Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 785 din 11 mai 2011  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind continutul si modul de intocmire a documentatiilor cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara, aprobat prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 634/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 785 din 11 mai 2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind continutul si modul de intocmire a documentatiilor cadastrale in vederea inscrierii in cartea funciara, aprobat prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 634/2006

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR-AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 9 iunie 2011
    Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul art. 3 alin. (8) şi al art. 58^1 alin. (1) din Legea nr. 7/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborat cu art. 9 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã emite prezentul ordin.

    ART. I
    Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "REGULAMENT
    privind conţinutul, modul de întocmire şi recepţie a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã"
    2. Articolul 1^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 1^1. - Definiţii:
    a) planul cadastral de carte funciarã este un document tehnic, întocmit în sistemul de coordonate stereografic 1970, care conţine limitele imobilelor şi ale construcţiilor permanente înscrise în cartea funciarã, numãrul cadastral şi se realizeazã pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã;
    b) extrasul de plan cadastral de carte funciarã este secţiunea din planul cadastral de carte funciarã, cu reprezentarea imobilului şi a imobilelor vecine cu acesta, dimensiunile tuturor laturilor imobilului şi menţiunea datei ultimei actualizãri a bazei de date grafice cu privire la imobilul în cauzã.
    Extrasul de plan cadastral de carte funciarã se va elibera în format analogic sau digital, având ca suport ortofotoplanul, pe care se vor reprezenta prin suprapunere imobilul în cauzã, precum şi cele vecine, dacã acestea existã în baza de date.
    Extrasul de plan cadastral de carte funciarã se elibereazã din oficiu, ca anexã la extrasele de carte funciarã pentru imobilele gestionate de sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciarã;
    c) procesul-verbal de vecinãtate este actul de constatare, încheiat între proprietarii imobilelor învecinate, întocmit de o persoanã autorizatã, prin care se exprimã acordul cu privire la identificarea corectã a limitelor comune recunoscute de cãtre aceştia, în cazul în care existã limite fizice;
    d) persoana autorizatã sã execute lucrãri de cadastru este persoana care realizeazã o activitate de interes public, împuternicitã sã constate situaţia existentã la teren;
    e) documentaţia cadastralã constituie actul de constatare a situaţiei reale din teren, potrivit art. 258 alin. (8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    f) planul parcelar este reprezentarea graficã a unei tarlale care conţine limitele tuturor imobilelor din tarla şi detaliile stabile din teren ce o definesc; planul parcelar se integreazã în planul cadastral dupã recepţia şi atribuirea numerelor cadastrale de cãtre oficiul teritorial;
    g) tarlaua este diviziunea cadastralã tehnicã a unitãţii administrativ-teritoriale delimitatã prin detalii fixe, identificabile în teren, care nu suferã modificãri în timp, cum ar fi cãi de comunicaţie, ape, diguri etc.;
    h) repoziţionarea este operaţiunea de modificare a coordonatelor imobilului poziţionat greşit în planul cadastral, prin rotaţie, translaţie, modificarea geometriei anterior recepţionate şi/sau modificarea suprafeţei imobilului;".
    3. La articolul 10, alineatele (2) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cazul în care documentaţia este incompletã, se întocmeşte referatul de completare cu toate datele, documentele sau informaţiile care lipsesc ori care necesitã refacere/modificare, împreunã cu motivaţiile corespunzãtoare, conform anexei nr. 7. Nu pot fi folosite ca motivaţii: documente, date şi informaţii care nu au fost furnizate la cererea persoanei autorizate de oficiul teritorial. Referatul de completare se înainteazã compartimentului de registraturã din cadrul biroului teritorial, în vederea transmiterii cãtre persoana autorizatã, pentru completare, în termenul specificat în referat, cu adresa de înaintare, conform anexei nr. 8.
    ..................................................................
    (4) Dacã documentaţia nu a fost recepţionatã din cauza nerespectãrii prevederilor cu privire la convocarea pentru lãmuriri sau depãşirii termenului de 5 zile lucrãtoare, calculat de la data comunicãrii, stabilit prin referatul de completare, ori documentaţia a fost întocmitã incorect, persoana care a verificat documentaţia completeazã nota de respingere din referatul de completare şi o transmite împreunã cu documentaţia asistentului-registrator în vederea întocmirii încheierii de respingere. Referatul de completare menţioneazã datele, documentele sau informaţiile cu care se completeazã documentaţia şi este comun pentru cadastru şi publicitate imobiliarã. Referatul se emite o singurã datã pentru o documentaţie de recepţie sau de recepţie şi înscriere în cartea funciarã."
