Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 816 din 19 iunie 2002  pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 816 din 19 iunie 2002 pentru aprobarea Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor internationale interguvernamentale acreditate in Romania, precum si a personalului acestora

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 478 din 4 iulie 2002
Ministrul finanţelor publice,
în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (1) lit. k) şi alin. (3) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, precum şi ale <>art. 14 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Certificatele de cota zero a taxei pe valoarea adãugatã pentru închirierea de spaţii misiunilor diplomatice sau personalului acestora, eliberate pana la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, rãmân valabile pana la expirarea contractelor în baza cãrora au fost eliberate.
ART. 3
Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti va lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

ANEXA 1

NORME
privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã
cu drept de deducere pentru livrãrile de bunuri
şi prestãrile de servicii în favoarea directa a misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor
internaţionale interguvernamentale acreditate în România,
precum şi a personalului acestora

ART. 1
(1) Potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, pe baza de reciprocitate. De asemenea, sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea directa a reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani.
(2) Bunurile livrate şi serviciile prestate în favoarea directa a misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, care se scutesc de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere, precum şi limita plafonului de livrare sau de prestare de la care se aplica aceasta scutire se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe, pe baza de reciprocitate acordatã misiunilor diplomatice romane şi personalului acestora. Rãspunderea pentru verificarea respectãrii condiţiilor de reciprocitate revine Direcţiei protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
(3) Sunt asimilate taxei pe valoarea adãugatã şi intra sub incidenta reciprocitãţii impozitele pe consum generale, aplicate misiunilor diplomatice romane şi personalului acestora de cãtre statele partenere.
ART. 2
Pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii în favoarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1), furnizorii şi/sau prestatorii au obligaţia sa emita facturi fiscale sau alte documente specifice, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora sau prin ordine ale ministrului finanţelor publice emise în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 831/1997 , care sa cuprindã, în mod obligatoriu, denumirea misiunii diplomatice, a oficiului consular sau a reprezentantei internaţionale interguvernamentale acreditate în România, respectiv numele persoanei, în cazul personalului acestora, cu excepţiile prevãzute la art. 6 alin. (3) şi (4).
ART. 3
Scutirea de taxa pe valoarea adãugatã, prevãzutã la art. 1 alin. (1), se realizeazã prin urmãtoarele modalitãţi:
a) prin facturare fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii, în favoarea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1), pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã eliberat de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi a legitimatiei speciale eliberate în acest scop de Ministerul Afacerilor Externe;
b) prin facturarea chiriei fãrã taxa pe valoarea adãugatã de cãtre persoanele impozabile care închiriazã spaţii cu destinaţia de sediu al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare şi al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, resedinte ale sefilor acestora, precum şi locuinţe pentru personalul misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare sau al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, cu excepţia cetãţenilor romani, pe baza certificatului de scutire de taxa pe valoarea adãugatã eliberat în acest scop de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
c) prin restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor cumpãrate de persoanele menţionate la art. 1 alin. (1), de cãtre Ministerul Finanţelor Publice prin Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, la solicitarea acestora.
ART. 4
(1) Conform prevederilor art. 3 lit. a), certificatul de scutire de taxa pe valoarea adãugatã se elibereazã numai în cazul în care încasarea contravalorii bunurilor livrate şi a serviciilor prestate nu se efectueazã în numerar sau cu instrumente de plata nenominale. Certificatul se elibereazã la cererea persoanei impozabile care livreaza bunuri sau presteazã servicii, întocmitã potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, pe baza urmãtoarelor documente:
a) copie de pe actul constitutiv;
b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
c) copie de pe documentul care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
d) dovada dotãrii cu aparatura necesarã pentru utilizarea cãrţilor de credit;
