Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 846 din 28 iulie 2016  pentru aprobarea procedurii şi criteriilor de acordare a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor colective şi de aprobare a planului de operare pentru producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile, acordarea licenţei reprezentanţilor autorizaţi, precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare, pentru gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 846 din 28 iulie 2016 pentru aprobarea procedurii şi criteriilor de acordare a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor colective şi de aprobare a planului de operare pentru producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile, acordarea licenţei reprezentanţilor autorizaţi, precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare, pentru gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERŢULUI ŞI RELAŢIILOR CU MEDIUL DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 2 septembrie 2016

    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 100.754/2016 al Direcţiei generale deşeuri, situri contaminate şi substanţe periculoase,
    în temeiul prevederilor art. 25 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 957/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul mediului, apelor şi pădurilor şi viceprim-ministrul, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, emit următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Procedura şi criteriile de acordare a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor colective, prevăzută în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobă Procedura şi criteriile de aprobare şi vizare anuală a planului de operare pentru producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile de gestionare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, prevăzută în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Se aprobă Procedura şi criteriile de acordare a licenţei reprezentanţilor autorizaţi, prevăzută în anexa nr. 3.
    ART. 4
    Se aprobă Componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare, denumită în continuare Comisia, prevăzute în anexa nr. 4.
    ART. 5
    Dosarele de acordare a licenţei de operare aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se refac de către solicitanţi, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, şi trebuie să cuprindă documentele prevăzute la art. 4 din anexa nr. 1.
    ART. 6
    (1) Activitatea de acordare a licenţei de operare pentru organizaţiile colective/aprobare a planului de operare pentru producătorii individuali prevăzută de prezentul ordin este supusă tarifării în condiţiile Ordinului ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1.108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrărilor şi serviciilor care se prestează de către autorităţile publice pentru protecţia mediului în regim de tarifare şi cuantumul tarifelor aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Sumele aferente plătite anterior cu titlu de tarif pentru licenţierea operatorilor care au depus cererea de emitere a licenţei de operare sunt considerate ca taxe/tarife în condiţiile prezentului ordin.
    ART. 7
    Garda Naţională de Mediu efectuează cel puţin o dată pe an controale tematice potrivit art. 44 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice şi transmite Comisiei rezultatele controalelor efectuate, în termen de 30 de zile de la data efectuării acestora.
    ART. 8
    Organizaţiile colective şi producătorii individuali transmit Comisiei, până la data de 15 mai a fiecărui an, situaţia îndeplinirii obiectivelor pentru anul anterior, în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 5.
    ART. 9
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi al ministrului economiei şi comerţului nr. 1.225/721/2005 privind aprobarea Procedurii şi criteriilor de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective în vederea preluării responsabilităţii privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare şi valorificare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.161 din 21 decembrie 2005, cu modificările ulterioare, şi Ordinul ministrului mediului şi gospodării apelor nr. 66/2006*) privind constituirea Comisiei de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective în vederea preluării responsabilităţii privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare şi valorificare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, cu modificările şi completările ulterioare.
──────────
    *) Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 66/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────

    ART. 10
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 11
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                  Ministrul mediului,
                  apelor şi pădurilor,
                 Cristiana Paşca Palmer

                   Viceprim-ministru,
              ministrul economiei, comerţului
            şi relaţiilor cu mediul de afaceri,
                  Costin Grigore Borc


    ANEXA 1

                  PROCEDURA ŞI CRITERIILE DE ACORDARE
      a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei
                  de operare a organizaţiilor colective
    ART. 1
    Organizaţiile colective prevăzute la art. 25 alin. (6) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 au dreptul să îşi desfăşoare activitatea numai dacă au obţinut şi deţin licenţă de operare, potrivit prezentei proceduri.
    ART. 2
    Acordarea, revizuirea, vizarea anuală şi anularea licenţei de operare pentru organizaţiile colective se fac de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea Comisiei, după avizul/aprobarea secretarului de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul aceleiaşi instituţii potrivit prevederilor prezentei proceduri. Acordarea şi revizuirea licenţei de operare se fac în baza dosarului complet de acordare a licenţei de operare, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
    ART. 3
    Organizaţiile colective, prevăzute la art. 25 alin. (6) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, pot deţine simultan şi calitatea de reprezentanţi autorizaţi prevăzuţi la art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015.
    ART. 4
    (1) În vederea obţinerii licenţei de operare, solicitantul depune dosarul care trebuie să cuprindă următoarele documente:
    a) cerere-tip de acordare a licenţei de operare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1a;
    b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformă cu originalul;
    c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau, după caz, certificatul de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la judecătoria în a cărei circumscripţie se află sediul asociaţiei ori fundaţiei în cauză, în copie conformă cu originalul;
    d) certificatul constatator detaliat, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, conform Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, certificatul detaliat eliberat de Ministerul Justiţiei, privind datele care figurează în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial;
    e) cazierul fiscal valabil la data depunerii, din care să rezulte faptul că nu au fost săvârşite fapte sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale şi nici fapte care privesc disciplina financiară;
    f) planul de operare care este întocmit cu respectarea conţinutului cadru, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 1b, şi corespunde criteriilor de acordare a licenţei de operare.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-f) vor fi însoţite de un opis al acestora.
    ART. 5
    Dosarul de acordare a licenţei de operare se depune de către solicitant la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în atenţia direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, în trei exemplare atât în format letric, cât şi în format electronic. Fiecare pagină din dosarul de acordare a licenţei de operare este numerotată şi certificată pentru conformitate. Documentele obligatorii din cadrul dosarului de acordare a licenţei de operare vor avea ordinea prevăzută la art. 4.
    ART. 6
    (1) În cazul în care dosarul de acordare a licenţei de operare cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 4, în formatul şi conţinutul solicitat, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet, Comisia informează solicitantul cu privire la decizia luată.
    (2) Licenţa de operare se emite conform modelului prevăzut în anexa nr. 1c.
    (3) Licenţa de operare se emite după ce solicitantul depune la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în atenţia direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor dovada achitării tarifului de emitere a licenţei de operare, conform prevederilor art. 6 alin. (1) sau (2) din ordin, după caz.
    ART. 7
    (1) În cazul în care dosarul de acordare a licenţei de operare nu cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 4 sau acesta este prezentat sub un alt format decât cel prevăzut la art. 4, Comisia va informa solicitantul cu privire la deficienţele constatate.
    (2) În situaţia în care, în termen de 30 de zile de la primirea informării menţionate la alin. (1), solicitantul nu remediază aceste deficienţe, solicitarea de autorizare se respinge.
    (3) Decizia de respingere a dosarului de acordare a licenţei de operare se motivează şi se comunică în scris solicitantului de către Comisie.
    (4) Solicitantul poate ataca decizia de respingere, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 8
    Organizaţiile colective notifică Comisia printr-o scrisoare despre intenţia de a desfăşura activitatea în anul următor. Scrisoarea de intenţie se transmite până la data de 20 noiembrie a fiecărui an.
    ART. 9
    (1) În vederea obţinerii vizei anuale, organizaţiile colective transmit comisiei un raport de audit financiar extern conform Standardului român de audit financiar, precum şi un raport de audit operaţional extern întocmit potrivit anexei nr. 1d "Cerinţe minime pentru efectuarea auditului operaţional extern pentru solicitanţii auditului", până la 15 mai a anului următor pentru care se realizează auditurile externe.
    (2) Organizaţiile colective transmit până la 1 iunie producătorilor/reprezentanţilor autorizaţi pentru care au preluat responsabilitatea rezultatul auditului financiar extern şi al celui operaţional extern realizate pentru anul anterior.
    ART. 10
    (1) Comisia nu acordă viza anuală în cazul constatării a cel puţin uneia din următoarele situaţii:
    a) dacă organizaţiile colective nu transmit comisiei raportul de audit financiar extern şi raportul de audit operaţional extern până la data de 15 mai a anului următor celui pentru care se realizează respectivele audituri externe, în acord cu prevederile art. 9;
    b) dacă, în urma analizării raportului de audit financiar extern şi a raportului de audit operaţional extern, precum şi a datelor menţionate la art. 7 şi 8 din ordin, s-a constatat neîndeplinirea ratelor minime de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice prevăzute la art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 şi neîndeplinirea obiectivelor de valorificare prevăzute la art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    c) dacă nu au respectat obligaţiile specificate în art. 17;
    d) în cazul neafişării valorii tarifelor de preluare a responsabilităţii de gestionare a DEEE pe fiecare categorie în parte pentru care a solicitat şi a primit licenţa de operare, pe site-ul propriu, în termen de 15 zile de la emiterea licenţei;
    e) în cazul neafişării listei cu producătorii afiliaţi organizaţiei colective, pe site-ul propriu, în termen de 15 zile de la emiterea licenţei şi actualizarea ei când este cazul.
    (2) În cazul în care, în urma analizării raportului de audit financiar extern şi a raportului de audit operaţional extern, s-a constatat neîndeplinirea obiectivelor din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, Comisia va sesiza Garda Naţională de Mediu pentru aplicarea în mod corespunzător a sancţiunilor reglementate la art. 43 alin. (1) lit. b) pct. 1 şi lit. c) pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice.
    ART. 11
    (1) Măsura de neacordare a vizei anuale poate fi luată numai după ce organizaţiei colective i se acordă dreptul pentru remedierea situaţiei constatate, în termen de 30 de zile de la data comunicării.
    (2) Comisia comunică organizaţiei colective dreptul de remediere în termen de 10 zile de la data constatării a cel puţin uneia din situaţiile prevăzute la art. 10 alin. (1).
    (3) Termenul prevăzut la alin. (1) este termen de decădere în ceea ce priveşte remedierea situaţiei.
    ART. 12
    În termen de 30 de zile de la transmiterea remedierii situaţiei de către organizaţia colectivă, Comisia comunică decizia cu privire la acordarea sau neacordarea vizei anuale.
    ART. 13
    Neacordarea vizei anuale pentru organizaţiile colective nu împiedică derularea activităţii în anul următor. În cazul neacordării vizei anuale în doi ani succesivi, se aplică prevederile art. 16.
    ART. 14
    Organizaţiile colective sunt obligate să notifice în scris Comisia în situaţia în care intervin modificări ale documentelor prevăzute la art. 4, în termen de 15 zile de la data la care modificarea îşi produce efectele.
    ART. 15
    Revizuirea licenţei de operare se face în situaţia în care atât planul de operare depus se modifică, cât şi la expirarea acestuia, în baza prevederilor art. 4 şi 5.
    ART. 16
    (1) Licenţa de operare a organizaţiilor colective se anulează în cazul neacordării vizei anuale în doi ani consecutivi.
    (2) Licenţa de operare se anulează de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea Comisiei, cu avizul secretarului de stat cu atribuţii în domeniu, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
    (3) Comisia informează organizaţia colectivă căreia i s-a anulat licenţa de operare în termen de 20 de zile de la luarea deciziei.
    (4) Organizaţia colectivă căreia i s-a anulat licenţa de operare este obligată ca, în decurs de maximum 30 de zile de la primirea deciziei, să comunice în scris acest lucru tuturor producătorilor/responsabililor autorizaţi pentru care a preluat responsabilitatea gestionării deşeurilor de echipamente electrice şi electronice şi să le transmită situaţia îndeplinirii obiectivelor până la acea dată.
    ART. 17
    Obligaţiile organizaţiilor colective licenţiate:
    a) să asigure şi să finanţeze, în numele producătorilor sau reprezentanţilor autorizaţi, după caz, colectarea şi valorificarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, astfel încât să fie atinse cel puţin obiectivele prevăzute în anexele nr. 6 şi 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    b) să încheie contracte/parteneriate sau alte forme de colaborare, în condiţiile legii, cu autorităţile executive ale unităţilor administrativ-teritoriale, pentru colectarea separată a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice;
    c) să acţioneze fără discriminare şi să asigure desfăşurarea activităţii de gestionare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice în mod transparent faţă de producătorii sau reprezentanţii autorizaţi, după caz, pentru care a preluat responsabilităţile;
    d) să respecte tarifele de preluare a responsabilităţii de gestionare a DEEE declarate conform art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, în relaţia cu toţi producătorii sau reprezentanţii autorizaţi, după caz, pentru care au preluat responsabilitatea;
    e) să încheie contracte cu colectorii autorizaţi să preia deşeuri de echipamente electrice şi electronice, precum şi cu operatorii economici autorizaţi pentru tratarea, valorificarea şi reciclarea DEEE, care acceptă condiţiile contractuale;
    f) să transmită, la solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului sau a unităţilor din subordonarea sau în coordonarea acesteia, informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare în vederea elaborării de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectării prevederilor privind protecţia mediului şi pentru respectarea obligaţiilor privind raportările către Comisia Europeană, potrivit legii;
    g) să transmită, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare, în condiţiile legii;
    h) să pună la dispoziţia organelor de control abilitate potrivit legii toate documentele solicitate conform prevederilor legale în vigoare;
    i) să aibă ca scop numai desfăşurarea activităţilor necesare pentru îndeplinirea responsabilităţilor care le revin producătorilor prevăzuţi la art. 25 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 şi raportarea informaţiilor referitoare la gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice;
    j) să reinvestească eventualul profit în aceleaşi tipuri de activităţi întreprinse în vederea îndeplinirii responsabilităţilor care le revin producătorilor sau reprezentanţilor autorizaţi, după caz, pentru care au preluat responsabilitatea;
    k) să afişeze valoarea tarifelor de preluare a responsabilităţii de gestionare a DEEE pe fiecare categorie în parte, pe site-ul propriu, în termen de 15 zile de la emiterea licenţei;
    l) să afişeze lista cu producătorii sau reprezentanţii autorizaţi, după caz, afiliaţi organizaţiei colective, pe site-ul propriu, în termen de 15 zile de la emiterea licenţei şi actualizarea ei;
    m) să depună la Comisie, cu 60 de zile înainte de expirare, un nou plan de operare, conform cerinţelor prevăzute în anexa nr. 1 la procedură, valabil pentru următorii 3 (trei) ani.
    ART. 18
    Anexele nr. 1a-1d fac parte integrantă din prezenta procedură.


