Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 781 din 4 iunie 2025  pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 781 din 4 iunie 2025 pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului Naţional de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora

EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 539 din 11 iunie 2025
    Având în vedere dispoziţiile:
    - art. 6 alin. (1) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 20 alin. (1) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.288/2012, republicată,

    în temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 1.445/2016 privind aprobarea organigramei oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară, a Centrului National de Cartografie, precum şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 962 şi 962 bis din 28 noiembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    2. La anexa nr. 2, la articolul 5, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În mod excepţional şi justificat, directorul oficiului teritorial poate delega o parte dintre atribuţii unuia dintre şefii de compartimente, cu acordul directorului general al Agenţiei Naţionale."

    3. La anexa nr. 2, la articolul 9 alineatul (1), literele j) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "j) coordonează, menţine şi îmbunătăţeşte continuu sistemul de management al calităţii SR EN ISO 9001:2015, în cadrul oficiului teritorial, şi numeşte responsabilul cu calitatea;
    .........................
l) asigură respectarea normelor de conduită profesională a personalului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;"

    4. La anexa nr. 2, la articolul 12, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) registratorul-şef;"

    5. La anexa nr. 2, la articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Activitatea oficiilor teritoriale în domeniul fondului funciar este îndeplinită de către Compartimentul fond funciar din cadrul Serviciului cadastru sau, după caz, de către Serviciul fond funciar, potrivit organigramei aprobate."

    6. La anexa nr. 2, la articolul 14, litera b) se abrogă.
    7. La anexa nr. 2, la articolul 14, literele a), c), d), e) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) recepţia documentaţiilor cadastrale realizate de persoanele autorizate şi a celor realizate din oficiu, în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară şi actualizării planului cadastral;
    .........................
c) furnizarea către persoanele autorizate şi experţii tehnici judiciari în specialitatea topografie, geodezie, cadastru a datelor şi informaţiilor deţinute în evidenţele anterioare implementării sistemului integrat de cadastru şi carte funciară;
d) recepţia planurilor topografice, a planurilor de amplasament şi delimitare, a planurilor cu amplasamentul lucrării şi a altor planuri de situaţie;
e) recepţia documentaţiilor topografice întocmite în vederea obţinerii dreptului de proprietate, conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societăţile comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    .........................
g) recepţia suportului topografic din documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului şi a celor întocmite în vederea emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare;"

    8. La anexa nr. 2, la articolul 14, după litera l) se introduc două noi litere, literele l^1) şi l^2), cu următorul cuprins:
    "l^1) furnizarea către persoanele autorizate a datelor şi informaţiilor deţinute, în vederea realizării planurilor parcelare, precum şi a planurilor de încadrare în tarla;
l^2) verificarea şi recepţia, conform reglementărilor legale, a planurilor parcelare întocmite de persoanele autorizate."

    9. La anexa nr. 2, la articolul 15, literele c) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) furnizarea către persoanele autorizate a datelor şi informaţiilor deţinute, în vederea realizării planurilor parcelare, precum şi a planurilor de încadrare în tarla;
    .........................
g) verificarea şi recepţia, conform reglementărilor legale, a planurilor parcelare întocmite de persoanele autorizate;"

    10. La anexa nr. 2, la articolul 15, după litera e) se introduc două noi litere, literele e^1) şi e^2), cu următorul cuprins:
    "e^1) recepţia documentaţiilor topografice întocmite în vederea emiterii titlurilor de proprietate pentru terenurile din intravilan şi a terenurilor din zonele necooperativizate;
e^2) recepţia documentaţiilor topografice întocmite pentru scoaterea/redarea definitivă sau temporară din circuitul agricol, respectiv scoaterea definitivă sau temporară din fondul forestier naţional;"

    11. La anexa nr. 2, la articolul 15, după litera m) se introduce o nouă literă, litera m^1), cu următorul cuprins:
    "m^1) recepţia documentaţiilor întocmite în vederea înscrierii din oficiu a titlurilor de proprietate după emiterea acestora."

    12. La anexa nr. 2, după articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 28^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 28^1
    Directorul oficiului teritorial poate stabili prin decizie, la propunerea comună a şefilor/coordonatorilor de serviciu/compartiment, atribuţii suplimentare pentru salariaţii din serviciul cadastru, serviciul de publicitate imobiliară, serviciul/compartimentul de înregistrare sistematică şi serviciul/compartimentul fond funciar, în vederea participării în cadrul comisiilor de verificare şi recepţie a lucrărilor de înregistrare sistematică sau de soluţionare a cererilor de rectificare a documentelor tehnice ori în comisiile de recepţie a planurilor parcelare. Desemnarea salariaţilor în aceste comisii se face pe durată determinată."

    13. La anexa nr. 2, la articolul 32 alineatul (1), după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins:
    "n) poate participa în comisiile de soluţionare a cererilor de rectificare depuse cu ocazia realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în baza deciziei directorului oficiului teritorial."

    14. La anexa nr. 2, la articolul 35, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Directorul oficiului teritorial confirmă condica de prezenţă pentru salariaţii menţionaţi la alin. (1) şi o transmite Direcţiei managementul resurselor umane din cadrul Agenţiei Naţionale, prin intermediul persoanei responsabile cu activitatea de resurse umane din cadrul oficiului teritorial, până cel târziu la data de trei a fiecărei luni, pentru luna anterioară."

    15. La anexa nr. 4, la articolul 7, după litera r) se introduce o nouă literă, litera s), cu următorul cuprins:
    "s) furnizează servicii de specialitate în domeniile fotogrammetriei, topografiei, geodeziei, inclusiv al gravimetriei geodezice, pe baza devizelor întocmite conform normelor de timp pentru operaţiile necesare realizării lucrărilor de specialitate în cadrul Centrului Naţional de Cartografie, aprobate prin ordin al directorului general al Agenţiei Naţionale."

    16. La anexa nr. 4, la articolul 9, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul poate să desemneze salariaţi din cadrul Centrului Naţional care îndeplinesc condiţiile legale să desfăşoare activităţi de suport pentru Programul naţional de cadastru şi carte funciară."

    17. La anexa nr. 4, la articolul 10, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Directorul adjunct este în subordinea directorului Centrului Naţional şi este numit prin decizie a directorului, în urma susţinerii unui concurs sau examen, organizat în condiţiile legii."

    18. La anexa nr. 4, la articolul 21 punctul 1, litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) participă în comisiile de concurs/examinare şi în cele de soluţionare a contestaţiilor la concursurile organizate în vederea selectării personalului în cadrul Centrului Naţional;"

    19. La anexa nr. 4, la articolul 21 punctul 2, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante de execuţie şi de conducere, în condiţiile legii;"

    20. La anexa nr. 4, articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    În cadrul Serviciului juridic, resurse umane şi relaţii cu publicul funcţionează Compartimentul juridic, condus de un coordonator numit prin decizie a directorului Centrului Naţional."

    21. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, directorii oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară vor aproba structura compartimentelor funcţionale, pe baza organigramei prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin şi cu acordul prealabil al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

    ART. III
    Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.


    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
                    Laurenţiu-Alexandru Blaga

    Bucureşti, 4 iunie 2025.
    Nr. 781.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016