e) declaraţia pe propria rãspundere din care sa rezulte ca nu se va incasa contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate în numerar ori cu instrumente nenominale.
(2) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti va comunica Ministerului Afacerilor Externe lista cuprinzând persoanele impozabile cãrora li s-au eliberat certificate de scutire de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere.
(3) Ministerul Afacerilor Externe elibereazã legitimatii speciale numai în cazurile de reciprocitate efectivã deplina, fãrã existenta unor restrictii sortimentale şi plafonari valorice sau cantitative, acordate de statul partener misiunilor diplomatice romane şi personalului acestora.
ART. 5
(1) Certificatul de scutire de taxa pe valoarea adãugatã, conform prevederilor art. 3 lit. b), se elibereazã de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti la cererea persoanelor impozabile care închiriazã spaţii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, potrivit modelului de cerere prezentat în anexa nr. 4, pe baza urmãtoarelor documente:
a) copie de pe actul constitutiv;
b) copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
c) copie de pe documentul care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
d) copie autentificatã de pe contractul de închiriere încheiat cu misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentantele internaţionale interguvernamentale sau cu personalul acestora;
e) avizul Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea condiţiilor de reciprocitate pentru închirierea de spaţii, în cazul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi al personalului acestora.
(2) Cererile de eliberare a certificatelor de scutire de taxa pe valoarea adãugatã se soluţioneazã în termen de 15 zile de la data depunerii cererii şi documentelor solicitate. Certificatele sunt valabile de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care s-a depus cererea, pe durata de valabilitate a contractelor de închiriere care au stat la baza eliberãrii lor.
ART. 6
(1) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzutã la art. 3 lit. c), se efectueazã de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti la cererea persoanelor menţionate la art. 1 alin. (1).
(2) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute în anexele nr. 5 şi 6, însoţite de documentele în care se consemneazã vânzãrile de bunuri şi prestãrile de servicii conform art. 2, de documentele care atesta achitarea contravalorii acestora şi de borderourile întocmite în doua exemplare, se transmit trimestrial, cel mai târziu pana la finele lunii urmãtoare încheierii trimestrului pentru care se solicita restituirea, Ministerului Afacerilor Externe de cãtre misiunile diplomatice, oficiile consulare şi de reprezentantele internaţionale interguvernamentale acreditate în România.
(3) Pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii efectuate în mod global pentru nevoile unui imobil cu mai multe apartamente, în care persoanele menţionate la art. 1 alin. (1) ocupa o parte, cu titlu de proprietar sau de chiriaş, documentele pe baza cãrora se face restituirea sunt urmãtoarele:
a) decontul cuprinzând cheltuielile comune şi taxa pe valoarea adãugatã, întocmit de administratorul imobilului, cu indicarea cotei-pãrţi pe care colocatarul este obligat sa o plãteascã, potrivit normelor legale privind repartizarea cheltuielilor comune pe locatari;
b) chitanţa emisã de administraţia imobilului, prin care se certifica plata cheltuielilor comune şi a taxei pe valoarea adãugatã, rezultatã din decont.
(4) Pentru efectuarea restituirii taxei pe valoarea adãugatã aferente carburantilor auto se admit bonurile fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale, aprobate conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã, dacã sunt stampilate şi au înscrise denumirea cumpãrãtorului şi numãrul de înmatriculare al autovehiculului.
(5) Documentele care însoţesc cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se depun în copie pentru uzul oficial al misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare şi al reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi în original de cãtre personalul acestora. Pot fi prezentate în copie documentele pentru bunurile de folosinta îndelungatã, prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 394/1995 privind obligaţiile ce revin agenţilor economici - persoane fizice sau juridice - în comercializarea produselor de folosinta îndelungatã, destinate consumatorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(6) Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã vor fi justificate numai cu documente aferente cumpãrãrilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã, însoţitã de documentele care atesta efectuarea plãţii contravalorii bunurilor şi a serviciilor pana la data depunerii cererilor, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni.
(7) Nedepunerea în termen a documentelor justificative atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni. Cererile de restituire şi documentele justificative nedepuse în termen vor fi returnate de Ministerul Afacerilor Externe celor care le-au transmis.
(8) Borderourile trebuie sa cuprindã:
a) numãrul curent;
b) denumirea, numãrul şi data documentului;