    ANEXA 1a
la procedură

    Antet solicitant
    Nr. ...../......

                                CERERE
                    de acordare a licenţei de operare
                               - Model -

    Subscrisa, ......., cu sediul social în ......., str. ........ nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., înregistrată la .................. cu nr. ........., cod unic de înregistrare nr. ......../..........., cont bancar nr. ........................, deschis la ................................, sucursala ....................., telefon ............, fax ..............., e-mail ..................., prin ........................., în calitate de reprezentant legal, solicită acordarea licenţei de operare în scopul preluării şi ducerii la îndeplinire a obligaţiilor producătorilor de echipamente electrice şi electronice sau ale reprezentanţilor autorizaţi care acţionează în numele producătorilor cu privire la gestionarea deşeurilor din echipamente electrice şi electronice, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, pentru următoarele categorii*) de echipamente electrice şi electronice: ..........
    Anexăm documentele specifice prevăzute în procedură.
    Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile relevante ale legii penale, că documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.
──────────
    *) Se vor menţiona categoriile din anexele nr. 1 şi 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (în perioada până la 14 august 2018 inclusiv), respectiv categoriile din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (după 15 august 2018).
──────────

    Data ................ Reprezentant legal,
                                   .....................
                             (numele, prenumele şi semnătura)



    ANEXA 1b
la procedură

             Planul de operare realizat pe o perioadă de trei ani,
       care conţine responsabilităţile organizaţiilor colective şi criteriile
                      de acordare a licenţei de operare

    Planul de operare trebuie să cuprindă următoarele capitole:
    a) modul în care se organizează şi se finanţează, în numele producătorilor/reprezentanţilor autorizaţi, colectarea, preluarea, tratarea şi valorificarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, precum şi a tuturor obiectivelor şi responsabilităţilor producătorilor/reprezentanţilor autorizaţi de echipamente electrice şi electronice prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    b) valoarea costurilor de colectare, preluare, conştientizare, tratare, valorificare şi eliminare în condiţii de protecţie a mediului a DEEE şi modul de calcul al acestora, pentru fiecare categorie în parte, cu specificarea valorii tarifelor de preluare a responsabilităţii de gestionare a acestora;
    c) modul în care se promovează, se organizează şi se finanţează sistemele de colectare adecvată pentru deşeurile de echipamente electrice şi electronice, în vederea îndeplinirii ratelor de colectare şi valorificare;
    d) modul în care se asigură realizarea ratelor minime anuale de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, pentru producătorii/reprezentanţii autorizaţi de echipamente electrice şi electronice pentru care au preluat responsabilităţile, potrivit legii;
    e) modul în care se asigură realizarea obiectivelor de valorificare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, pentru producătorii/reprezentanţii autorizaţi de echipamente electrice şi electronice pentru care au preluat responsabilităţile, potrivit legii;
    f) modul în care se asigură, direct sau indirect, utilizatorilor finali posibilitatea să se debaraseze de deşeurile de echipamente electrice şi electronice la un punct de colectare;
    g) modul în care se reinvestesc, în scopul creşterii eficienţei serviciilor, profitul sau excedentul financiar, precum şi eventualele sume rezultate după scăderea cheltuielilor necesare pentru dezvoltarea/funcţionarea sistemului de gestionare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice;
    h) lista cu producătorii pentru care s-a preluat responsabilitatea de către organizaţia colectivă cu menţionarea producătorilor din Uniunea Europeană şi a numărului de înregistrare din registrul naţional al producătorilor;
    Prezentul plan de operare este semnat şi asumat de către reprezentantul legal al organizaţiei colective.


