Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 748 din 7 martie 2024  privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 748 din 7 martie 2024 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 215 din 14 martie 2024
    Având în vedere prevederile art. 21 alin. (1) şi art. 41 alin. (21) şi alin. (22) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 14 alin. (4) lit. o) şi art. 19 lit. o) din Statutul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., prevăzut în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România“, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1092 din 21 decembrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 45 de zile de la data publicării.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 7 martie 2024.
    Nr. 748.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.836/2018)
    TARIFE SUPLIMENTARE
    de utilizare a drumurilor de interes naţional
     PARTEA


┌────┬───────────────────────────┬────────┬───────────────────────┐
│Nr. │ │Unitatea│Tariful unitar, cu TVA │
│crt.│Denumirea tarifului │de │(euro), actual │
│ │ │calcul │ │
├────┼─────────────┬─────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │ │în regim │ │ │
│ │ │normal, la │ │ │
│ │ │mai mult de │ │ │
│ │ │două zile │ │10% din valoarea totală│
│ │ │lucrătoare de│tarif/ │a tarifelor de │
│1.1.│ │la data │document│depăşire, dar nu mai │
│ │ │înregistrării│ │puţin de 10 euro şi nu │
│ │Emitere AST │la unităţile/│ │mai mult de 500 euro │
│ │în limitele │subunităţile │ │ │
│ │de │C.N.A.I.R. - │ │ │
│ │competenţă; │S.A. │ │ │
├────┤include ├─────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │traseu, │în regim de │ │ │
│ │condiţii de │urgenţă, în │ │ │
│ │parcurs şi │mai puţin de │ │ │
│ │cost │două zile │ │ │
│ │ │lucrătoare de│tarif/ │tariful de la pct. 1.1 │
│1.2.│ │la data │document│multiplicat cu 1,5 │
│ │ │înregistrării│ │ │
│ │ │la unităţile/│ │ │
│ │ │subunităţile │ │ │
│ │ │C.N.A.I.R. - │ │ │
│ │ │S.A. │ │ │
├────┼─────────────┴─────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │Emitere AST în agenţiile de│ │10% din valoarea totală│
│ │control şi încasare (ACI) │tarif/ │a tarifelor de │
│1.3.│în limitele de competenţă; │document│depăşire, dar nu mai │
│ │include traseu, condiţii de│ │puţin de 10 euro şi nu │
│ │parcurs şi cost │ │mai mult de 500 euro │
├────┼───────────────────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │Emitere AST complementară │ │10% din valoarea totală│
│ │în limitele de competenţă; │tarif/ │a tarifelor de │
│1.4.│include traseu, condiţii de│document│depăşire, dar nu mai │
│ │parcurs şi cost │ │puţin de 10 euro şi nu │
│ │ │ │mai mult de 500 euro │
├────┼───────────────────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │Estimare; include condiţii │tarif/ │ │
│2. │de parcurs, distanţă şi │document│50,00 │
│ │cost; nu include traseu │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │Depăşirea masei totale │ │ │
│3. │maxime admise, indiferent │tarif x │0,02*(G – mma/2) │
│ │de tipul suspensiilor, │distanţă│ │
│ │numărul de axe sau de roţi │ │ │
├────┼─────────────┬─────────────┼────────┼───────────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │alte │
│ │ │ │ │suspensii │suspensii │
│4. │ │ │ │pneumatice │decât cele │
│ │ │ │ │sau │pneumatice │
│ │ │ │ │echivalente│sau │
│ │ │ │ │ │echivalente│
├────┤Depăşirea ├─────────────┤ ├───────────┼───────────┤
│4.1.│masei maxime │axa simplă │ │0,65*(G – │1,5*(0,65* │
│ │admise pe │ │tarif x │mma) │(G – mma)) │
├────┤axă, ├─────────────┤distanţă├───────────┼───────────┤
│ │indiferent de│ │ │0,7*(G – │1,5*(0,7*(G│
│4.2.│numărul de │axa dublă │ │mma)^2/ │– mma)^2/ │
│ │roţi │ │ │(G – mma + │(G – mma + │
│ │ │ │ │1) │1)) │
├────┤ ├─────────────┤ ├───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │0,5*(G – │1,5*(0,5*(G│
│4.3.│ │axa triplă │ │mma)^2/ │– mma)^2/ │
│ │ │ │ │(G – mma + │(G – mma + │
│ │ │ │ │1) │1)) │
├────┼─────────────┼─────────────┼────────┼───────────┴───────────┤
│5.1.│ │lungime │ │0,008*(L – Lma) │
├────┤Depăşirea ├─────────────┤tarif x ├───────────────────────┤
│5.2.│dimensiunilor│lăţime │distanţă│0,025*(l – lma) + 0,05 │
├────┤maxime admise├─────────────┤ ├───────────────────────┤
│5.3.│ │înălţime │ │0,04*(h – hma) + 0,006 │
├────┼─────────────┴─────────────┼────────┼───────────────────────┤
│ │Recântărire sau remăsurare,│tarif/ │ │
│6. │la solicitarea │operaţie│50,00 │
│ │utilizatorului │ │ │
└────┴───────────────────────────┴────────┴───────────────────────┘

