de eficienţã - anual
Cost mediu/vaccinare 38.000 lei

Calendarul de vaccinare recomandat in anul 2003


┌───────────────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────┐
│ Varsta recomandata │ Vaccin │ Comentarii │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Primele 24 de ore │Hep B │In maternitate │
│4 - 7 zile │BCG │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│2 luni │DTP - Hep B, VPO,│Simultan │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│4 luni │DTP, VPO │Simultan │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│6 luni │DTP - Hep B, VPO,│Simultan │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│12 luni │DTP, VPO │Simultan │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│12 - 15 luni │Ruj │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│30 - 35 luni │DTP │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│7 ani (in cls I-a) │DT, Ruj │Campanii scolare │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│9 ani (in cls III-a) │VPO, Hep B │Campanii scolare │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│14 ani (in cls VIII-a) │DT, Rub*) │Campanii scolare │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│24 ani │dT │Si la fiecare 10 ani│
│ │ │ulterior │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Studenti anul I, respectiv elevi anul I│Hep B │Campanii scolare │
│de la Facultatile de Medicina si │ │ │
│Stomatologie, respectiv scoli sanitare │ │ │
│postliceale │ │ │
├───────────────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────┤
│Grupe la risc │Vaccin gripal │Presezon epidemic │
└───────────────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────┘


-----------
*) numai fetele

DTP Vaccin diftero-tetano-pertussis
DT Vaccin diftero-tetanic pediatric (se utilizeaza pana la varsta de
14 ani)
VPO Vaccin polio oral (pentru copii institutionalizati, copii care au
contraindicatii pentru VPO se va utiliza VPI = vaccin polio
inactivat)
Hep B Vaccin hepatitic B
DTP - Hep B Vaccin combinat diftero-tetano-pertussis-hepatita B
Ruj Vaccin rujeolic
BCG Bacil Calmette Guerin
Rub Vaccin rubeolic
dT Vaccin diftero-tetanic de tip adult (se utilizeaza dupa varsta de
14 ani)

Pentru administrarea tuturor vaccinurilor se recomanda utilizarea seringilor autoblocante.

Formulare de raportare

MINISTERUL SANATATII
DSP judet ........ Data completarii .......

ANCHETA SONDAJ SEMESTRIALA PENTRU MONITORIZAREA ACOPERIRII
VACCINALE LA VARSTA DE 18 - 24 LUNI

[Copii nascuti in perioada ...................]


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│A) ANCHETA DE ACOPERIRE VACCINALA(1) │
├──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Nr. copii cu numarul indicat de doze de vaccin in │
│ │antecedentele vaccinale │
│ ├─────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│ │URBAN │RURAL │
│ ├─────┬─────┬─────┬─────┬─────┼─────┬─────┬─────┬─────┬─────┤
│ │ 4 │ 3 │ 2 │ 1 │ 0 │ 4 │ 3 │ 2 │ 1 │ 0 │
│ ├─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│TIP VACCIN │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│DTP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Vaccin polio*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Hepatita B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Rujeolic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│BCG │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┴─────┴─────┴─────┴─────┼─────┴─────┴─────┴─────┴─────┤
│Total copii │URBAN = ____________________ │RURAL = ____________________ │
│anchetati │ │ │
├──────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│B) ANCHETA DE EVALUARE A MOTIVELOR NEVACCINARII(2) │
├──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Motive neefectuare│Numar Copii Incomplet Vaccinati (CIV)(3) conform varstei │
│ │datorita motivelor aratate │
├──────────────────┼─────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│(C) Contraindicati│NR. (C) = __________________ │NR. (C) = __________________ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│(O) Omisi │NR. (O) = __________________ │NR. (O) = __________________ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│(N) Neprezentati │NR. (N) = __________________ │NR. (N) = __________________ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Total copii │ │ │
│incomplet │URBAN = __________________ │RURAL = __________________ │
│vaccinati │ │ │
└──────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┘

*) Vaccin polio oral (VPO) sau vaccin polio inactivat (VPI)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Legenda │
│(1) Sursa informatii: Registrul de vaccinari-revaccinari, carnetul de │
│vaccinare │
│(2) Sursa informatii: Fisa de consultatii medicale copii │
│(3) CIV = Fara 4 doze DTP, 4 doze vaccin polio, 3 doze vaccin contra hepatitei│
│B, 1 doza vaccin rujeolic si 1 doza vaccin BCG in antecedentele vaccinale la │
│data anchetei. │
│(C) = copil cu vizite consemnate la cabinetul medical si cu cel putin o │
│contraindicatie medicala consemnata la vaccinare │
│(O) = copil cu vizite consemnate cabinetul medical si fara cel putin o │
│contraindicatie medicala consemnata la vaccinare │
│(N) - copil fara vizite consemnate la cabinetul medical │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Director Adjunct MP Sef Compartiment Epidemiologie
Dr. ________________ Dr. __________________________



Formularul se completeaza si se trimite semestrial (pana la 30 iulie 2003/30 ianuarie 2004) la MINISTERUL SANATATII - DIRECTIA GENERALA DE SANATATE PUBLICA.

MINISTERUL SANATATII
DSP JUDET _______________ Data completarii: ___________

FORMULAR PENTRU RAPORTAREA MODULUI DE UTILIZARE A VACCINURILOR IN
CADRUL SUBPROGRAMULUI 1.1

in trimestrul _______ anul _________


┌───────────────┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ │ Utilizarea vaccinului │Nr. doze de vaccin ramase in judet│
│ │ in timpul trimestrului │ la sfarsitul trimestrului │
│ Tip ├───────┬─────┬────┬────────┼─────┬──────┬───────┬──────┬──────┤
│ Vaccin │ Nr. │ Nr. │Nr. │ │ La │ Data │ In │ Data │Total │
│ │ doze │doze │doze│ % │unit.│expir.│depozit│expir.│ in │
│ │primite│cons.│adm.│pierderi│ din │ │ DSP │ │judet │
│ │achizi-│ │ │ │teren│ │ │ │ │
│ │tionate│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│BCG │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│VPO │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│DTP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Hep B pediatric│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Hep B adulti │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│DTP - Hep B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│DTP - IPV │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│IPV │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Ruj │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Rub │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│DT │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│dT │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Hep A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────┼─────┼────┼────────┼─────┼──────┼───────┼──────┼──────┤
│Alte vacc. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(de precizat) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────────┴───────┴─────┴────┴────────┴─────┴──────┴───────┴──────┴──────┤
│ Primite Utilizate Stoc DSP │
│Seringi AD │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

DIRECTOR ADJUNCT Sef Compartiment Epidemiologie
Dr. ______________ Dr. ___________________



Formularul de raportare se completeaza trimestrial de medicul epidemiolog coordonator judetean al Programului de Imunizari si se trimite pana la data de 15 (aprilie/iulie/octombrie 2003/ianuarie 2004) la DGSP - M.S.
Nr. doze primite = nr. doze primite din achizitie centralizata sau achizitionate de DSPJ
Nr. doze consumate = nr. doze administrate + nr. doze pierdute (expirare, pastrare necorespunzatoare, pierdere asumata - BCG, VPO, VR)
Nr. doze administrate = Nr. copii vaccinati


(numar doze consumate - numar doze administrate x 100
pierderi % = ------------------------------------------------------- "
numar doze consumate


