Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 762 din 4 septembrie 2007 privind instituirea procedurii de administrare speciala la Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. Bucuresti
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 612 din 5 septembrie 2007
În temeiul prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 180 şi urmãtoarele din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 ,
având în vedere dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale,
în baza Referatului de aprobare nr. 3.990 din 31 iulie 2007 al Agenţiei Domeniilor Statului,
pentru stabilirea modului de administrare şi gestionare, precum şi a mãsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Naţionalã "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. Bucureşti,
ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite prezentul ordin.
ART. 1
Se instituie procedura de administrare specialã în perioada de privatizare la Societatea Naţionalã "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. Bucureşti, denumitã în continuare S.N.I.F., cu sediul în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, înmatriculatã la oficiul registrului comerţului sub nr. J 40/5020/2000, cod unic de înregistrare 6506326, începând cu data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 2
(1) Pe durata administrãrii speciale, în perioada privatizãrii, administratorul special are atribuţiile stabilite prin contractul de mandat acordat de preşedintele Agenţiei Domeniilor Statului.
(2) Conţinutul mandatului prevãzut la alin. (1) va cuprinde, în principal, dar fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele atribuţii:
a) va lua unele mãsuri de administrare şi gestionare a S.N.I.F., cu accent pe pãstrarea integritãţii patrimoniului actual, respectiv:
- situaţia economico-financiarã şi gradul global de îndeplinire a principalilor indicatori, obiective şi criterii de performanţã, angajaţi de directorul general în cadrul contractului de performanţã încheiat în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 privind întãrirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 59/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- situaţia detaliatã a mijloacelor fixe, de tipul: clãdiri, terenuri etc., inclusiv eventualele sarcini care greveazã asupra acestora;
- situaţia datoriilor totale ale S.N.I.F., precum şi a arieratelor înregistrate pânã la 31 decembrie 2006, ordonate pe creditori, pe debitorul principal, majorãri şi penalitãţi;
- situaţia creanţelor totale ale S.N.I.F., precum şi a creanţelor restante, ordonate pe debitori;
- situaţia litigiilor comerciale, patrimoniale şi de altã naturã, precum şi stadiul fiecãrui proces;
- lista eventualelor revendicãri de active înregistrate la S.N.I.F. şi mãsurile ce au fost întreprinse pânã la instituirea administrãrii speciale;
- orice alte situaţii, documentaţii sau informaţii necesare formãrii unei opinii complete asupra operatorului economic şi a situaţiei sale economico-financiare şi juridice;
b) va solicita furnizorilor de servicii - electricitate, gaze naturale, apã sau alte servicii fãrã de care S.N.I.F. nu poate funcţiona - întocmirea graficelor de reeşalonare a obligaţiilor restante dupã data instituirii procedurii de administrare specialã;
c) va urmãri permanent încadrarea în graficele întocmite pentru reeşalonarea plãţilor la furnizorii de utilitãţi, concomitent cu achitarea obligaţiilor curente;
d) va solicita tuturor creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor care greveazã asupra activelor S.N.I.F. ce urmeazã a fi vândute, externalizate sau transferate, în scopul creşterii atractivitãţii S.N.I.F. la privatizare;
e) va solicita tuturor creditorilor bugetari, printr-o notificare, suspendarea, pânã la transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor, a tuturor mãsurilor de executare silitã începute împotriva S.N.I.F. şi neînceperea unor noi astfel de mãsuri. Aceleaşi dispoziţii sunt aplicabile şi instituţiei publice implicate, dacã are calitatea de creditor;
f) va întocmi lista creditorilor S.N.I.F. care au instituit sarcini asupra activelor, astfel încât dupã vânzarea acestora sã poatã dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari implicaţi pânã la limita rãmasã neacoperitã prin scutirea principalã în baza grilei de facilitãţi;
g) va identifica eventualele creanţe ale Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului asupra S.N.I.F. şi va propune Agenţiei Domeniilor Statului, dupã caz, conversia acestor creanţe în acţiuni, în termen de 30 de zile de la data instituirii procedurii de administrare specialã;
h) va solicita organelor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, pentru bugetul de stat, şi ale celorlalte ministere şi instituţii, pentru bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum şi ale autoritãţilor administraţiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera certificatele de obligaţii bugetare necesare acordãrii facilitãţilor prevãzute de <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
i) va examina activitatea S.N.I.F. în raport cu situaţia de fapt şi va întocmi un raport amãnunţit asupra situaţiei economicofinanciare şi juridice;
j) va supraveghea operaţiunile de gestionare a patrimoniului S.N.I.F.;
k) va examina volumul de arierate şi de creanţe şi va stabili ordinea de plãţi, ţinând seama de respectarea disciplinei economico-financiare, prin luarea unor mãsuri pentru întãrirea acesteia;
l) va introduce acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea S.N.I.F. în dauna acţionarilor sau a S.N.I.F., dacã este cazul;
m) va introduce acţiuni în anulare cu privire la transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de conducerea S.N.I.F. sau de constituirea unor garanţii, susceptibile a prejudicia drepturile acţionarilor şi ale S.N.I.F., dacã este cazul;
n) va sesiza Agenţia Domeniilor Statului în legãturã cu orice problemã care ar cere soluţionarea de cãtre aceasta;
o) va îndeplini orice alte atribuţii stabilite prin mandat acordat de Agenţia Domeniilor Statului.
ART. 3
La data instituirii procedurii de administrare specialã se instituie şi procedura de supraveghere financiarã a S.N.I.F. prin:
- urmãrirea îndeplinirii de cãtre S.N.I.F. a obligaţiei de a efectua toate plãţile cãtre creditorii bugetari, furnizorii de utilitãţi, creditorii comerciali, dupã graficul întocmit de S.N.I.F. şi administratorul special, în scopul reducerii gradului de îndatorare;
- urmãrirea suspendãrii acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva S.N.I.F. pe perioada cuprinsã între data instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vânzarecumpãrare a pachetului de acţiuni, dar nu mai mult de 12 luni de la data instituirii supravegherii financiare.
ART. 4
Procedura de administrare specialã în perioada privatizãrii înceteazã la data transferului de proprietate asupra acţiunilor, dar nu mai târziu de un an de la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Agenţia Domeniilor Statului va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Decebal Traian Remeş
Bucureşti, 4 septembrie 2007.
Nr. 762.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: