Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 843 din 4 iunie 2021  privind modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului delegat pentru ape, păduri şi piscicultură nr. 917/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi certificarea corpurilor de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, NTLH-014, şi a Procedurii privind avizarea experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D, NTLH-015    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 843 din 4 iunie 2021 privind modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului delegat pentru ape, păduri şi piscicultură nr. 917/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi certificarea corpurilor de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, NTLH-014, şi a Procedurii privind avizarea experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D, NTLH-015

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 642 din 30 iunie 2021
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 189.353/DMRISB din 14.05.2021 al Direcţiei managementul riscului la inundaţii şi siguranţa barajelor,
    luând în considerare prevederile art. 1 alin. (3) şi ale art. 2 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi ale art. 6 pct. IV subpct. 74 din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
    în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului delegat pentru ape, păduri şi piscicultură nr. 917/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi certificarea corpurilor de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, NTLH014, şi a Procedurii privind avizarea experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D, NTLH-015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 835 din 17 noiembrie 2014, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 12 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Înainte de data concursului, comisia de certificare se întruneşte într-o şedinţă de lucru, iar în urma verificării dosarelor de activitate şi calificare profesională ale candidaţilor poate decide:
    a) admiterea pentru susţinerea concursului în vederea obţinerii certificatului de expert;
    b) solicitarea de completări sau clarificări la dosar;
    c) respingerea dosarului.
    (2) Deciziile comisiei de certificare se consemnează într-un proces-verbal al şedinţei, întocmit de secretariatul comisiei de certificare.
    (3) În cazul în care comisia de certificare solicită completări sau clarificări, candidatului i se vor comunica termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea în termen a documentelor solicitate conduce automat la respingerea dosarului.
    (4) În cazul în care comisia de certificare decide respingerea dosarului de activitate şi calificare profesională, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la această decizie, în termen de 15 zile de la data şedinţei de analiză. Dosarele respinse se restituie candidatului, pe bază de semnătură.
    (5) Decizia de respingere a dosarului de activitate şi calificare profesională poate fi contestată în scris şi depusă la direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, în termen de 5 zile de la comunicare.
    (6) Contestaţiile vor fi analizate şi soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii de către o comisie de analiză şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare comisie de contestaţii.
    (7) Comisia de contestaţii este formată din 3 membri: 2 reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale reprezentative pentru domeniul construcţiilor hidrotehnice şi un reprezentant al învăţământului superior tehnic de specialitate, care nu fac parte din comisia de certificare a experţilor, propuşi de către direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi cu aprobarea conducerii acesteia. Secretariatul comisiei de contestaţii este asigurat de direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (8) Deciziile comisiei de contestaţii se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
    (9) Deciziile comisiei de contestaţii vor fi comunicate contestatarilor în termen de 10 zile de la data soluţionării acestora şi sunt definitive şi obligatorii pentru aceştia.
    (10) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate şedinţele de analiză a dosarelor profesionale ale comisiei de certificare a experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
    (11) Programarea şedinţelor de analiză a dosarelor profesionale, precum şi stabilirea ordinii de zi se vor face de secretariatul tehnic al comisiei de certificare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării acestuia, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (12) Ordinea de zi a şedinţei de analiză, precum şi dosarele de activitate profesională ale candidaţilor, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de certificare de către secretariatul tehnic al comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei desfăşurate online.
    (13) În ziua şedinţei de analiză desfăşurate online membrii comisiei de certificare şi secretariatul tehnic participă la şedinţa de avizare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul comisiei de atestare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
    (14) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit deciziile lor prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesulverbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesulverbal de şedinţă.
    (15) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de analiză online se va stabili de către secretariatul comisiei de certificare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (16) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de analiză în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."

    2. Articolul 13 din anexa nr. 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Candidaţii care, conform conţinutului dosarului de activitate şi calificare profesională, îndeplinesc condiţiile pentru participarea la concurs vor fi convocaţi, prin grija secretariatului comisiei de certificare, cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea concursului.
