Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 8 din 1 februarie 2018  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 150/2013     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 8 din 1 februarie 2018 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 150/2013

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 137 din 13 februarie 2018
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului naţional SIS, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 150/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 4 noiembrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Centrul naţional SIS, denumit în continuare C.N.SIS, organizat la nivel de direcţie, fără personalitate juridică, este responsabil cu implementarea, funcţionarea, întreţinerea şi securitatea componentei naţionale a Sistemului de Informaţii Schengen, denumit în continuare N.SIS, cu asigurarea conectării N.SIS la SIS central şi managementul copiei naţionale a bazei de date centrale a SIS, precum şi cu asigurarea accesului autorităţilor române la N.SIS.
    (2) C.N.SIS este unitatea subordonată Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., care îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea secretarului de stat desemnat, potrivit legii."

    2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) C.N.SIS este organizat şi funcţionează în baza prevederilor Legii nr. 141/2010, republicată, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    (2) Activitatea C.N.SIS se desfăşoară în conformitate cu prevederile legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului României, ale ordinelor şi instrucţiunilor ministrului afacerilor interne."

    3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    C.N.SIS are următoarea structură organizatorică:
    a) Conducerea;
    b) Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare;
    c) Serviciul monitorizare, administrare, securitate şi help-desk;
    d) Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic;
    e) Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru;
    f) Structura de securitate/CSTIC;
    g) Documente clasificate, secretariat şi administrativ - la nivel compartiment."

    4. Secţiunea a 3-a ,,Circuitul documentelor în cadrul C.N.SIS“ a capitolului II, cuprinzând articolul 8, se abrogă.
    5. După secţiunea a 3-a a capitolului II se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 4-a, cuprinzând articolul 8^1, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 4-a
    Relaţii între componentele structurale
    ART. 8^1
    (1) În exercitarea atribuţiilor ce le revin, structurile C.N.SIS cooperează între ele, potrivit competenţelor.
    (2) Relaţiile în cadrul structurilor C.N.SIS sunt ierarhice.
    (3) Între structurile C.N.SIS, relaţiile sunt funcţionale, în sensul colaborării în acţiuni comune şi respectării atribuţiilor specifice, proprii fiecăreia dintre ele.
    (4) Întregul personal al C.N.SIS este subordonat directorului, respectiv directorului adjunct care îi coordonează activitatea şi, în mod nemijlocit, şefilor structurilor din care fac parte."

    6. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale şi realizarea obiectivelor stabilite, C.N.SIS are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură implementarea N.SIS, compusă din SINS şi copia naţională a bazei centrale SIS;
    b) asigură funcţionarea, administrarea, monitorizarea şi securitatea N.SIS;
    c) asigură conectarea N.SIS la SIS central şi schimbul de date cu acesta;
    d) asigură mentenanţa N.SIS şi asistenţa tehnică pentru utilizatorii finali;
    e) asigură monitorizarea implementării proiectelor adiacente N.SIS, respectiv a sistemelor informatice ale structurilor care vor furniza şi/sau consulta baza de date N.SIS, în vederea compatibilizării acestora cu N.SIS;
    f) asigură efectuarea testelor cu SIS central şi cu celelalte state membre;
    g) asigură verificare şi refacerea consistenţei semnalărilor româneşti de la SIS II cu semnalările existente la nivel naţional;
    h) asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS;
    i) asigură pregătirea personalului propriu în scopul asigurării bunei funcţionări a N.SIS;
    j) asigură expertiza tehnică necesară misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;
    k) asigură reprezentarea României/M.A.I. la activităţile grupurilor tehnice ale UE, Agenţiei europene pentru gestionarea operaţională a sistemelor informatice la scară largă în spaţiul de libertate, securitate şi justiţie, denumită în continuare eu-LISA, şi la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE;
    l) asigură implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile din domeniul SIS, care vizează exclusiv C.N.SIS;
    m) formulează propuneri de acte normative necesare asigurării funcţionării N.SIS, pentru asigurarea compatibilităţii cu actele legislative sau cu alte acte obligatorii ale Uniunii Europene, precum şi puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidenţă în domeniul de activitate al C.N.SIS;
    n) coordonează derularea activităţilor aferente implementării, exploatării şi dezvoltării ulterioare a N.SIS în conformitate cu cerinţele tehnice ale SIS central;
    o) elaborează Planul de securitate în legătură cu gestionarea şi utilizarea N.SIS, în conformitate cu prevederile art. 58 alin. (1) din Legea nr. 141/2010, republicată;
    p) elaborează norme de securitate interne privind gestionarea şi utilizarea sistemelor informatice ale C.N.SIS, precum şi a sistemului de comunicaţii corespunzător N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele sistemelor;
    q) asigură implementarea şi operaţionalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;
    r) asigură informarea autorităţilor naţionale competente şi a structurilor M.A.I. cu competenţe în domeniu, cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale U.E. şi eu-LISA în domeniul SIS;
    s) execută activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificaţiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;
    t) asigură managementul proiectelor care vizează sistemele aflate în administrarea C.N.SIS şi participă la elaborarea documentaţiei de atribuire aferentă acestora şi în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru;
    u) asigură Secretariatul Comitetului tehnic, conform art. 4 alin. (6) din Legea nr. 141/2010, republicată;
    v) analizează activitatea de modernizare a sistemelor informatice şi de comunicaţii participante la SINS, în vederea asigurării compatibilităţii între acestea şi SINS;
    w) analizează problemele tehnice semnalate de autorităţile naţionale competente, apărute în implementarea şi funcţionarea SINS, şi propune modalităţi de soluţionare;
    x) asigură, împreună cu structurile implicate, condiţiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS şi sistemele informatice naţionale cu care se interconectează;
    y) participă la recepţia bunurilor materiale/serviciilor/lucrărilor achiziţionate pentru C.N.SIS;
    z) întocmeşte şi transmite către DGCTI necesarul privind dotarea, investiţiile în infrastructura IT şi aprovizionarea tehnico-materială cu echipamente specifice."