    ANEXA 1c
la procedură

                              [Stema României*)]

                        MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
                            LICENŢĂ DE OPERARE
                                - Model -

──────────
    *) Notă CTCE:
    Stema se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 2 septembrie 2016 la pagina 9 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    Nr. ........ din ............

    Pentru ............ din localitatea ........, str. ........ nr. ...., judeţul/sectorul ........, înregistrată la ......... cu nr. ......, cod unic de înregistrare nr. ........../.................,în scopul preluării şi ducerii la îndeplinire a obligaţiilor producătorilor de echipamente electrice şi electronice sau ale reprezentanţilor autorizaţi care acţionează în numele producătorilor cu privire la gestionarea deşeurilor din echipamente electrice şi electronice, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice pentru următoarele categorii de echipamente electrice şi electronice .................................., emisă în baza legii.

      Data emiterii: ................
      Valabilă până la: .............

                  Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                 ..........................................


    ANEXA 1d
la procedură

    Cerinţe minime pentru efectuarea auditului operaţional extern pentru solicitanţii auditului

    Solicitanţii auditului operaţional extern pot fi, după caz, organizaţii colective, producători individuali sau reprezentanţi autorizaţi ai producătorilor.
    I. Programul de audit trebuie să cuprindă următoarele cerinţe minime:
    a) verificarea îndeplinirii responsabilităţilor descrise în anexa nr. 1b la Procedura şi criteriile de acordare a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor colective şi nr. 2b la Procedura şi criteriile de aprobare şi vizare anuală a planului de operare pentru producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile de gestionare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, după caz;
    b) verificarea acurateţei raportărilor privind stadiul îndeplinirii obiectivelor anuale de colectare şi valorificare, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice;
    c) verificarea conformităţii raportărilor în relaţia cu generatorii de deşeuri de DEEE-uri, colectorii de DEEE-uri, generatorii de DEEE-uri sau valorificatorii de DEEE-uri;
    d) verificarea trasabilităţii deşeurilor colectate, de la punctul de colectare/colector până la instalaţia de tratare/valorificare;
    e) determinarea riscurilor care ar putea apărea în activitatea solicitanţilor;
    f) determinarea discrepanţelor dintre datele evaluate la nivel intern şi cele raportate către autorităţile de mediu;
    g) verificarea proceselor interne pentru fiecare tip de activitate;
    h) verificarea existenţei şi rezultatele controalelor efectuate de către autorităţile de mediu, după caz;
    i) verificarea respectării elementelor din autorizaţia de mediu, după caz;
    j) verificarea constituirii garanţiei financiare în forma aplicabilă, fiecărei categorii de producători individuali/reprezentanţi autorizaţi/organizaţii colective.
    II. Raportul de audit operaţional extern va cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) dacă solicitantul şi-a îndeplinit cel puţin obiectivele anuale de colectare/finanţare, preluare, tratare şi valorificare, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice;
    b) dacă s-au respectat prevederile legislaţiei de mediu în domeniu;
    c) dacă au constituit garanţia financiară în forma aplicabilă;
    d) dacă s-a asigurat transparenţa faţă de toţi operatorii economici pentru care au preluat responsabilitatea;
    e) dacă s-au respectat aceleaşi tarife de preluare a responsabilităţii de gestionare a DEEE faţă de toţi producătorii/reprezentaţii autorizaţi pentru care au preluat responsabilitatea, după caz;
    f) dacă au afişat pe site-ul propriu lista cu operatorii economici pentru care au preluat responsabilitatea, valoarea tarifelor de gestionare;
    g) dacă s-a reinvestit profitul, în aceleaşi tipuri de activităţi întreprinse în vederea îndeplinirii obligaţiilor pentru care au preluat responsabilitatea, de către organizaţiile colective;
    h) riscurile la care se expun şi modul lor de remediere;
    i) elementele interne şi externe care împiedică solicitantul să îşi îndeplinească obiectivele de colectare şi valorificare a DEEE-urilor.


    ANEXA 2

                           PROCEDURA ŞI CRITERIILE
       de aprobare şi vizare anuală a planului de operare pentru producătorii
         care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile de gestionare a
            deşeurilor de echipamente electrice şi electronice