    (2) Concursul constă în examinarea orală a candidaţilor (interviu), efectuată de comisia de certificare, având la bază normativele tehnice specifice în vigoare şi experienţa corespunzătoare domeniului respectiv, precum şi analiza uneia dintre lucrările reprezentative din activitatea solicitanţilor.
    (3) În urma examinării fiecare membru al comisiei de certificare acordă calificativul «admis» sau «respins», pe baza unui punctaj stabilit pentru evaluarea cunoştinţelor fiecărui candidat. Un candidat poate fi «admis» sau «respins» în funcţie de numărul cel mai mare de calificative de acelaşi tip date de membrii comisiei, respectiv majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
    (4) Candidaţii care nu se prezintă la examinare la data stabilită vor fi consideraţi respinşi. Aceştia se pot înscrie la un alt concurs care se va organiza ulterior.
    (5) Rezultatul concursului se afişează la sediul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, precum şi pe site-ul acesteia, în termen de 5 zile de la data desfăşurării şedinţei de certificare.
    (6) Contestaţiile privind rezultatul concursului se depun la direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor în termen de 5 zile de la data afişării rezultatelor.
    (7) Contestaţiile depuse vor fi analizate şi soluţionate, în termen de 30 de zile, de comisia de contestaţii prevăzută la art. 12 alin. (6) şi (7), iar deciziile comisiei se vor lua şi vor fi comunicate candidatului potrivit art. 12 alin. (8) şi (9).
    (8) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate interviul în vederea obţinerii certificatului de expert pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B sau şedinţele de recertificare, după caz, se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
    (9) Programarea interviului online sau a şedinţelor de certificare, după caz, precum şi stabilirea ordinii de zi, a planului de interviu şi a bibliografiei se vor face de secretariatul tehnic al comisiei de certificare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (10) Ordinea de zi a şedinţei, planul de interviu şi bibliografia, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al comisiei de certificare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei/interviului desfăşurat(e) online.
    (11) În ziua interviului sau a şedinţei de recertificare desfăşurat(e) online, membrii comisiei de atestare, secretariatul tehnic, precum şi candidaţii, după caz, participă la şedinţă utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul comisiei de certificare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
    (12) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
    (13) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de certificare online se va stabili de către secretariatul comisiei de certificare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (14) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de certificare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."

    3. Articolul 11 din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Înainte de data concursului, comisia de avizare se întruneşte într-o şedinţă de lucru, iar în urma verificării dosarelor de activitate şi calificare profesională ale candidaţilor poate decide:
    a) admiterea pentru susţinerea concursului în vederea obţinerii certificatului de expert;
    b) solicitarea de completări sau clarificări la dosar;
    c) respingerea dosarului.
    (2) Deciziile comisiei de avizare se consemnează într-un proces verbal al şedinţei, întocmit de secretariatul comisiei.
    (3) În cazul în care comisia de avizare solicită completări sau clarificări, candidatului i se vor comunica termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea în termen a documentelor solicitate conduce automat la respingerea dosarului.
    (4) În cazul în care comisia de avizare decide respingerea dosarului de activitate şi calificare profesională, candidatului i se vor comunica motivele care au condus la această decizie, în termen de 15 zile de la data şedinţei de analiză. Dosarele respinse se restituie candidatului pe bază de semnătură.
    (5) Decizia de respingere a dosarului de activitate şi calificare profesională poate fi contestată în scris şi depusă la direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, în termen de 5 zile de la comunicare.
    (6) Contestaţiile vor fi analizate şi soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii de către o comisie de analiză şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare comisie de contestaţii.
