Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 748 din 10 aprilie 2024  privind aprobarea procedurii pentru anularea obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţii prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 748 din 10 aprilie 2024 privind aprobarea procedurii pentru anularea obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţii prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 347 din 12 aprilie 2024
    În temeiul prevederilor art. II alin. (4) din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole şi al prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor comunicat prin Adresa nr. 738.926 din 4.04.2024,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Prin prezentul ordin se aprobă:
    a) Procedura privind întocmirea şi transmiterea de către organul de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) Procedura pentru anularea obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţii prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole, precum şi modalităţile de restituire a acestora, prevăzută în anexa nr. 2;
    c) modelul formularului „Decizie de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024“, prevăzut în anexa nr. 3;
    d) modelul formularului „Cerere de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024“, prevăzut în anexa nr. 4;
    e) modelul formularului „Decizie de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024“, prevăzut în anexa nr. 5.

    (2) Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    (3) Prevederile prezentului ordin se aplică de către organele fiscale centrale astfel:
    a) organul de inspecţie fiscală transmite compartimentului cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, în termen de cel mult 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, lista cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole;
    b) compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, în termen de cel mult 15 zile de la data primirii listei de la lit. a), comunică deciziile de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024.


    ART. 2
    Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Bucureşti, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi organele fiscale din subordinea acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Nicoleta Mioara Cîrciumaru

    Bucureşti, 10 aprilie 2024.
    Nr. 748.
    ANEXA 1

    PROCEDURĂ

    ANEXA 2

    PROCEDURĂ

    ANEXA 3

    ANTET^1)
    Dosar fiscal nr. ....................
    Nr. ............ din ....................
    Către ...........................................................^2),
    cod de identificare fiscală .............................,
    str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...,
    ap. ...., sectorul ....., localitatea ....................,
    judeţul ......................., cod poştal .................
    DECIZIE
    de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024
    În temeiul prevederilor art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole, vă comunicăm că se anulează suma de ........ lei, stabilită prin titluri de creanţe comunicate dumneavoastră până în prezent, după cum urmează:

┌────┬────────┬─────────┬───────┬─────────┬────────┐
│ │ │ │ │Denumirea│Numărul │
│Nr. │Natura │Categoria│Suma │titlului │şi data │
│crt.│creanţei│de sumă^ │anulată│de │titlului│
│ │^3) │4) │- lei -│creanţă^ │de │
│ │ │ │ │5) │creanţă │
├────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┤
├────┼────────┼─────────┼───────┼─────────┼────────┤
└────┴────────┴─────────┴───────┴─────────┴────────┘


    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie, potrivit prevederilor art. 268 şi 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiaşi act normativ, sub sancţiunea decăderii. Contestaţia se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
    Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, audierea contribuabilului nu este obligatorie.
    Conducătorul organului fiscal
    Numele şi prenumele ...............................
    Semnătura şi ştampila .............................
    ^1) Se vor trece sigla, conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    ^2) Se vor menţiona denumirea şi domiciliul fiscal, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare ale debitorului.
    ^3) Se va menţiona denumirea creanţei fiscale principale.
    ^4) Se va menţiona categoria de sumă: debit, dobândă, penalitate de întârziere, penalitate de nedeclarare, după caz.
    ^5) Se va menţiona denumirea titlului de creanţă comunicat contribuabilului, prin care au fost stabilite obligaţiile fiscale principale şi accesorii care se anulează.

    ANEXA 4

    Nr. .......... din............
    Către ............................
                     (organul fiscal competent)
    CERERE
    de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024
    Subscrisa, ............, cu domiciliul/sediul în localitatea ..........., str. ....... nr. ...., bl. ...., sc. ......, ap. ....., judeţul/sectorul ........, având C.I.F. .........., în temeiul prevederilor art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole, solicit anularea obligaţiilor fiscale principale stabilite prin Decizia de impunere nr. ... din data de .........., emisă de organul de control fiscal ................., precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora.
    Contribuabilul/Reprezentantul legal al contribuabilului,
    .......................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura ..........................................
    Data ....................................................

    ANEXA 5

    ANTET^1
    ^1 Se vor trece sigla, conform Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului şi caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea şi adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.
    Dosar fiscal nr. ..................
    Nr. ............... din ...................
    Către ............................................................^2,
    ^2 Se vor menţiona denumirea şi domiciliul fiscal, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, alte date de identificare a contribuabilului.

    cod de identificare fiscală .............................,
    str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...,
    ap. ...., sectorul ....., localitatea ....................,
    judeţul ......................., cod poştal .................
    DECIZIE
    de respingere a cererii de anulare a obligaţiilor fiscale prevăzute de art. II din Legea nr. 10/2024
    Având în vedere Cererea dumneavoastră nr. .................. din data de ........, înregistrată la organul fiscal cu nr. ......... din data de ............, prin care solicitaţi anularea obligaţiilor fiscale principale stabilite prin Decizia de impunere nr. ............... din data de ..................., emisă de organul de control fiscal ....................., precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora,
    vă comunicăm că cererea a fost respinsă din următoarele motive:
    ..........................................................

    Temeiul de drept:
    ............................................................

    Menţiuni privind audierea contribuabilului:
    .......................................................

    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate depune contestaţie la organul fiscal emitent, în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, în conformitate cu prevederile art. 268, 269 şi 270 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prezenta decizie produce efecte juridice faţă de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    Conducătorul unităţii fiscale
    Numele şi prenumele ................
    Semnătura şi ştampila unităţii .........

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016