Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 77 din 6 iunie 2023  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 144/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 77 din 6 iunie 2023 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 144/2016

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 545 din 19 iunie 2023
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 144/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 4 octombrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 11 alineatul (1), litera l) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "l) participă la elaborarea programelor multianuale privind înzestrarea structurilor cu armament şi tehnică specială, pe baza propunerilor inspectoratelor generale şi a unităţilor necuprinse în structura acestora, în funcţie de alocaţiile bugetare aprobate;"

    2. La articolul 11 alineatul (1), după litera hh) se introduc trei noi litere, lit. ii)-kk), cu următorul cuprins:
    "ii) participă, în calitate de membru, la activitatea Comisiei pentru relaţia cu industria naţională de apărare, constituită la nivelul MAI;
jj) coordonează activitatea Grupului de lucru pentru gestionarea şi monitorizarea implementării programelor rezultate din operaţiuni compensatorii (offset), constituit la nivelul MAI;
kk) asigură activitatea Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţelor şi a organismelor de evaluare tehnică a produselor pentru construcţii, constituită la nivelul MAI."

    3. La articolul 11 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) asigură achiziţionarea de produse, lucrări şi servicii pentru ordonatorul principal de credite, respectiv organizează şi desfăşoară proceduri de achiziţii publice efectuate în comun cu alte autorităţi contractante din cadrul MAI, conform competenţelor legale;"

    4. La articolul 18, literele q) şi nn) se abrogă.
    5. La articolul 20, după litera qq) se introduce o nouă literă, lit. rr), cu următorul cuprins:
    "rr) participă la activităţile Grupului de lucru care funcţionează în cadrul Comisiei pentru examinarea investiţiilor străine directe (CEISD)."

    6. La articolul 21, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) realizarea unui sistem logistic modern de dotare a unităţilor MAI cu mijloace tehnice de resort, adaptat conceptual, structural şi operativ la dimensiunile, configuraţia şi misiunile specifice acestora;
    .............................
c) perfecţionarea cadrului normativ pentru implementarea elementelor conceptuale privind dotarea, pregătirea şi instruirea efectivelor, precum şi a modului de organizare şi ţinere a evidenţei, de mentenanţă, păstrare, depozitare, transport, clasare pe grupe, valorificare, transmitere fără plată şi casare a mijloacelor tehnice de resort aparţinând inspectoratelor generale şi unităţilor necuprinse în structura acestora."

    7. La articolul 22, literele a), n) şi qq) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) elaborează şi stabileşte, pe bază de studii, strategia de dotare a unităţilor MAI cu mijloace tehnice şi obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung;
    .............................
n) centralizează consumurile de carburanţi ale mijloacelor de mobilitate din unităţile MAI în vederea informării, la solicitare, a conducerii ministerului;
    .............................
qq) analizează şi propune spre aprobare normele de consum carburanţi determinate conform reglementărilor legale pentru mijloacele de mobilitate terestră nou-introduse în înzestrare, în condiţiile specifice executării misiunilor unităţilor, precum şi coeficienţii de corecţie ai acestora;"

    8. La articolul 24, literele e) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) elaborează strategia de echipare a personalului din cadrul Aparatului central al MAI şi o diseminează, spre informare, către inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora;
    .............................
p) elaborează fişele de evidenţă a drepturilor de echipament/rapoartele de echipament anuale şi le difuzează unităţilor MAI;"

    9. La articolul 24, litera z) se abrogă.
    10. La articolul 25, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) îndeplinirea rolului de structură de specialitate a MAI cu atribuţii în domeniul urbanismului, amenajării teritoriului şi autorizării executării lucrărilor de construcţii cu caracter special."

    11. La articolul 26, literele m) şi t) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "m) analizează documentaţiile de obţinere a autorizaţiei de construire/desfiinţare, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi documentaţiile de urbanism de tip plan urbanistic general, plan urbanistic zonal şi plan urbanistic de detaliu, primite de la persoane fizice sau juridice, le transmite spre consultare către structurile MAI implicate, evaluează punctele de vedere formulate şi, pe baza acestora şi a cunoştinţelor de specialitate, decide cu privire la soluţie şi emite avizul MAI;
    .............................
t) analizează solicitările de eliberare a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor pentru executarea lucrărilor de construcţii cu caracter special, întocmeşte şi propune emiterea acestora în situaţiile în care competenţa emiterii aparţine MAI, potrivit prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;"