5. La anexa nr. 3/1, subprogramul 1.2 "Supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDA" va avea urmãtorul cuprins:
"SUBPROGRAMUL 1.2. SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL INFECŢIEI HIV/SIDA
Obiective:
- Depistarea cazurilor de infecţie HIV/SIDA
- Supravegherea epidemiologicã a cazurilor existente în evidenţã
- Promovarea comportamentelor sexuale sãnãtoase, inclusiv la persoanele infectate
- Îmbunãtãţirea calitãţii supravieţuirii persoanelor infectate
- Reducerea transmiterii materno-fetale a infecţiei HIV
- Tratarea persoanelor infectate HIV/SIDA eligibile
- Prelungirea perioadei de viaţã a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA
- Reducerea numãrului de decese la persoanele bolnave SIDA.
Activitãţi:
- Depistarea infecţiei HIV/SIDA în grupele de risc, conform legislaţiei în vigoare
- Depistarea infecţiei HIV/SIDA prin testare voluntarã, cu consiliere pre- şi posttestare
- Depistarea infecţiei cu transmitere verticalã (mamã-fãt)
- Identificarea - pe baza criteriilor stabilite de cãtre CNLAS - a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA eligibile la tratamentul antiretroviral
- Asigurarea medicamentelor antiretrovirale şi pentru infecţiile asociate - din fonduri CASS
- Asigurarea testelor şi a medicamentelor antiretrovirale necesare tratamentului profilactic postexpunere - din fonduri ale Ministerului Sãnãtãţii
- Monitorizarea eficacitãţii terapiei specifice
- Activitãţi de consiliere în sistem organizat pre- şi posttestare
Indicatori de evaluare:
Indicatori de rezultate:
- Reducerea cu 30% a riscului de apariţie a infecţiilor oportuniste la persoanele infectate.
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi în evidenţã - 8.000;
- numãr de bolnavi în tratament, pe tipuri de terapie - 5.981;
- numãr de teste HIV efectuate la gravide - 125.000;
- numãr de teste HIV efectuate la alte grupe de risc - 125.000;
- numãr de persoane raportate cu expunere accidentalã - 400;
- numãr de centre noi de consiliere - 4.
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav tratat HIV/SIDA/an - 155.492 mii lei;
- cost mediu/test HIV/SIDA - 50 mii lei;
- cost mediu/expus accidental - 550 mii lei.
Natura cheltuielilor subprogramului:
● din bugetul de stat (prin Ministerul Sãnãtãţii):
- cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii activitãţilor subprogramului;
- cheltuieli de personal, inclusiv de deplasare, în limita bugetului aprobat, în condiţiile legii;
- cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora;
● din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
- cheltuieli cu medicamentele antiretrovirale şi pentru infecţii asociate."
6. La anexa nr. 3/1 subprogramul 1.4 "Evaluarea stãrii de sãnãtate şi a factorilor de risc", obiectivul 4 "Monitorizarea stãrii de sãnãtate şi supraveghere demograficã" se completeazã cu:
"- Activitãţi conexe elaborãrii strategiei naţionale de sãnãtate publicã."
7. La anexa nr. 3/1 subprogramul 1.5 "Promovarea sãnãtãţii şi educaţia pentru sãnãtate", obiectivul 2 "Diagnosticul şi tratamentul persoanelor dependente de droguri" se modificã dupã cum urmeazã:
a) Titlul va avea urmãtorul cuprins:
"OBIECTIVUL 2. Prevenirea consumului de droguri; diagnosticul şi tratamentul persoanelor dependente de droguri"
b) Tabelul cuprinzând "Activitãţi" se completeazã cu:
"- Informarea şi educarea tinerilor în vederea conştientizãrii şi abilitãrii acestora în luarea unor decizii responsabile privind consumul şi abuzul de droguri
- Dezvoltarea programelor de prevenire prin susţinerea parteneriatului cu sectorul neguvernamental
- Promovarea unui sistem de evaluare a nivelului de cunoştinţe, atitudini şi comportamente nefavorabile sãnãtãţii prin consumul şi abuzul de droguri şi a eficienţei programelor de prevenire"
c) Indicatorii de evaluare se modificã dupã cum urmeazã:
"Indicatori de evaluare:
Indicatori fizici:
- numãr de campanii de informare*), educare, comunicare - 42;

------------
*) Formularul de raportare pentru campanie este identic cu cel de la obiectivul 1.

- numãr total de campanii IEC şi alte acţiuni specifice de promovare a sãnãtãţii - 80;
- numãr mediu de pacienţi/unitate medicalã - 100;
- numãr total de unitãţi care efectueazã tratamentul persoanelor dependente de droguri - 14.
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/campanie IEC - 30.000 mii lei;
- cost mediu/campanie IEC şi alte acţiuni specifice de promovare a sãnãtãţii - 50.000 mii lei;
- cost mediu/pacient tratat - 10.000 mii lei;
- cost mediu/unitate care trateazã persoane dependente de droguri - 1.200.000 mii lei.
Natura cheltuielilor subprogramului
Bugetul de stat (prin Ministerul Sãnãtãţii):
- Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizãrii subprogramului
- Cheltuieli de personal, inclusiv de deplasare, în limita bugetului aprobat, în condiţiile legii
- Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora."
8. La anexa nr. 3/2, subprogramul 2.1 "Prevenirea şi combaterea bolilor cardiovasculare" va avea urmãtorul cuprins:
"SUBPROGRAM 2.1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA BOLILOR CARDIOVASCULARE
Obiective:
Îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare, combaterea insuficienţei cardiace, prevenirea complicaţiilor majore
Activitãţi:
Studiu populaţional prin screening pentru ponderea valorilor hipertensiunii arteriale în populaţia-ţintã din municipiile Bucureşti, Craiova, Cluj-Napoca, Iaşi, Timiş, Târgu Mureş; intervenţii de chirurgie cardiovascularã şi cardiologie intervenţionalã, de electrofiziologie şi stimulatoare cardiace; Registrul naţional de bolnavi cardiaci operaţi; Registrul naţional de cardiologie intervenţionalã; asigurarea în spital a medicamentelor şi materialelor sanitare specifice chirurgiei cardiovasculare şi cardiologiei intervenţionale prin procedee de electrofiziologie şi stimulatoare cardiace
Indicatori de evaluare
● Indicatori de rezultat
- creşterea incidenţei specifice prin hipertensiune arterialã prin depistare activã - 5%;
- scãderea mortalitãţii specifice prin boli cardiovasculare - 650/100.000 de locuitori.
● Indicatori fizici:
a) corespunzãtori cheltuielilor din bugetul Ministerului Sãnãtãţii:
- numãr studiu populaţional - 1;
- numãr de campanii de informare, educare şi comunicare (IEC) - 1;
- numãr de materiale sanitare specifice - valve - 500, stent-uri - 166, stimulatoare cardiace - 171;
b) corespunzãtori cheltuielilor din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
- numãr de bolnavi trataţi - chirurgie cardiovascularã - 2.700;
- numãr de bolnavi trataţi - cardiologie intervenţionalã - 3.100.
● Indicatori de eficienţã:
a) corespunzãtori cheltuielilor din bugetul Ministerului Sãnãtãţii:
- cost mediu/studiu populaţional - 9 miliarde lei;
- cost mediu/campanie - 1,3 miliarde lei;
- cost materiale sanitare specifice (valve, stent-uri, stimulatoare cardiace) - 45 miliarde lei;
b) corespunzãtori cheltuielilor din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
- cost mediu/bolnav tratat/an - chirurgie cardiovascularã - 103.704 mii lei;
- cost mediu/bolnav tratat/an - cardiologie intervenţionalã - 38.710 mii lei.
Natura cheltuielilor subprogramului:
Din bugetul Ministerului Sãnãtãţii:
● cheltuieli materiale şi servicii (inclusiv materiale sanitare specifice: valve, stent-uri, stimulatoare cardiace);
● cheltuieli de personal, inclusiv de deplasare, în limita bugetului aprobat, în condiţiile legii;
● cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora.
Din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
● cheltuieli pentru medicamente şi materiale sanitare specifice (inclusiv valve, stent-uri, stimulatoare cardiace), precum şi reactivi pentru efectuarea analizelor pentru bolnavii ce suportã intervenţii chirurgicale cardiovasculare şi de cardiologie intervenţionalã."
9. La anexa nr. 3/2, subprogramul 2.3 "Prevenţie şi diagnostic precoce în bolile neurologice" se modificã indicatorii fizici astfel:
"- numãr de pacienţi cu AVC monitorizaţi - 4.629;
- numãr de dispozitive implantate (implant cohlear) - 9;
- numãr de proteze auditive BAHA implantate - 5;
- numãr de pacienţi cu sclerozã în plãci trataţi - 700;
- numãr de pacienţi trataţi AVC - 10.000".
10. La anexa nr. 3/2, subprogramul 2.5 "Profilaxie în patologia psihiatricã şi psihosocialã" va avea urmãtorul cuprins:
"SUBPROGRAM 2.5. PROFILAXIE ÎN PATOLOGIA PSIHIATRICĂ ŞI PSIHOSOCIALĂ
Obiective:
● Scãderea morbiditãţii prin boli psihice grave, prin depistare şi tratament precoce
● Creşterea ponderii recuperãrilor la pacienţii cu internare voluntarã şi obligatorie conform C.P. 114 şi C.P. 105
Activitãţi:
● Cursuri de perfecţionare pentru medici, ergoterapeuţi, psihologi şi asistenţi medicali
● Terapia ocupaţionalã şi ergoterapia
● Realizarea registrului naţional de boli psihice
● Asigurarea medicamentelor specifice în schizofrenie şi tulburãri depresive
Indicatori de evaluare:
1. Indicatori de rezultat - anual:
- procent persoane diagnosticate cu schizofrenie şi tulburare depresivã - 10%
- procent pacienţi reabilitaţi şi resocializaţi - 10%.
2. Indicatori fizici:
- numãrul de persoane care au promovat cursul - 1.300;
- numãrul de bolnavi incluşi în activitãţi de terapie ocupaţionalã şi ergoterapie - 2.430;
- reabilitarea bazelor de ergoterapie şi terapie ocupaţionalã;
- Registrul naţional de bolnavi psihici;
- numãr de bolnavi trataţi - schizofrenie - 1.350;
- tulburãri depresive - 1.735.
3. Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/persoanã/curs - 2.200 mii lei;
- cost mediu/bolnav cu terapie ocupaţionalã şi ergoterapie - 3.000 mii lei;
- cost reabilitare bazã de ergoterapie şi terapie ocupaţionalã - 4.150.000 mii lei;
- cost Registru naţional de bolnavi psihici -1.000.000 mii lei;
- cost mediu/bolnav/an - 42.139 mii lei.
Natura cheltuielilor subprogramului:
● Din bugetul Ministerului Sãnãtãţii:
- cheltuieli materiale şi servicii;
- cheltuieli de personal, inclusiv de deplasare în limita bugetului aprobat în condiţiile legii;
- cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificãrii necesitãţii acestora.
● Din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
- cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului schizofreniei şi al tulburãrilor depresive."
ART. II
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul interimar al sãnãtãţii,
Ionel Blãnculescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Celea