c) valoarea înscrisã în document;
d) valoarea taxei pe valoarea adãugatã aferente;
e) totalul valorii înscrise în documente;
f) totalul taxei pe valoarea adãugatã.
(9) Sumele trecute în borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se verifica de Direcţia protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe cu documentele primite. În urma verificãrii, pe borderou se va face menţiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele de vânzare".
(10) Dupã verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite documentaţia avizatã favorabil misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentantelor internaţionale interguvernamentale, care o vor depune la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, pentru restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor care îndeplinesc condiţiile legale de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adãugatã, prevãzutã la art. 1 alin. (1).
(11) Ministerul Afacerilor Externe va comunica Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor norme, lista cuprinzând statele pentru care condiţiile de reciprocitate prevãd termene de restituire mai mari de 3 luni. Informaţiile respective vor fi actualizate ori de câte ori intervin modificãri în relaţiile reciproce dintre state.
(12) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti analizeazã cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã şi documentele insotitoare. Verificarea şi analiza efectuate urmãresc:
a) ca documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi de servicii sa corespundã formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, sa se refere la trimestrul pentru care se solicita restituirea, cu excepţia cazurilor în care condiţiile de reciprocitate prevãd termene mai mari de 3 luni, şi sa permitã identificarea furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii;
b) specificarea în documentele respective, într-o coloana distinctã, a sumei reprezentând taxa pe valoarea adãugatã aferentã valorii bunurilor şi serviciilor achiziţionate, precum şi existenta dovezii achitãrii acestora;
c) existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe;
d) corectitudinea calculelor.
(13) În urma verificãrii şi analizei se întocmeşte o nota în care se consemneazã numãrul şi data cererii, rezultatul verificãrii şi propuneri cu privire la aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
(14) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de cãtre directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti. Pe baza aprobãrii se întocmesc comunicarea cãtre trezorerie, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 7, precum şi comunicarea cãtre misiunea diplomaticã, oficiul consular sau reprezentanta internationala interguvernamentalã acreditata în România privind modul de soluţionare a cererii, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.
ART. 7
(1) În baza comunicãrilor primite trezoreria va întocmi ordine de plata tip trezorerie pentru fiecare misiune diplomaticã, oficiu consular sau reprezentanta internationala interguvernamentalã acreditata în România, în care se va înscrie suma care se restituie. Pe versoul ordinului de plata se vor mentiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice, oficiilor consulare sau reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi suma restituitã personalului acestora, în cazul în care nu sunt deschise conturi personale în care sa se facã vãrsãmintele.
(2) Operaţiunile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se evidenţiazã în contabilitate prin contul 20.13.01.02 "Taxa pe valoarea adãugatã restituitã", deschis la trezoreria statului.
ART. 8
(1) Soluţionarea de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, conform procedurii prevãzute la art. 6 şi 7, se face în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii şi a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul Afacerilor Externe.
(2) Prin derogare de la termenele de restituire a taxei pe valoarea adãugatã prevãzute la art. 6, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale statelor în care exerciţiul bugetar se încheie la data de 30 septembrie pot solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã pentru trimestrul III în doua transe, prin depunerea cererii de restituire şi a documentelor insotitoare separat pentru lunile iulie şi august pana la finele lunii septembrie şi separat pentru luna septembrie pana cel târziu la finele lunii octombrie. Termenul de soluţionare a cererii pentru lunile iulie şi august de cãtre Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti este de 15 zile de la data depunerii cererii şi a documentelor insotitoare, avizate de Ministerul Afacerilor Externe.
ART. 9
Intra sub incidenta prezentelor norme numai bunurile şi serviciile a cãror contravaloare a fost achitatã în lei pe teritoriul României.
ART. 10
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, aferente cumpãrãrilor efectuate în trimestrul II al anului 2002, se soluţioneazã conform prezentelor norme.
ART. 11
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1
-------
la norme
--------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice
a municipiului Bucureşti


CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã

Nr. ............ din.............

În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, se aplica scutirea de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere persoanei impozabile ........................ pentru livrarea de bunuri şi prestarea de servicii în cadrul obiectului de activitate, în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani.
Persoana impozabilã ......................... va efectua livrãri de bunuri şi prestãri de servicii în favoarea directa a ambasadelor, consulatelor generale, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, fãrã taxa pe valoarea adãugatã, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrãrilor, pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe, cu condiţia sa nu se încaseze în numerar sau cu instrumente de plata nenominale contravaloarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate.

Prezentul certificat este valabil 12 luni de la data de ........... .

Director general,
......................................

ANEXA 2
-------
la norme
--------

CERERE

Denumirea persoanei impozabile solicitante ........................
codul fiscal ......................................................
Sediul ............................................................

În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru livrarea de bunuri şi prestarea de servicii în cadrul obiectului de activitate, în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi a personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, fãrã taxa pe valoarea adãugatã şi cu exercitarea dreptului de deducere a taxei aferente intrãrilor destinate realizãrii acestor operaţiuni.
Anexãm, conform Normelor privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere pentru livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în favoarea directa a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, urmãtoarele documente:
- copie de pe actul constitutiv;
- copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
- copie de pe documentele care atesta calitatea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a persoanei impozabile;
- dovada dotãrii cu aparatura necesarã pentru utilizarea cãrţilor de credit;
- declaraţia pe propria rãspundere din care rezulta ca nu se va incasa în numerar sau cu instrumente nenominale contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.
Ne obligam sa respectam condiţiile stabilite prin normele menţionate mai sus, referitoare la neincasarea în numerar sau cu instrumente de plata nenominale şi la identificarea beneficiarului bunurilor şi serviciilor pe baza legitimatiei speciale eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.

Semnatura şi ştampila Data
........................... .....................


ANEXA 3
-------
la norme
--------

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Direcţia generalã a finanţelor publice
a municipiului Bucureşti


CERTIFICAT
de scutire de taxa pe valoarea adãugatã

Nr. ............. din .............

În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, se aplica scutirea de taxa pe valoarea adãugatã cu drept de deducere persoanei impozabile ......................... pentru închirierea de spaţii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, în baza contractelor:
- nr. ......../.........., încheiat cu .........................;
- nr. ......./..........., încheiat cu ..........................
Persoana impozabilã ............................... va aplica scutirea de taxa pe valoarea adãugatã la facturarea serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferente achiziţiilor de bunuri şi servicii destinate realizãrii contractelor prevãzute mai sus.

Prezentul certificat este valabil începând cu data de ............ .

Director general,
..........................

ANEXA 4
-------
la norme
--------

CERERE

Denumirea persoanei impozabile solicitante ........................
codul fiscal ......................................................
Sediul ............................................................
În conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, prin prezenta cerere solicitam eliberarea unui certificat pentru facturarea fãrã taxa pe valoarea adãugatã a chiriei aferente spaţiilor închiriate misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România sau personalului acestora, cu excepţia cetãţenilor romani, în baza contractelor:
- nr. ......./....., încheiat cu ..................................;
- nr. ......./....., încheiat cu ................................. .

Semnatura şi ştampila Data
............................ ....................


ANEXA 5
-------
la norme
--------



┌────────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Numãrul de înregistrare │ CERERE │ Numãrul de înregistrare │
│ .......................... │ de restituire a taxei │ ........................│
│ Din data de: ............. │ pe valoarea adãugatã │ Din data de: ...........│
│ Loc rezervat pentru │ │ Loc rezervat pentru │
│ Ministerul Finanţelor │ │ Ministerul Afacerilor │
│ Publice │ │ Externe │
└────────────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────────┘

┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea instituţiei: │
│ │ a) Misiunea diplomaticã ............................................ │
│ 1.│ b) Oficiul consular ................................................ │
│ │ c) Reprezentanta internationala interguvernamentalã ................ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Adresa: │
│ 2.│ Localitatea ..................., str. .............. nr. ..........., │
│ │ sectorul ............., codul poştal .......................... │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru cumpãrãri de bunuri/prestãri de servicii, în baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, în suma de ........... lei.