    4. La articolul 10, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(4^1) Prin documentaţie întocmitã incorect se înţelege:
    a) integrarea incorectã a imobilului în sistemul reţelei geodezice de referinţã şi ridicarea punctelor de detaliu pe bazã de mãsurãtori greşite;
    b) calcule efectuate greşit;
    c) neconcordanţe între detaliile topografice conţinute în planul de amplasament şi delimitare şi cele existente pe teren;
    d) serviciul incorect solicitat, raportat la situaţia imobilului, astfel cum rezultã din evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliarã;
    e) neconcordanţa între datele imobilului înscrise în actul de proprietate: vecinãtãţi, identificare cadastralã, adresa poştalã şi cele ale imobilului din planul de amplasament şi delimitare;
    f) conţinutul documentaţiei cadastrale este diferit de situaţia juridicã a imobilului;
    g) neconcordanţe între datele analogice din documentaţia cadastralã şi datele digitale;
    h) documentaţie întocmitã fãrã executarea mãsurãtorilor la teren;
    i) tipul documentaţiei nu corespunde categoriei de lucrãri în care persoana executantã este autorizatã sau existã alte incompatibilitãţi ale persoanei autorizate."
    5. La articolul 17 alineatul (1), litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "k) documentele prevãzute de art. 55 alin. (1) şi (1^1) din Legea nr. 7/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    6. La - articolul 17, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Documentaţia se întocmeşte pe suport analogic şi pe suport digital, în formate standardizate care sã permitã tipizarea conform modelelor din anexele prezentate - şi în formate care permit accesul şi transferul de date. Persoana autorizatã care executã documentaţia cadastralã va prelua urmãtoarele informaţii despre construcţie: anul construirii, materialele din care este realizatã construcţia, dacã deţine certificat de performanţã energeticã a clãdirii şi dacã aceasta este dotatã cu lift. Aceste date vor fi menţionate în anexa nr. 11 «Plan de amplasament şi delimitare a imobilului», la pct. B «Date referitoare la construcţii», coloana «Menţiuni», iar în fişierul .cp la «Construcţii - Introducere/editare clãdiri - Menţiuni»."
    7. La articolul 24, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Rãspunderea pentru corectitudinea întocmirii documentaţiei şi corespondenţa acesteia cu realitatea din teren, precum şi pentru identificarea şi materializarea limitelor imobilului în concordanţã cu actele doveditoare ale dreptului de proprietate puse la dispoziţie de proprietar revine persoanei autorizate. Persoana autorizatã este obligatã sã execute mãsurãtorile la teren şi sã completeze toate rubricile anexelor prevãzute de prezentul regulament."
    8. La articolul 24, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Şeful serviciului cadastru coordoneazã, verificã şi controleazã activitatea desfãşuratã de consilierii de specialitate din cadrul oficiului teritorial. Referatele de completare şi respingere vor fi semnate de cãtre consilierul de cadastru şi de cãtre şeful serviciului cadastru."
    9. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 25. - (1) Dacã suprafaţa din mãsurãtori este diferitã de suprafaţa înscrisã în cartea funciarã, suprafaţa din documentaţia cadastralã precedentã pentru care nu s-a deschis carte funciarã sau de suprafaţa din actele de proprietate, atunci se va proceda astfel:
    a) dacã suprafaţa din mãsurãtori este mai micã, atunci suprafaţa din mãsurãtori se înscrie în cartea funciarã în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului, conform anexei nr. 5;
    b) dacã suprafaţa din mãsurãtori este mai mare cu un procent de pânã la 2% inclusiv, atunci suprafaţa din mãsurãtori se înscrie în cartea funciarã în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului/proprietarilor, conform anexei nr. 5;
    c) dacã suprafaţa din mãsurãtori este mai mare cu un procent cuprins între 2-5% inclusiv, atunci suprafaţa din mãsurãtori se înscrie în cartea funciarã în baza documentaţiei cadastrale, cu condiţia prezentãrii declaraţiei proprietarului/ proprietarilor, conform anexei nr. 5 şi a procesului-verbal de vecinãtate care conţine acordul proprietarilor tuturor imobilelor învecinate, întocmit conform anexei nr. 18. În aceastã situaţie oficiul teritorial verificã la teren corectitudinea întocmirii documentaţiei, verificare consemnatã într-o notã de constatare semnatã de cãtre consilierul de cadastru şi contrasemnatã de cãtre şeful serviciului cadastru.
    d) dacã suprafaţa din mãsurãtori este mai mare cu un procent de peste 5%, documentaţia se respinge.
