Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 768 din 5 septembrie 1997  privind aprobarea Normelor metodologice pentru desfasurarea activitatii de executare silita in baza   Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin   Legea nr. 108/1996 , cu modificarile ulterioare, si a   Hotararii Guvernului nr. 463/1997     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 768 din 5 septembrie 1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru desfasurarea activitatii de executare silita in baza Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996 , cu modificarile ulterioare, si a Hotararii Guvernului nr. 463/1997

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 16 septembrie 1997
Ministrul sãnãtãţii,
având în vedere <>art. 5 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 463/1997 pentru aplicarea de cãtre Ministerul Sãnãtãţii a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru desfãşurarea activitãţii de executare silitã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 463/1997 .
ART. 2
Direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor întocmi lista personalului împuternicit sa execute creanţele bugetare, privind Fondul special pentru sãnãtate, pe care o vor supune aprobãrii ministerului.

Ministrul sãnãtãţii,
prof. dr. Ştefan Iosif Dragulescu

NORME METODOLOGICE
pentru desfãşurarea activitãţii de executare silitã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 463/1997

I. Potrivit <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 463/1997 pentru aplicarea de cãtre Ministerul Sãnãtãţii a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, la nivelul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se organizeazã şi funcţioneazã activitatea de executare silitã a creanţelor bugetare privind Fondul special pentru sãnãtate, administrat de cãtre Ministerul Sãnãtãţii.
II. Organul abilitat cu executarea silitã a creanţelor bugetare administrate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii este compartimentul de contencios din cadrul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Compartimentul financiar-contabil al direcţiilor sanitare teritoriale vor pune la dispoziţia compartimentului de contencios datele financiare rezultate din declaraţiile persoanelor juridice şi fizice privind obligaţiile ce le au la bugetul Fondului special pentru sãnãtate, în vederea trecerii la procedura legalã de executare silitã, potrivit prevederilor Codului de procedura civilã.
III. Personalul compartimentului de contencios al direcţiilor sanitare teritoriale, împuternicit prin ordin al ministrului sãnãtãţii sa aplice mãsurile de executare silitã, îndeplineşte o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat, primind o legitimatie specialã, emisã de Ministerul Sãnãtãţii.
IV. În temeiul <>art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 463/1997 , încasarea creanţelor bugetare administrate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii se poate asigura şi de cãtre persoane angajate prin convenţii civile de prestãri servicii, încheiate în condiţiile <>art. 2 lit. c) din Legea nr. 83/1995 .
Drepturile cuvenite acestui personal vor fi stabilite potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/1997 şi Normelor metodologice ale Ministerului Finanţelor, aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 594/1997 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 9 aprilie 1997, cap. II pct. 1 lit. c), de cãtre Direcţia strategie, dezvoltare şi management din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, care vor preciza tarifele concrete care urmeazã a fi încasate de cãtre persoanele implicate.
V. Procedura de executare silitã a creanţelor administrate de Ministerul Sãnãtãţii este cea prevãzutã de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi de <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 972/1996 , cu modificãrile ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 27 mai 1996.
VI. Personalul împuternicit pentru a aplica procedura de executare silitã are urmãtoarele atribuţii principale:
1. întocmeşte şi transmite cãtre debitor înştiinţarea de plata;
2. întocmeşte titlurile executorii în baza cãrora declanseaza procedura şi efectueazã operaţiuni de executare silitã;
3. tine evidenta titlurilor executorii în Registrul de evidenta a debitorilor supuşi executãrii silite;
4. înscrie debitul în evidenta nominalã proprie, în temeiul titlului executoriu;
5. solicita instanţei judecãtoreşti mãsuri asiguratorii în vederea executãrii silite: înfiinţarea popririi asiguratorii asupra veniturilor, a sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile, a ipotecii asiguratorii asupra bunurilor imobile, precum şi orice alta mãsura de indisponibilizare a veniturilor şi a bunurilor urmaribile, prevãzute de lege, pentru asigurarea realizãrii creanţelor bugetare;
6. întocmeşte procesul-verbal de aducere la îndeplinire a mãsurilor asiguratorii dispuse de instanta judecãtoreascã;
7. întocmeşte şi comunica debitorului somaţia de plata;
8. întocmeşte dosarul debitorului care urmeazã a fi executat silit;
9. colaboreazã cu alte organe şi direcţii sanitare teritoriale în vederea depistarii tuturor bunurilor mobile şi imobile urmaribile;
10. face cercetãri prin mijloace proprii pentru identificarea sediului, domiciliului sau a bunurilor debitorului;
11. solicita organelor de poliţie sa facã cercetãri sau solicita relaţii la Oficiul Registrului comerţului, organelor fiscale, instanţelor judecãtoreşti, în vederea soluţionãrii dosarului de executare silitã;
12. colaboreazã cu organele de executare silitã ale Ministerului Finanţelor, în vederea identificarii sediilor/domiciliilor debitorilor şi a tuturor bunurilor urmaribile;
13. solicita informaţii de la organe ale administraţiei publice centrale şi locale sau de la orice persoane juridice sau fizice pentru derularea eficienta a procedurii de executare silitã;
14. sesizeazã organul de executare silitã al direcţiei sanitare în a carei raza teritorialã se afla bunurile urmaribile;
15. confirma, în termen de 30 de zile, primirea titlului executoriu transmis de cãtre alte organe decât cele ale Ministerului Sãnãtãţii;
16. efectueazã operaţiuni de executare silitã, potrivit legii, în baza titlurilor executorii transmise de alte organe de executare silitã decât cele ale Ministerului Sãnãtãţii;
17. înscrie într-o evidenta nominalã debitul comunicat de organul de executare coordonator - în raza cãruia se afla sediul/domiciliul debitorului şi unde acesta deţine cele mai multe bunuri urmaribile;
18. comunica, lunar, organului de executare silitã, coordonator, sumele recuperate în contul debitorului;
19. solicita instanţei judecãtoreşti autorizarea pentru intrarea în sediul/domiciliul debitorului, în cazul în care i-a fost refuzat accesul;
20. aplica mãsurile de executare silitã asupra bunurilor mobile şi imobile proprietatea debitorului, precum şi a veniturilor sale urmaribile, potrivit legii, numai în limita valorii necesare realizãrii creanţei bugetare;
21. aplica, dupã caz, succesiv sau concomitent, toate modalitãţile de executare silitã (poprire, executare silitã mobiliarã, executare silitã imobiliarã) pana la realizarea creanţei bugetare;
22. solicita societãţilor bancare, respectând normele privind secretul bancar, informaţiile necesare urmãririi debitelor, prin poprire, precum şi pentru luarea altor mãsuri privind recuperarea creanţelor bugetului Fondului special pentru sãnãtate;
23. întocmeşte adresa de înfiinţare a popririi şi comunica societãţii/societãţilor bancare, la care debitorul îşi are conturile, şi altor terţi care deţin sau datoreazã sume de bani debitorilor urmãriţi;
24. verifica, cel puţin o data pe an, dacã debitorul a dobândit şi alte bunuri sau realizeazã şi alte venituri decât cele asupra cãrora s-a început executarea silitã, atunci când, prin poprire, creanta este realizabila pe o perioada mai mare de 2 ani;
25. desfãşoarã, dacã este necesar pentru recuperarea în timp a creanţei, executarea silitã prin poprire, concomitent, asupra tuturor conturilor debitorului;
26. organizeazã licitaţii pentru valorificarea bunurilor mobile sau imobile supuse executãrii silite;
27. are obligaţia de a urmãri un debitor scãzut pentru cauza de insolvabilitate, pana la stingerea termenului de prescripţie (5 ani), verificand dacã a dobândit venituri sau bunuri urmaribile, dupã declararea insolvabilitatii;
28. scade din evidenta obligaţiile bugetare urmãrite, care, potrivit legii, aparţin unui debitor declarat în stare de insolvabilitate, potrivit legii;
29. efectueazã operaţiuni de compensare şi înştiinţeazã, în scris, pe plãtitor, despre mãsura compensãrii, în termen de 7 zile de la data efectuãrii operaţiunii de compensare;
30. reprezintã direcţia sanitarã teritorialã în instanta, în cazuri de contestare de cãtre debitor a executãrii silite, indiferent de etapa în care se afla aceasta;
31. procedeazã la stingerea efectelor procedurii de executare silitã, în situaţia în care, pe parcursul acesteia, debitul a fost achitat;
32. întocmeşte procesul-verbal de încheiere a executãrii silite, în care consemneazã atât sumele încasate, cat şi cele care nu au fost recuperate.
VII. Cheltuielile ocazionate de efectuarea executãrii silite a creanţelor bugetului Fondului special pentru sãnãtate, potrivit legii, sunt suportate de cãtre debitor. Sumele reprezentând cheltuieli de executare silitã se determina de cãtre persoana care a efectuat procedura şi se înscriu într-un proces-verbal, conform modelului prezentat în anexa. Procesul-verbal semnat de directorul direcţiei sanitare teritoriale şi directorul adjunct financiar-contabil constituie titlu executoriu.
VIII. Pentru aplicarea unitarã a prezentelor norme metodologice, s-au elaborat modelele alãturate pentru:
- înştiinţarea de plata;
- somaţie;
- dovada de primire a somaţiei;
- titlu executoriu - întocmit de organul de executare silitã -;
- dispoziţia de urmãrire - titlu executoriu întocmit de organul de control -;
- proces-verbal privind cheltuielile de executare silitã;
- legitimatia persoanei împuternicite sa dispunã mãsurile de executare silitã.

MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Persoana care poate fi
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ......... contactata:
Str. .............. nr. ............... dna/dl ................
Localitatea ........................... nr. telefon ...........
Nr. .......... data ................... între orele ...........


Cãtre
.........................................
Codul fiscal/nr. de rol .................
str. ................... nr. ...........,
bl. ........., sc. ......., ap. ........,
localitatea .............................

Va notificam ca figurati în evidentele noastre cu obligaţii de plata restante fata de bugetul Fondului special pentru sãnãtate, reprezentând:


Natura debitului, conform Majorãrile de întârziere
Ordonanţei Guvernului Suma calculate pana la data
nr. 22/1992 de ............
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------

Va invitãm ca, în termen de 15 zile de la primirea prezentei, sa achitati sumele menţionate mai sus, pentru care a expirat termenul legal de plata, sau sa faceti dovada plãţii acestora.
Am aprecia dacã sumele datorate ar fi plãtite cat mai curând posibil, limitand astfel acumularea de majorãri de întârziere.
Dacã aveti nelamuriri în legatura cu aceasta scrisoare, puteti contacta persoana ale carei nume şi adresa figureazã mai sus, la sediul nostru sau la numãrul de telefon menţionat.
Aceasta scrisoare constituie ÎNŞTIINŢAREA DE PLATA şi va este comunicatã în temeiul <>art. 23 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare.
Va multumim pentru cooperare.

Director, Director adjunct financiar-contabilitate,
L.S.


MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ....................
Str. .............. nr. ..........................
Localitatea ......................................
Nr. .......... data ..............................
Nr. dosarului de executare silitã ..... data .....

Cãtre
.........................................
Codul fiscal/nr. de rol .................
str. ................... nr. ...........,
bl. ........., sc. ......., ap. ........,
localitatea .............................


SOMAŢIE

În baza <>art. 23 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare,
va instiintam ca figurati în evidentele noastre cu sumele de plata menţionate mai jos, pentru care s-a primit executarea silitã în temeiul titlului executoriu ........., a cãrui copie v-o transmitem alãturat:


Natura obligaţiei Suma Majorãrile de întârziere
bugetare calculate pana la data de ......
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------

Majorãrile de întârziere se vor calcula în continuare pana la data plãţii inclusiv.
Dacã, în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii, nu veţi achitã sumele menţionate, pentru care termenul legal de plata a expirat, în baza prevederilor <>art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 se va proceda la aplicarea modalitãţilor de executare silitã. Toate cheltuielile ocazionate de realizarea sumelor menţionate mai sus, începând cu transmiterea acestei somaţii, vor fi suportate de cãtre dvs.
Ramanem în continuare la dispoziţia dvs. şi va multumim anticipat pentru plata.

Director, Director adjunct financiar-contabilitate,



MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Rol/Codul fiscal
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ......... nr. ...............
Str. .............. nr. ............... Dosarul de executare
Localitatea ........................... silitã nr. ........


DOVADA DE PRIMIRE A SOMAŢIEI NR. ...........

Am primit somaţia, precum şi copia de pe titlul executoriu, azi .......... luna .......... anul ........ ora .......... .
Numele/prenumele/denumirea/calitatea persoanei care primeşte somaţia şi semneazã dovada ...............................................................
..............................................................................,
din localitatea ................, str. .................. nr. ......, bl. ....., sc. ........, ap. .........., buletin de identitate/pasaport/legitimatie/seria .................. nr. ........., eliberat de .................. la data de ............. .
Prezenta a fost întocmitã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi al normelor metodologice de aplicare, aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 972/1996 .

Reprezentantul organului de executare silitã
Numele ............................
Prenumele ......................... Semnatura
Nr. legitimatiei .................. (ştampila) persoanei
Funcţia ........................... care primeşte somaţia,
Semnatura ......................... .........................



MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI ......... Nr. ...... data ......
Str. .............. nr. ...............
Localitatea ...........................


TITLU EXECUTORIU NR. ..........

Numele şi prenumele debitorului ..........................................


Denumirea
Domiciliul debitorului ...................................................
----------
Sediul

Alte acte de identitate ale debitorului*1) ...............................
..........................................................................
Natura sumei datorate şi temeiul legal de plata*2) .......................
..........................................................................
Cuantumul sumelor datorate ...............................................
şi majorãrile de întârziere aferente .....................................

Prezentul înscris constituie titlu executoriu, în baza prevederilor <>art. 25 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare.

Data emiterii .............

Directorul Direcţiei sanitare Consilier juridic,
a judeţului .................,



------------------
*1) Se va completa cu nr. de rol, nr. codului fiscal, buletinul de identitate, seria şi numãrul, numãrul de înregistrare la Oficiul Registrului comerţului sau la instanta judecãtoreascã, dupã caz etc.
*2) În cazul în care la acelaşi fel de creanta bugetarã se înregistreazã restante la mai multe termene de plata, se vor mentiona toate termenele, indicandu-se, la fiecare, suma datoratã şi majorãrile de întârziere aferente, calculate pana la finele lunii anterioare emiterii titlului executoriu, menţionându-se despre aceasta în titlu executoriu.


MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI .........
Nr. ......... din ...........


DISPOZIŢIE DE URMĂRIRE NR. ........

În urma controlului efectuat în baza reglementãrilor legale la ..........., cu sediul/domiciliul ..............., codul fiscal/buletinul de identitate ................, s-au constatat urmãtoarele obligaţii bugetare reprezentând contribuţiile la Fondul special pentru sãnãtate, prevãzute de Ordonanta Guvernului nr. 22/1992, majorãri de întârziere constând în diferenţe dintre obligaţiile determinate de plãtitor şi cele legal datorate, care au fost stabilite prin procesul-verbal încheiat sub nr. ........ din ...........


Nr. Natura Numãrul Stabilit Diferenţe
crt. obligaţiei contului în urma Achitat de
bugetare venitului controlului încasat
bugetar
------------------------------------------------------------------------------
suma
----------------------------------------------------------
majorãri de întârziere
------------------------------------------------------------------------------
suma
----------------------------------------------------------
majorãri de întârziere
------------------------------------------------------------------------------
suma
----------------------------------------------------------
majorãri de întârziere
------------------------------------------------------------------------------

Majorãrile de întârziere au fost calculate pana la data de ..... inclusiv.
În conformitate cu <>art. 25 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, prezenta dispoziţie constituie titlu executoriu.

Jurisconsult,



MODEL
-----




MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA SANITARĂ A JUDEŢULUI .........


PROCES-VERBAL

Pentru realizarea creanţelor bugetului Fondului special pentru sãnãtate în sarcina debitorului ..................... din localitatea ................., adresa ................., codul fiscal ............, în baza titlului executoriu nr. ........... din data de............., s-a efectuat, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, procedura de executare silitã pentru care s-au fãcut urmãtoarele cheltuieli de executare:


Cheltuieli Documentul justificativ Suma (lei)
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-------------------------------------------------------------------------------

În temeiul <>art. 38 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , acest proces-verbal constituie titlu executoriu.

Director, Director adjunct financiar-contabil,

Întocmit,
(numele şi prenumele)
(semnatura)



MODEL
-----





| Titularul are calitatea de organ de executare |
| GUVERNUL ROMÂNIEI şi are dreptul sa aplice mãsurile asiguratorii |
| MINISTERUL SĂNĂTĂŢII şi de executare silitã, sa între în orice |
| incinta sau încãpere a debitorului, sa cerceteze |
| toate locurile în care acesta îşi pãstreazã |
| bunurile sau valorile, sa solicite şi sa |
| cerceteze orice document sau element material |
| pentru determinarea bunurilor proprietatea |
| debitorului, sa primeascã concursul organelor de |
| poliţie, precum şi sa obţinã relaţiile solicitate|
| de la orice persoana fizica sau juridicã, conform|
| <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind |
| executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi |
| modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu |
| modificãrile ulterioare, şi Hotãrârii Guvernului |
| nr. 463/1997. |
| |
| |
| LEGITIMATIE |
| seria .... nr. .... |
| |
| Dl/Dna ................................. |
| Funcţia ................................ |
| Direcţia Sanitarã a Judeţului .......... |
| |
| Semnatura posesorului |
| B.I. seria ......... nr. ...... |
| Eliberat de ................... |
| |
| Ministru, |
| ................................ |
| |
| |
|----------------------------------------------------------------------------|
| Sem. I/1997 Sem. I/1998 Sem. I/1999 |
|----------------------------------------------------------------------------|
| Sem. II/1997 Sem. II/1998 Sem. II/1999 |
|----------------------------------------------------------------------------|
| Legitimatia este netransmisibila. |
-----------------------------------------------------------------------------


------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016