Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 814 din 7 noiembrie 2008  privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare ale comisiilor de experti de la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevazute de   Hotararea Guvernului nr. 720/2008     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 814 din 7 noiembrie 2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare ale comisiilor de experti de la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevazute de Hotararea Guvernului nr. 720/2008

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 5 decembrie 2008

Având în vedere:
- Referatul de aprobare al Serviciului medical nr. S.M.1.238 din 2 octombrie 2008;
- <>art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare ale comisiilor de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS, pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cuprinse în anexele nr. 1-7 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Regulamentele prevãzute la alin. (1) pot fi modificate la propunerea justificatã a membrilor comisiilor de experţi, cu aprobarea preşedintelui CNAS.
ART. 2
(1) Comisiile de experţi care funcţioneazã la nivelul CNAS sunt în subordinea preşedintelui CNAS şi sunt coordonate metodologic de medicul-şef - director general adjunct al CNAS.
(2) Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se fac prin ordin al preşedintelui CNAS.
(3) Activitatea comisiilor de experţi este coordonatã de cãtre preşedinţii acestora, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui CNAS.
(4) Comisiile de experţi îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecãrei comisii de experţi sau a preşedintelui CNAS.
(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare şedinţã câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se consemneazã deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa medicului-şef - director general adjunct al CNAS. La nivelul fiecãrei comisii de experţi se va întocmi un registru de procese-verbale.
(6) Şedinţele se desfãşoarã numai în prezenţa preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(7) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei de experţi, deleagã aceastã competenţã unuia dintre membrii comisiei şi îl informeazã despre aceasta pe medicul-şef - director general adjunct al CNAS.
(8) Comisia de experţi poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sãu de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordatã.
ART. 3
(1) Comisiile de experţi se întrunesc la sediul CNAS sau într-o altã locaţie, la propunerea membrilor acestora, cu acordul preşedintelui CNAS.
(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe.
(3) În situaţia în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiazã de indemnizaţie.
(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pe baza situaţiei privind participarea nominalã a membrilor comisiei de experţi la şedinţele desfãşurate conform regulamentului de organizare şi funcţionare, în fiecare lunã. Membrii comisiilor de experţi vor depune la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare numirii, codul IBAN al contului în care se va achita indemnizaţia, denumirea bãncii la care este deschis contul şi codul numeric personal.
(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi, certificatã prin semnãtura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS, este depusã la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, pânã la data de 5 a lunii curente, pentru luna precedentã.
(6) Cheltuielile de deplasare ale membrilor comisiilor de experţi din şi în alte localitãţi, ocazionate de participarea la şedinţele comisiilor de experţi, sunt suportate de CNAS, cu respectarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, în baza unui referat aprobat de preşedintele CNAS.
(7) Specialiştii invitaţi la lucrãrile comisiilor de experţi nu beneficiazã de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.
ART. 4
Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Începând cu data prezentului ordin orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 7 noiembrie 2008.
Nr. 814.


ANEXA 1

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tumorilor
hipofizare cu expansiune supraselarã şi al tumorilor neuroendocrine

I. REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de
Sãnãtate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselarã

1. Subcomisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselarã, denumitã în continuare SCNASA, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu Protocolul terapeutic privind facilitarea accesului la tratament al pacienţilor cu tumori hipofizare cu expansiune supraselarã, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. SCNASA emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. SCNASA solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tumori hipofizare cu expansiune supraselarã. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.
4. SCNASA îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. SCNASA va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. SCNASA avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. SCNASA elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. SCNASA elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune supraselarã, pe pacient şi pe judeţe.
9. SCNASA solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. SCNASA întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. SCNASA elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. SCNASA are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele subcomisiei şi de membrii acesteia.

II. REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tumorilor
neuroendocrine

1. Subcomisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tumorilor neuroendocrine, denumitã în continuare SCNASTN, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu Protocolul terapeutic privind facilitarea accesului la tratament al pacienţilor cu tumori neuroendocrine, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. SCNASTN emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. SCNASTN solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tumori neuroendocrine. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.
4. SCNASTN îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. SCNASTN va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. SCNASTN avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. SCNASTN elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. SCNASTN elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tumorilor neuroendocrine pe pacient şi pe judeţe.
9. SCNASTN solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. SCNASTN întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. SCNASTN elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. SCNASTN are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele subcomisiei şi de membrii acesteia.


ANEXA 2

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul specific
în psoriazisul cronic sever

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul specific în psoriazisul cronic sever, denumitã în continuare CCNASP, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind tratamentul în psoriazisul cronic sever (placard) - tratament cu biologice, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASP emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. CCNASP solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu psoriazis cronic sever. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Adalimumabum, Efalizumabum, Etanercept şi Infliximabum.
4. CCNASP îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASP va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASP avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASP elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASP elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum, Efalizumabum, Etanercept şi Infliximabum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul psoriazisului cronic sever pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASP solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASP întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASP elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASP are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.


