Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 847 din 2 iunie 2014  pentru aprobarea Procedurii privind activităţile de control efectuate pentru aplicarea prevederilor legale privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor - indicativ PCU 004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 847 din 2 iunie 2014 pentru aprobarea Procedurii privind activităţile de control efectuate pentru aplicarea prevederilor legale privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor - indicativ PCU 004

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 23 iunie 2014


    Potrivit dispoziţiilor art. 20 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,
    în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare dispoziţiile art. 3 pct. II lit. j) şi pct. III lit. a) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare,
    ţinând seama de prevederile art. 7 lit. a) şi ale art. 11 lit. g) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994,
    în temeiul art. 12 alin. (7) şi al art. 14 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,

    viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobă Procedura privind activităţile de control efectuate pentru aplicarea prevederilor legale privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor - indicativ PCU 004, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                  p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării
                      regionale şi administraţiei publice,
                                 Mihaela Dincă,
                            secretar general adjunct

    Bucureşti, 2 iunie 2014.
    Nr. 847.


    ANEXĂ

                                   PROCEDURĂ
                   privind activităţile de control efectuate
       pentru aplicarea prevederilor legale privind urmărirea curentă şi
            specială a comportării în exploatare a construcţiilor -
                               indicativ PCU 004

    CAP. I
    Obiectul procedurii

    ART. 1
    Prezenta procedură are ca obiect stabilirea condiţiilor necesare, rolul şi responsabilităţile ce revin Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. în verificarea îndeplinirii de către factorii responsabili a atribuţiilor şi responsabilităţilor referitoare la recepţia lucrărilor de construcţii, la urmărirea comportării în exploatare şi la efectuarea intervenţiilor în timp la construcţiile existente, pentru a duce la îndeplinire prevederile:
    a) art. 20 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;
    b) art. 7 lit. a) şi art. 11 lit. g) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994.

    CAP. II
    Scopul procedurii

    ART. 2
    Scopul principal al procedurii este de a crea un cadru unitar al activităţilor de control efectuate de către personalul cu atribuţii de control din cadrul inspectoratelor judeţene în construcţii, respectiv Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti şi de a asigura baza metodologică şi elementele necesare documentate pentru verificările efectuate privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor, pe baza reglementărilor tehnice în vigoare.
    ART. 3
    Procedura stabileşte metodologia de control adecvată, cerinţele obligatorii de conţinut ale procesului-verbal de control curent, modul de prezentare a constatărilor, de încadrare a neconformităţilor, de stabilire a măsurilor corective şi a responsabilităţilor ce revin factorilor implicaţi, potrivit competenţelor prevăzute prin art. 20 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare, cu excepţia clădirilor pentru locuinţe cu parter şi parter plus un etaj şi anexele gospodăreşti situate în mediul rural şi în satele ce aparţin oraşelor, precum şi construcţiile provizorii.

    CAP. III
    Domeniul de aplicare

    ART. 4
    (1) Prezenta procedură se aplică în activităţile de control pe care personalul cu atribuţii de control din cadrul I.S.C. le efectuează pentru asigurarea urmăririi curente şi speciale a comportării în exploatare a construcţiilor.
    (2) Controlul privind urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor sunt componente ale sistemului calităţii în construcţii.
    (3) Obiectul urmăririi comportării în exploatare a construcţiilor şi a intervenţiilor în timp îl reprezintă verificarea stării tehnice a construcţiilor şi menţinerea aptitudinii la exploatare pe toată durata de existenţă a acestora.
    ART. 5
    (1) Urmărirea comportării în exploatare, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor se aplică tuturor categoriilor de construcţii, cu excepţia celor prevăzute la art. 3, şi sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice implicate: investitori, proiectanţi, executanţi, proprietari, administratori, utilizatori.
    (2) Urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor, intervenţiile în timp şi postutilizarea construcţiilor reprezintă acţiuni distincte, complementare şi se realizează prin grija proprietarului, inclusiv la solicitarea administratorului şi utilizatorului.
    ART. 6
    Urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor se face în vederea depistării din timp a unor degradări care pot conduce la diminuarea aptitudinii la exploatare a construcţiilor.
    ART. 7
    Intervenţiile în timp asupra construcţiilor se fac pentru menţinerea sau îmbunătăţirea aptitudinii la exploatare.
    ART. 8
    Postutilizarea construcţiilor cuprinde activităţile de desfiinţare a construcţiilor în condiţii de siguranţă şi de recuperare eficientă a materialelor şi protecţie a mediului.
    ART. 9
    (1) Urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor poate fi:
    a) urmărire curentă;
    b) urmărire specială.
    (2) Categoria urmăririi comportării în exploatare, perioadele la care se realizează şi metodologia de efectuare a acestei activităţi se stabilesc de către proiectantul lucrărilor sau de către un expert tehnic, în funcţie de categoria de importanţă a construcţiilor, şi se consemnează în jurnalul evenimentelor, care se păstrează în componenţa capitolului D al cărţii tehnice a construcţiei.