    7. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    Conducerea C.N.SIS este asigurată de un director, ajutat de un director adjunct."

    8. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite dispoziţii cu caracter individual sau normativ în toate domeniile de competenţă ale C.N.SIS, obligatorii pentru personalul din subordine."

    9. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Directorul răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfăşoară C.N.SIS, potrivit prevederilor fişei postului.
    (2) Directorul răspunde de îndeplinirea obligaţiilor referitoare la gestionarea informaţiilor clasificate, conform prevederilor art. 86 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Conform prevederilor art. 4 alin. (3) din Legea nr. 141/2010, republicată, directorul C.N.SIS exercită prerogativele de preşedinte al Comitetului tehnic."

    10. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Directorul adjunct se subordonează nemijlocit directorului şi răspunde de activitatea structurilor ce îi sunt repartizate spre coordonare şi îndrumare, potrivit fişei postului.
    (2) În lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către directorul adjunct sau înlocuitorul legal desemnat.
    (3) Directorul adjunct este şeful structurii de securitate a C.N.SIS, calitate în care răspunde de îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de art. 31 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

    11. Articolul 15 se abrogă.
    12. La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Personalul compartimentelor din structura C.N.SIS este subordonat direct directorului, respectiv directorului adjunct care îi coordonează activitatea şi, în mod nemijlocit, şefilor structurilor din care fac parte."