    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã în cazul terenurilor situate în extravilan, retrocedate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Pentru aceste terenuri, la prima înscriere în cartea funciarã, dacã suprafaţa din mãsurãtori este mai micã decât suprafaţa din titlul de proprietate, aceasta se poate înscrie în cartea funciarã în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului, conform anexei nr. 5.
    (3) Convocarea pãrţilor se face dupã cum urmeazã:
    a) proprietarii vecini vor fi convocaţi de cãtre persoana autorizatã prin scrisoare recomandatã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 19, cu confirmare de primire şi prin afişare la domiciliul/sediul proprietarului vecin, la locul situãrii imobilului, la sediul primãriei sau prin publicare într-un ziar local, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilitã pentru identificarea limitelor;
    b) în cazul în care procesul-verbal de vecinãtate nu se semneazã de toţi proprietarii imobilelor învecinate, documentaţia cadastralã se respinge;
    c) în cazul în care una sau mai multe vecinãtãţi ale parcelei sunt drumuri clasificate, cãi ferate, ape, procesul-verbal de vecinãtate trebuie semnat şi ştampilat de reprezentantul instituţiei care le are în administrare."
    10. La articolul 27 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) dacã în urma verificãrilor la teren se constatã cã este o suprapunere virtualã, repoziţionarea imobilului cu sau fãrã construcţii ori investiţii se soluţioneazã astfel:
    - din oficiu, de cãtre consilierul de cadastru, fãrã acordul proprietarului, în situaţia în care operaţiunea de repoziţionare presupune rotaţia, translaţia, modificarea geometriei sau modificarea suprafeţei cu un procent de pânã la +/- 2% inclusiv din suprafaţa imobilului existent în baza de date. Aceste prevederi se aplicã în cazul în care imobilul este împrejmuit şi/sau existã plan parcelar recepţionat. Procedura este iniţiatã în baza referatului de constatare întocmit de consilierul de cadastru şi aprobat de şeful serviciului cadastru. Fişierul .cp este întocmit de consilierul de cadastru;
    - cu acordul scris al proprietarului, în situaţia în care operaţiunea de repoziţionare presupune modificarea geometriei şi diminuarea suprafeţei cu un procent de peste 2%. Acordul proprietarului se va da în faţa persoanei autorizate sau la oficiul teritorial, în faţa persoanelor desemnate. Fişierul .cp va fi realizat de persoana autorizatã care a întocmit documentaţia greşitã. În caz de refuz, persoana autorizatã va fi sancţionatã, conform prezentului regulament, iar fişierul va fi întocmit de cãtre consilierul de cadastru. Dacã proprietarul refuzã sã îşi exprime acordul, în baza referatului întocmit de consilier şi aprobat de şeful serviciului cadastru, se efectueazã din oficiu în cartea funciarã a imobilului urmãtoarea notare: «Imobil înregistrat în planul cadastral fãrã formã şi localizare corectã». Consilierul de cadastru face aceeaşi menţiune pe planul de amplasament şi delimitare din arhiva oficiului teritorial.
    Referatul de constatare descrie suprapunerea virtualã, se înregistreazã în registrul general de intrare şi are anexate extrase din planul cadastral de carte funciarã, cu situaţia anterioarã şi cea ulterioarã îndreptãrii erorii de poziţionare. În baza referatului se noteazã din oficiu în cartea funciarã repoziţionarea imobilului. Încheierea de carte funciarã, extrasul de carte funciarã de informare şi extrasul din planul cadastral de carte funciarã se comunicã tuturor persoanelor interesate, potrivit menţiunilor din cartea funciarã."
    11. La articolul 27, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cazul în care suprapunerea este realã, aceasta se va soluţiona pe cale amiabilã prin documentaţii cadastrale sau de cãtre instanţele de judecatã şi nu face obiectul prezentei reglementãri. Dacã proprietarii refuzã sã îşi exprime acordul cu privire la modificarea atributelor imobilelor, oficiul teritorial va nota din oficiu suprapunerea în cãrţile funciare, în baza încheierii de carte funciarã, a referatului întocmit de consilierul de cadastru şi aprobat de şeful serviciului cadastru."
    12. La articolul 27, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) În situaţia în care proprietarul imobilului doreşte sã dispunã de dreptul sãu de proprietate pentru zona de imobil neafectatã de suprapunere, în baza declaraţiei titularului dreptului, exprimatã în formã autenticã, se vor întocmi documentaţii cadastrale separate, pentru fiecare lot, afectat de suprapunere, respectiv fãrã suprapunere. Pentru lotul fãrã suprapunere se acordã numãr cadastral şi se înscrie în cartea funciarã, iar pentru lotul afectat de suprapunere se va întocmi nota de respingere.
    (2^2) Radierea notãrii suprapunerii sau a menţiunii «Imobil înregistrat în planul cadastral fãrã formã şi localizare corectã» se face numai în baza referatului emis de serviciul de cadastru, în sensul cã imobilele nu se mai suprapun în baza de date cadastrale sau imobilul a fost localizat corect prin repoziţionare, ca urmare a refacerii documentaţiilor cadastrale."