    CAP. IV
    Definiţii şi prescurtări

    ART. 10
    (1) În cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următorii termeni şi sintagme specifice domeniului:
    a) aptitudinea de utilizare - capacitatea unui produs de a îndeplini funcţiunea definită pentru care a fost conceput, în condiţii specifice;
    b) avarie - orice degradare, deteriorare sau consecinţă dăunătoare pentru starea fizică a unui produs, a unei construcţii sau a unei părţi componente a acesteia, cauzată de un eveniment;
    c) cartea tehnică a construcţiei - ansamblul documentelor tehnice referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea şi urmărirea comportării în exploatare a construcţiei, postutilizarea, cuprinzând toate datele, documentele şi evidenţele necesare pentru identificarea şi determinarea stării tehnice a construcţiei respective şi a evoluţiei acesteia în timp;
    d) categorie de importanţă a construcţiilor - categorie stabilită pe baza unei grupări de factori şi criterii asociate, care permite considerarea diferenţiată a construcţiilor de către participanţi la procesul de realizare şi la întregul ciclu de existenţă al acestora, în funcţie de caracteristicile şi relaţiile lor cu mediul uman, socioeconomic şi natural;
    e) clasa de importanţă - categorie specifică de importanţă, care priveşte construcţia sau numai părţi ale acesteia, sub anumite aspecte definite;
    f) comportarea în exploatare - manifestarea modului în care un produs - lucrare sau construcţie - reacţionează prin calitatea sa, ca totalitate a proprietăţilor şi caracteristicilor sale, la cerinţele stabilite privind aptitudinea la utilizare, pe tot parcursul duratei de serviciu;
    g) control - activitatea de verificare a conformităţii prin măsurare, examinare, observare, încercare sau verificare prin calibre a uneia sau mai multor entităţi şi compararea rezultatelor cu cerinţele specificate, pentru a determina realizarea conformităţii pentru fiecare din caracteristici cu cerinţele specificate;
    h) defect - nesatisfacerea unei cerinţe sau a unei condiţii legate de utilizarea prevăzută, inclusiv cele privind abaterea ori inexistenţa uneia sau a mai multor caracteristici de calitate;
    i) echipament de măsurare - aparat, dispozitiv, instrument, destinat singur sau împreună cu alte mijloace, pentru efectuarea de măsurări ale unei mărimi date;
    j) examinarea - studierea şi analizarea directă a unei entităţi, pentru a obţine convingerea că aceasta este conformă cu cerinţele/exigenţele specificate;
    k) expertiză - cercetare făcută de un expert tehnic atestat sau un institut de specialitate, asupra unei situaţii sau probleme privind calitatea unui produs, serviciu, proiect ori lucrare de construcţii, precum şi starea tehnică a unor construcţii existente;
    l) jurnalul evenimentelor - document component al cărţii tehnice a construcţiei, în care se consemnează, în ordine cronologică, toate evenimentele, respectiv fapte, acţiuni, activităţi, intervenţii, controale, expertize, inspecţii şi altele;
    m) metodă de măsurare - ansamblu de operaţii teoretice şi practice, aplicate pentru executarea măsurilor, după un principiu dat;
    n) program de încercări - document tehnic elaborat în vederea definirii obiectului şi a ansamblului de condiţii şi activităţi ce trebuie îndeplinite pentru a satisface cerinţele specifice ale unei încercări. Programul de încercări trebuie să cuprindă:
    1. caracteristicile ce trebuie determinate prin încercări;
    2. numărul sau cantitatea produselor asupra cărora trebuie efectuate încercările;
    3. metodele de încercare standardizate care trebuie folosite sau, în lipsa acestora, o descriere succintă a încercării;
    4. ordinea în care trebuie să se desfăşoare operaţiunile;
    5. modul de prezentare a rezultatelor înregistrate;
    o) raport de încercare - document care prezintă rezultatele unei încercări şi alte informaţii relevante;
    p) urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor - acţiune sistematică de observare, examinare, investigare a modului în care răspund/reacţionează construcţiile, în decursul utilizării lor, sub influenţa agenţilor de mediu, a condiţiilor de exploatare şi a interacţiunii construcţiilor cu mediul înconjurător şi cu activitatea utilizatorilor.
    (2) Prescurtările utilizate în conţinutul procedurii sunt următoarele:
    a) M.D.R.A.P. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    b) I.S.C. - Inspectoratul de Stat în Construcţii;
    c) I.R.C. - inspectoratul regional în construcţii;
    d) I.J.C. - inspectoratul judeţean în construcţii;
    e) I.C.M.B. - Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti;
    f) U.C.E. - urmărirea comportării în exploatare.

    CAP. V
    Cadrul legal

    ART. 11
    Legislaţia specifică domeniului este următoarea:
    a) Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;
    b) Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările ulterioare;
    d) Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994;
    g) Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    i) Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995;
    j) Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    k) Normativ privind comportarea în timp a construcţiilor, indicativ P 130-1999, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 57/N/1999, publicat în Buletinul Construcţiilor nr. 1/2000*1);
-------
    *1) Ordinul ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 57/N/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    l) Lista reglementărilor tehnice în construcţii, actualizată la data controlului, publicată în Buletinul Construcţiilor.
    ART. 12
    Legislaţia complementară specifică domeniului este:
    a) Legea apărării naţionale a României nr. 45/1994, cu modificările ulterioare;
    b) Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările ulterioare;
    c) Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) Normele metodologice de avizare şi autorizare privind securitatea la incendiu şi protecţia civilă, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 3/2011.

    CAP. VI
    Modul de lucru

    ART. 13
    (1) Procedura descrie etapele necesare îndeplinirii scopului în domeniul de referinţă precizat.
    (2) Descrierea metodei-cadru de efectuare a activităţii de control pentru urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor trebuie să asigure analiza datelor şi aprecierea măsurilor prin care să se poată interveni obiectiv pentru corectarea deficienţelor, limitarea efectelor care pot fi produse sau luarea unor decizii de izolare, evacuare ori demolare a construcţiilor care prezintă risc iminent de prăbuşire.
    ART. 14
    (1) Pentru verificarea modului de organizare a activităţilor de urmărirea curentă a comportării în exploatare a construcţiilor se vor analiza următoarele aspecte:
    a) urmărirea curentă este activitatea de urmărire a comportării construcţiilor, care constă în observarea şi înregistrarea unor aspecte, fenomene sau parametrii care pot semnala modificări ale capacităţii construcţiei de a îndeplini cerinţele de rezistenţă, stabilitate şi durabilitate stabilite prin proiecte;
    b) urmărirea curentă a construcţiilor se aplică tuturor construcţiilor, de orice categorie sau clasă de importanţă şi formă de proprietate, cu excepţia clădirilor de locuit cu parter şi parter plus un etaj şi anexele gospodăreşti situate în mediul rural, precum şi construcţiilor provizorii, şi are caracter permanent, durata ei fiind egală cu durata existenţei fizice a construcţiei respective;
    c) urmărirea curentă a comportării construcţiilor se poate efectua prin examinare vizuală directă şi, dacă este cazul, cu mijloace de măsurare de uz curent, permanent sau temporare;
    d) organizarea urmăririi curente a comportării construcţiilor noi sau vechi revine în sarcina proprietarilor, administratorilor şi, după caz, utilizatorilor, care poate fi executată cu personal şi mijloace proprii ori se poate contracta de o firmă specializată pentru această activitate;
    e) urmărirea curentă a comportării construcţiilor se efectuează potrivit instrucţiunilor de urmărire curentă cuprinse în proiectele de execuţie. În cazul construcţiilor vechi care nu dispun de astfel de instrucţiuni, acestea se comandă unei firme de proiectare specializate;
    f) instrucţiunile de urmărire curentă trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, referiri asupra:
    1. fenomenelor urmărite prin observaţii vizuale sau cu dispozitive simple de măsurare;
    2. zonelor de observaţie şi a punctelor de măsurare;
    3. amenajărilor necesare pentru dispozitivele de măsurare sau observaţii, precum nişe, scări de acces, balustrade, platforme şi altele;
    4. programului de măsurători, prelucrări, interpretări, inclusiv asupra cazurilor în care observaţiile şi măsurătorile se fac în afara periodicii stabilite;
    5. modului de înregistrare şi păstrare a datelor;
    6. modului de prelucrare a datelor;
    7. modalităţilor de transmitere a datelor pentru interpretare şi luarea deciziilor;
    8. responsabilităţilor luării deciziilor de intervenţie;
    9. procedurii de atenţionare şi alarmare a populaţiei în cazul constatării posibilităţii sau iminenţei producerii unei avarii;
    g) urmărirea curentă se efectuează la intervalele de timp prevăzute prin instrucţiunile de urmărire curentă, dar nu mai rar de o dată pe an şi obligatoriu după producerea de evenimente deosebite;
    h) personalul însărcinat cu efectuarea activităţii de urmărire curente întocmeşte rapoarte care se ataşează la cartea tehnică a construcţiei şi se înregistrează în jurnalul evenimentelor;
    i) în cadrul urmăririi curente, dacă se constată apariţia unor deteriorări ce se consideră că pot afecta rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea construcţiei, proprietarul, administratorul şi, după caz, utilizatorul trebuie să comande o inspectare extinsă asupra construcţiei, urmată, dacă este cazul, de o expertiză tehnică.
    (2) Lista orientativă a fenomenelor care trebuie avute în vedere în cursul urmăririi curente:
    a) schimbări ale poziţiei construcţiilor în raport cu locul de realizare manifestate prin deplasări vizibile orizontale, verticale sau înclinate ori prin efecte secundare vizibile, precum desprinderea trotuarelor, a scărilor sau a altor elemente-anexă de soclu ori de corpul clădirilor, cu apariţia de rosturi, crăpături, smulgeri;
    b) apariţia şi dezvoltarea de fisuri şi crăpături în zona rosturilor tablierelor sau elementelor căii la drumuri, poduri şi podeţe;
    c) deschiderea sau închiderea rosturilor de tasare sau antiseismice dintre clădiri;
    d) umflarea sau crăparea terenului ca urmare a alunecărilor de teren apărute în vecinătatea construcţiilor;
    e) dereglarea sau blocarea funcţionării unor utilaje ori dispozitive, precum lifturi, utilaje şi altele;
    f) schimbări în forma obiectelor de construcţii prin deformaţii vizibile verticale, orizontale sau rotiri, cu blocarea funcţionării uşilor sau ferestrelor, a utilajelor, a modificării traseului şi a formei conductelor exterioare, îndoirea barelor ori altor elemente constructive, forfecarea sau smulgerea pieselor de prindere, precum nituri şi şuruburi ori fisurarea sudurilor;
    g) schimbări şi modificări ale gradului de protecţie oferit de construcţie în privinţa etanşeităţii, izolaţiilor fonice, termice, hidrofuge, antivibratorii, antifoc, antiradiante sau estetice, precum umezirea suprafeţelor, exfolierea ori crăparea materialelor constructive, infiltraţii de apă, apariţia de izvoare în versanţi sau pereţii barajelor, lichefieri ale pământului după cutremure, schimbarea culorii suprafeţelor, apariţia de condens, mucegai, efecte dăunătoare ale vibraţiilor şi zgomotului asupra organismelor;