    13. La articolul 17, alineatul (2) se abrogă.
    14. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire şi cooperare are următoarele atribuţii:
    a) desfăşoară activităţi de analiză şi dezvoltare pentru soluţiile software N.SIS dezvoltate;
    b) participă la asigurarea funcţionării N.SIS, conform competenţelor tehnice ale serviciului;
    c) asigură mentenanţa software-ului dezvoltat N.SIS şi administrarea nomenclatoarelor aferente acestuia;
    d) desfăşoară activităţile necesare sincronizării şi consistenţei dintre datele stocate în bazele de date gestionate de autorităţile naţionale cu competenţă în SIS, datele stocate în baza de date N.SIS şi cu datele stocate la nivelul SIS central;
    e) asigură compatibilitatea software-ului dezvoltat aferent N.SIS cu SIS central, în raport cu specificaţiile tehnice ale sistemului central;
    f) asigură actualizarea rolurilor utilizatorilor finali N.SIS în concordanţă cu legislaţia naţională;
    g) participă la dezvoltarea ulterioară a N.SIS, pentru păstrarea compatibilităţii cu SIS central sau pentru adaptarea sistemului, conform cu modificările ulterioare legislative, administrative, procedurale, conform competenţelor tehnice ale serviciului;
    h) asigură conectarea N.SIS cu SIS central din punctul de vedere al fluxurilor de date;
    i) coordonează activitatea de compatibilizare a sistemelor informatice de la nivelul autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS cu N.SIS, respectiv cu SIS central, în condiţiile impuse de legislaţia şi specificaţiile tehnice de la nivelul Uniunii Europene;
    j) asigură condiţiile tehnice necesare îndeplinirii standardelor în domeniul SIS/SIRENE, conform legislaţiei de la nivelul UE în domeniul SIS;
    k) analizează, elaborează şi evaluează specificaţiile tehnice ale software-ului dezvoltat, necesare versiunilor ulterioare ale N.SIS;
    l) evaluează necesarul de resurse informatice (layer 7 - Model OSI) pentru realizarea managementului N.SIS la standardele impuse de legislaţia naţională şi cea de la nivelul UE în domeniul SIS şi prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecinţă;
    m) elaborează scenarii, ipoteze şi cazuri de testare a aplicaţiilor dezvoltate aferente N.SIS şi stabileşte modalitatea de executare a testelor, urmărind, prelucrând şi analizând rezultatele testării;
    n) instalează, configurează şi testează software-ul dezvoltat pe mediile N.SIS;
    o) asigură implementarea şi utilizarea instrumentelor de testare aferente aplicaţiilor N.SIS;
    p) asigură cooperarea cu reprezentanţii statelor membre Schengen, cu autoritatea de management a SIS central, cu reprezentanţii preşedinţiei UE, membri ai grupurilor de lucru tehnice, cu atribuţii în domeniul SIS, precum şi cu autorităţile naţionale cu atribuţii în SIS reprezentate prin membri în cadrul Comitetului tehnic al SINS şi informează autorităţile naţionale competente cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale UE în domeniul SIS;
    q) asigură participarea la grupurile tehnice ale UE/eu-LISA, precum şi la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE;
    r) participă, din punct de vedere tehnic, pe aria de competenţă, la desfăşurarea misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;
    s) participă la elaborarea şi evaluarea propunerilor de iniţiere şi/sau modificare a legislaţiei aferente problematicii SIS;
    t) pune la dispoziţie specificaţiile tehnice necesare compatibilizării informaţionale în procesul de modernizare a sistemelor informatice ale autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS, în condiţiile respectării cerinţelor de ordin tehnic stabilite de legislaţia de la nivelul UE în domeniul SIS;
    u) analizează, sintetizează, corelează şi evaluează propunerile privind realizarea şi actualizarea sistemelor informatice conectate la N.SIS, formulate de autorităţile naţionale cu atribuţii în domeniul SIS, respectând cerinţele de ordin tehnic şi legislativ stabilite de legislaţia de la nivelul UE în domeniul SIS;
    v) asigură, împreună cu structurile implicate, condiţiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS şi sistemele informatice naţionale cu care se interconectează;
    w) analizează problemele tehnice semnalate de autorităţile naţionale competente, apărute în implementarea şi funcţionarea N.SIS, şi propune modalităţi de soluţionare conform competenţelor funcţionale;
    x) asigură permanent, 24 ore/7 zile, suport tehnic instituţiilor care participă, prin furnizarea/consultarea de date la N.SIS;
    y) asigură, din punct de vedere tehnic, managementul proiectelor a căror realizare este de competenţa serviciului;
    z) asigură elaborarea şi implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanţare naţională sau europeană, dedicate mentenanţei şi dezvoltării ulterioare a soluţiilor software dezvoltate ale N.SIS în funcţie de cerinţele SIS central şi/sau cele de la nivel naţional;
    aa) asigură împreună cu reprezentanţii contractanţilor, din punct de vedere tehnic, derularea contractelor privind realizarea şi dezvoltarea ulterioară a aplicaţiilor software ale N.SIS;
    bb) participă, pe domeniul de competenţă, la elaborarea documentaţiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziţie şi în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;
    cc) execută activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificaţiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;
    dd) asigură implementarea şi operaţionalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS pe linia de competenţă;
    ee) desfăşoară activităţi privind elaborarea documentaţiei specifice de specializare/instruire în vederea utilizării N.SIS, de formare profesională continuă, prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi în „Concepţia integrată de pregătire a personalului instituţiilor/structurilor implicate în procesul de aderare a României la Spaţiul Schengen“;
    ff) îndeplineşte atribuţiile specifice privitoare la securitatea şi sănătatea în muncă la nivelul C.N.SIS;
    gg) asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu."