    13. La articolul 27, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Persoanele autorizate au obligaţia sã se prezinte la oficiul teritorial la data şi ora convocãrii. Persoanele autorizate care, din motive obiective, nu pot fi prezente la data convocãrii la oficiul teritorial vor comunica în scris, motivat, imposibilitatea de prezentare cu cel puţin douã zile înainte de data stabilitã pentru întâlnire."
    14. Articolul 27^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27^1. - (1) Înscrierea în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliarã a terenurilor din domeniul public al statului, amplasate în incintele unor imobile proprietate a persoanelor fizice/juridice deja înscrise în cartea funciarã, se face în baza unei documentaţii cadastrale de dezmembrare a imobilului înscris în cartea funciarã. Documentaţia cadastralã se va întocmi conform prevederilor art. 15 şi nu va conţine actul autentic de dezmembrare şi certificatul fiscal.
    (2) Conţinutul documentaţiilor cadastrale aferente imobilelor aflate în administrarea sau în proprietatea instituţiilor din sistemul de apãrare, ordine publicã şi securitate naţionalã este stabilit prin protocol de colaborare."
    15. Dupã articolul 27^1 se introduce un nou articol, articolul 27^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 27^2. - (1) Pentru neefectuarea mãsurãtorilor la teren, persoana autorizatã este sancţionatã cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.
    (2) Neprezentarea nemotivatã a persoanei autorizate la convocarea oficiului teritorial este sancţionatã cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.
    (3) Refuzul persoanei autorizate de a întocmi fişierul .cp la operaţiunea de repoziţionare care presupune modificarea geometriei şi modificarea suprafeţei se sancţioneazã cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.
    (4) Persoana autorizatã este sancţionatã cu suspendarea autorizaţiei pe termen de o lunã dacã se constatã cã în documentaţia supusã recepţiei nu au fost completate toate rubricile anexelor prevãzute de prezentul regulament.
    (5) Persoanei autorizate, sancţionatã de douã ori cu suspendarea autorizaţiei, i se retrage certificatul de autorizare dacã, în decurs de 12 luni de la data aplicãrii primei sancţiuni disciplinare, sãvârşeşte o nouã abatere pentru care este prevãzutã sancţiunea suspendãrii. Certificatul de autorizare se retrage în condiţiile Regulamentului privind autorizarea sau recunoaşterea autorizãrii persoanelor fizice şi juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizãrii şi verificãrii lucrãrilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 107/2010.
    (6) Neîndeplinirea demersurilor referitoare la sancţionarea persoanei autorizate de cãtre cei desemnaţi atrage cercetarea disciplinarã a acestora.
    (7) Sancţiunile aplicate se aduc la cunoştinţa publicului prin afişare la sediul oficiului teritorial şi pe pagina de internet.
    (8) Prin derogare de la prevederile art. 52 din regulamentul aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 107/2010, pe durata suspendãrii dreptului de executare a lucrãrilor de specialitate persoanele autorizate pot depune completãri sau pot reface documentaţiile întocmite incorect, în termen de maximum 5 zile de la data comunicãrii sancţiunii, pentru cererile de recepţie şi înscriere înregistrate anterior datei comunicãrii sancţiunii."
    16. La articolul 28, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Dacã în baza unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile se dispune anularea tuturor actelor care au stat la baza înscrierilor în cartea funciarã a imobilului, numãrul cadastral atribuit imobilului se anuleazã, la cerere sau din oficiu, prin încheiere, iar cartea funciarã se sisteazã."
    17. Dupã articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 28^1, care va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 28^1. - Documentaţiile cadastrale întocmite conform prevederilor prezentului regulament vor conţine informaţiile generale obligatorii, conform anexei nr. 24, inclusiv fotografii ale imobilului cu elemente relevante pentru identificarea acestuia şi data efectuãrii."
    18. Dupã anexa nr. 23 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 24, care va avea cuprinsul prevãzut în anexa nr. 1.
    19. Anexa nr. 7 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
    20. Anexele nr. 10 şi 23 se modificã şi se înlocuiesc cu anexa nr. 3.
    21. Anexa nr. 17 se abrogã.
    22. În cuprinsul întregului ordin, sintagma "inspector de cadastru" se înlocuieşte cu sintagma "consilier de cadastru", iar sintagma "inginer-şef" se înlocuieşte cu sintagma "şef serviciu cadastru".
    ART. II
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin intrã în vigoare în 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. IV
    Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul ordin, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

             Directorul general al Agenţiei Naţionale
              de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã,
                          Mihai Busuioc

    Bucureşti, 11 mai 2011.
    Nr. 785.

    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 24 la regulament)
----------------------------


    ┌───────────────────────────────────────────────────────┐
    │Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã/Biroul de│
    │Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ............ │
    │Nr. de înregistrare ........................... │
    │Ziua .... Luna ... Anul ...................... │
    └───────────────────────────────────────────────────────┘


                       DOCUMENTAŢIE CADASTRALÃ

    ● Adresa imobilului:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Unitatea administrativ teritorialã: │
├────────────────────┬────────────────┬────────────────────────┬───────────────┤
│Localitatea/Sectorul│Tipul arterei │Denumirea arterei │ Nr. poştal │
├────────────────────┼────────┬───────┼───────────┬────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼───────────────┤
│ Bloc │ Scarã │ Etaj │ Apartament│ Tarla │ Parcelã │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴────────┴───────┴───────────┴────────────┴───────────────┘



    ● Tipul imobilului:
    [] teren [] teren cu construcţie [] condominiu [] unitate individualã
    ● Proprietari:
    ...............(numele, prenumele şi CNP)....................
    ● Persoana autorizatã: ......................................
    Autorizaţie: seria ..... nr. ...................
    Numãr de ordine al documentaţiei din registrul de evidenţã a lucrãrilor: ............................
    ● Serviciul achitat cu chitanţa nr. ..../data ...../suma ...../cod serviciu .......................
    ● Numãr de pagini documentaţie: ............

    ANEXA 2
    -------
(Anexa nr. 7 la regulament)
----------------------------

    Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ...................
    Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ...................
    Dosar nr. .......................