    ART. 1
    Producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile, prevăzuţi la art. 25 alin. (6) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, denumiţi în continuare producători individuali, au dreptul să îşi desfăşoare activitatea numai dacă deţin un plan de operare aprobat, conform prezentei proceduri.
    ART. 2
    Aprobarea şi vizarea anuală a planului de operare pentru producătorii individuali se fac de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea Comisiei, după avizul/aprobarea secretarului de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul aceleiaşi instituţii potrivit prevederilor prezentei proceduri. Acordarea şi revizuirea licenţei de operare se fac în baza depunerii dosarului complet pentru aprobarea planului de operare, potrivit prevederilor prezentului ordin.
    ART. 3
    (1) Dosarul pentru aprobarea planului de operare trebuie să cuprindă următoarele documente:
    a) cerere-tip de aprobare a planului de operare, potrivit anexei nr. 2a;
    b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformă cu originalul;
    c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie conformă cu originalul;
    d) certificatul constatator detaliat, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, conform Legii nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) planul de operare, întocmit cu respectarea conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 2b;
    f) dovada constituirii garanţiei financiare, conform art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    g) cazierul fiscal valabil la data depunerii.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-g) vor fi însoţite de un opis al acestora.
    ART. 4
    Dosarul de aprobare a planului de operare menţionat la art. 3 se depune de către solicitant la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în atenţia direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, atât în format letric, cât şi în format electronic, în trei exemplare. Fiecare pagină din dosarul de aprobare a planului de operare este numerotată şi certificată pentru conformitate. Documentele obligatorii din cadrul dosarului de aprobare a planului de operare vor avea ordinea prezentată la art. 3.
    ART. 5
    (1) În cazul în care dosarul de aprobare a planului de operare cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 3, în formatul şi conţinutul solicitat, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet Comisia informează solicitantul cu privire la decizia luată.
    (2) Aprobarea planului de operare se emite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2c.
    (3) Aprobarea planului de operare se emite după ce solicitantul depune la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în atenţia direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, dovada achitării tarifului de emitere a Aprobării planului de operare, conform art. 6 alin. (1) din ordin.
    ART. 6
    (1) În cazul în care dosarul de aprobare a planului de operare nu cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 3, Comisia informează solicitantul cu privire la deficienţele constatate.
    (2) În situaţia în care în termen de 30 de zile de la primirea informării menţionate la alin. (1) solicitantul nu remediază aceste deficienţe, dosarul este respins.
    (3) Respingerea dosarului de aprobare a planului de operare se motivează şi se comunică în scris solicitantului de către Comisie.
    (4) Solicitantul poate ataca decizia de respingere, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 7
    Producătorii individuali notifică comisia printr-o scrisoare despre intenţia de a desfăşura activitatea în anul următor. Scrisoarea de intenţie se transmite până la data de 20 noiembrie a fiecărui an.
    ART. 8
    În vederea obţinerii vizei anuale, producătorii individuali transmit comisiei un raport de audit financiar extern conform Standardului român de audit financiar, precum şi un raport de audit operaţional extern întocmit potrivit anexei nr. 1d "Cerinţe minime pentru efectuarea auditului operaţional extern", pentru solicitanţii auditului, până la 15 mai a anului următor pentru anul anterior pentru care se realizează auditurile respective.
    ART. 9
    (1) Nu se acordă viza anuală în următoarele situaţii:
    a) dacă producătorul individual nu a transmis Comisiei raportul de audit financiar extern şi raportul de audit operaţional extern până la data de 15 mai a anului următor celui pentru care se realizează respectivele audituri externe, în acord cu prevederile art. 8;
    b) dacă, în urma analizării raportului de audit financiar extern şi a raportului de audit operaţional extern, precum şi a datelor menţionate la art. 7 şi 8 din ordin, s-au constatat neîndeplinirea ratelor minime de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice prevăzute la art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 şi neîndeplinirea obiectivelor de valorificare prevăzute la art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015.
    (2) În cazul în care, în urma analizării raportului de audit financiar extern şi a raportului de audit operaţional extern, s-a constatat neîndeplinirea obiectivelor din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, Comisia va sesiza Garda Naţională de Mediu pentru aplicarea în mod corespunzător a sancţiunilor reglementate la art. 43 alin. (1) lit. b) pct. 1 şi lit. b) pct. 1 şi lit. c) pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice.
    ART. 10
    Producătorii individuali sunt obligaţi să solicite revizuirea planului de operare în situaţia în care există modificări ale conţinutului documentelor prevăzute la art. 3.
    ART. 11
    Revizuirea planului de operare se face în baza prevederilor art. 3 şi 4.
    ART. 12
    Producătorii individuali care nu au primit viza anuală într-un an sunt obligaţi începând de anul următor la transferarea responsabilităţii îndeplinirii obiectivelor către o organizaţie colectivă care deţine licenţă de operare validă, în termen de 45 de zile de la comunicarea măsurii de neacordare a vizei anuale şi la notificarea comisiei, în acest sens.
    ART. 13
    Producătorul individual se radiază de drept din registrul producătorilor de echipamente electrice şi electronice prevăzut la art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, în situaţia în care acestuia nu i s-a acordat viza anuală şi nu îşi transferă responsabilităţile îndeplinirii obiectivelor către o organizaţie colectivă care deţine licenţă de operare validă în termenul prevăzut la art. 12.
    ART. 14
    În situaţia aplicării prevederilor art. 13, Comisia notifică Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului privind anularea numărului de înregistrare din registrul producătorilor de echipamente electrice şi electronice prevăzut la art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, care va proceda la modificarea registrului producătorilor, în acest sens.
    ART. 15
    În cazul radierii din registrul producătorilor de echipamente electrice şi electronice este interzis producătorului de echipamente electrice şi electronice să pună pe piaţă echipamente electrice şi electronice, până când nu obţine un nou număr de înregistrare.
    ART. 16
    Obligaţiile producătorilor individuali:
    a) să asigure şi să finanţeze colectarea şi valorificarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, astfel încât să fie atinse cel puţin obiectivele prevăzute în anexele nr. 6 şi 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    b) să încheie contracte/parteneriate sau alte forme de colaborare, în condiţiile legii, cu autorităţile administraţiei publice locale;
    c) să încheie contracte sau alte forme de colaborare în condiţiile legii cu colectorii autorizaţi să preia deşeuri de echipamente electrice şi electronice, precum şi cu operatorii economici autorizaţi pentru tratarea, valorificarea şi reciclarea, care acceptă condiţiile contractuale;
    d) să transmită, la solicitarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului sau a unităţilor din subordonarea sau în coordonarea acesteia, informaţii referitoare la activitatea pentru care au obţinut aprobarea planului de operare în vederea elaborării de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectării prevederilor privind protecţia mediului şi pentru respectarea obligaţiilor privind raportările către Comisia Europeană, potrivit legii;
    e) să transmită, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care i s-a aprobat planul de operare, în condiţiile legii;
    f) să pună la dispoziţia organelor de control abilitate potrivit legii toate documentele solicitate conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 17
    Anexele nr. 2a-2c fac parte integrantă din prezenta procedură.


    ANEXA 2a
la procedură

    Antet solicitant
    Nr. ...../......

                                  CERERE
                     de aprobare a planului de operare
                                 - Model -

    Subscrisa, ......., cu sediul social în ......., str. ....... nr. .... bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......, înregistrată la ........... cu nr. ....., cod unic de înregistrare nr. ..../...., cont bancar nr. ......., deschis la ..............., sucursala ......., telefon ......., fax ........., e-mail ........., prin ........., în calitate de reprezentant legal, solicită aprobarea planului de operare în scopul ducerii la îndeplinire a obligaţiilor privind gestionarea deşeurilor din echipamente electrice şi electronice, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, pentru următoarele categorii*) de echipamente electrice şi electronice ............... .
──────────
    *) Se vor menţiona categoriile din anexele nr. 1 şi 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (în perioada până la 14 august 2018 inclusiv), respectiv categoriile din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (după 15 august 2018).
──────────


    Anexăm documentele specifice prevăzute în procedură.
    Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile relevante ale legii penale, că documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

    Data ..................... Reprezentant legal,
    .............................. .........................
    (numele, prenumele şi semnătura)




    ANEXA 2b
la procedură

        Plan de operare pe trei ani (3 ani) care conţine responsabilităţile
    producătorilor individuali şi criteriile de aprobare a planului de operare

    Planul de operare trebuie să cuprindă următoarele elemente:
    a) modul în care se organizează şi se finanţează colectarea, tratarea şi valorificarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice pentru realizarea ratelor minime anuale de colectare şi a tuturor obiectivelor şi responsabilităţilor care le revin, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    b) modul în care se asigură realizarea ratelor minime anuale de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice pentru care sunt responsabili;
    c) modul în care se asigură realizarea obiectivelor de valorificare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, potrivit legii;
    d) valoarea costurilor de gestionare a DEEE-urilor pe categorii şi modul de calcul al acestora.
    Prezentul plan de operare este semnat şi asumat de către reprezentantul legal al producătorului individual.


    ANEXA 2c
la procedură

                             [Stema României*)]

                  MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
                          APROBARE PLAN DE OPERARE
                                  - Model -

──────────
    *) Notă CTCE:
    Stema se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 2 septembrie 2016 la pagina 12 (a se vedea imaginea asociată).
──────────

    Nr. ......... din .............

    Se aprobă planul de operare în scopul ducerii la îndeplinire a obligaţiilor privind gestionarea deşeurilor din echipamente electrice şi electronice, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, pentru următoarele categorii de echipamente electrice şi electronice .......... pentru ..........., cu sediul social în ........., str. ......... nr. .... bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......., înregistrată la ......... cu nr. ...., cod unic de înregistrare nr. ...../..... .


    Data emiterii: ................
    Valabilă până la: ................

            Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
           ..........................................


    ANEXA 3

    Procedura şi criteriile de acordare a licenţei reprezentanţilor autorizaţi


    ART. 1
    Reprezentanţii autorizaţi prevăzuţi la art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 au dreptul să îşi desfăşoare activitatea numai dacă au obţinut şi deţin licenţă, potrivit prezentei proceduri.
    ART. 2
    Acordarea licenţei reprezentanţilor autorizaţi prevăzuţi la art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 se face de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea Comisiei, după avizul/aprobarea secretarului de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul aceleiaşi instituţii potrivit prevederilor prezentei proceduri. Acordarea şi revizuirea licenţei se fac în baza depunerii dosarului complet de acordare a licenţei, potrivit prevederilor prezentului ordin.
    ART. 3
    (1) Reprezentanţii autorizaţi, prevăzuţi la art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, sunt asimilaţi producătorilor de echipamente electrice şi electronice, cu excepţia situaţiei în care o organizaţie colectivă autorizată a acceptat să îndeplinească acest rol pentru un producător stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene. Reprezentanţii autorizaţi trebuie să respecte toate prevederile legale aplicabile, după caz.
    (2) În situaţia în care reprezentantul autorizat este asimilat producătorului atunci urmează procedura de la art. 4 şi 8.
    (3) În situaţia în care organizaţia colectivă autorizată îndeplineşte acest rol pentru un producător stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene atunci aceasta depune la Comisie, în copie legalizată, contractul de desemnare a producătorului respectiv. În contractul de desemnare trebuie să se specifice clar că organizaţia colectivă va îndeplini toate obligaţiile legale pentru producătorul în cauză.
    ART. 4
    (1) Dosarul de acordare a licenţei trebuie să cuprindă următoarele documente:
    a) cerere-tip de acordare a licenţei, potrivit anexei nr. 3a;
    b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformă cu originalul;
    c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, original sau în copie conformă cu originalul, sau, după caz, certificatul de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la judecătoria în a cărei circumscripţie se află sediul asociaţiei ori fundaţiei în cauză, în copie conformă cu originalul;
    d) certificatul constatator detaliat, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii, de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, conform Legii nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, certificatul detaliat eliberat de Ministerul Justiţiei, privind datele care figurează în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial;
    e) cazierul fiscal valabil la data depunerii, din care să rezulte faptul că nu au fost săvârşite fapte sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale şi nici fapte care privesc disciplina financiară;
    f) cel puţin un contract de desemnare din partea unui producător prevăzut la lit. g) pct. (iv) din anexa nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    g) declaraţie pe propria răspundere pentru fiecare producător reprezentat, în care se precizează modul prin care îşi îndeplinesc obligaţiile prevăzute la art. 25 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015, individual sau prin transferarea responsabilităţilor îndeplinirii obiectivelor, pe bază de contract, către o organizaţie colectivă;
    h) în situaţia în care se optează pentru îndeplinirea obiectivelor în mod individual, reprezentantul autorizat va depune documentaţia de aprobare a planului de operare potrivit art. 3 din anexa nr. 2 la ordin, separat pentru fiecare producător pentru care preia obligaţiile stabilite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015;
    (i) în situaţia în care se optează pentru îndeplinirea obiectivelor prin transferarea responsabilităţilor îndeplinirii obiectivelor către o organizaţie colectivă, va prezenta o copie legalizată după contractul dintre producător şi respectiva organizaţie colectivă, valabil pentru cel puţin un an.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-i) vor fi însoţite de un opis al acestora.
    ART. 5
    Dosarul de acordare a licenţei prevăzut la art. 4 se depune de către solicitant la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în atenţia direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, în trei exemplare, atât în format letric, cât şi în format electronic. Fiecare pagină din dosarul de acordare a licenţei este numerotată şi certificată pentru conformitate. Documentele obligatorii din cadrul dosarului de acordare a licenţei vor avea ordinea prezentată la art. 4.
    ART. 6
    În cazul în care dosarul de acordare a licenţei reprezentanţilor autorizaţi cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 4, în formatul şi conţinutul solicitate, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet se emite licenţa, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3b.
    ART. 7
    (1) În cazul în care dosarul de acordare a licenţei reprezentantului autorizat nu cuprinde toate documentele şi informaţiile prevăzute la art. 4, Comisia informează solicitantul cu privire la deficienţele constatate.
    (2) În situaţia în care, în care în termen de 30 de zile de la primirea informării menţionate la alin. (1) solicitantul nu remediază aceste deficienţe, dosarul este respins.
    (3) Respingerea dosarului de acordare a licenţei se motivează şi se comunică în scris solicitantului de către Comisie.
    (4) Solicitantul poate ataca decizia de respingere, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 8
    Anexele nr. 3a şi 3b fac parte integrantă din prezenta procedură.