    15. La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Serviciul monitorizare, administrare, securitate şi help-desk are următoarele atribuţii:
    a) asigură funcţionarea N.SIS şi menţinerea continuă a conectării acestuia la SIS central;
    b) asigură administrarea şi monitorizarea soluţiei N.SIS, precum şi implementarea cerinţelor de securitate aferente acesteia;
    c) asigură configurarea, securizarea, administrarea şi monitorizarea reţelei locale de comunicaţii (LAN);
    d) defineşte şi stabileşte procedurile de mentenanţă la nivelul bazelor de date aferente N.SIS;
    e) realizează copiile de siguranţă ale bazelor de date aferente N.SIS, ale sistemelor din infrastructura N.SIS (inclusiv LPAR-uri) şi ale configuraţiei echipamentelor de comunicaţii din LAN-ul C.N.SIS (switch-uri) şi asigură păstrarea acestora conform prevederilor legale incidente;
    f) asigură restaurarea sistemelor din infrastructura N.SIS în caz de incident tehnic, pe aria de competenţă;
    g) elaborează manualul de proceduri operaţionale, de administrare şi utilizare a N.SIS şi asigură actualizarea acestuia în funcţie de modificările intervenite la nivelul N.SIS;
    h) asigură administrarea conturilor de utilizatori finali ai N.SIS aparţinând autorităţilor naţionale competente, conform cu solicitările autorităţilor naţionale competente şi cu respectarea legislaţiei naţionale;
    i) asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS, prin autentificarea şi autorizarea utilizatorilor desemnaţi ai acestora;
    j) asigură întreţinerea şi funcţionarea nodului de comunicaţii de date al Reţelei de comunicaţii integrate voce-date (RCVD) din cadrul C.N.SIS sub îndrumarea specialiştilor DGCTI;
    k) asigură întreţinerea şi funcţionarea echipamentelor de telefonie şi videoconferinţă din cadrul Reţelei naţionale de voce (RNV) şi Sistemului naţional de videoconferinţă (SNV), instalate în nodul de comunicaţii din cadrul C.N.SIS;
    l) asigură menţinerea conectivităţii N.SIS la SIS central, prin punctul de acces la reţeaua de comunicaţii aferentă SIS central (TAP);
    m) asigură conectivitatea liniilor de back-up pentru TAP;
    n) asigură întreţinerea echipamentelor din infrastructura N.SIS şi reţeaua locală a C.N.SIS;
    o) instalează, configurează şi testează mediile N.SIS pentru asigurarea funcţionării aplicaţiilor dezvoltate N.SIS;
    p) elaborează politici de securitate şi implementează măsurile de securitate privind gestionarea şi utilizarea reţelei locale a C.N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de necesităţi;
    q) elaborează şi actualizează Planul de securitate al N.SIS, politici de securitate privind gestionarea şi utilizarea N.SIS, monitorizează aplicarea acestora şi le adaptează în funcţie de cerinţele SIS central;
    r) verifică modalitatea de implementare şi respectare a măsurilor de securitate incluse în Planul de securitate al N.SIS;
    s) asigură suport tehnic tip help-desk, 24 ore/7 zile, personalului tehnic al autorităţilor naţionale cu competenţe în domeniul SIS, în vederea soluţionării incidentelor privind lipsa conectivităţii sistemelor informatice ale autorităţilor naţionale competente la infrastructura N.SIS;
    t) asigură legătura permanentă cu echipa de specialişti ai SIS central pentru buna funcţionare a N.SIS prin personalul care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Dispeceratului tehnic C.N.SIS;