    h) defecte şi degradări cu efecte în funcţionarea elementelor construcţiilor: înfundarea scurgerilor - burlane, jgheaburi, canale şi drenuri, apariţia de zone cu porozitate, fisuri sau crăpături în construcţii etanşe destinate depozitării lichidelor - rezervoare, bazine, conducte;
    i) modificări ale poziţiei şi stabilităţii căilor de rulare - tramvai, cale ferată, metrou, poduri rulante;
    j) apariţia de gropi, denivelări, şanţuri în îmbrăcămintea drumurilor;
    k) defecte şi degradări apărute în structura de rezistenţă cu implicaţii asupra siguranţei obiectelor de construcţie: fisuri şi crăpături, coroziunea elementelor metalice şi a armăturilor, defecte manifestate prin pete, fisuri, exfolieri, eroziuni şi altele, flambajul unor elemente comprimate sau ruperea celor întinse, slăbirea ori distrugerea îmbinărilor, afuieri ale terenului de fundare la pilele podurilor, distrugerea elementelor din lemn prin putrezire sau din materiale plastice prin atac biologic şi altele;
    l) se va acorda atenţie deosebită umezirii terenului de fundare în cazul construcţiilor fundate pe terenuri sensibile la umezeală şi a respectării măsurilor prevăzute pentru îndepărtarea apelor din zona fundaţiilor, a măsurilor de izolare a rostului dintre construcţie şi trotuarul de protecţie, integritatea conductelor care transportă lichide;
    m) se urmăresc elementele construcţiilor supuse unor eforturi deosebite: terase însorite, căi de rulare cu poduri în regim greu, zone ale construcţiilor supuse la variaţii de temperatură şi umiditate - uscăciune, zone în care se poate acumula şi depozita praf, murdărie, apă sau soluţii agresive.
    ART. 15
    Pentru verificarea modului de organizare a activităţilor de urmărire specială a comportării în exploatare a construcţiilor se vor analiza următoarele aspecte:
    a) urmărirea specială este activitatea de urmărire a comportării construcţiilor şi constă în măsurarea, înregistrarea, prelucrarea şi interpretarea sistematică a valorilor parametrilor ce definesc măsura în care construcţiile îşi menţin cerinţele de rezistenţă, stabilitate şi durabilitate stabilite prin proiecte;
    b) urmărirea specială a comportării construcţiilor se instituie la:
    1. construcţii noi de importanţă deosebită sau excepţională stabilită prin proiect;
    2. construcţii în exploatare cu evoluţie periculoasă, recomandată de concluziile unei expertize sau ale unei inspecţii extinse;
    3. cererea proprietarului, a I.S.C., a M.D.R.A.P. sau a organismelor recunoscute în domeniul construcţiilor;
    c) urmărirea specială care cuprinde şi urmărirea curentă;
    d) urmărirea specială a comportării construcţiilor se efectuează cu mijloace de observare şi măsurare complexe şi specializate, adaptate fiecărui caz în parte şi ţinând seama de prevederile reglementărilor tehnice în vigoare;
    e) organizarea urmăririi speciale este în sarcina proprietarului, inclusiv la solicitarea administratorului sau utilizatorului;
    f) activitatea de urmărire specială are caracter permanent sau temporar, durata stabilindu-se în fiecare caz în parte, în conformitate cu prevederile proiectului prin care ea a fost instituită;
    g) urmărirea specială se efectuează pe baza unui proiect de urmărire specială, care va cuprinde:
    1. denumirea şi amplasarea construcţiei;
    2. motivele instituirii urmăririi speciale;
    h) instituirea urmăririi speciale se comunică I.S.C. de către investitor, proprietar sau utilizator;
    i) obiectivele urmăririi speciale a comportării construcţiilor sunt:
    1. asigurarea siguranţei şi durabilităţii construcţiei, prin depistarea la timp a fenomenelor periculoase şi a zonelor în care se produc;
    2. supravegherea evoluţiei unor fenomene, cu posibile efecte negative asupra capacităţii de exploatare a construcţiei;
    3. semnalarea operativă a atingerii criteriilor de avertizare sau a valorii-limită date de aparatele de măsură şi control;
    4. verificarea eficienţei măsurilor de intervenţie aplicată;
    5. verificarea impactului construcţiei asupra mediului înconjurător;
    6. asigurarea unui volum mare de date necesare pentru stabilirea valorilor corespunzătoare unei exploatări normale, pe tot parcursul duratei de viaţă a construcţiei, pentru modificări ale proiectului de execuţie în cazul în care realitatea din teren nu corespunde cu ipotezele de calcul, pentru verificarea în condiţii reale a unor materiale noi şi pentru verificarea experimentală a metodelor noi de calcul.
    ART. 16
    (1) Inspectarea extinsă a construcţiilor are următoarele caracteristici:
    a) inspecţia extinsă are ca obiect examinarea detaliată, din punctul de vedere al rezistenţei mecanice şi stabilităţii, siguranţei în exploatare, a tuturor elementelor structurale şi nestructurale, a îmbinărilor construcţiei, a zonelor unde s-a intervenit, în cazuri speciale ale terenului;
    b) această activitate se efectuează în cazuri deosebite privind siguranţa şi durabilitatea construcţiilor, cum sunt:
    1. deteriorări semnificative semnalate în cadrul urmăririi curente;
    2. după evenimente excepţionale asupra construcţiilor, precum cutremure, incendii, explozii, alunecări de teren, care pot afecta utilizarea construcţiilor în condiţii de siguranţă;
    3. schimbarea destinaţiei sau a condiţiilor de exploatare a construcţiei.
    (2) Inspecţia extinsă se efectuează de specialişti atestaţi.
    (3) În cadrul inspectării extinse se utilizează dispozitive, aparatură, echipamente şi metode de încercări nedistructive sau parţial nedistructive.
    (4) În cadrul inspectării extinse se vor prevedea condiţii de acces la elementele structurale şi nestructurale.
    (5) Inspectarea extinsă se încheie cu un raport scris, care cuprinde observaţiile privind degradările constatate, măsurile necesare pentru înlăturarea efectelor degradărilor şi, dacă este cazul, extinderea măsurilor de urmărire a comportării în exploatare.