    12. La articolul 28, literele j), l), m), n), p) şi q) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "j) efectuează inspecţii asupra clădirilor MAI care prezintă degradări ce pot pune în pericol rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor şi actualizează Programul de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat;
    .............................
l) participă la recepţiile la terminarea lucrărilor obiectivelor de investiţii şi controlează modul de efectuare a acestora potrivit prevederilor legale în vigoare, inclusiv a reglementărilor specifice emise de către MAI;
m) propune, în cazuri motivate, suspendarea/anularea autorizării diriginţilor de şantier şi a responsabililor cu urmărirea comportării construcţiilor;
n) autorizează specialiştii în domeniul construcţiilor din cadrul MAI, respectiv responsabilii cu urmărirea comportării în timp a construcţiilor existente şi diriginţii de şantier pentru obiectivele de investiţii ale MAI;
    .............................
p) efectuează controale tematice, dispuse de conducerea MAI sau a Direcţiei generale, la factorii implicaţi în procesul de autorizare, proiectare, execuţie, exploatare şi postutilizare, având ca obiect analiza unor probleme legate de calitatea construcţiilor MAI sau a modului de aplicare a componentelor sistemului calităţii în construcţii;
q) efectuează controale prin sondaj la obiectivele MAI, din dispoziţia directorului general al Direcţiei generale sau conform planificării conducerii serviciului;"

    13. La articolul 28, dupălitera v) se introduc şase noi litere, lit. w)-bb), cu următorul cuprins:
    "w) controlează calitatea execuţiei lucrărilor şi dispune măsuri de oprire, refacere, expertizare tehnică a acestora, când se constată încălcarea de către executant a proiectului tehnic de execuţie, precum şi a reglementărilor tehnice în vigoare la data execuţiei, în acord cu obligaţiile ce îi revin potrivit legii;
x) controlează corespondenţa între documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, proiectul tehnic de execuţie, pentru lucrările ce se realizează, modul în care sunt corelate acestea cu caietele de sarcini, modul în care se respectă prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
y) controlează, la proprietarii şi administratorii de construcţii, modul de respectare a reglementărilor privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţii la construcţiile existente, precum şi postutilizarea construcţiilor;
z) dispune proprietarilor sau administratorilor, în condiţiile legii, următoarele măsuri pentru reducerea riscurilor privind siguranţa vieţii oamenilor, după caz:
    1. efectuarea de expertize tehnice la construcţii, indiferent de forma de proprietate, destinaţie sau sursa de finanţare a acestora, atunci când în urma controlului se concluzionează astfel;
    2. încetarea utilizării construcţiilor când în urma unei expertize se concluzionează că prin neasigurarea cerinţei fundamentale rezistenţă mecanică şi stabilitate este pusă în pericol viaţa sau integritatea corporală a cetăţenilor sau poate fi cauzată distrugerea totală sau parţială a construcţiei;
aa) dispune oprirea executării lucrărilor de construcţii atunci când constată că acestea se realizează necorespunzător, cu încălcarea dispoziţiilor legale şi a cerinţelor privind asigurarea calităţii în construcţii, până la înlăturarea deficienţelor respective şi intrarea în legalitate;
bb) analizează expertizele tehnice întocmite de către experţi tehnici atestaţi pentru construcţiile MAI, din punctul de vedere al conformităţii conţinutului acestora cu conţinutul-cadru prevăzut în legislaţia în vigoare."

    14. La articolul 30, dupălitera pp) se introduc patru noi litere, lit. qq)-tt), cu următorul cuprins:
    "qq) asigură secretariatul Grupului de lucru pentru gestionarea şi monitorizarea implementării programelor rezultate din operaţiuni compensatorii (offset), constituit la nivelul MAI;
rr) asigură secretariatul Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţelor şi a organismelor de evaluare tehnică a produselor pentru construcţii, constituită la nivelul MAI;
ss) participă la activităţile Grupului de lucru care funcţionează în cadrul Comisiei pentru examinarea investiţiilor străine directe (CEISD);
tt) analizează contextul de apariţie şi evoluţie a fenomenului de discriminare de gen, precum şi nerespectarea principiului egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi şi recomandă soluţii în vederea respectării acestui principiu, conform legii."

    15. La articolul 34, după litera z) se introduce o nouă literă, lit. aa), cu următorul cuprins:
    "aa) solicită acreditarea/reacreditarea SIC de la Autoritatea afacerilor interne de acreditare de securitate pentru toate SIC clasificate de la nivelul Direcţiei generale şi al structurilor subordonate."

    16. După articolul 36 se introduce un nou articol, art. 36^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 36^1
    (1) În cadrul raporturilor de serviciu şi al relaţiilor de muncă funcţionează principiul egalităţii de şanse şi de tratament faţă de întregul personal.
    (2) Sunt interzise orice formă de discriminare bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, precum şi emiterea oricărei dispoziţii în măsură de a discrimina o persoană.
    (3) Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare, Direcţia generală are obligaţiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode

    Bucureşti, 6 iunie 2023.
    Nr. 77.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016