    u) participă la dezvoltarea ulterioară a N.SIS, pentru păstrarea compatibilităţii cu SIS central sau pentru adaptarea sistemului, conform cu modificările ulterioare legislative, administrative şi procedurale, conform competenţelor tehnice ale serviciului;
    v) elaborează specificaţiile tehnice privind infrastructura hardware şi software middleware necesară dezvoltării şi adaptării N.SIS în conformitate cu cerinţele sistemului central;
    w) elaborează scenarii, ipoteze şi cazuri de testare pentru infrastructura sistemelor informatice implementate (până la nivel aplicaţie dezvoltată), precum şi pentru sistemele de comunicaţii administrate urmărind, prelucrând şi analizând rezultatele testării;
    x) execută testele de conectivitate la SIS central şi la sistemele naţionale cu care N.SIS asigură schimbul de date;
    y) asigură colaborarea cu membrii grupurilor de lucru tehnice, cu atribuţii în domeniul SIS, precum şi cu autorităţile naţionale cu atribuţii în SIS reprezentate prin membri în cadrul Comitetului tehnic al SINS;
    z) asigură din punct de vedere tehnic managementul proiectelor a căror realizare este de competenţa serviciului;
    aa) asigură elaborarea şi implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanţare naţională sau europeană, dedicate mentenanţei şi dezvoltării ulterioare a soluţiilor hardware şi software middleware din cadrul N.SIS, în funcţie de cerinţele SIS central şi/sau cele de la nivel naţional, din aria sa de competenţă;
    bb) asigură, din punct de vedere tehnic, împreună cu reprezentanţii contractanţilor, derularea contractelor privind realizarea şi dezvoltarea ulterioară a infrastructurii N.SIS, din aria sa de competenţă;
    cc) execută activităţi de control, sprijin şi îndrumare în unităţile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificaţiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;
    dd) asigură participarea la cursurile şi seminarele cu privire la formarea experţilor privind utilizarea tehnică a SIS II;
    ee) evaluează necesarul de resurse informatice (layer 1 - layer 6, Model OSI) pentru realizarea managementului N.SIS la standardele impuse de legislaţia naţională şi cea de la nivelul UE în domeniul SIS şi prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecinţă;
    ff) participă din punct de vedere tehnic, pe aria de competenţă, la desfăşurarea misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;
    gg) asigură implementarea şi operaţionalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS pe linia de competenţă;
    hh) asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    ii) asigură administrarea bazelor de date aferente sistemului N.SIS;
    jj) analizează, elaborează şi evaluează documentaţiile tehnice aferente infrastructurii N.SIS;
    kk) asigură, pe domeniul de competenţă, împreună cu structurile implicate, condiţiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS şi sistemele informatice naţionale cu care se interconectează;
    ll) participă, pe domeniul de competenţă, la elaborarea documentaţiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziţie şi în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;
    mm) participă la şedinţele Comitetului tehnic şi analizează problemele tehnice semnalate de autorităţile naţionale competente, apărute în implementarea şi funcţionarea SINS, identifică şi propune modalităţi de soluţionare, conform competenţelor funcţionale."