Se anexeazã documentele (se marcheaza cu x):
- factura fiscalã []
- bon de comanda - chitanţa []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []
- borderou []

RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ TRIMESTRULUI []

Solicitam restituirea în contul nr. ............., deschis la .........,
Sucursala .................................... .

Conducãtorul instituţiei,
..............................
(semnatura şi ştampila)



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ....... lei, fiind │
│ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ │
│ Semnatura .................. Data ............. │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ............... lei. │
│ │
│ Directorul general al Direcţiei generale │
│ a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, │
│ │
│ Semnatura .............. Data ............ │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 6
-------
la norme
--------


┌────────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Numãrul de înregistrare │ CERERE │ Numãrul de înregistrare │
│ .......................... │ de restituire a taxei │ ........................│
│ Din data de: ............. │ pe valoarea adãugatã │ Din data de: ...........│
│ Loc rezervat pentru │ │ Loc rezervat pentru │
│ Ministerul Finanţelor │ │ Ministerul Afacerilor │
│ Publice │ │ Externe │
└────────────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele şi prenumele solicitantului ........................................ │
│ Instituţia ................................................................ │
│ Funcţia solicitantului .................................................... │
│ Numãrul carnetului eliberat de Ministerul Afacerilor Externe .............. │
│ Adresa: │
│ localitatea ..............., str. .................. nr. ................., │
│ sectorul ......................., codul poştal ......................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru cumpãrãri de bunuri/prestãri de servicii, în baza prevederilor art. 11 alin. (1) lit. k) şi ale <>art. 22 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, în suma de ..................... lei.
Se anexeazã documentele (se marcheaza cu x):
- factura fiscalã []
- bon de comanda - chitanţa []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []
- borderou []

RESTITUIREA ESTE AFERENTĂ TRIMESTRULUI []

Solicitam restituirea în contul nr. ............., deschis la ............,
Sucursala .................................... .

Conducãtorul instituţiei,
..............................
(semnatura şi ştampila)


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│ Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ......... lei, fiind │
│ îndeplinite condiţiile de reciprocitate. │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ │
│ Semnatura ................... Data ................. │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ │
│ Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ......................... lei. │
│ │
│ Directorul general al Direcţiei generale │
│ a finanţelor publice a municipiului │
│ Bucureşti, │
│ │
│ Semnatura .................. Data ............... │
│ │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 7
-------
la norme
--------

Direcţia generalã a finanţelor publice
a municipiului Bucureşti
Compartimentul ........ Nr. ........./..........

Cãtre

Trezoreria..............................

Va comunicãm, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. .........../.............., ca s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor cumpãrate de:

a) Misiunea diplomaticã/Oficiul consular/Reprezentanta internationala interguvernamentalã .....................................................;

b) personal al .................................................,

în suma de:
a)..................................... lei;
b)..................................... lei.

Va rugãm ca sumele de mai sus sa fie restituite prin virament în contul ...(instituţiei sau al persoanei) ..... nr. ..............., deschis la Banca ........................, Sucursala/Filiala/Agenţia ............................... .

Alãturat va remitem cererea de restituire aprobatã, pe baza cãreia va rugãm sa efectuati viramentul.


Şef compartiment,
..........................................

ANEXA 8
-------
la norme
--------

Direcţia generalã a finanţelor publice
a municipiului Bucureşti

Nr. ......../...........

Cãtre ...................................

Prin prezenta va comunicãm, ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. .........../............, ca vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adãugatã aferente bunurilor şi serviciilor cumpãrate pentru:

a) Misiunea diplomaticã/Oficiul consular/Reprezentanta internationala interguvernamentalã ................................................;

b) personal al Misiunii diplomatice/Oficiului consular/Reprezentantei internaţionale interguvernamentale.......................................,
urmând ca plata sa se efectueze prin virament în contul ... (instituţiei sau al persoanei) .......... nr. .................,

deschis la Banca ..............., Sucursala/Filiala/Agenţia ......................... .
Sumele aferente sunt:
a)..................................... lei;
b)..................................... lei.


Director general,
..........................................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016