Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 80 din 25 iunie 2004  pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea planului individualizat de protectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 80 din 25 iunie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea planului de servicii si a Normelor metodologice privind intocmirea planului individualizat de protectie

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.008 din 2 noiembrie 2004

În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 252/2001 , ale art. 35 şi ale <>art. 53 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,

secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind întocmirea planului de servicii, prevãzute în anexa nr. 1, şi Normele metodologice privind întocmirea planului individualizat de protecţie, prevãzute în anexa nr. 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2005.

Autoritatea Naţionalã
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie
Gabriela Coman,
secretar de stat

Bucureşti, 25 iunie 2004.
Nr. 80.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind întocmirea planului de servicii

ART. 1
Planul de servicii se întocmeşte în urmãtoarele situaţii:
a) pentru prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi, inclusiv prevenirea abuzului, neglijãrii şi exploatãrii copilului, a exploatãrii economice şi traficului cu copii;
b) pentru prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi în situaţii de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, inclusiv de exploatare economicã şi trafic cu copii;
c) pentru prevenirea separãrii copilului cu dizabilitãţi de pãrinţii sãi, în cazul în care aceştia se adreseazã comisiei pentru protecţia copilului pentru încadrarea copilului într-un grad de handicap şi orientare şcolarã/profesionalã;
d) pentru menţinerea legãturilor de familie dupã reintegrarea copilului în familie.
ART. 2
Planul de servicii pentru prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi, inclusiv prevenirea abuzului, neglijãrii şi exploatãrii copilului, a exploatãrii economice şi traficului cu copii se întocmeşte, dupã caz, de cãtre serviciul public de asistenţã socialã (SPAS) de la nivelul municipiilor şi oraşelor, de cãtre Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului (DGASPC) de la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti sau de cãtre persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorialã în care locuieşte familia cu copilul.
ART. 3
(1) SPAS sau, dupã caz, DGASPC desemneazã responsabili de caz din cadrul propriei instituţii sau din cadrul organismului privat autorizat (OPA), cu precãdere din cadrul instituţiei/organismului care a început instrumentarea cazului.
(2) Persoanele desemnate ca responsabil de caz trebuie sã îndeplineascã condiţiile de studii prevãzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
(3) Dacã personalul SPAS de la nivelul municipiilor şi oraşelor sau persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (2), atunci DGASPC din judeţul respectiv va desemna responsabili de caz din cadrul altor furnizori de servicii acreditaţi conform legii.
(4) Responsabilii de caz trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
ART. 4
Identificarea cazurilor se realizeazã în urma solicitãrii directe a copilului, a familiei/reprezentantului legal al copilului, a referirii cazului din partea altor specialişti sau instituţii/organizaţii care interacţioneazã cu copilul ori prin autosesizare.
ART. 5
(1) Planul de servicii pentru prevenirea separãrii copilului de pãrinţii sãi în situaţii de abuz, neglijare sau exploatare a copilului, inclusiv de exploatare economicã şi trafic cu copii, se întocmeşte de cãtre DGASPC de la nivelul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti în a cãrui razã teritorialã domiciliazã copilul împreunã cu familia sa.
(2) DGASPC desemneazã responsabili de caz din propria instituţie sau din cadrul OPA, cu precãdere din cadrul acelei instituţii/acelui organism care a început instrumentarea cazului.
ART. 6
În situaţia prevãzutã la art. 5 identificarea cazurilor se realizeazã în urma semnalãrii la telefonul copilului a solicitãrii directe a copilului sau a referirii cazului din partea altor specialişti ori instituţii/organizaţii care interacţioneazã cu copilul.
ART. 7
(1) Planul de servicii pentru prevenirea separãrii copilului cu dizabilitãţi de pãrinţii sãi, în cazul în care aceştia se adreseazã comisiei pentru protecţia copilului în vederea încadrãrii copilului într-un grad de handicap şi orientare şcolarã/profesionalã, se întocmeşte de cãtre DGASPC de la nivelul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti în a cãrui razã teritorialã domiciliazã copilul împreunã cu familia sa.