    16. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuţie principală asigurarea metodologiei, planificarea şi managementul implementării proiectelor din competenţa C.N.SIS, precum şi asigurarea Secretariatului Comitetului tehnic.
    (2) Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor şi secretariatul Comitetului tehnic are următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi supune aprobării/avizării de către unităţile de profil specializate din cadrul M.A.I. fişele de proiect cu finanţare europeană aflate în responsabilitatea C.N.SIS, pe baza propunerilor de proiect întocmite de către serviciile din cadrul unităţii;
    b) întreprinde demersurile necesare pe care le presupune exerciţiul de programare pentru proiectele aferente N.SIS, propuse spre finanţare din fonduri europene, pentru modificarea/actualizarea fişelor de proiect şi/sau documentaţiei aferente, în colaborare cu serviciile din cadrul C.N.SIS, unităţile şi instituţiile implicate;
    c) întocmeşte documentele subsecvente aprobării fişelor de proiect pentru derularea efectivă a acestora, în colaborare cu serviciile din cadrul C.N.SIS şi celelalte unităţi de profil specializate din cadrul M.A.I;
    d) elaborează şi transmite către autorităţile competente documentele necesare pentru asigurarea finanţării activităţilor de implementare, dezvoltare şi mentenanţă a N.SIS, precum şi a proiectelor gestionate la nivelul C.N.SIS;
    e) elaborează şi transmite autorităţilor competente cereri de fonduri însoţite de documente justificative;
    f) participă la redactarea şi derularea contractelor şi acordurilor/protocoalelor a căror aplicare este de competenţa C.N.SIS;
    g) monitorizează derularea şi implementarea proiectelor/contractelor cu finanţare europeană aflate în competenţa C.N.SIS;
    h) colaborează cu alte servicii din cadrul C.N.SIS şi/sau cu alte structuri din cadrul M.A.I., în vederea implementării programelor/proiectelor şi contractelor corespunzătoare N.SIS;
    i) asigură publicitatea/vizibilitatea acţiunilor realizate şi a bunurilor achiziţionate, conform prevederilor europene în vigoare, şi transmite spre aprobare materialele de promovare autorităţii responsabile;
    j) asigură atestarea existenţei certificatelor de acceptanţă, precum şi a elementelor de vizibilitate a acestor documente;
    k) asigură atestarea realităţii datelor menţionate în facturile emise de către furnizor/prestator/antreprenor prin verificarea acestora cu elementele menţionate în contract şi o transmite către autorităţile competente, în vederea efectuării plăţii;
    l) ţine legătura cu autorităţile competente, în ceea ce priveşte raportarea periodică a datelor şi informaţiilor solicitate, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare, în colaborare cu celelalte structuri din C.N.SIS pentru elaborarea raportărilor respective, conform atribuţiilor funcţionale;
    m) evaluează stadiul de implementare a proiectelor aflate în competenţa C.N.SIS şi elaborează în colaborare cu serviciile din cadrul unităţii rapoarte tehnice de progres şi le transmite către autorităţile competente, spre analiză şi aprobare;
    n) prezintă directorului C.N.SIS documentele şi informaţiile specifice N.SIS necesare pentru participarea la întâlnirile care au ca obiect proiectele gestionate şi derulate la nivelul C.N.SIS, precum şi pentru participarea la reuniunile naţionale şi internaţionale cu relevanţă pentru obiectul de activitate al C.N.SIS;
    o) în colaborare cu serviciile din C.N.SIS şi cu avizul managerului de proiecte introduce datele legate de proiecte în aplicaţiile informatice de monitorizare a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile;
    p) elaborează norme procedurale proprii de lucru aplicabile proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile;
    q) centralizează periodic necesarul de resurse umane, materiale, logistice, informatice, financiare pentru realizarea managementului N.SIS, pe baza propunerilor serviciilor C.N.SIS pentru evaluare şi aprobare;
    r) formulează puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidenţă cu domeniul de activitate al C.N.SIS în colaborare cu serviciile C.N.SIS, după caz;
    s) asigură accesul autorităţilor competente care efectuează misiuni de verificare şi control la toate informaţiile şi documentele proiectului/contractelor aflate la nivelul serviciului;
    t) desfăşoară activităţi specifice pentru întocmirea documentaţiilor necesare organizării procedurilor de achiziţie şi participă, pe domeniul de competenţă, la elaborarea documentaţiilor de atribuire aferente acestora, în vederea atribuirii contractelor;
    u) asigură secretariatul Comitetului tehnic;
    v) asigură activitatea responsabilului cu standardizarea la nivelul C.N.SIS, conform reglementărilor incidente;
    w) asigură îndeplinirea atribuţiilor ce revin C.N.SIS pe linie de management resurse umane şi management operaţional;
    x) asigură activitatea consilierului pentru integritate la nivelul unităţii şi elaborează raportările periodice către Direcţia Generală Anticorupţie privind prevenirea corupţiei;
    y) elaborează metodologia şi documentele necesare creşterii capacităţii de acţiune a C.N.SIS;
    z) execută activităţi specifice pregătirii şi desfăşurării şedinţelor de tragere;
    aa) întocmeşte planificarea serviciilor de zi în cadrul C.N.SIS, documentaţia aferentă şi asigură instruirea personalului care execută aceste servicii;
    bb) asigură activitatea de secretariat tehnic pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial şi implementarea la nivelul unităţii a Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial al MAI;
    cc) asigură evidenţa procedurilor de lucru de la nivelul structurilor unităţii;
    dd) monitorizează întocmirea şi actualizarea permanentă a fişelor de riscuri de la nivelul structurilor C.N.SIS şi asigură transmiterea acestora către autorităţile competente;
    ee) transmite către structurile competente angajamentele asumate de C.N.SIS, pentru a fi incluse în documentele programatice întocmite la nivelul M.A.I., şi elaborează raportări cu privire la stadiul îndeplinirii acestora;
    ff) asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu."

