Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 80 din 15 iulie 2016  pentru modificarea şi completarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind autorizarea laboratoarelor în care se desfăşoară activităţi supuse supravegherii şi controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 114/2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 80 din 15 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind autorizarea laboratoarelor în care se desfăşoară activităţi supuse supravegherii şi controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 114/2013

EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 11 august 2016

    Văzând Referatul de aprobare nr. 2.764 din 27 aprilie 2016, întocmit de Direcţia generală sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
    în temeiul Regulamentului (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor şi a cerinţelor generale ale legislaţiei alimentare, de instituire a Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară şi de stabilire a procedurilor în domeniul siguranţei produselor alimentare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 31 din 1 februarie 2002, cu amendamentele ulterioare,
    în baza Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 165/1 din 30 aprilie 2004, cu amendamentele ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

    ART. I
    Norma sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor privind autorizarea laboratoarelor în care se desfăşoară activităţi supuse supravegherii şi controlului sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 114/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 şi 66 bis din 27 ianuarie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 119, după alineatul (22) se introduce un nou alineat, alineatul (23), cu următorul cuprins:
    "(23) Controalele în laboratoarele sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care realizează analize pentru vin şi produse pe bază de must şi vin se efectuează de către echipe comune alcătuite din reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi ai Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale."

    2. Anexa nr. 4 la norma sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                Preşedintele Autorităţii Naţionale
                   Sanitare Veterinare şi pentru
                       Siguranţa Alimentelor,
                        Radu Roatiş Cheţan

    Bucureşti, 15 iulie 2016.
    Nr. 80.

    ANEXĂ
    (Anexa nr. 4 la norma sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor)

                            FIŞA DE EVALUARE
                    a laboratorului sanitar veterinar
              şi pentru siguranţa alimentelor .................

┌────────────────────────────────────────────┬───────┬─────────┬───────────────┐
│ Condiţii generale şi specifice │Punctaj│Punctajul│Respectă sau nu│
│ │ maxim │comisiei │ condiţiile de │
│ │ │ │ autorizare │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│CONDIŢII DE AUTORIZARE SANITAR-VETERINARĂ ŞI│ 200 │ │ │
│PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│I. Condiţii generale │ 100 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│A. Condiţii pentru construcţie │ 50 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│1. spaţiu pentru desfăşurarea proceselor de │ 7,5 │ │ │
│lucru │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│2. pavimente │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│3. pereţi │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│4. tavane │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│5. uşi │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│6. ferestre │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│7. echipamente de iluminare │ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│8. echipamente pentru asigurarea condiţiilor│ 6,5 │ │ │
│de microclimat în număr suficient corelate │ │ │ │
│cu suprafaţa laboratorului │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│9. vestiare/dulapuri vestiar în număr │ 4,5 │ │ │
│suficient corelate cu numărul angajaţilor │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│10. sisteme de protecţie contra dăunătorilor│ 4,5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│B. Condiţii pentru utilităţi │ 50 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│1. aprovizionarea cu apă potabilă rece şi │ 5 │ │ │
│caldă (cantitativ şi calitativ) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│2. alimentarea cu energie electrică adecvată│ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│3. echipamente de captare şi evacuare noxe │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│4. grupuri sanitare │ 4 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│5. managementul deşeurilor de laborator │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│6. sistemul de canalizare racordat la │ 4 │ │ │
│reţeaua oraşului/localităţii │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│7. sistemul de epurare a apelor uzate │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│8. aprovizionarea cu gaze naturale │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│9. condiţii de biosecuritate*) │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│10. condiţii biosiguranţă*) │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│II. Condiţii specifice │ 100 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│1. condiţii privind spaţiile de lucru: │ 15 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│a) desfăşurarea activităţilor în condiţii │ 4 │ │ │
│corespunzătoare │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│b) delimitarea spaţiilor cu risc biologic*) │ 4 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│c) asigurarea fluxului*) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│d) aparatură pentru monitorizarea │ 2 │ │ │
│parametrilor de microclimat │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│2. condiţii privind dotarea: │ 35 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│a) cu mobilier de birou │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│b) cu aparatură şi instrumentar specific, │ 16 │ │ │
│etalonat/calibrat/verificat metrologic, după│ │ │ │
│caz │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│c) cu reactivi, seturi de diagnostic │ 14 │ │ │
│(kituri), medii de cultură, tulpini de │ │ │ │
│referinţă etc. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│d) facilităţi de comunicare (telefon, PC, │ 2 │ │ │
│opţional fax şi scanner) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│3. condiţii privind resursele umane: │ 15 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│a) cadre cu studii superioare │ 10 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│ (i) şef de laborator şi/sau specialist/ │ 5 │ │ │
│ specialişti │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│ (ii) instruire în domeniu atestată │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│b) cadre cu studii medii şi personalul │ 5 │ │ │
│auxiliar*) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│ (i) tehnicieni veterinari/asistenţi/ │ 3 │ │ │
│ laboranţi │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│ (ii) instruire de profil │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│4. documente │ 35 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│a) registru de primire a probelor │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│b) registru de respingere a probelor │ 1 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│c) caiet sau fişe de lucru │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│d) fişe de evidenţă/preparare/utilizare a │ 2 │ │ │
│reactivilor, etaloanelor, mediilor de │ │ │ │
│cultură, tulpini de referinţă etc. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│e) fişă privind utilizarea şi mentenanţa │ 1 │ │ │
│(pentru fiecare aparat) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│f) model buletin de analiză │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│g) înregistrări privind monitorizarea │ 1 │ │ │
│temperaturii şi umidităţii*) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│h) evidenţe privind consumul de medii, │ 2 │ │ │
│reactivi, seturi de diagnostic (kituri), │ │ │ │
│etaloane etc. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│i) fişă privind gestionarea deşeurilor │ 1 │ │ │
│periculoase │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│j) referenţiale actualizate │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│k) confidenţialitatea probelor*) │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│l) evidenţe privind verificarea eficienţei │ 1 │ │ │
│decontaminărilor în laborator │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│m) arhivă (documente de însoţire a probelor,│ 1 │ │ │
│fişe de lucru, buletine de analiză, fişe de │ │ │ │
│medii etc.) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│n) procedură recepţie probe │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│o) procedură respingere probe │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│p) procedură de stabilire a termenelor │ 2 │ │ │
│pentru execuţia analizelor şi emiterea │ │ │ │
│buletinelor de analiză │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│q) registru gestiune contraprobe │ 1 │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│r) evidenţe privind verificarea eficienţei │ 1 │ │ │
│igienizărilor în laborator │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼───────┼─────────┼───────────────┤
│s) procedură privind modul de raportare a │ 2 │ │ │
│rezultatelor neconforme │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴───────┴─────────┴───────────────┘

──────────
    *) Unde este cazul.
──────────

    Condiţiile minime de autorizare sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor sunt:
    I. condiţii generale - minimum 90 p.;
    II. condiţii specifice - minimum 90 p.

 ┌──────────────────────────────────────────┐
 │ Comisia de evaluare │
 │ ........................ │
 └──────────────────────────────────────────┘

    Data evaluării: ................


                             -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016