    (7) Comisia de contestaţii este formată din 3 membri: 2 reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale reprezentative pentru domeniul construcţiilor hidrotehnice şi un reprezentant al învăţământului superior tehnic de specialitate, care nu fac parte din comisia de avizare a experţilor, propuşi de către direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi cu aprobarea conducerii acesteia. Secretariatul comisiei de contestaţii este asigurat de direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (8) Deciziile comisiei de contestaţii se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
    (9) Deciziile comisiei de contestaţii vor fi comunicate contestatarilor în termen de 10 zile de la data soluţionării acestora şi sunt definitive şi obligatorii pentru aceştia.
    (10) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate şedinţele de analiză a dosarelor profesionale ale comisiei de certificare a experţilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
    (11) Programarea şedinţelor de analiză a dosarelor profesionale, precum şi stabilirea ordinii de zi se vor face de secretariatul tehnic al comisiei de avizare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării acestuia, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (12) Ordinea de zi a şedinţei de analiză, precum şi dosarele de activitate profesională ale candidaţilor, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de certificare de către secretariatul tehnic al comisiei de avizare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei desfăşurate online.
    (13) În ziua şedinţei de analiză desfăşurate online membrii comisiei de avizare şi secretariatul tehnic participă la şedinţa de avizare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul comisiei de atestare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
    (14) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei de avizare transmit deciziile lor prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesulverbal de şedinţă.
    (15) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de analiză online se va stabili de către secretariatul comisiei de avizare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (16) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de analiză în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."

    4. Articolul 12 din anexa nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Candidaţii care, conform conţinutului dosarului de activitate şi calificare profesională, îndeplinesc condiţiile pentru participarea la concurs vor fi convocaţi, prin grija secretariatului comisiei de avizare, cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea concursului.
    (2) Concursul constă în examinarea orală a candidaţilor (interviu), efectuată de comisia de avizare, având la bază normativele tehnice specifice în vigoare şi experienţa corespunzătoare domeniului respectiv, precum şi analiza uneia dintre lucrările reprezentative din activitatea solicitanţilor.
    (3) În urma examinării, fiecare membru al comisiei de avizare acordă calificativul «admis» sau «respins», pe baza unui punctaj stabilit pentru evaluarea cunoştinţelor fiecărui candidat. Un candidat poate fi «admis» sau «respins», în funcţie de numărul cel mai mare de calificative de acelaşi tip date de membrii comisiei, respectiv majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
    (4) Candidaţii care nu se prezintă la examinare la data stabilită vor fi consideraţi respinşi. Aceştia se pot înscrie la un alt concurs care se va organiza ulterior.
    (5) Rezultatul concursului se afişează la sediul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, precum şi pe site-ul acesteia, în termen de 5 zile de la data desfăşurării şedinţei de certificare.
    (6) Contestaţiile privind rezultatul concursului se depun la direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor în termen de 5 zile de la data afişării rezultatelor.
    (7) Contestaţiile depuse vor fi analizate şi soluţionate, în termen de 30 de zile, de comisia de contestaţii prevăzută la art. 11 alin. (6) şi (7), iar deciziile comisiei se vor lua şi vor fi comunicate candidatului potrivit art. 11 alin. (8) şi (9).
    (8) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate interviul în vederea obţinerii certificatului de expert pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D sau şedinţele de reavizare, după caz, se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
    (9) Programarea interviului online sau a şedinţelor de certificare, după caz, precum şi stabilirea ordinii de zi, a planului de interviu şi a bibliografiei se vor face de secretariatul tehnic al comisiei de avizare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (10) Ordinea de zi a şedinţei, planul de interviu şi bibliografia, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de avizare de către secretariatul comisiei, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei/interviului desfăşurat(e) online.
    (11) În ziua interviului sau a şedinţei de reavizare desfăşurat(e) online, membrii comisiei de atestare, secretariatul tehnic, precum şi candidaţii, după caz, participă la şedinţă utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul comisiei de certificare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
    (12) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
    (13) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de avizare online se va stabili de către secretariatul comisiei de avizare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
    (14) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 4 iunie 2021.
    Nr. 843.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016