    17. La articolul 21 alineatul (2), literele a), d), e), i), j) şi r) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) asigură funcţionarea N.SIS în site-ul de recuperare în caz de dezastru;
    ..........................................................
d) asigură accesul autorităţilor naţionale competente la N.SIS operaţional în site-ul de recuperare în caz de dezastru, în colaborare cu structura specializată din cadrul M.A.I.;
e) asigură interconectarea permanentă între site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS şi site-ul principal al sistemului în vederea realizării sincronizării a celor două medii operaţionale ale N.SIS;
    .......................................................
i) asigură monitorizarea funcţionării interfeţelor N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, cu SIS central şi cu sistemele informatice ale autorităţilor naţionale cu atribuţii în SIS;
j) asigură mentenanţa infrastructurii IT&C şi a software-ului de bază din arhitectura mediului de producţie, ale N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru;
    ........................................................
r) asigură elaborarea şi implementarea procedurilor operaţionale de realizare a comutării fluxurilor de date ale N.SIS de la nivelul site-ului principal al sistemului la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al acestuia;"

    18. La articolul 21 alineatul (2), după litera w) seintroduc 6 noi litere, literele x)-cc), cu următorul cuprins:
    "x) asigură, din punct de vedere tehnic, managementul proiectelor a căror realizare este de competenţa biroului;
y) asigură elaborarea şi implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanţare naţională sau europeană, dedicate mentenanţei şi dezvoltării ulterioare a soluţiilor hardware şi software din cadrul N.SIS, în funcţie de cerinţele SIS central şi/sau cele de la nivel naţional, din aria sa de competenţă;
z) asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
aa) asigură verificarea şi testarea periodică a disponibilităţii serviciilor şi funcţionarea sistemului din site-ul de recuperare în caz de dezastru;
bb) participă, pe domeniul de competenţă, la elaborarea documentaţiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziţie şi în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;
cc) desfăşoară activităţi de elaborare, analiză şi evaluare a documentaţiilor tehnice aferente infrastructurii N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru."

    19. Secţiunea a 5-a „Atribuţiile Compartimentului financiar-contabilitate“ a capitolului V, cuprinzând articolul 22, se abrogă.
    20. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    Structura de securitate/CSTIC este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi supune aprobării conducerii unităţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    b) întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Direcţiei Generale de Protecţie Internă, denumită în continuare D.G.P.I., iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia;
    c) colaborează cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    d) asigură aplicarea normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
    e) consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
    f) informează conducerea unităţii despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;
    g) acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;
    h) realizează pregătirea specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
    i) asigură păstrarea şi actualizează permanent evidenţa certificatelor şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
    j) întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de C.N.SIS, pe clase şi niveluri de secretizare;
    k) elaborează propuneri privind stabilirea locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijin instituţiilor abilitate;
    l) efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;
    m) implementează şi asigură măsurile de securitate pe linia INFOSEC, conform normelor în vigoare;
    n) monitorizează echipamentele care intră/ies din zonele de securitate ale direcţiei;
    o) elaborează măsurile de securitate fizică pentru controlul accesului în zonele de securitate;
    p) verifică condiţiile de securitate ale spaţiilor, birourilor, încăperilor, containerelor în care sunt manipulate sau păstrate informaţiile clasificate;
    q) participă la activitatea de pregătire şi executare a programelor de inspecţie a măsurilor de securitate fizică în cadrul direcţiei;
    r) realizează verificări inopinate ale sistemelor de protecţie fizică a informaţiilor clasificate;
    s) asigură punerea în aplicare a normelor legale în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate în domeniul INFOSEC;
    t) elaborează Programul de pregătire a personalului care are acces la informaţii clasificate, a temelor de pregătire şi de întocmire a fişelor individuale de pregătire;
    u) participă la activitatea de control intern periodic privind modul de gestionare a informaţiilor clasificate;
    v) participă la inventarierea documentelor clasificate ori de câte ori este necesar, însă cel puţin o dată pe an conform normelor legale în vigoare;
    w) participă la activitatea de analizare periodică a documentelor în vederea păstrării, declasificării, trecerii la un nivel inferior de clasificare sau distrugerii;
    x) asigură aplicarea procedurilor şi normelor de securitate pentru protecţia informaţiilor clasificate în cadrul direcţiei, pentru toate domeniile de securitate reglementate;
    y) întocmeşte documentaţia şi întreprinde demersurile legale pentru acreditarea-reacreditarea SIC-urilor din cadrul C.N.SIS;
    z) asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    aa) coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
    bb) implementează metodele, mijloacele şi măsurile necesare protecţiei informaţiilor în format electronic;
    cc) asigură exploatarea operaţională a SPAD şi RTD - SIC în condiţii de securitate;
    dd) coordonează cooperarea dintre unitatea deţinătoare a SPAD sau RTD - SIC C.N. SIS şi DGPI, atunci când se planifică dezvoltarea sau achiziţia de SPAD sau RTD, se propun schimbări ale unei configuraţii de sistem existente, se propune conectarea unui SPAD sau a unei RTD - SIC cu un alt SPAD sau RTD - SIC, se propun schimbări ale modului de operare de securitate ale SPAD sau RTD - SIC, se propun schimbări în programele existente sau utilizarea de noi programe, pentru optimizarea securităţii SPAD sau RTD - SIC, se iniţiază proceduri de modificare a nivelului de clasificare a SPAD şi RTD - SIC care au fost deja acreditate sau se planifică ori se propune întreprinderea oricărei alte activităţi referitoare la îmbunătăţirea securităţii SPAD sau RTD - SIC deja acreditate;
    ee) asigură implementarea măsurilor de securitate şi protecţia criptografică a SPAD sau RTD - SIC;
    ff) stabileşte, cu aprobarea DGPI, standardele şi procedurile de securitate care trebuie respectate de către furnizorii de echipamente, pe parcursul dezvoltării, instalării şi testării SPAD şi RTD - SIC şi răspunde pentru justificarea, selecţia, implementarea şi controlul componentelor de securitate, care constituie parte a SPAD şi RTD - SIC;
    gg) stabileşte, pentru structurile de securitate şi management ale SPAD şi RTD - SIC, responsabilităţile pe care le vor exercita pe tot ciclul de viaţă al SPAD şi RTD - SIC respective."

