Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 756 din 12 iulie 2005  privind coordonarea activitatilor de prevenire a abandonului in unitatile sanitare care au in structura sectii de nou-nascuti si/sau de pediatrie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 756 din 12 iulie 2005 privind coordonarea activitatilor de prevenire a abandonului in unitatile sanitare care au in structura sectii de nou-nascuti si/sau de pediatrie

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 693 din 2 august 2005

În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 252/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>art. 9, 10, 11, 12, 13 şi 14 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,
potrivit prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi ale <>art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului,

ministrul sãnãtãţii şi secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului emit prezentul ordin.

ART. 1
(1) Direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au obligaţia de a desemna asistenţi sociali care sã asigure legãtura permanentã cu unitãţile sanitare care au în structurã secţii de nou-nãscuţi şi/sau de pediatrie.
(2) Unitãţile sanitare care au în structurã secţii de nou-nãscuţi şi/sau de pediatrie au obligaţia de a permite accesul neîngrãdit în unitãţile respective al asistenţilor sociali desemnaţi conform alin. (1).
ART. 2
În vederea formãrii şi pregãtirii corespun-zãtoare a asistenţilor sociali sau, dupã caz, a persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã din cadrul unitãţilor sanitare care au în structurã secţii de nou-nãscuţi şi/sau de pediatrie, direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului au urmãtoarele obligaţii:
a) sã organizeze întâlniri periodice sau instruiri semestriale cu asistenţii sociali ori, dupã caz, cu persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din unitãţile sanitare;
b) sã informeze şi sã pregãteascã asistenţii sociali din unitãţile sanitare cu privire la instrumentarea cazurilor care prezintã risc de abandon al copilului;
c) sã aducã la cunoştinţã asistenţilor sociali din unitãţile sanitare cadrul normativ existent în domeniul protecţiei drepturilor copilului, instrumentele şi procedurile de lucru utile în activitãţile de prevenire a abandonului sau pãrãsirii copilului în maternitãţi, prestaţiile sau serviciile la care pot avea acces gravidele/mamele care prezintã risc;
d) sã faciliteze participarea asistenţilor sociali din unitãţile sanitare la cursuri de formare profesionalã continuã.
ART. 3
Asistenţii sociali sau, dupã caz, persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din cadrul unitãţilor sanitare, desemnaţi în condiţiile legii, au obligaţia de a sesiza în termen de 24 de ore, telefonic sau în scris, asistenţii sociali desemnaţi de direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, cu privire la existenţa oricãrei situaţii de risc de abandon al copilului.
ART. 4
Asistenţii sociali sau persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din unitãţile sanitare care au în structurã secţii de nou-nãscuţi şi/sau de pediatrie au urmãtoarele atribuţii principale:
a) menţin permanent legãtura cu asistenţii sociali desemnaţi de direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului;
b) efectueazã sesizãrile prevãzute de <>Legea nr. 272/2004 , privind cazurile copiilor care prezintã risc de abandon;
c) participã la consilierea gravidei/mamei înainte şi dupã actul naşterii, asigurând informarea acesteia cu privire la drepturile şi obligaţiile care îi revin conform legii;
d) sprijinã mama în vederea realizãrii demersurilor legate de întocmirea actului de naştere a copilului;
e) asigurã întocmirea documentaţiei necesare în scopul preluãrii copilului în regim de urgenţã în sistemul de protecţie a copilului, în termenul prevãzut de <>Legea nr. 272/2004 .
ART. 5
În scopul asigurãrii activitãţilor de prevenire a abandonului în maternitãţi, asistenţii sociali desemnaţi de direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului au urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã consilierea gravidei/mamei înainte şi dupã actul naşterii;
b) asigurã preluarea copilului în evidenţa direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, precum şi monitorizarea acestor cazuri;
c) participã la întocmirea documentaţiei pentru preluarea copilului în sistemul de protecţie;
d) asigurã preluarea de urgenţã a copilului în sistemul de protecţie, conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 , pe baza sesizãrii unitãţii sanitare în care a fost abandonat copilul.
ART. 6
Asistenţii sociali din cadrul serviciilor publice de asistenţã socialã, organizate la nivelul municipiilor şi oraşelor, precum şi persoanele cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale, în a cãror razã teritorialã se aflã domiciliul gravidei/mamei, vor urmãri ducerea la îndeplinire a tuturor mãsurilor privind eliminarea oricãrui risc de abandon al copilului în unitãţile sanitare.
ART. 7
Serviciile publice de asistenţã socialã vor asigura informarea corespunzãtoare a gravidelor/mamelor cu privire la serviciile de care pot beneficia, în condiţiile legii, respectiv: posibilitatea acordãrii unor servicii şi prestaţii în scopul asigurãrii menţinerii copilului în familie, accesul acestora împreunã cu copilul în centre maternale, plasamentul copilului la familia extinsã sau, dupã caz, la asistentul maternal.
ART. 8
Direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului au obligaţia de a monitoriza şi de a coordona activitãţile privind respectarea dreptului copilului la stabilirea şi pãstrarea identitãţii sale, precum şi cu privire la prevenirea abandonului copilului în maternitãţi.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã dispoziţiile Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al secretarului de stat al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie nr. 727/6.843/2003 privind prevenirea intrãrii copiilor în dificultate sau în situaţie de risc şi ameliorarea situaţiei medicale a copiilor protejaţi în centrele de plasament, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 1 octombrie 2003.
ART. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cintezã

Secretarul de stat al Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Drepturilor Copilului,
Bogdan Adrian Panait
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016