ANEXĂ


(Anexa nr. 1
------------
la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 248/149/2003)


SUBPROGRAMELE DE SANATATE
finantate din bugetul de stat si din bugetul
Fondului national unic de asigurari de sanatate, in anul 2003


┌────────────────────────────────┬──────────────────────┬────────────┬─────────┐
│ │ │ FNUASS │ │
│ │ Buget de stat │Cheltuieli │ │
│ │ │materiale si│ │
│ ├──────────┬───────────┤ servicii, │ Total │
│ Denumire program/subprogram │Cheltuieli│ │medicamente │finantari│
│ │materiale │ │ si │ │
│ │ si │Transferuri│ materiale │ │
│ │ servicii │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1. Program comunitar de │ 1194,3 │ 190,7 │ 1100 │ 2485 │
│sanatate publica, din care: │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│ Cheltuieli intretinere si │ 185,9 │ │ │ 185,9 │
│functionare unitati │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.1 Supravegherea si controlul │ 322,9 │ 24,1 │ │ 347 │
│bolilor transmisibile │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.2 Supravegherea si controlul │ 41,7 │ 12,2 │ 930 │ 983,9 │
│infectiilor HIV/SIDA │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.3 Supravegherea si controlul │ 9,4 │ 36,8 │ 170 │ 216,2 │
│tuberculozei │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.4 Evaluarea starii de sanatate│ 44,4 │ 98,5 │ │ 142,9 │
│si a factorilor de risc │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.5 Promovarea sanatatii si │ 20,6 │ 19,1 │ │ 39,7 │
│educatia pentru sanatate │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│1.6 Hematologie si securitate │ 569,4 │ │ │ 569,4 │
│transfuzionala │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2. Program de prevenire si │ 17,8 │ 226,5 │ 5130,7 │ 5375 │
│control al bolilor │ │ │ │ │
│netransmisibile │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.1 Prevenirea si combaterea │ 1,3 │ 48 │ 370 │ 419,3 │
│bolilor cardiovasculare │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.2 Preventie si control in │ │ 10,2 │ 1700 │ 1710,2 │
│patologia oncologica │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.3 Preventie si diagnostic │ │ 16,8 │ 280 │ 296,8 │
│precoce in alte boli neurologice│ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.4 Preventie si control in │ │ 37,9 │ 1100 │ 1137,9 │
│diabet si alte boli de nutritie │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.5 Profilaxie in patologia │ │ 14,5 │ 130 │ 144,5 │
│psihiatrica si psihosociala │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.6 Preventie in patologia │ │ 14,1 │ 1300 │ 1314,1 │
│nefrologica si dializa │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.7 Preventie si control a │ │ │ │ │
│hemofiliei si talasemiei │ │ 4 │ 18 │ 22 │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.8 Preventie in patologia │ │ 5,5 │ 45 │ 50,5 │
│endocrina │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.9 Preventie si traumatologie │ │ 17,4 │ 155 │ 172,4 │
│si in ortopedie │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.10 Reabilitarea serviciilor de│ │ 15,6 │ │ 15,6 │
│urgenta prespitaliceasca │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.11 Recuperare medicala, │ │ 5 │ │ 5 │
│medicina fizica, balneologie si │ │ │ │ │
│protectia varstnicului │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.12 Transplant de organe si │ │ 37,5 │ 27 │ 64,5 │
│tesuturi │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.13 Terapia dependentei de │ │ │ 5,7 │ 5,7 │
│droguri │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│2.14 Tratament in strainatate │ 16,5 │ │ │ 16,5 │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│3. Program de sanatate a │ 425 │ 110,8 │ │ 535,8 │
│copilului si familiei │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│4. Program de reforma, politici │ │ │ │ │
│de sanatate si administratie │ │ │ │ │
│sanitara │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│4.1 Reforma si politici de │ 5,7 │ 312,8*) │ │ 318,5 │
│sanatate │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│4.2 Administratie centrala si │ │ │ │ 2138,7 │
│servicii publice descentralizate│ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│ cheltuieli de personal │ │ │ │ 1122,6 │
│ chelt. materiale si servicii │ │ │ │ 30,8 │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│ cheltuieli de capital │ │ │ │ 985,3 │
├────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼─────────┤
│4.3 Rezerva pentru situatii │ 2 │ │ │ 2 │
│speciale │ │ │ │ │
└────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴────────────┴─────────┘





──────────
*) include si drepturile salariale ale medicilor, stomatologilor si farmacistilor din primii 2 ani de rezidentiat.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016