    CAP. VII
    Obligaţii şi răspunderi

    SECŢIUNEA 1
    Obligaţii şi răspunderi ale investitorilor

    ART. 17
    Principalele obligaţii şi răspunderi ale investitorilor sunt:
    a) stabilesc, împreună cu proiectantul, construcţiile care se supun urmăririi speciale, asigură întocmirea proiectelor şi predarea către proprietari;
    b) comunică proprietarilor obligaţiile care le revin în cadrul urmăririi speciale;
    c) asigură întocmirea şi predarea către proprietari a cărţii tehnice a construcţiei;
    d) asigură procurarea şi montarea aparaturii de măsură şi control, prevăzută prin proiectele de urmărire, montarea şi citirea de zero.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Obligaţii şi răspunderi ale proprietarilor

    ART. 18
    Principalele obligaţii şi răspunderi ale proprietarilor sunt:
    a) răspund de activitatea privind urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor sub toate formele, asigură personalul necesar, comandă expertizarea construcţiilor, comandă proiectul de urmărire specială;
    b) comandă inspecţii extinse sau expertize tehnice la construcţii în cazul apariţiei unor deteriorări ce se consideră că pot afecta durabilitatea, rezistenţa şi stabilitatea construcţiei sau după evenimente excepţionale, precum incendii, cutremure, explozii, inundaţii, alunecări de teren şi altele;
    c) la înstrăinarea sau închirierea construcţiilor, stipulează în contract îndatoririle ce decurg cu privire la urmărirea comportării în exploatare a acestora;
    d) asigură efectuarea lucrărilor de întreţinere pentru a preveni apariţia unor deteriorări importante;
    e) asigură formele legale pentru executarea lucrărilor şi verifică pe parcurs şi la recepţie calitatea acestora, direct sau prin diriginţi de şantier;
    f) asigură păstrarea cărţii tehnice a construcţiei şi ţine la zi jurnalul evenimentelor;
    g) nominalizează persoanele care efectuează urmărirea curentă sau specială.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Obligaţii şi răspunderi ale utilizatorilor şi administratorilor

    ART. 19
    Principalele obligaţii şi răspunderi ale utilizatorilor şi administratorilor sunt:
    a) răspund de realizarea obligaţiilor contractuale stabilite cu proprietarul privind activitatea de urmărire a comportării în exploatare;
    b) asigură întreţinerea curentă a construcţiei;
    c) menţin în stare de exploatare normală mijloacele de observare şi măsurare montate pe construcţiile aflate în administrare;
    d) semnalează proprietarului degradările survenite în timpul exploatării construcţiei, pentru luarea de către acesta a măsurilor necesare pentru reparaţii sau consolidări.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Obligaţii şi răspunderi ale proiectanţilor

    ART. 20
    Principalele obligaţii şi răspunderi ale proiectanţilor sunt:
    a) stabilesc împreună cu investitorii sau beneficiarii acele construcţii supuse urmăririi speciale;
    b) elaborează, în baza contractului de proiectare, documentaţiile tehnice pentru urmărirea curentă şi proiectul de urmărire specială;
    c) elaborează caiete de sarcini şi instrucţiuni speciale pentru lucrările de intervenţii, anexe la proiectele elaborate în acest scop şi care se introduc în cărţile tehnice.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Obligaţiile responsabililor cu urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor

    ART. 21
    Principalele obligaţii şi răspunderi ale responsabililor cu urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor sunt:
    a) să cunoască toate detaliile privind construcţia şi să ţină la zi cartea tehnică a construcţiei;
    b) să efectueze urmărirea curentă, iar pentru urmărirea specială, să supravegheze aplicarea programelor şi a proiectelor întocmite în acest sens;
    c) să sesizeze proprietarului sau administratorului situaţiile care pot determina efectuarea unei expertize tehnice.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Obligaţiile executanţilor

    ART. 22
    Principalele obligaţii ale executanţilor sunt:
    a) să efectueze urmărirea curentă a construcţiilor pe care le execută;
    b) să monteze conform proiectului şi să protejeze dispozitivele pentru urmărirea specială până la recepţia construcţiilor, după care să le predea proprietarului.