                       REFERAT Nr. ...........
                      data ...................

    La cererea nr. .............../data de înregistrare a cererii .......
    Domnului/Doamnei ....................................................
    Domiciliul/Adresa ...................................................

    Analizând cererea dumneavoastrã în vederea recepţiei documentaţiei cadastrale aferente imobilului situat în:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Unitatea administrativ teritorialã: │
├────────────────────┬────────────────┬────────────────────────┬───────────────┤
│Localitatea/Sectorul│Tipul arterei │Denumirea arterei │ Nr. poştal │
├────────────────────┼────────┬───────┼───────────┬────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼───────────────┤
│ Bloc │ Scarã │ Etaj │ Apartament│ Tarla │ Parcelã │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴────────┴───────┴───────────┴────────────┴───────────────┘



    pentru înscrierea în cartea funciarã este necesar ca, în maximum 5 zile de la data comunicãrii:



    I. Cadastru
    I A. Nota de completare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Vã rugãm sã prezentaţi urmãtoarele: ........................................ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    I B. Nota de respingere a recepţiei documentaţiei cadastrale
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Documentaţia cadastralã a fost respinsã din urmãtoarele motive: │
│..........................................................................*).│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




────────
    *) Se va completa în cazul neprezentãrii documentelor solicitate în nota de completare sau când a fost depãşit termenul-limitã stabilit prin referatul de completare.

    Consilier, Şeful serviciului cadastru,
    .......... ..........................





    II. Publicitate imobiliarã
    II A. Nota de completare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Vã rugãm sã prezentaţi urmãtoarele: .........................................│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    II B. Nota de respingere a cererii adresate oficiului/biroului teritorial
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Se completeazã dacã existã piedici în ceea ce priveşte efectuarea înscrierii │
│în cartea funciarã: │
│.............................................................................│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Asistent-registrator,
    ....................



    ANEXA 3
    -------
(Anexele nr. 10 şi 23 la regulament)
------------------------------------

                       MEMORIU TEHNIC
    1. Adresa imobilului
    2. Beneficiarul lucrãrii: numele şi prenumele sau denumirea, adresa ori sediul
    3. Persoana fizicã/juridicã autorizatã: numele şi prenumele sau denumirea, numãrul autorizaţiei
    4. Numãrul lucrãrii în registrul propriu
    5. Obiectul lucrãrii: scurtã prezentare, cu datele de localizare şi identificare a imobilului care face obiectul lucrãrii. În cazul imobilelor, terenuri cu construcţii, se va face o scurtã descriere generalã a construcţiei.
    6. Scopul lucrãrii: scurtã prezentare a scopului în care se executã documentaţia cadastralã (plan parcelar, prima înscriere, actualizare, dezmembrare, comasare, apartamentare etc.)
    7. Amplasamentul imobilului: prezentarea locului unde este amplasat terenul, cu elemente de reperaj
    8. Operaţiuni topo-cadastrale efectuate: prezentarea succintã a lucrãrilor topografice şi cadastrale efectuate în cadrul lucrãrii: metodele şi aparatura folosite la mãsurãtori, sistemul de coordonate, punctele geodezice de sprijin vechi şi noi folosite, starea punctelor geodezice vechi, mãsurãtori*) efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, clasice şi GPS (format digital/analogic)*), calculul suprafeţelor (format digital/analogic)*), descrierile topografice ale punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare (format digital/analogic)*), inventar de coordonate (format digital/analogic)*) şi alte descrieri necesare, în funcţie de specificul lucrãrii etc.


─────────────
    *) Se vor prezenta în format analogic (ca anexe) sau în format digital, în funcţie de tipul de documentaţie.

    9. Situaţia juridicã a imobilului (precizãri din extrasul de carte funciarã, unde e cazul, aspecte deosebite cu privire la proprietate şi la sarcini sau prezentarea actului de proprietate deţinut de proprietar, situaţia titlurilor de proprietate etc.)

    Data întocmirii ..........

    Persoana fizicã/juridicã autorizatã
    ...................................
    (numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)

                         ----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016