Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 78 din 23 ianuarie 2018  privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 78 din 23 ianuarie 2018 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 72 din 25 ianuarie 2018
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. FB 724 din 23.01.2018 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 49 din 8.01.2018 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    – art. 38 alin. (3) lit. a)-c) şi g) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare;
    – art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:


    ART. 1
    (1) Casele de asigurări de sănătate contractează cu unităţile sanitare publice, precum şi cu unităţile sanitare care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, aflate în relaţie contractuală cu acestea, o sumă/sume lunară(e) corespunzătoare influenţelor financiare determinate de creşterile salariale acordate în condiţiile art. 38 alin. (3) lit. a)-c) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare.
    (2) Casele de asigurări de sănătate încheie un contract distinct cu fiecare unitate sanitară publică/unitate sanitară care are ca asociat unic o unitate administrativ-teritorială, cu care se află în relaţii contractuale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Fiecare unitate sanitară publică/unitate sanitară care are ca asociat unic o unitate administrativ-teritorială depune pentru contractare o solicitare însoţită de documentele justificative pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017.

    ART. 3
    (1) Sumele reprezentând influenţele financiare ce decurg din punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. a)-c) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 se stabilesc şi se solicită de către unităţile sanitare publice şi de către unităţile sanitare care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, care răspund de realitatea şi exactitatea acestora, conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Solicitarea, formulată în condiţiile alin. (1), însoţită de documentele justificative, se înaintează la casa de asigurări de sănătate cu care unitatea sanitară publică/unitatea sanitară care are ca asociat unic o unitate administrativ-teritorială se află în relaţie contractuală în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

    ART. 4
    Modelul contractului încheiat între unităţile sanitare publice, precum şi cele care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale şi casele de asigurări de sănătate pentru punerea în aplicare a art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Laurenţiu-Teodor Mihai

    ANEXA 1





    CONTRACT
    - Model -
    I. Părţile contractante
    Casa de Asigurări de Sănătate ..........................................., cu sediul în municipiul/oraşul ..................................................., str. ............................................................................. nr. ....., judeţul/sectorul .........................., telefon .............., fax ..............., reprezentată prin preşedinte-director general .............................,
    şi
    Unitatea sanitară publică/Unitatea sanitară care are ca asociat unic unitatea administrativ-teritorială ............................., cu sediul în .................................., str. ......................................... nr. ......, telefon: fix/mobil ........................., fax ..........................., e-mail ............................, reprezentată prin ..................................

    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract îl constituie acordarea sumelor pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare, conform Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 78/14/2018 privind stabilirea condiţiilor pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru personalul încadrat în unităţile sanitare.


    III. Durata contractului
    ART. 2
    Prezentul contract este valabil până la data de ……………, respectiv pe durata de valabilitate a contractului încheiat de părţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile menţinerii aplicabilităţii prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017.

    ART. 3
    Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul părţilor pe toată durata de valabilitate a contractului încheiat de părţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile menţinerii aplicabilităţii prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017.


    IV. Obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligaţii:
    a) să încheie numai cu unităţile sanitare publice, inclusiv cu cele care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, cu care au încheiate contracte de furnizare de servicii medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, contracte pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017;
    b) să acorde unităţilor sanitare publice şi unităţilor sanitare care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale sumele corespunzătoare punerii în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii însoţite de documente justificative, prezentate atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic; pentru furnizorii care au semnătură electronică extinsă factura se face numai în format electronic;
    c) să recupereze sumele acordate nejustificat faţă de cele rezultate prin punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017.


    ART. 5
    Unităţile sanitare publice şi unităţile sanitare care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale au următoarele obligaţii:
    a) să respecte prevederile art. 38 alin. (3) lit. a)-c) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017;
    b) să factureze lunar, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate, sumele corespunzătoare punerii în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017; factura este însoţită de documentele justificative atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, conform solicitării; pentru furnizorii care au semnătură electronică extinsă factura se transmite numai în format electronic.



    V. Modalităţi de plată
    ART. 6
    (1) Valoarea contractată pentru realizarea obiectului contractului, potrivit art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, este de ................. lei şi se defalcă pe luni astfel:
    ................................................................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    Suma lunară contractată nu poate depăşi suma corespunzătoare influenţelor financiare determinate de punerea în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. a)-c) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017.

    (2) Lunar, până la data de ............... a lunii următoare celei pentru care se face plata, casa de asigurări de sănătate acordă suma corespunzătoare punerii în aplicare a prevederilor art. 38 alin. (3) lit. g) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2017, pe baza facturii şi a documentelor justificative depuse/transmise la casa de asigurări de sănătate până la data de ....................
    (3) Toate documentele necesare pentru acordarea sumelor solicitate se certifică pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate prin semnătura reprezentantului legal al unităţii sanitare.
    (4) Casele de asigurări de sănătate încheie, după caz, acte adiţionale de diminuare a valorii de contract lunare cu suma reprezentând diferenţa dintre suma contractată lunar şi suma decontată.

    ART. 7
    Plata se face în contul nr. ......................., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. ........................., deschis la Banca ...................... .


    VI. Răspunderea contractuală
    ART. 8
    Reprezentantul legal al unităţii sanitare publice şi cel al unităţii sanitare care are ca asociat unic unitatea administrativ-teritorială, cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract, sunt direct răspunzători de corectitudinea datelor raportate. În caz contrar se aplică prevederile legislaţiei în vigoare.


    VII. Clauze speciale
    ART. 9
    (1) Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării contractului şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.
    (2) Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră, şi să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care să se certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi împrejurărilor care au condus la invocarea forţei majore, şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Dacă nu procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.
    (3) În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de o lună, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.


    VIII. Suspendarea, încetarea şi rezilierea contractului
    ART. 10
    Contractul se suspendă/încetează/se reziliază printr-o notificare scrisă în situaţia în care toate contractele de furnizare de servicii medicale încheiate de unitatea sanitară publică/unitatea sanitară cu asociat unic unitatea administrativ-teritorială cu casa de asigurări de sănătate se suspendă/încetează/se reziliază şi produce efecte de la data suspendării/încetării/rezilierii contractelor de furnizare de servicii medicale.

    ART. 11
    Situaţiile prevăzute la art. 10 se constată de către casa de asigurări de sănătate din oficiu.


    IX. Corespondenţa
    ART. 12
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin corespondenţă electronică sau la sediul părţilor - sediul casei de asigurări de sănătate şi la sediul unităţii sanitare declarat în contract.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în termen de 5 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părţi contractante schimbările survenite.


    X. Modificarea contractului
    ART. 13
    (1) Prezentul contract se poate modifica la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin ..... zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
    (2) Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi şi este anexă a acestui contract.

    ART. 14
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.

    ART. 15
    Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului.


    XI. Soluţionarea litigiilor
    ART. 16
    (1) Litigiile legate de încheierea, derularea şi încetarea prezentului contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.
    (2) Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilă dintre furnizori şi casele de asigurări de sănătate conform alin. (1) se soluţionează de către comisia de arbitraj care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, organizată conform reglementărilor legale în vigoare, sau de către instanţele de judecată, după caz.


    XII. Alte clauze
    ...............................................................................................

    Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ..............., în două exemplare a câte ...... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
    Preşedinte-director general,
    ……………………
    Director executiv al Direcţiei economice,
    ……………………….
    Director executiv al Direcţiei relaţii contractuale,
    ………………….
    Vizat
    Juridic, Contencios
    ……………
    FURNIZOR DE SERVICII MEDICALE
    Manager,
    …………………..
    Director medical,
    …………………………
    Director financiar-contabil,
    ……………………….
    Director de îngrijiri,
    .................................
    Director de cercetare-dezvoltare,
    ..............................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016