ANEXA 3

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tulburãrilor
de nutriţie şi metabolism

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul tulburãrilor de nutriţie şi metabolism, denumitã în continuare CCNASTNM, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul specific şi alegerea schemei terapeutice pentru pacienţii cu obezitate, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASTNM emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. CCNASTNM solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tulburãri de nutriţie şi metabolism. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Sibutraminum, Orlistatum şi Rimonabantum.
4. CCNASTNM îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASTNM va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASTNM avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASTNM elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASTNM elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Sibutraminum, Orlistatum şi Rimonabantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tulburãrilor de nutriţie şi metabolism, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASTNM solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASTNM întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASTNM elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASTNM are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.


ANEXA 4

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei
Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul
specific în boala Gaucher

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul specific în boala Gaucher, denumitã în continuare CCNASG, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic pentru tratamentul specific în boala Gaucher, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASG emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3.CCNASG solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu boala Gaucher. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Imiglucerasum şi Miglustatum.
4. CCNASG îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASG va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASG avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASG elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASG elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Imiglucerasum şi Miglustatum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul bolii Gaucher, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASG solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASG întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASG elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASG are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.


ANEXA 5

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale de
Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul cu imunosupresoare
în poliartrita reumatoidã, artropatia
psoriazicã, spondilita anchilozantã şi artrita juvenilã

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidã, artropatia psoriazicã, spondilita anchilozantã şi artrita juvenilã, denumitã în continuare CCNASPASA, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile protocoalelor terapeutice privind tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidã, artropatia psoriazicã, spondilita anchilozantã şi artrita juvenilã, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASPASA emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. CCNASPASA solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu poliartritã reumatoidã, artropatie psoriazicã, spondilitã anchilozantã şi artritã juvenilã. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului cu Adalimumabum, Etanercept, Infliximabum şi Rituximabum.
4. CCNASPASA îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASPASA va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASPASA avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASPASA elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASPASA elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum, Etanercept, Infliximabum şi Rituximabum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul poliartritei reumatoide, artropatiei psoriazice, spondilitei anchilozante şi artritei juvenile, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASPASA solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASPASA întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASPASA elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASPASA are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.


ANEXA 6

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale de
Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul specific hepatitelor
cronice şi cirozei hepatice de etiologie viralã,
precum şi pentru boala inflamatorie cronicã intestinalã

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul specific hepatitelor cronice şi cirozei hepatice de etiologie viralã, precum şi pentru boala inflamatorie cronicã intestinalã, denumitã în continuare CCNASHCBI, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral şi alegerea schemei terapeutice la pacienţii adulţi cu hepatitã cronicã viralã B, C şi D, precum şi la pacienţii cu cirozã hepaticã VHB, C şi D, ale Protocolului terapeutic privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral şi alegerea schemei terapeutice la pacienţii cu vârsta 0-18 ani cu hepatitã cronicã viralã şi ale Protocolului terapeutic pentru tratamentul cu imunosupresoare a bolii inflamatorii cronice intestinale, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASHCBI emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. CCNASHCBI solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea, în urma prioritãţii, a dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu hepatitã cronicã şi cirozã hepaticã de etiologie viralã, precum şi cu boalã inflamatorie cronicã intestinalã. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele solicitate, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului specific pentru fiecare afecţiune în parte.
4. CCNASHCBI îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASHCBI va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASHCBI avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASHCBI elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASHCBI elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar şi cheltuielile angajate pentru tratamentul hepatitei cronice, cirozei hepatice de etiologie viralã, precum şi pentru tratamentul bolii inflamatorii cronice intestinale, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASHCBI solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASHCBI întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASHCBI elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASHCBI are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.

ANEXA 7

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale de
Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul infertilitãţii
de cauzã hormonalã

1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru tratamentul infertilitãţii de cauzã hormonalã, denumitã în continuare CCNASIH, îşi desfãşoarã activitatea specificã în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind infertilitatea de cauzã hormonalã, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevãzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 720/2008 , cu modificãrile ulterioare.
2. CCNASIH emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a cãror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se terminã la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu valabilitate retroactivã.
3. CCNASIH solicitã fiecãrei case de asigurãri de sãnãtate trimiterea dosarelor depuse de pacientele diagnosticate cu infertilitate de cauzã hormonalã. Casele de asigurãri de sãnãtate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţã, însoţite de o adresã de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuãrii tratamentului specific cu Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta şi Lutropina Alfa.
4. CCNASIH îşi elaboreazã criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASIH va proceda la selecţia dosarelor primite de la casele de asigurãri de sãnãtate pe baza criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrãrii în bugetul alocat.
6. CCNASIH avizeazã/nu avizeazã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţã economicã (bugetul aprobat).
7. CCNASIH elaboreazã un raport semestrial care conţine numãrul de pacienţi intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASIH elaboreazã un raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta şi Lutropina Alfa şi cheltuielile angajate pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASIH solicitã trimestrial caselor de asigurãri de sãnãtate rapoarte privind numãrul de pacienţi aflaţi în tratament şi numãrul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada urmãtoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASIH întocmeşte rãspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în tratament (se specificã motivele neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate depãşitã).
11. CCNASIH elaboreazã documentele în baza cãrora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresã oficialã caselor de asigurãri de sãnãtate, în vederea asigurãrii funcţionãrii adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASIH are ştampilã proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016