(2) DGASPC desemneazã responsabili de caz din cadrul serviciului de evaluare complexã, cu respectarea prevederilor Ordinului secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, al ministrului educaţiei şi cercetãrii, al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 18/3.989/416/142/2003 pentru aprobarea ghidului metodologic privind evaluarea copilului cu dizabilitãţi şi încadrarea într-un grad de handicap, precum şi criteriile de orientare şcolarã şi normele metodologice de aplicare a acestora.
ART. 8
Planul de servicii pentru menţinerea legãturilor de familie dupã reintegrarea copilului în familie se întocmeşte de cãtre DGASPC sau OPA care a instrumentat cazul, în colaborare cu SPAS sau, dupã caz, cu persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorialã în care locuieşte familia cu copilul.
ART. 9
(1) În vederea întocmirii, implementãrii şi monitorizãrii planului de servicii, responsabilul de caz, împreunã cu specialiştii a cãror intervenţie este consideratã necesarã, are obligaţia de a asigura evaluarea iniţialã a copilului şi familiei sale, evaluarea detaliatã a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural, precum şi evaluarea periodicã a cazului conform legislaţiei în vigoare.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), responsabilul de caz şi specialiştii implicaţi în rezolvarea cazului aplicã metoda managementului de caz, în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
ART. 10
(1) În funcţie de nevoile şi de particularitãţile copilului, evaluarea detaliatã a situaţiei copilului în context sociofamilial presupune aspecte de ordin:
- social;
- psihologic;
- medical;
- educaţional;
- juridic.
(2) Instrumentele utilizate pot fi cu aplicabilitate generalã (de exemplu, ancheta socialã) sau instrumente specifice adaptate nevoilor individuale ale copilului. Se recomandã ca, în situaţiile specifice, care presupun o intervenţie interinstituţionalã (de exemplu, evaluarea copilului cu dizabilitãţi, a copilului abuzat, neglijat şi exploatat), sã se utilizeze câte un set de instrumente agreat de toate instituţiile partenere şi avizat de directorul general al DGASPC.
ART. 11
(1) Responsabilul de caz are obligaţia de a completa fişa de monitorizare a situaţiei copilului, care se centralizeazã la nivelul DGASPC pentru crearea unei baze de date la nivelul judeţului sau sectorului municipiului Bucureşti.
(2) În cazul în care responsabilul de caz este angajat al unui OPA, acesta trebuie sã comunice permanent cu instituţia care l-a desemnat şi sã transmitã în mod periodic cel puţin trimestrial şi ori de câte ori este necesar urmãtoarele documente: rapoarte de reevaluare a situaţiei copilului şi, dupã caz, planul revizuit de servicii.
ART. 13
(1) Dupã încheierea perioadei de acordare a serviciilor pe baza planului de servicii, responsabilul de caz are obligaţia de a monitoriza situaţia copilului şi a familiei sale pe o perioadã de cel puţin 3 luni.
(2) În situaţia prevãzutã la art. 3 alin. (3), responsabilul de caz are obligaţia de a transmite DGASPC copii de pe rapoartele de monitorizare postservicii.
ART. 14
(1) Cerinţele minime referitoare la conţinutul planului de servicii sunt menţionate în anexa la prezentele norme metodologice, care face parte integrantã din acestea.
(2) Prestaţiile, serviciile şi intervenţiile cuprinse în planul de servicii se adreseazã atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.
(3) Planul de servicii ţine cont de vârsta, sexul, potenţialul de dezvoltare, personalitatea, etnia, cultura, religia, tipul de dizabilitate şi/sau gradul de handicap al copilului şi orice alte elemente relevante pentru situaţia copilului.
ART. 15
Furnizarea prestaţiilor, serviciilor şi intervenţiilor cuprinse în planul de servicii se face în baza unui contract cu familia/reprezentantul legal încheiat cu responsabilul de caz.
ART. 16
DGASPC are obligaţia de a aduce la cunoştinţã autoritãţilor locale şi OPA de pe raza unitãţii administrativ-teritoriale corespunzãtoare conţinutul prezentelor norme metodologice.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul ......................................................
Serviciul public de asistenţã socialã ........................
sau
Primãria .....................................................
sau
Organismul privat autorizat ..................................
sau
Sectorul .....................................................
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului

PLAN DE SERVICII

Numele şi prenumele copilului .................................
CNP ...........................................................
Mama ..........................................................
Tata ..........................................................
Alt reprezentant legal al copilului ...........................
Domiciliul ....................................................
Data realizãrii/revizuirii planului de servicii ...............
Dosarul nr. ...................................................
Motivul întocmirii/revizuirii planului de servicii ............
Managerul de caz/responsabilul de caz .........................
Membrii echipei şi instituţia din care provin .................

Prestaţii





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Cuantumul Autoritatea localã Data Perioada
responsabilã de începere de acordare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protecţia ───────────────────────────────────────────────────────────────────
copilului ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educaţie ───────────────────────────────────────────────────────────────────
formalã şi ───────────────────────────────────────────────────────────────────
nonformalã/───────────────────────────────────────────────────────────────────
informalã ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sãnãtate ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Intervenţii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Managerul de caz,
Membrii echipei,
Şef serviciu,
Directorul instituţiei responsabile,
(când managerul de caz este de la OPA)

sau

Responsabilul de caz,
Membrii echipei,
Şef serviciu,
Managerul de caz,
Directorul instituţiei responsabile,
(când managerul de caz este de la OPA)


ANEXA 2

NORME METODOLOGICE
privind întocmirea planului individualizat de protecţie

ART. 1
Întocmirea planului individualizat de protecţie începe imediat în urmãtoarele situaţii:
a) dupã înregistrarea cererii pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã, ca urmare a solicitãrii directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorialã în care locuieşte familia cu copilul ori din partea OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC care instrumenteazã cazul;
b) dupã ce directorul general al DGASPC a dispus plasamentul în regim de urgenţã.
ART. 2
Referirea cazului din partea autoritãţii locale, OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC, în vederea instituirii unei mãsuri de protecţie specialã, şi, respectiv, propunerea asistenului social referitoare la plasamentul în regim de urgenţã sunt însoţite în mod obligatoriu de raportul de evaluare iniţialã a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural.
ART. 3
(1) În vederea instituirii unei mãsuri de protecţie specialã, DGASPC dispune desemnarea unui manager de caz din cadrul DGASPC sau OPA pentru realizarea urmãtoarelor etape:
a) efectuarea evaluãrii psihosociale iniţiale, în cazul solicitãrilor directe a familiei/reprezentantului legal;
b) întocmirea unui proiect de plan individualizat de protecţie.
(2) În cazul în care managerul de caz este desemnat din cadrul serviciului de evaluare complexã al DGASPC, acesta întocmeşte proiectul de plan individualizat de protecţie în baza evaluãrii complexe a situaţiei copilului.
ART. 4
(1) Dupã stabilirea mãsurii de protecţie managerul de caz are obligaţia de a constitui echipa pluridisciplinarã cu care va colabora pentru realizarea evaluãrii detaliate a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural, elaborarea şi aplicarea planului individualizat de protecţie şi monitorizarea implementãrii acestuia.
(2) În vederea realizãrii acestor etape, managerul de caz şi specialiştii implicaţi în soluţionarea cazului aplicã metoda managementului de caz în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
ART. 5
(1) Evaluarea detaliatã a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural presupune, în funcţie de nevoile şi de particularitãţile copilului, aspecte de ordin:
a) social;
b) psihologic;
c) medical;
d) educaţional;
e) juridic.
(2) Instrumentele utilizate pot fi cu aplicabilitate generalã (de exemplu, ancheta socialã) sau instrumente specifice adaptate nevoilor individuale ale copilului. Se recomandã ca, în situaţiile specifice, care presupun o intervenţie interinstituţionalã (de exemplu, evaluarea copilului cu dizabilitãţi, a copilului abuzat, neglijat şi exploatat) sã se utilizeze câte un set de instrumente agreat de toate instituţiile partenere şi avizat de directorul general al DGASPC.
ART. 6
Managerul de caz are obligaţia de a completa fişa de monitorizare a situaţiei copilului, care se centralizeazã la nivelul DGASPC pentru crearea unei baze de date la nivelul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti.
ART. 7
Planul individualizat de protecţie poate avea drept finalitate, dupã caz:
a) reintegrarea în familie;
b) integrarea în familia extinsã;
c) plasamentul în familia substitutivã;
d) integrarea socioprofesionalã a tinerilor cu vârsta de 18 ani, care pãrãsesc sistemul de protecţie a copilului;
e) adopţia internã.
ART. 8
(1) Cerinţele minime referitoare la conţinutul planului individualizat de protecţie sunt menţionate în anexa la prezentele norme metodologice, care face parte integrantã din acestea.
(2) Prestaţiile, serviciile şi intervenţiile cuprinse în planul individualizat de protecţie se adreseazã atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.
ART. 9
În situaţia mãsurilor de protecţie specialã dispuse de comisia pentru protecţia copilului, furnizarea prestaţiilor, serviciilor şi intervenţiilor cuprinse în planul individualizat de protecţie se face în baza unui contract încheiat de managerul de caz cu familia/reprezentantul legal al copilului.
ART. 10
(1) Planul individualizat de protecţie cuprins în anexa la prezentele norme metodologice este dezvoltat în programe de intervenţie specificã pentru urmãtoarele aspecte:
a) nevoile de sãnãtate şi promovare a sãnãtãţii;
b) nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunãstãrii;
c) nevoile fizice şi emoţionale;
d) nevoile educaţionale şi urmãrirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzãtoare potenţialului de dezvoltare a copilului;
e) nevoile de petrecere a timpului liber;
f) nevoile de socializare, inclusiv modalitãţile de menţinere a legãturilor, dupã caz, cu pãrinţii, familia lãrgitã, prietenii şi alte persoane importante sau apropiate faţã de copil.
(2) Programele de intervenţie specificã trebuie sã conţinã obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activitãţile corespunzãtoare acestor obiective, care pot fi periodice, inclusiv de rutinã, sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentã activitãţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalitãţile de monitorizare şi evaluare/reevaluare a acestor programe.
ART. 11
Planul individualizat de protecţie şi programele de intervenţie specificã aferente acestuia ţin cont de vârsta, sexul, potenţialul de dezvoltare, personalitatea, etnia, cultura, religia, tipul de dizabilitate şi/sau gradul de handicap al copilului şi de orice alte elemente relevante pentru situaţia copilului.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul/Sectorul ..............................................
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
sau
Organismul privat autorizat ...................................


PLAN INDIVIDUALIZAT DE PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului .................................
CNP ...........................................................
Mãsura de protecţie ...........................................
în baza Hotãrârii (CPC/instanţa judecãtoreascã) ...............
nr./data ......................................................
Responsabil pentru aplicarea mãsurii de protecţie .............
Reprezentantul legal al copilului .............................
Domiciliul ....................................................
Data realizãrii/revizuirii planului individualizat de protecţie
...............................................................
Dosar nr. .....................................................
Manager de caz ................................................
Membrii echipei şi instituţia din care provin .................

Prestaţii





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Cuantumul Autoritatea localã Data Perioada
esponsabilã de începere de acordare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protecţia ───────────────────────────────────────────────────────────────────
copilului ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educaţie ───────────────────────────────────────────────────────────────────
formalã şi ───────────────────────────────────────────────────────────────────
nonformalã/───────────────────────────────────────────────────────────────────
informalã ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sãnãtate ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Intervenţii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Manager de caz,
Membrii echipei,
Şef serviciu,
Directorul instituţiei responsabile,

________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016