    ANEXA 3a
la procedură

    Antet solicitant
    Nr. ...../.....

                                     CERERE
                              de acordare a licenţei
                                   - Model -

    Subscrisa, ........., cu sediul social în ........, str. ...... nr. ....., bl. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ......., înregistrată la ........... cu nr. ......, cod unic de înregistrare nr. ...../...., cont bancar nr. ........, deschis la .........., sucursala ........, telefon ........., fax ........., e-mail ......., prin ........, în calitate de reprezentant legal, solicită autorizarea în scopul ducerii la îndeplinire a obligaţiilor producătorilor de echipamente electrice şi electronice prevăzuţi la lit. g) pct. IV din anexa nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, pentru următoarele categorii*) de echipamente electrice şi electronice ................. .
──────────
    *) Se vor specifica categoriile din anexele nr. 1 şi 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (în perioada până la 14 august 2018 inclusiv), respectiv categoriile din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 (după 15 august 2018).
──────────

    Anexăm documentele specifice prevăzute în procedură.
    Declar pe propria răspundere, potrivit legii penale, că documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

     Data ..................... Reprezentant legal,
                                             .......................
    .................................
     (numele, prenumele şi semnătura)



    ANEXA 3b
la procedură

                                 [Stema României*)]

                      MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
                                     LICENŢĂ
                                    - Model -

──────────
    *) Notă CTCE:
    Stema se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 2 septembrie 2016 la pagina 14 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    Nr. ........ din ..........

    Se autorizează în scopul ducerii la îndeplinire a obligaţiilor producătorilor de echipamente electrice şi electronice prevăzuţi la lit. g) pct. IV din anexa nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, pentru următoarele categorii de echipamente electrice şi electronice ........... pentru ........, cu sediul social în ........., str. ....... nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ........, înregistrată la .......... cu nr. ......., cod unic de înregistrare nr. ............/........... .

    Data emiterii: ................
    Valabilă până la: ..............

             Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
           ..........................................