    21. Denumirea secţiunii a 7-a a capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 7-a

    Atribuţiile compartimentului Documente clasificate, secretariat şi administrativ"

    22. Partea introductivă a articolului 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    Compartimentul Documente clasificate, secretariat şi administrativ este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuţii:"

    23. La articolul 24, literele d), f), k), n) şi r) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) asigură consultarea informaţiilor clasificate de către personalul autorizat, cu respectarea normelor legale în vigoare;
    ............................................................
f) asigură multiplicarea, scanarea şi transmiterea prin fax a documentelor, potrivit dispoziţiilor rezolutive ale conducerii C.N.SIS, cu respectarea prevederilor legale;
    ............................................................
k) întocmeşte şi prezintă conducerii C.N.SIS dispoziţia zilnică pe unitate;
    ..............................................................
n) asigură deplasarea cu mijloacele auto ale unităţii a personalului C.N.SIS care desfăşoară activităţi în afara unităţii;
    .......................................................
r) ţine evidenţa concediilor efectuate de personalul C.N.SIS şi prezintă informaţia relevantă conducerii C.N.SIS sau personalului îndrituit să o cunoască."

    24. La articolul 24, după litera e) se introduce o nouă literă, litera e^1), cu următorul cuprins:
    "e^1) asigură serviciul de curierat cu structurile M.A.I. sau alte instituţii în baza aprobării conducerii;"

    25. La articolul 24, după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) constituie şi gestionează arhiva C.N.SIS conform prevederilor legale incidente;"

    26. La articolul 24, după litera o) se introduce o nouă literă, litera o^1), cu următorul cuprins:
    "o^1) ţine evidenţa şi gestiunea ştampilelor şi sigiliilor la nivelul C.N.SIS;"

    27. La articolul 24, literele s) şi t) se abrogă.
    28. După articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 25^1
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor din responsabilitate, structurile C.N.SIS colaborează pe linia activităţilor profesionale.
    (2) Structurile din cadrul C.N.SIS îşi organizează propriile activităţi de pregătire de specialitate şi participă la activităţile de formare profesională continuă.
    (3) Atribuţiile, sarcinile şi responsabilităţile personalului C.N.SIS sunt prevăzute în fişele posturilor."

    29. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    30. Anexa nr. 1 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    31. Anexele nr. 3 şi 4 se abrogă.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 1 februarie 2018.
    Nr. 8.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    ORGANIGRAMA CENTRULUI NAŢIONAL SIS
    (la nivel de direcţie)
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016