    NOTĂ:
    Pentru valori ale meselor pe axe care depăşesc masa maximă autorizabilă prevăzută la art. 41 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, valoarea rezultată din formulă se multiplică cu un coeficient de 1,5.

    LEGENDĂ:
    G = masă reală, exprimată în tone, constatată din documente sau prin cântărire
    mma = masă maximă admisă în circulaţie pe drumurile publice, exprimată în tone
    L = lungimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
    l = lăţimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
    h = înălţimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
    Lma = lungimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
    lma = lăţimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
    hma = înălţimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
    AST - autorizaţie specială de transport
    Prin semnul ^ se înţelege ridicare la putere
    C.N.A.I.R. - S.A. - Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.

     PARTEA

    Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional
    A) Masele şi dimensiunile maxime admise sunt cele prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    B) Sunt exceptate de la plata tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional:
    1. vehiculele rutiere deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de unităţile Ministerului Apărării Naţionale sau vehiculele care aparţin unei terţe părţi şi care efectuează transporturi în interesul unităţilor Ministerului Apărării Naţionale, la solicitarea unităţilor militare;
    2. vehiculele rutiere deţinute de forţele militare ale statelor membre NATO sau ale Parteneriatului pentru Pace sau vehiculele care aparţin unei terţe părţi şi care efectuează transporturi în interesul unei forţe militare, în cadrul unui acord la care România este parte, la solicitarea Centrului de Coordonare a Mişcării din cadrul Comandamentului Logistic Întrunit al Ministerului Apărării Naţionale;
    3. vehiculele rutiere aflate în proprietatea sau care sunt folosite de către ori pentru forţele militare ale Statelor Unite ale Americii la solicitarea Centrului de Coordonare a Mişcării din cadrul Comandamentului Logistic Întrunit al Ministerului Apărării Naţionale;
    4. vehiculele rutiere deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de unităţile subordonate Ministerului Afacerilor Interne, la solicitarea unităţilor care le deţin;
    5. vehiculele rutiere deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., la solicitarea subunităţilor care le deţin;
    6. vehiculele rutiere care efectuează în interesul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. transportul utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor utilizate în cadrul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii în regie proprie ale infrastructurii rutiere, conform procedurilor interne stabilite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.;
    7. vehiculele rutiere deţinute sau utilizate în baza unui drept legal de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă care le deţin;
    8. vehiculele rutiere care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare, utilajele destinate intervenţiilor sau vehiculele care transportă astfel de utilaje, în zonele în care a fost declarată starea de urgenţă, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea comitetelor pentru situaţii de urgenţă constituite conform prevederilor art. 6 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
    9. vehiculele rutiere şi utilajele specializate, inclusiv vehiculele rutiere care efectuează transportul acestora, care participă la acţiuni de deszăpezire a drumurilor naţionale şi autostrăzilor sau de reparare şi repunere în funcţiune a elementelor de infrastructură rutieră ale drumurilor naţionale şi autostrăzilor afectate în urma evenimentelor rutiere, calamităţi sau dezastre naturale, conform procedurilor interne stabilite de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.;
    10. vehiculele rutiere care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare, utilajele destinate intervenţiilor sau vehiculele care transportă astfel de utilaje, în cadrul unor misiuni umanitare pe teritoriul României sau care tranzitează România în scop umanitar, la solicitarea Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în baza unui protocol de colaborare între cele două părţi care să prevadă metodologia de lucru, punctele de contact şi modalităţile de comunicare operativă între cele două părţi;
    11. deţinătorul sau utilizatorul vehiculului, care este persoană juridică menţionată în certificatul de înmatriculare al autovehiculului, în copia conformă a licenţei comunitare pentru transportul rutier contra cost de mărfuri sau în copia conformă a certificatului de transport în cont propriu pentru transportul rutier de mărfuri.

    C) Autorizaţia specială de transport se eliberează şi în cazul transporturilor exceptate de la plata tarifelor suplimentare de utilizare prevăzute la lit. B), cu respectarea tuturor celorlalte prevederi legale în vigoare. În acest caz nu se va percepe tariful de eliberare prevăzut la pct. 1.1-1.4 din tabelul de la partea 1.
    D) Utilajele sunt considerate mărfuri indivizibile chiar dacă sunt transportate având demontate părţi componente.
    E) La eliberarea autorizaţiilor speciale de transport se vor lua în considerare şi măsurătorile efectuate pe reţeaua internă de drumuri de interes naţional de organele cu atribuţii de control al transporturilor rutiere.
    F) Tarifare pentru eliberarea documentelor prevăzute la pct. 1.1-1.4 şi pct. 2 din tabelul de la partea 1 1. Termenele prevăzute la pct. 1.1 şi 1.2 curg din ziua următoare datei la care a fost înregistrată cererea pentru eliberarea autorizaţiei speciale de transport.
    2. În cazul în care pentru eliberarea autorizaţiei speciale de transport este necesară întocmirea unui proiect de transport/studiu de traseu, termenele prevăzute la pct. 1.1 şi 1.2 curg din ziua următoare datei la care a fost înregistrat proiectul de transport/studiul de traseu.
    3. Tarifarea pentru eliberarea autorizaţiei speciale de transport, prevăzută la pct. 1.1-1.4, se efectuează pentru fiecare document.
    4. În agenţiile de control şi încasare nu se aplică tariful în regim de urgenţă prevăzut la pct. 1.2.
    5. Tarifarea pentru estimare, prevăzută la pct. 2, se aplică pentru fiecare document eliberat; se vor menţiona caracteristicile vehiculului cu depăşiri şi sectoarele de drum pentru care eliberarea autorizaţiei speciale de transport se poate face doar în baza proiectului de transport sau a studiului de traseu, dacă este cazul.

    G) Tarifele pentru depăşirea masei maxime admise (totală sau pe axe) prevăzute la pct. 3-4.3 din tabelul de la partea 1 1. Tarifarea pentru depăşirea maselor se efectuează prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în considerare valoarea cea mai mare rezultată.
    2. Tarifarea pentru depăşirea masei totale se calculează prin aplicarea relaţiei de calcul; în agenţiile de control şi încasare masa reală se constată din documente sau prin cântărire.
    3. În situaţia în care cel puţin două vehicule rutiere sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor din punctul de vedere al distanţei dintre axe se efectuează pentru fiecare vehicul separat, indiferent de numărul de axe sau de roţi ale fiecărui vehicul rutier.
    4. În situaţia în care două sau mai multe vehicule rutiere sunt cuplate unul după altul, clasificarea axelor din punctul de vedere al distanţei dintre axe se efectuează continuu, începând din partea din faţă a primului vehicul rutier, indiferent de numărul de axe sau de roţi ale fiecărui vehicul rutier.
    5. Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axe se calculează prin aplicarea relaţiei de calcul, după ce se determină valoarea depăşirii prin diferenţa dintre masa reală pe fiecare axă şi masa maximă admisă pe axă, în funcţie de categoria drumului pe care se circulă; în agenţiile de control şi încasare masa reală pe axe se constată prin cântărire.
    6. În cazul vehiculelor rutiere prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, combinaţiile de axe (triplă, dublă, simplă) se stabilesc de la partea din faţă a vehiculului rutier spre spatele acestuia. Pentru axe multiple constituite din cel puţin două axe consecutive ale aceluiaşi vehicul rutier, tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axele multiple se calculează pentru fiecare categorie de axe (triplă, dublă, simplă), în funcţie de distanţa dintre axe.
    7. În cazul depăşirii maselor maxime admise pe axe peste limitele prevăzute la art. 41 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, valoarea tarifelor rezultate în urma aplicării formulelor din tabelul de mai sus se multiplică cu 1,5.
    8. Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axă dublă şi triplă se efectuează pentru ansamblul de axe, fără a se compara şi a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
    9. În cazul depăşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul rutier, tarifarea se cumulează.
    10. Nu se aplică tarife suplimentare şi nu se eliberează autorizaţie specială de transport dacă depăşirea masei maxime admise pe axe şi a masei totale maxime admise, rezultată în urma cântăririi, este de până la:
    a) 5% inclusiv, pentru masa totală;
    b) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplă;
    c) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublă;
    d) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplă.

    11. În cazul depăşirii maselor pe axe, rezultate la cântărire, peste valorile autorizate prin autorizaţia specială de transport, dar în limitele prevăzute la pct. 10 lit. b)-d), se emite autorizaţie specială de transport complementară, cu aplicarea tarifului aferent pct. 1.4 din tabelul de la partea 1, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) nu este depăşită masa totală autorizată prin AST;
    b) nu sunt depăşite limitele prevăzute la art. 41 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    H) Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime admise prevăzute la pct. 5.1-5.3 din tabelul de la partea 1
    1. Tarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime admise se calculează prin aplicarea relaţiei de calcul, după ce se determină valoarea depăşirii prin diferenţa dintre dimensiunea reală şi dimensiunea maximă admisă; în agenţiile de control şi încasare dimensiunile reale se constată prin măsurare.
    2. În situaţia în care sunt depăşite mai multe dimensiuni maxime admise, tarifarea se cumulează.
    3. Nu se aplică tarife suplimentare şi nu se eliberează autorizaţie specială de transport dacă depăşirea dimensiunilor maxime admise, rezultată prin măsurare, este de până la:
    a) 1% inclusiv, pentru lungime;
    b) 2% inclusiv, pentru lăţime;
    c) 1,00 cm inclusiv, pentru înălţime.


    I) Recântărirea şi remăsurarea, prevăzute la pct. 6 din tabelul de la partea 1 1. În agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, recântărirea şi remăsurarea se efectuează numai pe sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
    2. Recântărirea se efectuează cu acelaşi aparat de măsură cu care s-a efectuat verificarea iniţială.
    3. Nu se efectuează recântărire sau remăsurare pentru traseul deja parcurs pe drumurile de interes naţional.

    J) Tarifarea autorizaţiei speciale de transport
    1. Valoarea totală a tarifării în vederea eliberării autorizaţiei speciale de transport se determină prin cumularea tarifelor pentru eliberare cu cele pentru depăşirea masei totale sau pe axe şi cu cele pentru depăşirea dimensiunilor.
    2. În cazul autorizaţiilor speciale de transport eliberate pentru o perioadă de 30 de zile şi 90 de zile, valoarea totală a tarifării calculată conform pct. 1 se înmulţeşte cu un coeficient de 0,50.
    3. În cazul autorizaţiilor speciale de transport eliberate pentru o perioadă de 12 luni, valoarea totală a tarifării calculată conform pct. 1 se înmulţeşte cu un coeficient de 0,20.

    K) Modul de efectuare a calculelor
    1. Valorile maselor se introduc în calcule exprimate în tone, cu două zecimale sau aşa cum sunt ele afişate de aparatele de măsurat.
    2. Valorile dimensiunilor se introduc în calcule exprimate în metri, cu două zecimale.
    3. Tariful unitar se introduce în calcule cu 4 zecimale.
    4. Distanţa de parcurs se introduce în calcule exprimată în kilometri, fără zecimale, prin rotunjire în plus la unitate.
    5. Rezultatele parţiale până la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc.
    6. Tariful final rezultat care se achită în altă monedă decât euro se calculează la cursul de schimb valabil pentru prima zi a lunii octombrie a anului anterior, comunicat de Banca Centrală Europeană.
    7. Tariful final rezultat se rotunjeşte la două zecimale, în moneda în care se efectuează plata.

    L) După efectuarea plăţii, solicitantul poate cere anularea autorizaţiei speciale de transport şi restituirea tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional, după cum urmează:
    1. La cererea scrisă a solicitantului, depusă la emitent înainte de începerea termenului de valabilitate a autorizaţiei speciale de transport.
    2. La cererea scrisă a solicitantului însoţită de documente doveditoare, în cazuri justificate (fenomene meteo periculoase semnalizate prin codurile portocaliu sau roşu, anularea comenzii/contractului de transport etc.), dacă cererea a fost depusă la emitent în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la începerea perioadei de valabilitate a autorizaţiei.
    3. În toate cazurile emitentul va reţine tarifele de emitere prevăzute la pct. 1.1 şi 1.2 din tabelul de la partea 1.
    4. Prin excepţie de la pct. 3, emitentul nu va reţine tarifele de emitere prevăzute la pct. 1.1 şi 1.2 din tabelul de la partea 1, în cazul instituirii unor restricţii de circulaţie pe traseul autorizat în autorizaţia specială de transport, cauzate de calamităţi sau dezastre naturale, care necesită lucrări de reparare şi repunere în funcţiune a elementelor de infrastructură rutieră.

    M) În cazul în care se constată circulaţia cu mase şi/sau dimensiuni mai mici decât cele înscrise în autorizaţia specială de transport, aceasta se consideră valabilă pentru tot traseul autorizat. În acest caz, tarifele suplimentare de utilizare a reţelei de drumuri naţionale nu se restituie.
    N) În cazul în care în agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, pe sensul de intrare în România, se constată că vehiculul are mase şi/sau dimensiuni mai mari decât cele înscrise în autorizaţia specială de transport, se emite autorizaţie specială de transport complementară.
    O) În cazul în care masele şi dimensiunile vehiculului depăşesc limitele de competenţă ale agenţiilor de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei, iar autorizaţia specială de transport a fost emisă în baza unui proiect de transport/studiu de traseu, se emite autorizaţia specială de transport complementară de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. - central sau de subunităţi, în funcţie de limitele de competenţă, în baza documentelor emise de personalul cu drept de control din agenţiile de control şi încasare din punctele de trecere a frontierei.
    P) Autorizaţia specială de transport complementară reprezintă acea autorizaţie specială de transport care se întocmeşte în situaţia în care un transport autorizat depăşeşte masele şi/sau dimensiunile înscrise în autorizaţia specială de transport iniţială, după cum urmează:
    1. Autorizaţia specială de transport complementară se întocmeşte şi se calculează în mod similar cu autorizaţia specială de transport iniţială la valorile reale ale maselor şi dimensiunilor, stabilite prin cântărire şi măsurare la intrarea în România.
    2. Tariful de emitere a autorizaţiei speciale de transport complementare se calculează conform pct. 1.4 din tabelul de la partea 1.
    3. La stabilirea contravalorii autorizaţiei speciale de transport complementare se recunoaşte contravaloarea tarifelor de depăşire achitate la autorizaţia specială de transport iniţială, calculate conform pct. 3-5.3 din tabelul de la partea 1.
    4. Tarife care se încasează la autorizaţia specială de transport complementară:
    a) tariful de emitere calculat conform pct. 1.4 din tabelul de la partea 1;
    b) diferenţa dintre tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport complementară şi tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport iniţială;
    c) în cazul prevăzut la lit. G) pct. 11 se încasează valoarea minimă a tarifului de emitere prevăzut la pct. 1.4 din tabelul de la partea 1.

    5. Dacă tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport complementară sunt mai mici decât tarifele de depăşire din autorizaţia specială de transport iniţială, diferenţa nu se restituie.
    6. Pentru cazul prevăzut la pct. 5 se încasează tariful de emitere a autorizaţiei speciale de transport complementare, prevăzut la pct. 1.4 din tabelul de la partea 1.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016