Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 759 din 7 octombrie 2008  privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 759 din 7 octombrie 2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 31 octombrie 2008

Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. DPN/834 din 6 octombrie 2008 al Direcţiei programe naţionale, aprobat de preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- prevederile <>art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţioneazã pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) pentru implementarea unor programe/subprograme naţionale de sãnãtate din cadrul Programului naţional de sãnãtate cu scop curativ, prevãzute în anexele nr. 1-7, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Regulamentele pot fi modificate la propunerea justificatã a membrilor comisiei de experţi cu aprobarea preşedintelui CNAS.
ART. 2
(1) Comisiile de experţi de pe lângã CNAS sunt coordonate de preşedintele CNAS.
(2) Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se fac prin ordin al preşedintelui CNAS.
(3) Activitatea comisiei de experţi este coordonatã de cãtre preşedintele acesteia, nominalizat prin ordin al preşedintelui CNAS.
(4) Comisiile de experţi îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor din regulamentele comisiilor de experţi şi, ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecãrei comisii de experţi şi a preşedintelui CNAS.
(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare şedinţã câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se consemneazã deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa preşedintelui CNAS. La nivelul fiecãrei comisii de experţi se va întocmi un registru de procese-verbale.
(6) Şedinţele se desfãşoarã numai în prezenţa preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(7) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei de experţi, deleagã aceastã competenţã unuia dintre membrii acesteia şi îl informeazã despre aceasta pe preşedintele CNAS.
(8) Comisia de experţi poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sãu de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordatã.
ART. 3
(1) Comisiile de experţi se întrunesc la sediul CNAS sau într-o altã locaţie, la propunerea membrilor comisiei, cu acordul preşedintelui CNAS.
(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe.
(3) În cazul în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiazã de indemnizaţie.
(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportã de la titlul "Cheltuieli de personal" din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, pe baza situaţiei privind prezenţa nominalã a membrilor comisiei de experţi la şedinţele desfãşurate în fiecare lunã. Membrii comisiilor de experţi vor depune la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare numirii, codul IBAN al contului în care se va achita indemnizaţia, denumirea bãncii la care este deschis contul şi codul numeric personal.
(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi, certificatã prin semnãtura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS, este depusã la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, pânã la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentã.
(6) Cheltuielile de deplasare din şi în alte localitãţi, ocazionate de participarea în comisiile de experţi, sunt suportate de CNAS, potrivit legislaţiei în vigoare.
(7) Specialiştii invitaţi la lucrãrile comisiilor de experţi nu beneficiazã de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.
ART. 4
Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 76/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţioneazã pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea unor subprograme naţionale de sãnãtate, din cadrul Programului naţional de sãnãtate cu scop curativ, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 26 februarie 2008.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea

Bucureşti, 7 octombrie 2008.
Nr. 759.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului de tratament şi
monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA
şi tratamentul postexpunere din cadrul
Programului naţional de boli transmisibile

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) pentru implementarea subprogramului de tratament şi monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã împreunã cu Comisia naţionalã de luptã anti-SIDA (CNLAS) criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;
b) evalueazã semestrial corelarea dintre modificarea schemelor terapeutice pentru medicamentele specifice şi bugetul aprobat pentru asigurarea derulãrii subprogramului în condiţii de eficienţã economicã;
c) evalueazã necesitãţile şi posibilitãţile de creştere a alocaţiei bugetare destinate subprogramului pe baza cererii fundamentate a CNLAS;
d) evalueazã împreunã cu CNLAS necesitatea implementãrii în cadrul subprogramului a procedeelor diagnostice şi terapeutice noi, a noilor medicamente şi a tehnologiilor costisitoare, în vederea optimizãrii actului medical în condiţii de eficienţã economicã (încadrarea în bugetul alocat); evalueazã impactul bugetar al introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;
e) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pentru fiecare judeţ pe baza informaţiilor furnizate de CNLAS (numãr de pacienţi aflaţi în tratament, scheme terapeutice, pacienţi eligibili aflaţi în aşteptare etc.);
f) fundamenteazã decizii în vederea asigurãrii finanţãrii corespunzãtoare, cu încadrarea în bugetul alocat, pe care le înainteazã preşedintelui CNAS spre aprobare. Transmite deciziile aprobate de preşedintele CNAS direcţiilor de specialitate din cadrul CNAS, caselor de asigurãri de sãnãtate şi CNLAS;
g) analizeazã noile scheme de tratament aprobate de CNLAS, verificã încadrarea acestora în bugetul alocat subprogramului şi informeazã preşedintele CNAS asupra acestor modificãri, inclusiv asupra celor ce implicã creşteri bugetare;
h) analizeazã impactul asupra bugetului subprogramului în urma introducerii în lista de medicamente ce se elibereazã în cadrul subprogramului a unor medicamente noi;
i) analizeazã stocurile raportate la nivelul CNAS;
j) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor eliberate;
k) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii raportaţi la nivelul CNAS;
l) colaboreazã cu CNLAS la fundamentarea solicitãrii de finanţare anualã a subprogramului pentru fiecare unitate sanitarã, pe care o înainteazã preşedintelui CNAS;
m) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului de tratament
al bolnavilor de tuberculozã din cadrul
Programului naţional de boli transmisibile

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor de tuberculozã, denumitã în continuare CTB, are urmãtoarele atribuţii:
A. Atribuţii tehnico-medicale:
a) stabileşte protocoalele de terapie ca bazã de decontare a medicamentelor specifice tuberculozei (TB), practicate actualmente în ţarã la TB cu germeni sensibili (conform Programului naţional de control al tuberculozei);
b) stabileşte principiile de scheme individualizate pentru bolnavii cu TB rezistentã şi multidrogrezistentã (MDR);
c) evalueazã, la solicitare sau prin sondaje, colaborând cu managerii de judeţe ai Programului naţional de control al tuberculozei, pertinenţa schemelor terapeutice folosite în MDR-TB;
d) analizeazã schemele terapeutice care includ medicamente costisitoare, în vederea asigurãrii unui raport optim cost/eficienţã.
B. Atribuţii de evaluare a costurilor actuale şi a bugetelor viitoare:
a) evalueazã necesarul de medicamente şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pe fiecare judeţ;
b) elaboreazã propuneri de bugete anuale pentru fiecare judeţ şi unitate sanitarã. Metodologia de stabilire a bugetelor va avea la bazã criterii istorice (valoarea medie a comenzilor pe ultimul semestru, valoarea medie a medicamentelor efectiv consumate pe ultimul semestru, valoarea stocurilor la data evaluãrii, date privind raportãrile de bolnavi, date privind raportãrile de bolnavi din modulul de supraveghere centralizatã a Institutului de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti).
2. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul CTB.
3. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, CTB va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui CTB sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

ANEXA 3

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea Programului naţional de oncologie

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de oncologie, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã iniţierea şi/sau continuarea tratamentelor cu medicamente care se elibereazã cu aprobarea comisiilor de la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), cu respectarea protocoalelor naţionale, adaptate la cele europene. Comisia nu emite aprobãri de terapie retroactive;
b) întocmeşte dosar pentru fiecare bolnav pentru care a primit prin fax sau poştã referat de necesitate în vederea aprobãrii iniţierii sau continuãrii tratamentului;
c) elaboreazã criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi a planului de monitorizare;
d) elaboreazã, pe bazã de dovezi protocoale terapeutice şi scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontãrii. Protocoalele vor avea la baza Ghidurile Societãţii Europene de Oncologie Medicala - ESMO;
e) aprobã şi modificã schemele terapeutice pentru medicamentele specifice în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat);
f) evalueazã sistematic tehnologiile medicale în vederea susţinerii deciziilor privind proceduri diagnostice şi terapeutice, medicamente;
g) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional, pentru fiecare judeţ;
h) elaboreazã un raport semestrial care conţine: numãrul pacienţilor intraţi în tratament, numãrul pacienţilor aflaţi în tratament, numãrul estimat al pacienţilor care terminã tratamentul în urmãtorul semestru, pe scheme terapeutice şi diagnostic;
i) informeazã casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile CNAS implicate în derularea programului asupra deciziilor emise în vederea asigurãrii finanţãrii;
j) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei;
k) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã, în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
l) analizeazã impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, dupã caz, întâlniri extraordinare la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Actele oficiale ale Comisiei sunt semnate numai de membrii acesteia.
4. Comisia elaboreazã formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament.
5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu şi de veto.
6. Circuitul documentelor:
a) casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia şi responsabilitatea sã transmitã la CNAS referatele completate ale pacienţilor în vederea aprobãrii iniţierii şi/sau continuãrii tratamentului solicitat;
b) referatele vor fi transmise de casele de asigurãri de sãnãtate la CNAS prin poştã sau prin fax, în timp util, având numãr de înregistrare şi antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât în teritoriu, cât şi la CNAS;
c) dosarele pacienţilor, întocmite la nivelul Comisiei, pentru iniţierea tratamentului trebuie sã conţinã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator, investigaţiile care susţin diagnosticul şi evoluţia bolii;
d) pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru lipsa de acoperire a reţetei revine în exclusivitate medicului curant şi caselor de asigurãri de sãnãtate în evidenţa cãrora se aflã pacienţii.

ANEXA 4

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea Programului naţional de supleere
a funcţiei renale la bolnavii
cu insuficienţã renalã cronicã

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţã renalã cronicã, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru modalitãţile de supleere renalã;
b) elaboreazã criteriile de eligibilitate pentru terapia de supleere renalã;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor dializaţi;
d) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi raportaţi, la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS);
e) solicitã lunar Direcţiei programe naţionale din cadrul CNAS situaţia bolnavilor hemodializaţi şi a celor dializaţi peritoneal;
f) stabileşte metodologia de derulare a programului;
g) evalueazã şi fundamenteazã solicitarea de finanţare a programului în vederea elaborãrii proiectului de ordin;
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Comisia se va întâlni semestrial cu şefii centrelor de dializã şi cu responsabilii judeţeni la sediul CNAS, în vederea analizei derulãrii programului.
4. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA 5

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea Programului naţional de diabet zaharat

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de diabet zaharat, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare;
b) verificã prin sondaj concordanţa dintre prescripţia medicalã şi diagnosticul pacientului, utilizând protocoale şi scheme terapeutice elaborate de comisia de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii Publice şi comisia de specialitate a Colegiului Medicilor din România;
c) evalueazã necesarul şi costurile terapeutice pe fiecare tip de tratament (insulinã, ADO şi mixt) pentru fiecare judeţ;
d) elaboreazã circuitul documentelor care sã asigure funcţionarea adecvatã a Comisiei;
e) face propuneri pentru procedurile de raportare lunarã în vederea monitorizãrii cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;
f) analizeazã impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;
g) evalueazã şi fundamenteazã solicitarea de finanţare a programului în vederea elaborãrii proiectului de ordin.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA 6

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea subprogramului de tratament
al bolnavilor cu sclerozã multiplã din cadrul
Programului naţional de boli neurologice

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor cu sclerozã multiplã, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru prevenţia secundarã a pacienţilor cu sclerozã multiplã;
b) elaboreazã criteriile de eligibilitate pentru terapia imunomodulatoare;
c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor cu sclerozã multiplã;
d) stabileşte criterii de schimbare a tratamentului cu un alt imunomodulator;
e) stabileşte arondarea judeţelor la unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprogramul, specializate în terapia imunomodulatoare a sclerozei multiple;
f) analizeazã lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS);
g) analizeazã stocurile raportate la nivelul CNAS;
h) solicitã coordonatorilor teritoriali situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã;
i) realizeazã baza de date (Registrul bolnavilor cu sclerozã multiplã în format electronic) utilizând softul pus la dispoziţie de CNAS;
j) analizeazã situaţia bolnavilor cu sclerozã multiplã introduşi în baza de date a Comisiei de coordonatorii teritoriali (bolnavi în tratament, bolnavi în aşteptare pentru tratament, bolnavi aflaţi în studiu);
k) stabileşte metodologia de derulare a subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: sclerozã multiplã";
l) evalueazã şi fundamenteazã în raport cu numãrul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul urmãtor;
m) analizeazã dosarele bolnavilor cu sclerozã multiplã transmise de coordonatorii teritoriali în vederea aprobãrii tratamentului;
n) aprobã în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea tratamentului cu medicamentele care se elibereazã cu aprobarea comisiilor de la nivelul CNAS, cuprinse la subprogramul de tratament al sclerozei multiple, transmise de coordonatorii teritoriali ai subprogramului împreunã cu documentele necesare justificãrii propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu sclerozã multiplã transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului trebuie sã cuprindã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial, copii de pe analizele medicale care susţin diagnosticul, respectiv examen RMN recent (craniu+/-coloanã), potenţiale evocate, analiza LCR, copii de pe analizele biologice recente (hemoleucogramã, probe hepatice, hormoni tiroidieni), precum şi consimţãmântul informat semnat (specimen de semnãturã) şi datat al bolnavului. Referatul de justificare va fi conform modelului din anexa nr. 3C la <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 574/2008 şi <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor de sãnãtate în anul 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se va completa cu urmãtoarele informaţii: date de identitate ale bolnavului (adresã, telefon), informaţii privind evoluţia bolii (debut, numãr pusee), boli asociate, rezultatul examenului neurologic recent şi scorul EDSS. Dosarele complete vor fi transmise la CNAS în timp util, iar referatele de justificare vor avea numãr de înregistrare cu antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât la casele de asigurãri judeţene, cât şi la CNAS. Bolnavii cu sclerozã multiplã ale cãror dosare sunt transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului sunt bolnavii aflaţi în baza de date a Comisiei pe liste de aşteptare. Pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalitãţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cãrora se aflã bolnavii cu sclerozã multiplã. Orice modificare în conduita terapeuticã a bolnavilor beneficiari de program, respectiv întrerupere sau schimbare de tratament, va fi comunicatã în scris Comisiei în maximum 10 zile de la modificarea acesteia de cãtre coordonatorul teritorial;
o) poate solicita completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administratã, boli asociate, examen psihiatric;
p) elaboreazã formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament;
q) transmite, prin fax, deciziile de aprobare pentru tratament caselor de asigurãri de sãnãtate, respectiv medicului coordonator de subprogram, în termen de douã zile lucrãtoare de la aprobare.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.
4. Comisia se va întâlni trimestrial cu coordonatorii teritoriali la sediul CNAS, în vederea analizei derulãrii subprogramului.

ANEXA 7

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi
a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru
implementarea Programului naţional de hemofilie,
talasemie şi alte boli rare

I.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul specific talasemiei şi hemofiliei, denumitã în continuare Comisie, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor cu hemofilie şi talasemie beneficiari de tratament în cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;
b) analizeazã trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS);
c) analizeazã stocurile medicamentelor specifice tratamentului hemofiliei şi talasemiei, raportate la nivelul CNAS;
d) evalueazã şi fundamenteazã solicitarea de finanţare a programului (componenta corespunzãtoare tratamentului bolnavilor cu hemofilie şi talasemie) în vederea elaborãrii proiectului de ordin pentru anul urmãtor;
e) aprobã în condiţii de eficienţã economicã (buget aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea şi continuarea tratamentului cu medicamentele care se elibereazã cu aprobarea comisiilor de la nivelul CNAS, cuprinse în Programul naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare, transmise de coordonatorii teritoriali ai programului împreunã cu documentele necesare justificãrii propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu talasemie transmise Comisiei pentru iniţierea şi continuarea tratamentului trebuie sã cuprindã: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial, datele de identitate ale bolnavului (inclusiv adresã şi telefon), informaţii privind evoluţia bolii, investigaţiile care susţin diagnosticul, respectiv analize biologice recente. Dosarele complete vor fi transmise la CNAS, în timp util, iar referatele de justificare vor avea numãr de înregistrare cu antetul casei de asigurãri de sãnãtate respective, astfel încât toţi pacienţii sã fie luaţi în evidenţã atât în teritoriu, cât şi la CNAS. Pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalitãţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cãrora se aflã bolnavii cu talasemie. Comisia nu emite aprobãri de terapie retroactive;
f) Comisia poate solicita coordonatorilor teritoriali ai programului completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administratã, boli asociate etc.;
g) transmite, prin fax, referatele aprobate caselor de asigurãri de sãnãtate, respectiv medicului coordonator de program, în termen de douã zile lucrãtoare de la aprobare.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.
II.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul bolnavilor cu mucoviscidozã (fibrozã chisticã) denumitã în continuare Comisie are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte schemele terapeutice pentru bolnavii cu mucoviscidozã beneficiari de program conform normelor europene cuprinse în Ghidul de management în mucoviscidozã (fibrozã chisticã);
b) elaboreazã criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor cu mucoviscidozã, beneficiari de tratament în cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;
c) propune repartiţia numãrului de bolnavi cu mucoviscidozã pe centrele regionale de mucoviscidozã şi judeţele arondate acestora, prin care se deruleazã programul;
d) analizeazã semestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivel CNAS;
e) stabileşte metodologia de derulare a programului pentru bolnavii cu mucoviscidozã;
f) evalueazã şi fundamenteazã solicitarea de finanţare a programului (componenta corespunzãtoare tratamentului bolnavilor cu mucoviscidozã) în vederea elaborãrii proiectului de ordin pentru anul urmãtor.
2. În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, dupã caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.
3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016