Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 76 din 31 ianuarie 2008  privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor subprograme nationale de sanatate, din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 76 din 31 ianuarie 2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor subprograme nationale de sanatate, din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 26 februarie 2008

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 84 din 31 ianuarie 2008 al Direcţiei programe naţionale, aprobat de preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, prevederile <>art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţioneazã pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) pentru implementarea unor subprograme naţionale de sãnãtate, din cadrul Programului naţional de sãnãtate cu scop curativ, prevãzute în anexele 1-6, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Regulamentele pot fi modificate la propunerea justificatã a membrilor comisiei de experţi, cu aprobarea preşedintelui CNAS.
ART. 2
(1) Comisiile de experţi de pe lângã CNAS sunt coordonate de preşedintele CNAS.
(2) Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se face prin ordin al preşedintelui CNAS.
(3) Activitatea comisiilor de experţi este coordonatã de cãtre preşedintele acesteia, nominalizat prin ordin al preşedintelui CNAS.
(4) Comisiile de experţi îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor regulamentelor comisiilor de experţi, şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecãrei comisii de experţi şi a preşedintelui CNAS.
(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare şedinţã câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se consemneazã deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţã preşedintelui CNAS. La nivelul fiecãrei comisii de experţi se va întocmi un registru de procese-verbale.
(6) Şedinţele se desfãşoarã numai în prezenţa preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(7) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei de experţi, deleagã aceastã competenţã unuia dintre membrii comisiei şi îl informeazã despre aceasta pe preşedintele CNAS.
(8) Comisia de experţi poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sãu de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordatã.
ART. 3
(1) Comisiile de experţi se întrunesc la sediul CNAS sau într-o altã locaţie, la propunerea membrilor comisiei, cu acordul preşedintelui CNAS.
(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe.
(3) În cazul în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiazã de indemnizaţie.
(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportã de la titlul "Cheltuieli de personal" din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pe baza situaţiei privind prezenţa nominalã a membrilor comisiei de experţi la şedinţele desfãşurate în fiecare lunã.
(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi, certificatã prin semnãtura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS este depusã la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã.
(6) Cheltuielile de deplasare din şi în alte localitãţi, ocazionate de participarea în comisiile de experţi, sunt suportate de CNAS.
(7) Specialiştii invitaţi la lucrãrile comisiilor de experţi nu beneficiazã de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.
ART. 4
Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 31 ianuarie 2008.
Nr. 76.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul persoanelor
cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere
(profesionalã şi verticalã)"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere (profesionalã şi verticalã)", denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã împreunã cu Comisia naţionalã de luptã anti-SIDA, denumitã în continuare CNLAS, criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;
b) evalueazã semestrial corelarea dintre modificarea schemelor terapeutice pentru medicamentele specifice şi bugetul aprobat pentru asigurarea derulãrii subprogramului în condiţii de eficienţã economicã;
c) evalueazã necesitãţile şi posibilitãţile de majorare a fondurilor destinate subprogramului, pe baza cererii fundamentate a CNLAS;
d) evalueazã împreunã cu CNLAS necesitatea implementãrii în cadrul subprogramului a procedeelor diagnostice şi terapeutice noi, a noilor medicamente şi a tehnologiilor costisitoare, în vederea optimizãrii actului medical în condiţii de eficienţã economicã (încadrarea în bugetul alocat); evalueazã impactul bugetar al introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;
e) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pentru fiecare judeţ, pe baza informaţiilor furnizate de CNLAS (numãr de pacienţi aflaţi în tratament, scheme terapeutice, pacienţi eligibili aflaţi în aşteptare etc.);
f) fundamenteazã decizii în vederea asigurãrii finanţãrii corespunzãtoare, cu încadrarea în bugetul alocat, pe care le înainteazã preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri Sociale, denumitã în continuare CNAS, spre aprobare. Transmite deciziile aprobate de preşedintele CNAS direcţiilor de specialitate din cadrul CNAS, caselor de asigurãri de sãnãtate şi CNLAS;
g) analizeazã noile scheme de tratament aprobate de CNLAS, verificã încadrarea acestora în bugetul alocat subprogramului şi informeazã preşedintele CNAS asupra acestor modificãri, inclusiv şi asupra celor ce implicã creşteri bugetare;
h) analizeazã impactul asupra bugetului subprogramului în urma introducerii în lista de medicamente ce se elibereazã în cadrul subprogramului a unor medicamente noi;
i) analizeazã stocurile raportate la nivelul CNAS;
j) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã, în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor eliberate;
k) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii raportaţi la nivelul CNAS, în raport cu fondurile alocate, şi prezintã conducerii CNAS rezultatele acestor analize;
l) colaboreazã cu CNLAS la fundamentarea propunerilor de buget necesare subprogramului pentru fiecare unitate sanitarã, inclusiv numãrul de bolnavi, pe care o înainteazã preşedintelui CNAS;
m) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri ordinare lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul
bolnavilor cu tuberculozã"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã", denumitã în continuare CTB, are urmãtoarele atribuţii:
A. Atribuţii tehnico-medicale:
a) stabileşte protocoalele de terapie ca bazã de decontare a medicamentelor specifice tuberculozei (TB), practicate actualmente în ţarã la TB cu germeni sensibili (conform Programului naţional de control al tuberculozei);
b) stabileşte principiile de scheme individualizate pentru bolnavii cu TB rezistenţã şi multidrogrezistentã (MDR);
c) evalueazã, la solicitare sau prin sondaje, colaborând cu managerii de judeţe ai Programului naţional de control al tuberculozei, pertinenţa schemelor terapeutice folosite în MDR-TB;
d) analizeazã schemele terapeutice care includ medicamente costisitoare, în vederea asigurãrii unui raport optim cost/eficienţã.
B. Atribuţii de evaluare a costurilor actuale şi a fondurilor necesare:
a) evalueazã necesarul de medicamente şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pe fiecare judeţ;
b) elaboreazã propunerile de bugete anuale pentru fiecare judeţ şi unitate sanitarã. Metodologia de stabilire a bugetelor va avea la bazã criterii istorice (valoarea medie a comenzilor pe ultimul semestru, valoarea medie a medicamentelor efectiv consumate pe ultimul semestru, valoarea stocurilor la data evaluãrii, date privind raportãrile de bolnavi, date privind raportãrile de bolnavi din modulul de supraveghere centralizatã a Institutului de Pneumoftiziologie "Marius Nasta").
2. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul CTB.
3. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale CTB va avea întâlniri ordinare lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui CTB sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

