Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 817 din 25 august 2025 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor de procese-verbale, rapoarte şi decizii, utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 826 din 8 septembrie 2025
Văzând Referatul de aprobare al Inspecţiei Sanitare de Stat nr. 817R din 25.08.2025,
având în vedere prevederile art. 27 alin. (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului sănătăţii nr. 592/2017 pentru aprobarea modelelor de procese-verbale, rapoarte şi decizii, utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 14 iunie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. În tot cuprinsul ordinului, sintagma „anexele nr. 1-7“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „anexele nr. 1-10“.
2. Anexa nr. 1 se modifică după cum urmează:
a) în antet, sintagma „Direcţia de Sănătate Publică a ..........“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „Inspecţia Sanitară de Stat/Direcţia de Sănătate Publică a ..............“;
b) în tot cuprinsul anexei nr. 1, sintagma „organul constatator/organului constatator“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „personalul împuternicit/ personalului împuternicit“.
3. Anexa nr. 2 se modifică după cum urmează:
a) în antet şi în cuprinsul anexei, sintagma „Direcţia de Sănătate Publică a ..........“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „Inspecţia Sanitară de Stat/Direcţia de Sănătate Publică a ..............“;
b) în tot cuprinsul anexei nr. 2, sintagma „agent constatator/agenţilor constatatori“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „personalul împuternicit/ personalului împuternicit“.
4. Anexa nr. 3 se modifică după cum urmează:
a) în antet, sintagma „Direcţia de Sănătate Publică a ..........“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „Inspecţia Sanitară de Stat/Direcţia de Sănătate Publică a .............“;
b) în tot cuprinsul anexei nr. 3, sintagma „inspector sanitar de stat/asistent inspector sanitar“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „personalul împuternicit“.
5. La anexa nr. 7, în antet, sintagma „Direcţia de Sănătate Publică a ..........“ se modifică şi se înlocuieşte cu sintagma „Inspecţia Sanitară de Stat/Direcţia de Sănătate Publică a ..............“.
6. După anexa nr. 7 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 8-10, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1-3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Alexandru-Florin Rogobete
Bucureşti, 25 august 2025.
Nr. 817.
ANEXA 1
(Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 592/2017)
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Inspecţia Sanitară de Stat
Către
.....................................................
În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ............... din ....................., întocmit .................................................,
vă înaintăm: DECIZIA NR. .................. din .................... privind
ÎNCHIDEREA UNITĂŢII
în unitatea ........................... din ..........................., str. ............................ nr. ........, pendinte ................................. din ................................., str. ................................. nr. ........, începând cu ziua ....... luna ........ anul .................
Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt:
.................................................................
Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele judiciare şi aplicarea sigiliului de către personalul împuternicit.
Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute de lege.
Inspector-şef,
....................................
ANEXA 2
(Anexa nr. 9 la Ordinul nr. 592/2017)
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Inspecţia Sanitară de Stat
Către
.............................................
În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ........ din ..........................., întocmit ....................................................,
vă înaintăm: DECIZIA NR. ............. din ........................ privind
SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII
în unitatea .................................... din ................................., str. ................................. nr. ........, pendinte ................................. din ................................., str. ................................. nr. ........, începând cu ziua ....... luna ........ anul .................
Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt:
.....................................................................
...................................................................
Redeschiderea unităţii se va face numai cu acordul nostru după constatarea remedierii deficienţelor.
Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele judiciare şi aplicarea sigiliului de către personalul împuternicit.
Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute de lege.
Inspector-şef,
....................................
ANEXA 3
(Anexa nr. 10 la Ordinul nr. 592/2017)
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
Inspecţia Sanitară de Stat
Către
........................................................
Ca urmare a solicitării dumneavoastră, înregistrată la ........................., sediul cu nr. .........../............, prin care solicitaţi reluarea activităţii unităţii ..................... din ....................., str. ....................................... nr. ............, pendinte de ......................... din ........................., str. ......................... nr. ....., vă facem cunoscut că: suntem/nu suntem de acord, din punct de vedere sanitar, cu reluarea activităţii acestei unităţi, întrucât, în urma controlului făcut de personalul împuternicit al ..................................................... în data de ........................., conform Procesului-verbal de constatare nr. ........../..........., întocmit de ........................., deficienţele care au stat la baza emiterii Deciziei de suspendare a activităţii nr. .......... din ........................... au fost remediate/nu au fost remediate.
Clauze
..................................................................
.................................................................
Data
................
Inspector-şef,
....................................
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: