Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 84 din 10 iulie 2017  privind sistemul de control intern managerial în Ministerul Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 84 din 10 iulie 2017 privind sistemul de control intern managerial în Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 550 din 12 iulie 2017
    Având în vedere dispoziţiile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6^1 din Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin.
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte cadrul normativ referitor la monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial, precum şi modalitatea de gestionare a riscurilor, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI.

    ART. 2
    În înţelesul prezentului ordin, expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
    a) entitate publică - MAI, precum şi unitatea şi instituţia din subordinea MAI al cărei conducător are calitatea de ordonator de credite;
    b) compartiment funcţional - unitatea aparatului central al MAI, precum şi structura din subordinea nemijlocită a conducătorului entităţii publice care gestionează o linie de muncă.


    ART. 3
    (1) Se constituie Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial a MAI, denumită în continuare Comisia de monitorizare.
    (2) Se constituie Echipa de gestionare a riscurilor a MAI, denumită în continuare Echipa de gestionare a riscurilor.
    (3) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comisiei de monitorizare şi ale Echipei de gestionare a riscurilor sunt prezentate în regulamentul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 4
    (1) La nivelul fiecărei entităţi publice subordonate MAI, prin ordin/dispoziţie al/a conducătorului acelei entităţi, se constituie, în mod similar, Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial şi Echipa de gestionare a riscurilor.
    (2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile structurilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin/dispoziţie al/a conducătorului entităţii publice, astfel încât responsabilităţile stabilite să permită funcţionarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial propriu, în concordanţă cu particularităţile entităţii publice.

    ART. 5
    La nivelul fiecărei entităţi publice, în aplicarea Standardului 8 - Managementul riscului, prevăzut de Codul controlului intern managerial al entităţilor publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie un Registru de riscuri.

    ART. 6
    (1) La nivelul fiecărei entităţi publice se utilizează proceduri de sistem şi proceduri operaţionale.
    (2) Procesul de procedurare se realizează astfel încât activităţile, atribuţiile sau sarcinile similare, prevăzute la nivelul mai multor entităţi publice care participă la realizarea unor obiective comune sau complementare, să fie reglementate şi evaluate unitar.

    ART. 7
    (1) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator principal de credite sau ordonator secundar de credite, emite proceduri de sistem, care sunt aplicabile compartimentelor funcţionale proprii şi entităţilor publice subordonate, dacă activitatea reglementată se desfăşoară şi la nivelul acestora, precum şi proceduri operaţionale, care sunt aplicabile numai la nivelul compartimentelor funcţionale proprii.
    (2) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator terţiar de credite, poate emite proceduri operaţionale pentru activităţile care se desfăşoară la nivelul compartimentelor funcţionale proprii şi subordonate/în coordonare, dacă aceste activităţi nu sunt reglementate prin proceduri de sistem.
    (3) Conducătorul entităţii publice, având calitatea de ordonator terţiar de credite, din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite, care are în coordonare metodologică alte instituţii/structuri, poate emite proceduri de sistem pentru reglementarea activităţilor comune instituţiilor/structurilor respective.

    ART. 8
    (1) Iniţiatorul transmite proiectul de procedură, spre consultare, compartimentelor funcţionale cu responsabilităţi în aplicarea/verificarea/controlul activităţilor ce fac obiectul procedurării. Consultarea se poate realiza şi prin mijloace de comunicare electronică.
    (2) Termenul minim pentru consultare este de 20 de zile.
    (3) În cazul în care compartimentele funcţionale consultate nu transmit propuneri în termenul prevăzut la alin. (2), iniţiatorul transmite proiectul de procedură spre avizare şi, ulterior, aprobare.
    (4) Procedurile se avizează de către conducătorii acelor compartimente funcţionale care au responsabilităţi în aplicarea acestora şi se aprobă de către conducătorul entităţii publice sau de către o persoană delegată în acest sens.
    (5) Corpul de control al ministrului avizează toate proiectele de proceduri ale compartimentelor funcţionale din MAI şi întocmeşte Registrul de proceduri.

    ART. 9
    Pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial, directorul general al Corpului de control al ministrului este abilitat:
    a) să emită recomandări sau alte documente de îndrumare;
    b) să solicite date conducătorilor entităţilor publice subordonate MAI, precum şi ai unităţilor aparatului central, necesare întocmirii situaţiilor aferente domeniului control intern managerial şi transmiterii acestora către Secretariatul General al Guvernului;
    c) să propună ordonatorului principal de credite transmiterea de recomandări aplicabile întregului personal al MAI, fără convocarea Comisiei de monitorizare.


    ART. 10
    Îndeplinirea obiectivelor specifice, a măsurilor şi recomandărilor pentru dezvoltarea sistemului de control internmanagerial reprezintă obligaţii profesionale/sarcini de serviciu pentru fiecare conducător al entităţii publice şi al compartimentului funcţional.

    ART. 11
    Structurile cu atribuţii de control ierarhic urmăresc modul în care compartimentele funcţionale au executat sarcinile stabilite de conducătorul entităţii publice ori au implementat recomandările adoptate la nivelul Comisiei de monitorizare.

    ART. 12
    Procedurile interne emise în temeiul Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 400/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin sunt asimilate procedurilor operaţionale.

    ART. 13
    Ordinele/Dispoziţiile prevăzute la art. 4 se emit în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

    ART. 14
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 10 iulie 2017.
    Nr. 84.
    ANEXĂ
    REGULAMENT din 10 iulie 2017

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016