    CAP. VIII
    Atribuţiile inspectoratului de stat în construcţii

    ART. 23
    (1) Decizia privind efectuarea de controale curente privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor revine conducerii I.R.C., precum şi personalului cu atribuţii de control din cadrul I.J.C./I.C.M.B. care, prin programul de activităţi aprobat, are obligaţia să exercite controlul privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor.
    (2) Controalele tematice se efectuează în baza ordinelor inspectorului general al I.S.C.
    (3) Rezultatele activităţilor de control tematice, respectiv ale controalelor prin sondaj vor fi consemnate într-un raport care va evidenţia constatările făcute, măsurile dispuse, concluziile şi recomandările, care va fi înaintat spre avizare şi aprobare iniţiatorului acţiunii şi comunicat Direcţiei coordonare, control şi sinteză a activităţii de control şi avizare din cadrul I.S.C., după caz, în maximum 3 zile de la încheierea acestuia.
    ART. 24
    Prin control curent se înţelege activitatea efectuată de către personalul cu atribuţii de control din cadrul I.J.C./I.C.M.B. pentru verificarea aspectelor specifice de urmărire curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor, de verificare a conformităţii prin observare şi raţionament, însoţite, după caz, de măsurarea, încercarea sau compararea constatărilor cu mărimile etalon, activitate care se face în mod diferenţiat, în raport cu natura şi complexitatea construcţiilor, a gradului de cunoaştere a modului de comportare a acestora, pe baza programelor de activităţi aprobate de către conducere.
    ART. 25
    Principalele atribuţii ale I.S.C. în domeniul urmăririi comportării în exploatare a construcţiilor sunt:
    a) controlează, pe şantiere, dacă se respectă în execuţie prevederile Legii nr. 10/1995, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 766/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normativului P 130-1999;
    b) verifică existenţa instrucţiunilor de urmărire curentă sau a proiectului de urmărire specială a construcţiilor;
    c) controlează la construcţiile pentru care a fost stabilită, prin norme sau proiecte, urmărirea comportării în exploatare modul de respectare de către investitori - proprietari - utilizatori sau administratori a prevederilor elaborate în acest scop;
    d) controlează la proprietarii, administratorii şi utilizatorii construcţiilor respectarea prevederilor legale cu privire la recepţia, întocmirea, păstrarea şi completarea cărţii tehnice a construcţiei şi a jurnalului evenimentelor, precum şi modul în care persoanele desemnate efectuează urmărirea curentă a stării construcţiilor;
    e) controlează la proprietarii, administratorii şi utilizatorii construcţiilor existenţa rapoartelor privind urmărirea curentă, urmărirea specială sau inspecţiile extinse şi verifică dacă au fost luate măsurile de intervenţii, reparaţii sau consolidări înscrise în aceste rapoarte;
    f) constată abaterile de la prevederile legale în procesele-verbale de control, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură, şi aplică sancţiunile prevăzute de lege.
    ART. 26
    I.J.C./I.C.M.B. ţine evidenţa activităţilor de urmărire curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor şi actualizează baza de date cu constatările controalelor efectuate în privinţa lipsei responsabililor cu urmărirea curentă şi specială, lipsa documentaţiilor - cartea tehnică a construcţiei, jurnalul evenimentelor, instrucţiunile de exploatare, lipsa proiectelor de urmărire a comportării în timp, lipsa aparaturii de urmărire şi supraveghere, nerespectarea principiilor de urmărire a comportării în timp şi măsurile dispuse pentru:
    a) instituirea programului de urmărire a comportării în timp;
    b) expertizarea construcţiilor;
    c) elaborarea proiectelor de urmărire a comportării în timp;
    d) numirii prin decizie a personalului cu activitate de urmărire a comportării în timp;
    e) izolarea construcţiei;
    f) emiterea ordinului de interzicere a utilizării construcţiei.
    ART. 27
    Nerealizarea obligaţiilor privind urmărirea comportării în exploatare, efectuarea la timp a lucrărilor de reparaţii, păstrarea şi completarea la zi a cărţii tehnice, efectuarea de intervenţii fără autorizaţie, neanunţarea accidentelor tehnice în termenul de 24 de ore se sancţionează potrivit legii.
    ART. 28
    (1) I.R.C. şi I.J.C./I.C.M.B. au obligaţia de a informa, în regim de urgenţă, conducerea I.S.C. despre accidentele tehnice produse în timpul execuţiei sau în exploatarea construcţiilor.
    (2) Inspectorii-şefi regionali au obligaţia numirii personalului cu atribuţii de control din cadrul I.J.C./I.C.M.B. cu responsabilitatea informării, în regim de urgenţă, a conducerii I.S.C. despre accidentele tehnice comunicate de către executanţi şi utilizatori de construcţii, în timpul execuţiei sau în exploatarea construcţiilor.
    (3) Comunicarea telefonică şi în scris a accidentelor tehnice şi a evenimentelor de natură a afecta rezistenţa mecanică, stabilitatea şi siguranţa în exploatare a construcţiilor, de natura incendiilor, exploziilor, inundaţiilor, uraganelor, vântului cu aspect de vijelie, alunecărilor şi prăbuşirilor de teren, încărcărilor din zăpadă, cutremurelor sau altor astfel de accidente, trebuie să se încadreze în termenul prevăzut de prevederile art. 23 lit. h), respectiv art. 26 lit. e) din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare.
    (4) Comisiile de verificare a cauzelor şi condiţiilor de producere a accidentelor tehnice în execuţia sau în exploatarea construcţiilor vor întocmi rapoarte de control în care se vor consemna constatări de natură a evidenţia situaţia existentă la data efectuării verificării, cauzele care pot fi generatoare de accident tehnic, factorii responsabili la data producerii accidentului tehnic, măsurile dispuse pentru punerea imediată în siguranţă a persoanelor şi bunurilor adăpostite în construcţii şi în imediata vecinătate a acestora, cu termene şi persoane responsabile pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor.
    (5) Documentele de control vor fi semnate sau notificate către autoritatea administraţiei publice locale pe teritoriul căreia a fost înregistrat accidentul tehnic pentru conformarea şi urmărirea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse.
    (6) La evaluarea stării tehnice, prin grija autorităţii administraţiei publice locale şi, după caz, cu sprijinul autorităţii de atestare, va fi prezent pentru evaluare şi stabilire a deciziei de intervenţie şi un expert tehnic atestat în domeniu pentru cerinţa esenţială rezistenţă mecanică şi stabilitate.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 29
    Monitorizarea activităţii privind urmărirea curentă şi specială a comportării în exploatare a construcţiilor se face de către Direcţia coordonare, control şi sinteză a activităţii de control şi avizare din cadrul I.S.C.
    ART. 30
    Procesul-verbal de control, încheiat de către personalul cu atribuţii de control, va fi vizat, cu sau fără obiecţiuni, de către inspectorul şef judeţean/inspectorul-şef al I.C.M.B., pe exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B.


