Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 819 din 30 mai 2013  privind aplicarea Instructiunilor de inspectie din 2011 in conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare si certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 819 din 30 mai 2013 privind aplicarea Instructiunilor de inspectie din 2011 in conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare si certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale prin Rezolutia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 19 iunie 2013

    Având în vedere prevederile regulilor 6-10 din capitolul I al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale art. 13 şi 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale regulii 4 din anexa I, ale regulii 10 din anexa II şi ale regulii 5 din anexa VI la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, acceptate în legislaţia naţională prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 şi, respectiv, prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007 pentru acceptarea Codului tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (Codul tehnic NOx) şi a unor amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - amendamente la anexa VI la MARPOL 73/78 şi la Codul tehnic NOx, precum şi ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 72/2003, ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 71/2003, şi ale secţiunii 1.6 din Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 68/2003, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare,
    în temeiul prevederilor art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

    ministrul transporturilor emite următorul ordin:

    ART. 1
    La inspecţiile navelor maritime care arborează pavilionul român şi efectuează voiajuri internaţionale, inspecţii care sunt efectuate în temeiul convenţiilor internaţionale şi al codurilor obligatorii în temeiul respectivelor convenţii, pentru care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, Autoritatea Navală Română aplică, după caz, dispoziţiile corespunzătoare din Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
-----
    *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.

    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii utilizaţi se definesc după cum urmează:
    1. convenţii internaţionale:
    a) Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979;
    b) Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS PROT 1988), adoptat de Conferinţa internaţională privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, la Londra la 11 noiembrie 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999;
    c) Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare (LL 1966), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971;
    d) Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare (LL PROT 1988), adoptat de Conferinţa internaţională privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, la Londra la 11 noiembrie 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999;
    e) Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care România a aderat prin Legea nr. 6/1993;
    f) Protocolul din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, la care România a aderat prin Legea nr. 269/2006, împreună cu amendamentele la acestea;
    2. coduri:
    a) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), pe care România l-a acceptat prin Legea nr. 72/2003;
    b) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), pe care România l-a acceptat prin Legea nr. 71/2003;
    c) Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH), pe care România l-a acceptat prin Legea nr. 68/2003, împreună cu amendamentele la acestea;
    3. alte reglementări internaţionale menţionate în anexă se definesc după cum urmează:
    a) COLREG - Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974;
    b) Convenţia AFS 2001 - Convenţia internaţională din 2001 privind controlul sistemelor antivegetative dăunătoare utilizate la nave, la care România a aderat prin Legea nr. 585/2004;
    c) Convenţia STCW - Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, la care România a aderat prin Legea nr. 107/1992;
    d) Codul LSA - Codul internaţional al mijloacelor de salvare, pe care România l-a acceptat prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2001, aprobată prin Legea nr. 34/2002;
    e) Codul FSS - Codul internaţional pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului, pe care România l-a acceptat prin Legea nr. 624/2002;
    f) Codul IS - Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă, pe care România l-a acceptat şi publicat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010;
    g) Codul tehnic NOx - Codul tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale, pe care România l-a acceptat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007, împreună cu amendamentele la acestea.
    ART. 3
    Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului transporturilor nr. 291/2000 pentru aprobarea Instrucţiunilor de inspecţie privind Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, cod MT. RNR-I/SAIC-2000, aplicabile navelor comerciale maritime sub pavilion român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 25 iulie 2000, cu modificările ulterioare.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                         p. Ministrul transporturilor,
                                Cristian Ghibu,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 30 mai 2013.
    Nr. 819.

                                     -----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice