Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 776 din 27 aprilie 2023  privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 776 din 27 aprilie 2023 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii "Anghel Saligny", pentru categoria de investiţii prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 278/167/2022, şi pentru instituirea unor măsuri privind derularea Programului naţional de investiţii "Anghel Saligny"

EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 389 din 5 mai 2023
    În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022,
    în temeiul art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi ministrul energiei emit prezentul ordin.
    ART. I
    Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, pentru categoria de investiţii prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei nr. 278/167/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 7 martie 2022, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Sistemele de distribuţie a gazelor naturale finanţate prin Program pot fi gestionate prin una din următoarele modalităţi:
    a) în zone neconcesionate, prin încheierea unui contract de concesiune sau prin gestiune directă;
    b) în zone concesionate, în conformitate cu prevederile contractului de concesiune existent.
(1^2) În situaţia prevăzută la alin. (1^1) lit. a), până la încheierea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor pentru obiectivul finanţat prin Program, beneficiarul are obligaţia de a încheia contractul de concesiune a serviciului de distribuţie gaze naturale sau, după caz, de a înfiinţa operatorul serviciului de utilitate publică prin care asigură gestiunea directă, în una din formele de organizare prevăzute la art. 28 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea restituirii integrale a sumelor transferate de la bugetul de stat în temeiul contractului de finanţare. În vederea recuperării sumelor transferate de la beneficiarii care nu au încheiat contract de concesiune sau nu au înfiinţat operatorul serviciului de distribuţie gaze naturale conform prezentului alineat, prevederile art. 15 alin. (6), (8)-(10) se aplică în mod corespunzător."

    2. La articolul 4, după alineatul (1) se introduc zece noi alineate, alin. (1^1)-(1^10), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În zonele concesionate, contravaloarea lucrărilor de racordare a clienţilor casnici, a persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale şi a instituţiilor publice se suportă conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, reglementărilor emise de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, şi prevederilor contractului de concesiune, putând fi finanţate de la bugetul de stat şi de la bugetul local doar cheltuielile a căror finanţare nu este în sarcina concesionarului. Cheltuielile aferente racordării clienţilor noncasnici, cu excepţia persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale şi a instituţiilor publice, nu pot fi incluse în obiectivul de investiţii.
(1^2) În zonele neconcesionate, cheltuielile aferente racordării clienţilor casnici, a persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale şi a instituţiilor publice pot fi finanţate integral de la bugetul local sau de la bugetul de stat, prin Program, urmând să fie recuperate, dacă este cazul, conform alin. (1^3) şi (1^4). Cheltuielile aferente racordării clienţilor noncasnici, cu excepţia persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale, a întreprinderilor familiale şi a instituţiilor publice, nu pot fi incluse în obiectivul de investiţii.
(1^3) În situaţia în care, ulterior semnării contractului de finanţare, beneficiarul decide încheierea unui contract de concesiune în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1^2), pentru fiecare racord aferent clienţilor casnici, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale şi instituţiilor publice, concesionarul are obligaţia să restituie sumele reprezentând valoarea ce trebuia finanţată de concesionar, conform prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, reglementărilor emise de ANRE şi prevederilor contractului de concesiune, care a fost investită de la bugetul de stat sau de la bugetul local. Restituirea se face către beneficiarul Programului, în condiţiile şi la termenele prevăzute obligatoriu în contractul de concesiune, sub sancţiunea plăţii unor penalităţi de întârziere stabilite de părţile contractului de concesiune, în condiţiile legii.
(1^4) Beneficiarul poate utiliza sumele restituite de concesionar conform alin. (1^3), pentru suplimentarea numărului de racorduri la sistemul de distribuţie, cu respectarea prevederilor alin. (1^1), iar în situaţia în care nu utilizează aceste sume, are obligaţia de a le restitui la bugetul de stat corespunzător cu sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în cadrul contractului de finanţare, până cel târziu la data transmiterii raportului privind finalizarea obiectivului de investiţii, prevăzut în anexa nr. 6, sub sancţiunea plăţii unor penalităţi de întârziere la nivelul dobânzii legale penalizatoare prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, aprobată prin Legea nr. 43/2012, cu completările ulterioare.
(1^5) În zonele concesionate, costurile pentru realizarea/ extinderea/modernizarea sistemului de distribuţie se suportă conform prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, reglementărilor emise de ANRE şi prevederilor contractului de concesiune, putând fi finanţate de la bugetul de stat şi de la bugetul local doar cheltuielile a căror finanţare nu este în sarcina concesionarului.
(1^6) În situaţia prevăzută la alin. (1^5), dacă unitatea administrativ-teritorială beneficiară decide, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile contractului de concesiune, să suporte în avans cota concesionarului, aceasta nu poate fi finanţată de la bugetul de stat, prin Program.
(1^7) După recalcularea cotei concesionarului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, a reglementărilor emise de ANRE şi a contractului de concesiune, în situaţia în care se constată că există o cotă ce trebuie finanţată de concesionar mai mare decât s-a estimat la faza studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii la construcţii existente, beneficiarul are obligaţia de a restitui la bugetul de stat sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în termen de 30 de zile de la restituirea acestora de către concesionar.
(1^8) În situaţia în care concesionarul datorează penalităţi de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate în urma recalculării cotei sale de finanţare a investiţiei, beneficiarul are obligaţia de a vira la bugetul de stat inclusiv penalităţile de întârziere aferente sumelor transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în termenul prevăzut la alin. (1^7).
(1^9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1^7), beneficiarul datorează penalităţi de întârziere la nivelul dobânzii legale penalizatoare prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, aprobată prin Legea nr. 43/2012, cu completările ulterioare.
(1^10) Respectarea prevederilor alin. (1^1)-(1^9) se verifică de către structura de monitorizare şi verificare înfiinţată conform art. 15 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, pentru categoriile de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 1.333/2021, cu modificările şi completările ulterioare, împreună cu personal cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Energiei, care pot efectua verificări în acest scop până la recepţia finală a obiectivului de investiţii."

    3. La articolul 4, alineatul (6) se abrogă.
    4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    După efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, sistemele de distribuţie a gazelor naturale realizate prin Program devin proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale proporţional cu cota din valoarea totală a investiţiei finanţată de la bugetul de stat şi de la bugetul local."

    5. La articolul 9, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (5) şi (6), cu următorul cuprins:
    "(5) În situaţia în care de la bugetul de stat se alocă o sumă mai mică faţă de cea solicitată prin cererea de finanţare, beneficiarii au posibilitatea de a diminua caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii prevăzuţi în cererea de finanţare, cu respectarea standardelor de cost în vigoare, inclusiv modificarea denumirii obiectivului de investiţii, dacă anumite caracteristici/anumiţi indicatori sunt menţionate/menţionaţi în denumirea obiectivului.
(6) Pentru obiectivele de investiţii aflate în situaţia prevăzută la alin. (5), beneficiarii transmit documentele prevăzute la art. 10 alin. (1), modificate corespunzător."

    6. La articolul 10 alineatul (1), literele a), c), h,i) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) extrasul de carte funciară pentru terenurile şi/sau construcţiile pe care se realizează obiectivele de investiţii sau hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului judeţean/ hotărârea Guvernului de atestare a domeniului public/de trecere a unui bun în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare, pentru imobilele neînscrise în cartea funciară;
    ..............................................................................................
c) certificatul de urbanism care a stat la baza emiterii autorizaţiei de construire prevăzute la lit. k);
    ..............................................................................................
h) contractele de achiziţie publică pentru serviciile de proiectare în vederea elaborării documentaţiei tehnice pentru autorizarea lucrărilor de construcţii (DTAC) şi a proiectului tehnic de execuţie (Pth DDE), contractele de achiziţie publică de lucrări sau contractul de proiectare şi execuţie, inclusiv actele adiţionale la acestea, precum şi contractele pentru serviciile de proiectare/lucrări/proiectare şi execuţie, după caz, încheiat cu entităţile prevăzute la art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, dacă acestea sunt încheiate la data încărcării documentelor;
i) copie după contractul de concesiune a serviciului de distribuţie a gazelor naturale sau, după caz, copia actului de înfiinţare a operatorului de utilităţi publice pentru alimentarea cu gaze naturale prin care se asigură gestiunea directă, dacă acestea există la data încărcării documentelor;
    ..............................................................................................
l) avizul tehnic de racordare emis de Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale «Transgaz» - S.A. sau de operatorul din amonte;"

    7. La articolul 10, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În situaţia în care din extrasul de carte funciară prevăzut la alin. (1) lit. a) rezultă că imobilul pe care se realizează obiectivul de investiţii este înscris provizoriu în cartea funciară, contractul de finanţare se încheie doar după încărcarea de către beneficiar în platforma digitală a extrasului de carte funciară din care să rezulte intabularea imobilului.
(1^2) Pentru beneficiarii asociaţii de dezvoltare intercomunitară, documentele prevăzute la alin. (1) se emit de către sau pentru asociaţia de dezvoltare intercomunitară, aceasta fiind atât beneficiarul contractului de finanţare, cât şi autoritatea contractantă în cadrul contractului de achiziţie publică."

    8. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Ulterior încheierii contractelor de finanţare, în vederea efectuării primului transfer de sume de la bugetul de stat, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicită Inspectoratului de Stat în Construcţii verificarea legalităţii emiterii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei transferă sume de la bugetul de stat numai după constatarea legalităţii emiterii celor două acte supuse verificării."

    9. La articolul 10, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
    "(3^1) În situaţia în care la data încărcării documentelor prevăzute la art. 10 alin. (1) în platforma digitală, în zona în care se realizează obiectivul de investiţii, serviciul de distribuţie gaze naturale nu este concesionat şi nici nu există operator prin care se asigură gestiunea directă, se poate încheia contract de finanţare, beneficiarul având obligaţia de a încărca copia contractului de concesiune sau copia actului de înfiinţare a operatorului serviciului de utilitate publică prin care asigură gestiunea directă, în una din formele de organizare prevăzute la art. 28 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut la art. 3 alin. (1^2).
(3^2) După încheierea contractului de racordare la Sistemul naţional de transport al gazelor naturale, acesta se transmite Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. În situaţia în care din prevederile contractuale rezultă că operatorul sistemului de transport are obligaţia de a suporta integral sau parţial contravaloarea lucrărilor de racordare, sumele excedentare alocate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pot fi utilizate pentru suplimentarea numărului de racorduri la sistemul de distribuţie, cu respectarea prevederilor art. 4 alin. (1^1)-(1^4)."

    10. La articolul 12, după alineatele (1) şi (4) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (5), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Beneficiarii asociaţii de dezvoltare intercomunitară au obligaţia de a desemna ca lider o unitate administrativ-teritorială dintre membrii acesteia, care încheie contractul de finanţare cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei ca reprezentant al asociaţiei de dezvoltare intercomunitară.
    .............................................................................................
(5) Unitatea administrativ-teritorială lideră a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară va transfera sumele transferate de la bugetul de stat în bugetul asociaţiei de dezvoltare intercomunitară în vederea decontării cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiţii. Prevederile art. 13 rămân aplicabile."

    11. La articolul 13, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prin bunuri achiziţionate/furnizate se înţelege utilaje, echipamente care nu necesită montaj şi dotările prevăzute la cap. 4.4-4.5 din devizul general, întocmit conform prevederilor anexei nr. 2.1.
(1^2) În cazul achiziţionării materialelor în vederea efectuării lucrărilor de construcţii, precum şi a utilajelor, echipamentelor tehnologice şi funcţionale care necesită montaj, se transferă sume de la bugetul de stat doar după emiterea şi însuşirea, de către persoanele abilitate, a situaţiilor care certifică lucrările executate ca urmare a punerii în operă a materialelor, respectiv a montării utilajelor şi a echipamentelor tehnologice şi funcţionale."

    12. La articolul 14, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În situaţia în care, potrivit contractului de concesiune, proiectarea şi/sau execuţia obiectivului de investiţii se atribuie de către concesionar, beneficiarul are obligaţia de a vira concesionarului sumele transferate de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei de la bugetul de stat, iar concesionarul virează aceste sume prin ordin de plată către prestatorii de servicii/executanţii de lucrări, în termenul prevăzut la alin. (1).
(1^2) În situaţia în care, potrivit contractului de concesiune, concesionarul atribuie contracte de furnizare de bunuri, prevederile alin. (1^1) rămân aplicabile."

    13. La articolul 14, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia în care beneficiarul sau concesionarul, după caz, nu virează sumele în termenul prevăzut la alin. (1), beneficiarul are obligaţia de a justifica motivul neefectuării viramentului şi de a returna sumele transferate în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului iniţial de 20 de zile. Fac excepţie situaţiile în care beneficiarii decontează din bugetul local sau alte surse legal constituite sumele aferente contribuţiei de la bugetul de stat şi solicită ulterior recuperarea acestora, conform prevederilor art. 7 alin. (7) din ordonanţa de urgenţă."

    14. La articolul 15, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (8^1), cu următorul cuprins:
    "(8^1) În situaţia beneficiarilor asociaţii de dezvoltare intercomunitară, prevederile alin. (8) se aplică tuturor membrilor asociaţiei."

    15. Anexele nr. 2.1, 2.2 şi 4.e se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.


    ART. II
    Obiectivele de investiţii preluate în program în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2022 privind instituirea unor măsuri pentru derularea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ şi pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“ se finanţează cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, a normelor metodologice prevăzute la art. I, iar documentaţia tehnico-economică aferentă acestora se supune regulilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. III
    Pentru obiectivele de investiţii preluate în program în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2022, prevederile prezentului ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar pentru celelalte obiective de investiţii din categoria prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022, prevederile prezentului ordin intră în vigoare după aprobarea prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei şi al ministrului energiei a listelor prevăzute la art. 8 din normele metodologice prevăzute la art. I.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    p. Ministrul energiei,
                    Pavel-Casian Niţulescu,
                    secretar de stat

    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2.1 la Normele metodologice)
    DEVIZ GENERAL
    al obiectivului de investiţii: „…….“

┌─────┬───────────────────┬───────────────────┐
│ │ │Valoare ( inclusiv │
│ │ │T.V.A. ) │
│ │Denumirea ├───────┬───┬───────┤
│Nr. │capitolelor si a │Valoare│ │ │
│crt. │subcapitolelor de │(fără │TVA│Valoare│
│ │cheltuieli │T.V.A. │ │cu TVA │
│ │ │) │ │ │
│ │ ├───────┼───┼───────┤
│ │ │LEI │LEI│LEI │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 1 │
│Cheltuieli pentru obţinerea si amenajarea │
│terenului │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│1.1 │Obţinerea terenului│ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│1.2 │Amenajarea │ │ │ │
│ │terenului │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Amenajări pentru │ │ │ │
│1.3 │protecţia mediului │ │ │ │
│ │si aducerea la │ │ │ │
│ │starea iniţială │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│1.4 │relocarea/protecţia│ │ │ │
│ │utilităţilor │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 1 │ │ │ │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 2 │
│Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor │
│necesare obiectivului │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│ │asigurarea │ │ │ │
│2 │utilităţilor │ │ │ │
│ │necesare │ │ │ │
│ │obiectivului │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 2 │ │ │ │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 3 │
│Cheltuieli pentru proiectare si asistenţă │
│tehnică │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│3.1 │Studii │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Documentaţii-suport│ │ │ │
│ │si cheltuieli │ │ │ │
│3.2 │pentru obţinerea de│ │ │ │
│ │avize, acorduri si │ │ │ │
│ │autorizaţii │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.3 │Expertizare tehnică│ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Certificarea │ │ │ │
│ │performanţei │ │ │ │
│3.4 │energetice si │ │ │ │
│ │auditul energetic │ │ │ │
│ │al clădirilor │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.5 │Proiectare │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.5.1│Temă de proiectare │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.5.2│Studiu de │ │ │ │
│ │prefezabilitate │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Studiu de │ │ │ │
│ │fezabilitate/ │ │ │ │
│ │documentaţie de │ │ │ │
│3.5.3│avizare a │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │intervenţii şi │ │ │ │
│ │deviz general │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Documentaţiile │ │ │ │
│ │tehnice necesare în│ │ │ │
│3.5.4│vederea obţinerii │ │ │ │
│ │avizelor/ │ │ │ │
│ │acordurilor/ │ │ │ │
│ │autorizaţiilor │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Verificarea tehnică│ │ │ │
│ │de calitate a │ │ │ │
│3.5.5│D.T.A.C., │ │ │ │
│ │proiectului tehnic │ │ │ │
│ │şi a detaliilor de │ │ │ │
│ │execuţie │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.5.6│Proiect tehnic şi │ │ │ │
│ │detalii de execuţie│ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Organizarea │ │ │ │
│3.6 │procedurilor de │ │ │ │
│ │achiziţie │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.7 │Consultanţă │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│3.8 │Asistenţă tehnică │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 3 │ │ │ │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 4 │
│Cheltuieli pentru investiţia de bază │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│4.1 │Construcţii si │ │ │ │
│ │instalaţii │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.1.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.1.2│Instalatia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Montaj utilaje, │ │ │ │
│4.2 │echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice si │ │ │ │
│ │funcţionale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.2.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.2.2│Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Utilaje, │ │ │ │
│ │echipamente │ │ │ │
│4.3 │tehnologice si │ │ │ │
│ │funcţionale care │ │ │ │
│ │necesită montaj │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.3.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.3.2│Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Utilaje, │ │ │ │
│ │echipamente │ │ │ │
│ │tehnologice si │ │ │ │
│4.4 │funcţionale care nu│ │ │ │
│ │necesită montaj si │ │ │ │
│ │echipamente de │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.4.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.4.2│Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.5 │Dotări │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.5.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.5.2│Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.6 │Active necorporale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Reţea de │ │ │ │
│4.6.1│distribuţie gaze │ │ │ │
│ │naturale │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│4.6.2│Instalaţia de │ │ │ │
│ │racordare la SNT │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 4 │ │ │ │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 5 │
│Alte cheltuieli │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│5.1 │Organizare de │ │ │ │
│ │şantier │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Lucrări de │ │ │ │
│ │construcţii şi │ │ │ │
│5.1.1│instalaţii aferente│ │ │ │
│ │organizării de │ │ │ │
│ │şantier │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cheltuieli conexe │ │ │ │
│5.1.2│organizării │ │ │ │
│ │şantierului │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Comisioane, taxe, │ │ │ │
│5.2 │cote, costul │ │ │ │
│ │creditului │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Comisioanele şi │ │ │ │
│5.2.1│dobânzile aferente │ │ │ │
│ │creditului băncii │ │ │ │
│ │finanţatoare │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cota aferentă ISC │ │ │ │
│ │pentru controlul │ │ │ │
│5.2.2│calităţii │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cota aferentă ISC │ │ │ │
│ │pentru controlul │ │ │ │
│ │statului în │ │ │ │
│ │amenajarea │ │ │ │
│5.2.3│teritoriului, │ │ │ │
│ │urbanism şi pentru │ │ │ │
│ │autorizarea │ │ │ │
│ │lucrărilor de │ │ │ │
│ │construcţii │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cota aferentă Casei│ │ │ │
│5.2.4│Sociale a │ │ │ │
│ │Constructorilor - │ │ │ │
│ │CSC │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Taxe pentru │ │ │ │
│ │acorduri, avize │ │ │ │
│5.2.5│conforme şi │ │ │ │
│ │autorizaţia de │ │ │ │
│ │construire/ │ │ │ │
│ │desfiinţare │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│5.3 │Cheltuieli diverse │ │ │ │
│ │si neprevăzute │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Cheltuieli pentru │ │ │ │
│5.4 │informare si │ │ │ │
│ │publicitate │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 5 │ │ │ │
├─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┤
│Capitolul 6 │
│Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste │
├─────┬───────────────────┬───────┬───┬───────┤
│ │Pregătirea │ │ │ │
│6.1 │personalului de │ │ │ │
│ │exploatare │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│6.2 │Probe tehnologice │ │ │ │
│ │si teste │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL CAPITOL 6 │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │
├─────┼───────────────────┼───────┼───┼───────┤
│ │Din care C + M (1.2│ │ │ │
│ │+ 1.3 + 1.4 + 2 + │ │ │ │
│ │4.1 +4.2 +5.1.1) │ │ │ │
└─────┴───────────────────┴───────┴───┴───────┘


┌─────────────────────────────────────┬┐
│TOTAL GENERAL (cu TVA) din care: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│buget de stat ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│buget local ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│concesionar ││
└─────────────────────────────────────┴┘


┌───────────┬───────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│ │Reţea de │Instalaţia│Total cu│ │
│Preturi │distribuţie│de │standard│Total │
│fără TVA │gaze │racordare │de cost │investiţie│
│ │naturale │la SNT │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Valoare │ │ │ │ │
│CAP. 4 │ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Valoare │ │ │ │ │
│investitie │ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Cost unitar│ │ │ │ │
│aferent │ │ │ │ │
│investiţiei│ │ │ │ │
│(/ │ │ │ │ │
│gospodărie)│ │ │ │ │
├───────────┼───────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│Cost unitar│ │ │ │ │
│aferent │ │ │ │ │
│investiţiei│ │ │ │ │
│(EURO) │ │ │ │ │
└───────────┴───────────┴──────────┴────────┴──────────┘


┌─────────────────────────────────────┬┐
│Data ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Curs Euro ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Valoare de referinţă pentru ││
│determinarea încadrării în standardul││
│de cost [gospodării conectate, ││
│calculat conform art. 2 din Ordinul ││
│ministrului dezvoltării, lucrărilor ││
│publice şi administraţiei şi al ││
│ministrului energiei nr. 1330/947/ ││
│2021 privind aprobarea standardului ││
│de cost aferent obiectivelor de ││
│investiţii prevăzute la art. 4 alin. ││
│(1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă ││
│a Guvernului nr. 95/2021 pentru ││
│aprobarea Programului naţional de ││
│investiţii „Anghel Saligny”] ││
└─────────────────────────────────────┴┘


┌───────────────────┬───────────────────┐
│Beneficiar: │Proiectant: │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2.2 la Normele metodologice)
    I. Date generale
    1. Denumirea obiectivului de investiţii
    2. Categoria de investiţii conform art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 183/2022Lit. e) - „Sisteme de distribuţie a gazelor naturale, branşamente şi racorduri la sistemul de transport al gazelor naturale“
    3. Stadiu implementare
    Obiectiv de investiţii nou/Obiectiv de investiţii în continuare

    4. Tipul obiectivului de investiţii
    Înfiinţare/Dezvoltare/Modernizare

    5. Tipul construcţiei
    Reţea nouă/Extindere reţea existentă/Modernizare reţea existentă

    6. Beneficiar
    U.A.T., judeţ/ADI prin lider U.A.T., judeţ/parteneriat prin lider U.A.T., judeţ

    7. Amplasament
    Localitate/Extravilan/DC/DJ/DN, U.A.T., judeţ

    8. Durata de implementare a obiectivului de investiţii
    ..... luni


    II. Caracteristici tehnice şi economice
    1. Sistem inteligent:
    Da/Nu

    2. Elementele sistemului inteligent:
    a) utilizarea instrumentelor inteligente în domeniul măsurării presiunii şi debitelor, contorizării, inspecţiei interioare a conductelor de distribuţie a gazelor naturale, odorizării, protecţiei catodice, filtrării şi, după caz, uscării, încălzirii gazelor naturale, reacţiilor anticipative, trasabilităţii sistemului de distribuţie a gazelor naturale, dar şi de colectare şi procesare automată şi de transmisie a datelor de la distanţă, în vederea funcţionării în condiţii de eficienţă şi siguranţă a sistemului de distribuţie a gazelor naturale;
    b) utilizarea tehnologiilor IT şi a inteligenţei artificiale integrate care permit integrarea activităţilor participanţilor pe piaţa gazelor naturale în procesele de colectare şi transmitere a informaţiilor, de distribuţie, de stocare în conductă şi de utilizare a gazelor naturale prin participarea activă a utilizatorilor sistemului la creşterea eficienţei sistemului inteligent de distribuţie a gazelor naturale;
    c) utilizarea tehnologiilor care să asigure o fiabilitate sporită a aprovizionării cu gaze naturale, un acces continuu, sigur şi rentabil la gazele naturale, precum şi capacităţi tehnice pentru a oferi clienţilor servicii noi care să optimizeze consumul de gaze naturale.

    3. Număr gospodării conectate
    ............

    4. Consum anual estimat de gaze naturale

┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Tip │Număr │Consum │
│consumator │branşamente │anual (mii │
│ │proiectate │mc) │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Consumatori│ │ │
│casnici │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Consumatori│ │ │
│noncasnici │ │ │
├───────────┼──────────────┼───────────┤
│Total │ │ │
└───────────┴──────────────┴───────────┘



    5. Tip racord:
    SNT/Reţea din amonte/Extindere reţea existentă

    6. Principalele componente ale sistemului:

┌────────────────────────┬────┬─────────┬────────┐
│ │ │ │Valoare*│
│Denumire componentă │U.M.│Cantitate│(lei, │
│ │ │ │inclusiv│
│ │ │ │TVA) │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Staţie de │ │ │ │
│reglare-măsurare-predare│ │ │ │
│/Staţie de │buc.│ │ │
│reglare-măsurare la │ │ │ │
│consumator │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Conductă racord │m │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Reţea distribuţie gaze │m │ │ │
│naturale │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Branşamente proiectate │buc.│ │ │
│clienţi casnici │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Branşamente proiectate │buc.│ │ │
│clienţi noncasnici │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Posturi de │buc.│ │ │
│reglare-măsurare │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼────────┤
│Staţii de │buc.│ │ │
│reglare-măsurare │ │ │ │
└────────────────────────┴────┴─────────┴────────┘


    * Se va indica valoarea aferentă cap. 4 din devizul general.

    7. Valoarea necesară realizării obiectivului de investiţii

┌────────────────────┬─────┬─────┬─────┐
│Valori necesare │Fără │ │Cu │
│realizării │TVA │TVA │TVA │
│obiectivului de │(lei)│(lei)│(lei)│
│investiţii │ │ │ │
├────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│Totală │ │ │ │
├────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│Construcţii-montaj │ │ │ │
├────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│Solicitată de la │ │ │ │
│bugetul de stat │ │ │ │
├────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│Finanţată de la │ │ │ │
│bugetul local │ │ │ │
├────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│Finanţată de │ │ │ │
│concesionar │ │ │ │
└────────────────────┴─────┴─────┴─────┘



    8. Încadrarea în standardul de cost
    - Număr de gospodării:
    – Curs euro utilizat (lei/euro, data):

┌──────────────────────┬───────┬───────┐
│Valori fără TVA │- lei -│- euro │
│ │ │- │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Valoarea totală │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Valoarea unitară │ │ │
├──────────────────────┼───────┼───────┤
│Valoare standard de │ │ │
│cost │ │ │
└──────────────────────┴───────┴───────┘





    Indicatori tehnico-economici
    9. Valoarea totală a investiţiei
    a) Valoare fără TVA
    ........... lei, din care construcţii-montaj .......... lei

    b) Valoare cu TVA
    ........... lei cu TVA, din care construcţii-montaj ............. lei


    10. Numărul de gospodării conectate
    11. Numărul de branşamente
    Durata estimată de realizare a investiţiei (luni)



    ANEXA 3

    (Anexa nr. 4.e*) la Normele metodologice)
    Indicatori tehnici specifici categoriilor de investiţii prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021
    - Sisteme de distribuţie a gazelor naturale, branşamente şi racorduri la sistemul de transport al gazelor naturale -

┌────────────────────────┬────┬─────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │Valoare**)│Indicatori│Indicatori│
│ │ │ │(lei, │propuşi │realizaţi │
│Denumire componentă │U.M.│Cantitate│inclusiv │prin │până la │
│ │ │ │TVA) │proiect │data │
│ │ │ │ │ │prezentei │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Staţie de │ │ │ │ │ │
│reglare-măsurare-predare│ │ │ │ │ │
│/Staţie de │buc.│ │ │ │ │
│reglare-măsurare la │ │ │ │ │ │
│consumator │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Conductă racord │m │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Reţea distribuţie gaze │m │ │ │ │ │
│naturale │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Branşamente proiectate │buc.│ │ │ │ │
│clienţi casnici │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Branşamente proiectate │buc.│ │ │ │ │
│clienţi noncasnici │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Posturi de │buc.│ │ │ │ │
│reglare-măsurare │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│Staţii de │buc.│ │ │ │ │
│reglare-măsurare │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴────┴─────────┴──────────┴──────────┴──────────┘


    Subsemnatul ........, având funcţia de ..........., în calitate de reprezentant legal al U.A.T. ..........., judeţul ......., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că indicatorii tehnici menţionaţi corespund lucrărilor reale executate pe amplasamentul aferent obiectivului de investiţii „.............“.
    Primar/Preşedinte/Reprezentant legal,
    Numele şi prenumele ........
    Semnătura .........
    *) Aferentă Solicitării de transfer nr. .../data ... .
    **) Se va indica valoarea aferentă cap. 4 din devizul general.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016