ANEXA 3

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul
bolnavilor cu afecţiuni oncologice"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice", denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã iniţierea şi/sau continuarea tratamentelor, cu respectarea normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sãnãtate, responsabilitãţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activitãţi, indicatorii specifici, precum şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã acestea şi cu respectarea protocoalelor naţionale, adaptate pe baza celor europene. Comisia nu emite aprobãri de terapie retroactive;
b) întocmeşte dosar pentru fiecare bolnav pentru care a primit prin fax sau poştã referat de necesitate, în vederea aprobãrii iniţierii sau continuãrii tratamentului;
c) elaboreazã criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi a planului de monitorizare;
d) elaboreazã, pe bazã de dovezi, protocoale terapeutice şi scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontãrii. Protocoalele vor avea la bazã Ghidurile Societãţii Europene de Oncologie Medicalã - ESMO;
e) aprobã şi modificã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat);
f) evalueazã sistematic tehnologiile medicale în vederea susţinerii deciziilor privind proceduri diagnostice şi terapeutice, medicamente;
g) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional, pentru fiecare judeţ;
h) elaboreazã un raport semestrial care conţine: numãrul pacienţilor intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor care terminã tratamentul în urmãtorul semestru, pe scheme terapeutice şi diagnostic;
i) informeazã casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) implicate în derularea subprogramului asupra deciziilor emise, cu încadrarea în fondurile aprobate;
j) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei;
k) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã, în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
l) analizeazã impactul asupra bugetului alocat subprogramului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri ordinare lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Actele Comisiei sunt semnate numai de membrii acesteia.
4. Comisia elaboreazã formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament.
5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu şi de veto.
6. Circuitul documentelor:
a) casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia şi responsabilitatea sã transmitã la CNAS referatele completate ale pacienţilor, în vederea aprobãrii iniţierii şi/sau continuãrii tratamentului solicitat;
b) referatele vor fi transmise de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate la CNAS prin poştã sau prin fax, în timp util, având numãr de înregistrare şi antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât în teritoriu, cât şi la CNAS;
c) dosarele pacienţilor, întocmite la nivelul Comisiei, pentru iniţierea tratamentului trebuie sã conţinã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator, investigaţiile care susţin diagnosticul şi evoluţia bolii;
d) pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalitãţi în asigurarea continuitãţii tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi caselor de asigurãri de sãnãtate în evidenţa cãrora se aflã pacienţii.