    ANEXA 4

                  Componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare

    ART. 1
    Comisia de autorizare are următoarele atribuţii:
    a) verifică existenţa, evaluează conţinutul documentelor şi informaţiilor din dosarul depus de către solicitant şi conformitatea lui cu formatul prevăzut de ordin;
    b) propune acordarea/revizuirea/vizarea anuală/anularea licenţei de operare, după caz;
    c) propune aprobarea/vizarea anuală/revizuirea planului de operare, după caz;
    d) propune acordarea licenţei reprezentanţilor autorizaţi;
    e) comunică solicitantului deficienţele constatate şi, după caz, respingerea dosarului;
    f) adoptă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei în prima şedinţă a acesteia, care va avea loc în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data la care Comisia a fost numită potrivit dispoziţiilor art. 4.
    g) poate solicita organizaţiilor colective, producătorilor individuali şi reprezentanţilor autorizaţi orice informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, în condiţiile legii.
    ART. 2
    Comisia de autorizare are următoarea componenţă:
    a) directorul general al direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor - preşedinte, cu drept de vot;
    b) un reprezentant al direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor - membru, cu drept de vot;
    c) doi reprezentanţi cu atribuţii specifice din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri - membri, cu drept de vot;
    d) un reprezentant al direcţiei tehnice de specialitate, cu atribuţii în domeniul deşeurilor, din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului - membru cu drept de vot;
    e) un reprezentant cu atribuţii în domeniul deşeurilor, din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu - membru fără drept de vot;
    f) un reprezentant al direcţiei tehnice de specialitate, cu atribuţii în domeniul deşeurilor, din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu - membru fără drept de vot;
    g) un reprezentant al direcţiei de specialitate cu atribuţii în domeniul juridic, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor - membru, cu drept de vot;
    h) un reprezentant al direcţiei de specialitate cu atribuţii în domeniul economico-financiar, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor - membru cu drept de vot;
    i) un reprezentant al direcţiei generale de specialitate cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, care asigură secretariatul comisiei - membru fără drept de vot.
    ART. 3
    Reprezentanţii Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor se decid de către conducătorii direcţiilor de specialitate menţionate la art. 2 lit. b), g)-h), în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 12 luni.
    ART. 4
    Componenţa nominală a Comisiei se aprobă prin decizie, de către conducătorul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, pe baza nominalizărilor primite din partea Ministerului Economiei Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Administraţiei Fondului pentru Mediu, Gărzii Naţionale de Mediu, precum şi din partea direcţiilor de specialitate menţionate la art. 2 lit. b), g) - h), din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
    ART. 5
    În cazul în care membrul titular nu poate participa, din motive obiective la şedinţele Comisiei, acesta poate mandata o alta persoană din cadrul instituţiei, să îl reprezinte la lucrările Comisiei pe durata mandatului respectiv.
    ART. 6
    Fiecare membru din Comisie, inclusiv persoanele mandatate trebuie să semneze în cadrul primei şedinţe la care participă o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, care va fi înaintată şi păstrată la secretariatul Comisiei.
    ART. 7
    Modelul declaraţiei menţionate la art. 6 este prevăzut în anexa nr. 4a.
    ART. 8
    Secretariatul comisiei informează preşedintele asupra solicitărilor înregistrate.
    ART. 9
    Comisia se întruneşte ori de câte ori este cazul la solicitarea preşedintelui comisiei.
    ART. 10
    Întrunirea comisiei se consideră statutară cu prezenţa a două treimi din numărul tuturor membrilor cu drept de vot.
    ART. 11
    Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi din numărul total de membri cu drept de vot.
    ART. 12
    Secretariatul Comisiei redactează la propunerea membrilor Comisiei proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei, în termen de 10 zile lucrătoare de la constituirea Comisiei, care va cuprinde modul de lucru al acesteia.
    ART. 13
    Anexa nr. 4a face parte integrantă din prezenta anexă.


    ANEXA 4a
la anexa nr. 4

               Declaraţia de confidenţialitate şi imparţialitate a
                          membrilor Comisiei de autorizare
                                  - Model -

    Subsemnatul/Subsemnata ,.............., declar că sunt de acord să particip la procesul emiterii/avizării anuale/anulării licenţei de operare în cazul operatorilor economici care se supun prevederilor Ordinului ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846//2016 pentru aprobarea procedurii şi criteriilor de acordare a licenţei de operare, revizuire, vizare anuală şi anulare a licenţei de operare a organizaţiilor colective şi de aprobare a planului de operare pentru producătorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile, acordarea licenţei reprezentanţilor autorizaţi, precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare, pentru gestionarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice.
    Declar că sunt imparţial faţă de toate părţile implicate în cadrul acestui proces şi sunt de acord să nu divulg nicio informaţie sau documente (informaţii confidenţiale) dezvăluite mie, descoperite de mine sau elaborate de mine în cursul sau ca rezultat al procesului şi nu vor fi dezvăluite unei părţi terţe.
    Informaţiile confidenţiale nu vor fi dezvăluite niciunui angajat sau expert, cu excepţia situaţiei în care aceştia sunt de acord să îndeplinească termenii acestei declaraţii.

    Numele şi prenumele: .............................
    Denumirea instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea: ........
    Semnătura: .........................
    Data:....................


    ANEXA 5

          Formatul de raportare a situaţiei îndeplinirii obiectivelor pentru
              anul anterior raportării, de către organizaţiile colective şi
                         producătorii individuali*1)
──────────
    *1) Rata de colectare DEEE se raportează global, în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice. Informaţiile privind ratele de colectare per categorii şi numărul de bucăţi per categorie sunt furnizate în scop statistic.
──────────


┌─────────┬────────────┬───────────┬───────────────────────────┬─────────┬───────┬────────┬───────┬─────────┬─────────┬───────────────┐
│Categorii│ EEE pentru│ DEEE │ din care │ Rată de │ DEEE │ DEEE │ Rată │ DEEE │ Rată │DEEE refolosite│
│de EEE/ │care s-a │colectate ├────────────┬──────────────┤colectare│tratate│valori- │valori-│reciclate│reciclare│ ca aparate │
│DEEE*) │preluat │ │ DEEE │DEEE provenite│realizată│ │ficate │ficare │ │ │ întregi │
│ │responsabi- │ │provenite │ de la alţi │ │ │ │ │ │ │ │
│ │litatea │ │ de la │utilizatori │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │gospodăriile│ decât │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │particu- │ gospodăriile │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │lare**) │ particulare │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────┬───────┼────┬──────┼────┬───────┼─────┬────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┬────────┤
│ │tone│ număr │tone│număr │tone│ număr │tone │ număr │ % │ tone │ tone │ % │ tone │ % │ tone │ număr │
│ │ │ bucăţi│ │bucăţi│ │bucăţi │ │ bucăţi │ │ │ │ │ │ │ │ bucăţi │
├─────────┼────┼───────┼────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │
├─────────┼────┼───────┼────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────┼───────┼────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼─────────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴────┴───────┴────┴──────┴────┴───────┴─────┴────────┴─────────┴───────┴────────┴───────┴─────────┴─────────┴──────┴────────┤
│*) Se va înscrie codul categoriilor de echipamente electrice şi electronice conform anexei nr. 1/anexei nr. 2 din Ordonanţa de │
│urgenţă a Guvernului nr. 5/2015. │
│**) Potrivit definiţiei din anexa nr. 5 lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2015. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                        ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016