    ANEXĂ
    -----
la procedură
------------

    INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C.
    INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCŢII .............................
    INSPECTORATUL JUDEŢEAN ÎN CONSTRUCŢII .............................
    INSPECTORATUL ÎN CONSTRUCŢII AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

                            PROCES-VERBAL DE CONTROL
          privind urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor
              încheiat astăzi, ...................................

    Ca urmare a controlului*) ...................................., efectuat în perioada .................................................
-------
    *) Se completează tipul controlului: curent, sondaj, control tematic.

    La obiectivul ................................................................, obiectul .............................................
    Categoria de importanţă a construcţiei: ..............................................................................................


 ┌────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
 │Numele şi prenumele personalului cu atribuţii de control│Nr. legitimaţie│ Numere de înregistrare de la: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────┬─────────────────────────┤
 │ │ │I.J.C............/I.C.M.B. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ │ │Unitatea controlată: │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┬──┴─────────────────────────────┴─────────────────────────┤
 │1. BAZA LEGALĂ A CONTROLULUI: │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤
 │- Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările│- Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 │
 │ulterioare │privind autorizarea lucrărilor de construcţii, aprobate │
 │- Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de │prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi │
 │construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare │turismului nr. 839/2009, cu modificările şi completările │
 │- Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea │ulterioare │
 │Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu │- Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în │
 │modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările │construcţii, aprobat prin │
 │ulterioare │Hotărârea Guvernului nr. 272/1994 │
 │- Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea│- Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi │
 │asociaţiilor de proprietari, cu modificările ulterioare; - │instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea │
 │Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii │Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările │
 │arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările│ulterioare │
 │ulterioare │- Normativ privind comportarea în timp a construcţiilor, │
 │- Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente│indicativ P 130 -1999, aprobat prin Ordinul ministrului │
 │privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările │lucrărilor publice şi amenajării teritoriului │
 │ulterioare │nr. 57/N/1999, publicat în Buletinul Construcţiilor │
 │- Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică de calitate a │nr. 1/2000 │
 │proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, aprobat prin│- Lista reglementărilor tehnice în construcţii, │
 │Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 │actualizată la data controlului, publicată în Buletinul │
 │ │Construcţiilor │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2. DATE DE IDENTIFICARE A UNITĂŢII CONTROLATE: │
 ├─────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Denumirea unităţii: │ │
 ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Adresa: │ │
 ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Nr. registrul comerţului: │ │
 ├─────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Telefon: │ │
 ├─────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │3. CONTROLUL S-A EFECTUAT ÎN PREZENŢA: │
 ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
 │Numele şi prenumele │Calitatea │Telefon │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤
 │4. RESPONSABIL U.C.E., numit prin Decizia nr./data ............................... │
 ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
 │Numele şi prenumele │Pregătirea profesională │Telefon │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤
 │5. LA CONTROL AU MAI PARTICIPAT: │
 ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
 │Numele şi prenumele │Calitatea │Telefon │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────┬──────────┬────────────────┼───────────────────────────┬──────┤
 │6. MOD DE URMĂRIRE: │Curentă │ │Specială │Proiect urmărire specială │ │
 ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────┴────────────────┴───────────────────────────┴──────┤
 │7. STADIUL MĂSURILOR DISPUSE ANTERIOR: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │8. CONTROL PRIVIND MODUL DE COMPLETARE ŞI PĂSTRARE A CĂRŢII TEHNICE A CONSTRUCŢIEI │
 │Răspuns posibil: DA, NU, O - observaţii în caz de neconformitate sau completări │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │8.1. Existenţa cărţii tehnice │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.2. Cap. A - Documentaţia privind proiectarea │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.3. Cap. B - Documentaţia privind execuţia │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.4. Cap. C - Documentaţia privind recepţia │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.4.1. Procese-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/finală │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.5. Cap. D - Documentaţia privind exploatarea, repararea, întreţinerea şi U.C.E. │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.5.1. Prevederi scrise privind U.C.E., întreţinere şi lista prescripţiilor de bază care trebuie respectată în timpul │ │
 │exploatării construcţiei │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.5.2. Proiecte pe baza cărora s-au efectuat, după recepţia finală a lucrărilor, modificări ale construcţiei faţă de │ │
 │proiectul iniţial │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.5.3. Acte de constatare a unor deficienţe apărute în timpul exploatării şi măsurile de intervenţie luate │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.6. Jurnalul evenimentelor │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.6.1. Rezultatul verificărilor periodice din cadrul urmăririi curente │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.6.2. Măsuri de intervenţie în cazul constatării unor deficienţe - reparaţii, consolidări │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.6.3. Evenimente excepţionale - cutremure, inundaţii, incendii, ploi, grindină, zăpadă, alunecări de teren │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │8.6.4. Procese-verbale întocmite de organele de verificare │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │9. URMĂRIREA CURENTĂ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │9.1. Program de urmărire │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │9.2. Realizarea periodică a controlului obiectivului/obiectelor în baza instrucţiunilor scrise │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │9.3. În cadrul inspecţiei s-au constatat deficienţe care pot afecta cerinţele esenţiale ale obiectivului/obiectului. │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │10. LUCRĂRI DE INTERVENŢII ÎN TIMP ASUPRA OBIECTIVULUI/OBIECTULUI: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │10.1. Lucrări de întreţinere │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │10.2. Lucrări de refacere determinate de producerea unor degradări importante, cu scop de menţinere sau îmbunătăţire a │ │
 │stării tehnice │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │10.3. Lucrări de modernizare │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │10.4. Lucrări de reparaţii curente │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │10.5. Lucrări de reparaţii capitale │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │10.6. Alte lucrări │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │11. URMĂRIREA SPECIALĂ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │11.1. Proiect de instituire a urmăririi speciale │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │Temă proiect: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Nr./data: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Proiectant de specialitate: │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Motivul instituirii urmăririi speciale: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │11.2. Măsurarea, înregistrarea, prelucrarea şi interpretarea sistematică a valorilor parametrilor ce definesc măsura în │ │
 │care obiectivul/obiectul îşi menţine cerinţele esenţiale stabilite prin proiect │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │12. SOLICITARE DE INSPECŢIE EXTINSĂ SAU EFECTUAREA UNEI EXPERTIZE TEHNICE │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┤
 │12.1. Expertiză tehnică: │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │12.2. Expert tehnic atestat │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤
 │12.3. Nr. atestat/domeniu │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┤
 │13. ALTE CONSTATĂRI │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 │ │
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │14. NECONFORMITĂŢI │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
 │Neconformitatea │Abateri faţă de: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
 │ │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
 │ │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
 │ │ │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
 │15. MĂSURI DISPUSE │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
 │ │Termen: │
 │ ├──────────────────────────────────────┤
 │ │Răspunde: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
 │ │Termen: │
 │ ├──────────────────────────────────────┤
 │ │Răspunde: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
 │ │Termen: │
 │ ├──────────────────────────────────────┤
 │ │Răspunde: │
 ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
 │Îndeplinirea măsurilor dispuse va fi comunicată în scris I.J.C./I.C.M.B. ............... până la data de .......................│
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Factorii responsabili semnatari declară că datele prezentate sunt reale, că toate documentele sau documentaţiile relevante │
 │pentru efectuarea inspecţiei au fost puse la dispoziţia inspectorului în construcţii. │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Prezentul proces-verbal conţine ....... pagini şi a fost întocmit în ....... exemplare, câte unul pentru fiecare parte │
 │semnatară.**) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Neîndeplinirea măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal de control atrage răspunderea materială, civilă şi penală, după │
 │caz, a factorilor responsabili. │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ PĂRŢI SEMNATARE │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ Din partea unităţii controlate │ I.R.C. - I.J.C............./I.C.M.B. │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Numele şi prenumele ...........................................│Numele şi prenumele ............................................│
 │ │Semnătura ......................................................│
 │Funcţia .......................................................│ │
 │ │Numele şi prenumele ............................................│
 │Semnătura .....................................................│Semnătura ......................................................│
 │ │ │
 │ │ Vizat ***) │
 │ │ Inspector-şef judeţean/inspector-şef I.J.C./I.C.M.B., │
 │ │ .................................... │
 │ │ │
 └───────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┘

-------
    **) Prezentul proces-verbal va fi adus la cunoştinţa factorilor implicaţi prin grija investitorului/proprietarului/utilizatorului.
    ***) Se vizează exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016