ANEXA 4

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul
de supleere a funcţiei renale la bolnavii
cu insuficienţã renalã cronicã"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã", denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru modalitãţile de supleere renalã;
b) elaboreazã criteriile de eligibilitate pentru terapia de supleere renalã;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor dializaţi;
d) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS;
e) analizeazã stocurile raportate de unitãţile sanitare publice caselor de asigurãri de sãnãtate şi transmise de casele de asigurãri de sãnãtate cãtre CNAS;
f) solicitã lunar Direcţiei de programe naţionale din cadrul CNAS situaţia bolnavilor hemodializaţi şi a celor dializaţi peritoneal;
g) realizeazã baza de date (Registrul bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã) utilizând softul pus la dispoziţie de CNAS;
h) stabileşte metodologia de derulare a subprogramului "Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã";
i) evalueazã şi fundamenteazã în raport cu numãrul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul urmãtor.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri ordinare lunare la sediul CNAS şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Comisia se va întâlni semestrial cu şefii centrelor de dializã aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate sau cu CNAS, la sediul CNAS, în vederea analizei derulãrii subprogramului.

ANEXA 5

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul
bolnavilor cu diabet zaharat"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat", denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi a planului de monitorizare;
b) verificã prin sondaj concordanţa dintre prescripţia medicalã şi diagnosticul pacientului, utilizând protocoale şi scheme terapeutice elaborate de comisia de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii Publice şi de comisia de specialitate a Colegiului Medicilor din România;
c) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice pe fiecare tip de tratament (insulinã, ADO şi mixt) pentru fiecare judeţ;
d) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei;
e) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã, în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
f) analizeazã impactul asupra bugetului alocat subprogramului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;
g) evalueazã şi fundamenteazã în raport cu numãrul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul urmãtor.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia are întâlniri ordinare lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS.
3. Documentele primite de la conducerea CNAS, casele de asigurãri de sãnãtate, unitãţile sanitare (cu paturi), precum şi cele elaborate de Comisie în vederea înaintãrii conducerii CNAS, caselor de asigurãri de sãnãtate şi unitãţilor sanitare vor fi gestionate de secretariatul Comisiei, la sediul CNAS.

ANEXA 6

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului "Tratamentul bolnavilor
cu boli neurologice: sclerozã multiplã"

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: sclerozã multiplã", denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru prevenţia secundarã a pacienţilor cu sclerozã multiplã;
b) elaboreazã criteriile de eligibilitate pentru terapia imunomodulatoare;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor cu sclerozã multiplã;
d) stabileşte criterii de schimbare a tratamentului cu un alt imunomodulator;
e) stabileşte arondarea judeţelor la unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprogramul, specializate în terapia imunomodulatoare a sclerozei multiple;
f) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS;
g) analizeazã stocurile raportate la nivelul CNAS;
h) solicitã coordonatorilor teritoriali situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã;
i) realizeazã baza de date (Registrul bolnavilor cu sclerozã multiplã în format electronic) utilizând softul pus la dispoziţie de CNAS;
j) analizeazã situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã introduşi în baza de date a Comisiei de coordonatorii teritoriali (bolnavi în tratament, bolnavi în aşteptare pentru tratament, bolnavi aflaţi în studiu);
k) stabileşte metodologia de derulare a subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: sclerozã multiplã";
l) evalueazã şi fundamenteazã în raport cu numãrul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul urmãtor.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri ordinare lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Comisia se va întâlni trimestrial cu coordonatorii teritoriali, la sediul CNAS, în vederea analizei derulãrii subprogramului.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016