Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 754 din 14 septembrie 1998  privind aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate Fondului special pentru sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 754 din 14 septembrie 1998 privind aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate Fondului special pentru sanatate

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 28 decembrie 1998
Ministrul sãnãtãţii,
având în vedere prevederile <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 244/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedura şi competentele de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate Fondului special pentru sãnãtate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã a bugetului sãnãtãţii, Direcţia de control financiar propriu, direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se aplica începând cu data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor


ANEXA 1

PROCEDURA
şi competentele de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate
Fondului special pentru sãnãtate

1. - În temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, Ministerul Sãnãtãţii poate acorda unele înlesniri la plata obligaţiilor datorate de agenţii economici, pentru:

A. Fondul special pentru sãnãtate, prevãzut de <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 :
- cota de 2% datoratã pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 1998 de cãtre persoanele juridice şi fizice care utilizeazã personal salariat şi calculatã asupra câştigului brut realizat de salariaţi potrivit pct. 2, lit. a) din <>Normele metodologice ale Ministerului Sãnãtãţii nr. 182.879/1992 privind finanţarea ocrotirii sãnãtãţii, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992 ;
- contribuţia de 10% datoratã de persoanele juridice, televiziune, radio, agenţii de publicitate, administraţia ziarelor şi de alte persoane juridice care realizeazã acţiuni de publicitate pentru produse din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice - potrivit pct. 4 din <>Normele metodologice nr. 182.879/1992 ;
- cota de 1% din sumele realizate de cãtre agenţii economici din vânzarea produselor din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice, reglementatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992 , aprobatã prin <>Legea nr. 114/1992 şi prin pct. 5 din <>Normele metodologice nr. 182.879/1992 , şi care se calculeazã dupã deducerea accizelor şi a taxei pe valoarea adãugatã, datorate bugetului de stat;
- contribuţia de 1% din adaosul comercial aplicat asupra sumelor realizate din vânzarea produselor din tutun, tigari şi bãuturi alcoolice - conform pct. 6 din <>Normele metodologice nr. 182.879/1992 .

B. Ministerul Sãnãtãţii poate acorda urmãtoarele înlesniri:
a) amânãri şi eşalonãri la plata contribuţiei pentru Fondul special pentru sãnãtate;
b) amânãri şi eşalonãri la plata majorãrilor de întârziere calculate pentru sumele datorate Fondului special pentru sãnãtate;
c) înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre Fondul special pentru sãnãtate se pot acorda cu o perioada de graţie de pana la 6 luni, care este inclusã în perioada pentru care s-au acordat înlesnirile.

2. - Cererile pentru aprobarea înlesnirilor se depun la direcţiile sanitare judeţene, respectiv la Direcţia sanitarã a municipiului Bucureşti.
2.1. Prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri cu privire la obligaţiile cãtre bugetul Fondului special pentru sãnãtate.
2.2. Dosarul privind cererea de înlesnire la plata obligaţiilor cãtre bugetul Fondului special pentru sãnãtate trebuie sa cuprindã urmãtoarele elemente principale:
a) elemente de identificare a persoanelor juridice şi fizice debitoare care, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 22/1992 , au obligaţii de plata cãtre Fondul special de sãnãtate: denumirea, adresa/sediul, numãrul contului de disponibilitati (dacã sunt mai multe, se vor preciza toate) şi unitatea/unitãţile bancarã/e, la care sunt deschise: numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã angajatorul în relaţii patrimoniale;
b) sumele datorate Fondului special pentru sãnãtate (conform modelului prezentat în anexa nr. 1), distinct pe categorii de contribuţii. Menţionarea tuturor contribuţiilor este obligatorie, chiar dacã se solicita înlesnire la plata numai pentru unele dintre acestea, care sunt restante la data cererii;
c) natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
d) în cazul în care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de înlesniri în temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare, se vor mentiona datele şi numerele de înregistrare ale acestor cereri la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
e) în cazul în care s-au mai aprobat înlesniri la plata, se va mentiona modul în care acestea au fost respectate;
f) numãrul dosarelor de pensionare şi pentru înscrierea în şomaj depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor;
g) situaţia plãţii contribuţiilor curente pentru Fondul special pentru sãnãtate;
h) data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta) în care a fost analizata cererea şi s-a hotãrât solicitarea înlesnirilor la plata obligaţiilor la Fondul special pentru sãnãtate: semnãturile persoanelor care angajeazã unitatea solicitanta şi ştampila acesteia;
i) ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;
j) situaţia creditelor obţinute pana la data cererii şi nerambursate;
k) situaţia privind rezultatele financiare la zi;
l) situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;
m) certificatul eliberat de Oficiul registrului comerţului, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la Normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii nr. 45.184/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106, din 24 mai 1996;
n) comunicarea Fondului Proprietãţii de Stat privind statutul economico-juridic al agentului economic.
Se recomanda sa se menţioneze orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
În lipsa elementelor prevãzute la lit. a)-n), cererea nu va fi înregistratã la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
2.3. Înlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
2.4. Pentru creanţele bugetare pentru care s-au depus cereri pentru înlesniri la plata, executarea silitã nu va fi pornitã sau nu va fi continuatã, dupã caz, pana la data comunicãrii modului de soluţionare a acestora.
3. - Competenta de soluţionare a cererilor pentru înlesniri la plata se stabileşte pe doua niveluri valorice:
- nivelul I - direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru un plafon în suma de pana la un miliard lei;
- nivelul al II-lea - Ministerul Sãnãtãţii, pentru un plafon în suma de peste un miliard lei.
Nivelurile valorice specificate mai sus sunt aplicabile şi în cazul majorãrilor de întârziere aferente debitelor celor patru categorii de contribuţii.
4. - La primirea cererii, Ministerul Sãnãtãţii, direcţia sanitarã judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, o înregistreazã într-un registru special, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2.
5. - Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi cunoaşterea altor aspecte necesare luãrii deciziei, directorul direcţiei sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dispune efectuarea de controale la persoanele juridice şi fizice care au depus cereri în vederea acordãrii de înlesniri.
5.1. Cu ocazia controlului se au în vedere:
- realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor cuvenite Fondului special pentru sãnãtate; solicitantii sunt obligaţi sa prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificãrii;
- respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor legale în vigoare privind disciplina financiarã;
- existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementãrilor în vigoare;
- orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
5.2. Rezultatele verificãrii se înscriu în procesul-verbal de control.
5.3. În cazul constatãrii unor neconcordante, se vor efectua corelatiile necesare, care se menţioneazã în procesul-verbal.
5.4. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.
6. - Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte un referat cuprinzând propunerile de soluţionare ale direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Pentru solicitantii de înlesniri la plata ale cãror cereri se soluţioneazã la nivelul Ministerului Sãnãtãţii, referatul semnat de directorul general al Direcţiei generale a bugetului sãnãtãţii, însoţit de documentele prevãzute la pct. 2.2 şi de cererea solicitantului, se depun la Direcţia de control financiar propriu din cadrul Ministerului Sãnãtãţii.
7. - Dupã verificarea şi analiza documentelor, precum şi a efectuãrii controlului, Direcţia de control financiar propriu supune spre aprobare ministrului sãnãtãţii cererile pentru înlesniri la plata, temeinic justificate, însoţite de procesul-verbal cuprinzând rezultatele controlului şi de referatul cuprinzând concluziile şi propunerile de soluţionare a cererilor.
8. - Înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre Fondul special pentru sãnãtate se aproba de ministrul sãnãtãţii.
9. - Ministrul sãnãtãţii poate delega prin ordin, pentru aprobarea acestor înlesniri la plata, pe:
a) directorul direcţiei sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru nivelul I de competenta;
b) secretarul de stat care coordoneazã execuţia Fondului special pentru sãnãtate, pentru cererile ce se încadreazã în nivelul II de competenta.
În cazul în care printr-o singura cerere se solicita acordarea mai multor înlesniri la plata, atât pentru sumele reprezentând diferite debite ale unor contribuţii datorate Fondului special pentru sãnãtate, cat şi pentru majorãri de întârziere aferente acestora, fiecare dintre aceste sume vor fi considerate un capãt de cerere separat.
10. - În rãspunsul comunicat la cererile care nu întrunesc condiţiile prevãzute de acest ordin se vor arata motivele pentru care nu s-au aprobat înlesnirile solicitate.
11. - Atât în cazul cererilor soluţionate favorabil, cat şi în cazul celor pentru care nu s-au aprobat înlesniri, rãspunsul se comunica solicitanţilor prin intermediul direcţiilor sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data:
a) depunerii cererii de înlesnire la direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru cererile care intra în competenta de soluţionare a acestora;
b) luãrii în evidenta a cererii la Ministerul Sãnãtãţii, pentru cererile care se soluţioneazã la nivelul acestuia.
12. - Persoanele juridice şi fizice beneficiazã de înlesnirile acordate, cu condiţia depunerii, în termen de pana la 10 zile de la data primirii comunicãrii, a unei garanţii bancare echivalente cu doua rate de eşalonare.
12.1. Pe perioada acordãrii înlesnirilor se datoreazã majorãrile stabilite şi calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri, cursul prescripţiei se suspenda.
13. - Înlesnirile aprobate îşi pierd valabilitatea şi nu produc efecte, dacã nu au fost respectate condiţiile şi termenele în care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatãrii nerespectãrii condiţiilor în care a fost aprobatã cererea anterioarã.
14. - Ministerul Sãnãtãţii şi direcţiile sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organizeazã evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.

Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor

ANEXA 1
-------
la procedura
------------


Unitatea ...... Direcţia sanitarã a judeţului ..../a municipiului Bucureşti


| | Ordonanta Guvernului | Sume datorate | Sume pentru | Suma/termene |
| F | nr. 22/1992 şi Normele| | care se soli- | pentru amânãri |
| o | metodologice ale | | cita înlesniri | şi eşalonãri |
| n | Ministerului Sãnãtãţii|----------------|----------------|----------------|
| d | nr. 182.879/1992 |con- |majo-| |con- |majo-| | con-|majo-| |
| u | |tri- | rari| |tri- | rari| | tri-| rari| |
| l | |butia| afe-| TO-|butia| afe-| TO-|butia| afe-| TO-|
| | |dato-|rente| TAL|dato-|rente| TAL|dato-|rente| TAL|
| | |rata | | |rata | | |rata | | |
|---|-----------------------|-----|-----|----|-----|-----|----|-----|-----|----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
|---|-----------------------|-----|-----|----|-----|-----|----|-----|-----|----|
| F | - 10% contribuţie da- | | | | | | | | | |
| o | torata de persoanele | | | | | | | | | |
| n | juridice care reali- | | | | | | | | | |
| d | zeaza acţiuni de pu- | | | | | | | | | |
| u | blicitate pentru pro- | | | | | | | | | |
| l | duse din tutun, tigari| | | | | | | | | |
| | şi bãuturi alcoolice | | | | | | | | | |
| s | (pct. 4 din Normele | | | | | | | | | |
| p | metodologice ale | | | | | | | | | |
| e | Ministerului Sãnãtãţii| | | | | | | | | |
| c | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | |
| i |-----------------------|-----|-----|----|-----|-----|----|-----|-----|----|
| a | - 1% cota asupra su- | | | | | | | | | |
| l | melor realizate din | | | | | | | | | |
| | vânzarea produselor | | | | | | | | | |
| p | din tutun, tigari şi | | | | | | | | | |
| e | bãuturi alcoolice, | | | | | | | | | |
| n | datoratã de producã- | | | | | | | | | |
| t | tori şi importatori | | | | | | | | | |
| r | (pct. 5 din Normele | | | | | | | | | |
| u | metodologice ale | | | | | | | | | |
| | Ministerului Sãnãtãţii| | | | | | | | | |
| s | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | |
| a |-----------------------|-----|-----|----|-----|-----|----|-----|-----|----|
| n | - 1% contribuţie din | | | | | | | | | |
| a | adaosul comercial | | | | | | | | | |
| t | aplicat asupra sumelor| | | | | | | | | |
| a | realizate din vânzarea| | | | | | | | | |
| t | produselor din tutun, | | | | | | | | | |
| e | tigari şi bãuturi | | | | | | | | | |
| | alcoolice | | | | | | | | | |
| | (pct. 6 din Normele | | | | | | | | | |
| | metodologice ale | | | | | | | | | |
| | Ministerului Sãnãtãţii| | | | | | | | | |
| | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | |
| |-----------------------|-----|-----|----|-----|-----|----|-----|-----|----|
| | - 2% cota datoratã | | | | | | | | | |
| | pentru perioade ante- | | | | | | | | | |
| | rioare datei de 1 | | | | | | | | | |
| | ianuarie 1998 de per- | | | | | | | | | |
| | soanele juridice şi | | | | | | | | | |
| | fizice care utilizeazã| | | | | | | | | |
| | personal salariat (pct| | | | | | | | | |
| | 2, lit. a) din Normele| | | | | | | | | |
| | metodologice ale | | | | | | | | | |
| | Ministerului Sãnãtãţii| | | | | | | | | |
| | nr. 182.879/1992) | | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------

(Semnatura şi ştampila)


ANEXA 2
-------
la procedura
------------



MINISTERUL SĂNĂTĂŢII

Direcţia sanitarã a judeţului ..../a municipiului Bucureşti

REGISTRU SPECIAL
pentru evidenta primirii şi soluţionãrii cererilor de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate Fondului special pentru sãnãtate, reglementat de <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1992


| | | Datele de | | | | Numa- | O |
| | | identificare | Înlesnirile| | Înlesnirile | rul de| b |
| | Data | a solicitan- | solicitate | | aprobate | inre- | s |
| | | tului | | | |gistra-| e |
| Nr.|-----------|---------------|------------| Data |-------------| re a | r |
| de | Z | L | A | |Adresa/ |Ama-| | T | con- |Ama-| | T | cere- | v |
| în-| i | u | n | |sediul |nari|Su-| e | tro- |nari| Su-| e | rii | a |
| re-| u | n | u | De- |(str. nr| |ma | r | lului| | ma | r | ante- | t |
|gis-| a | a | l | nu- |locali- |esa-|(l | m | |esa-| (l | m | rioare| i |
|tra-| | | | mi- |tatea, |lo- | e | e | |lo- | e | e | | i |
| re | | | | rea |judeţul |nari| i)| n | |nari| i) | n | | |
| | | | | |telefon/| | | | | | | | | |
| | | | | | fax) | | | | | | | | | |
|----|---|---|---|------|--------|----|---|---|------|----|----|---|-------|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12| 13 | 14|
|----|---|---|---|------|--------|----|---|---|------|----|----|---|-------|---|
|----|---|---|---|------|--------|----|---|---|------|----|----|---|-------|---|
|----|---|---|---|------|--------|----|---|---|------|----|----|---|-------|---|
|----|---|---|---|------|--------|----|---|---|------|----|----|---|-------|---|
------------------------------------------------------------------------------

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016