Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 744 din 19 ianuarie 2023  pentru modificarea anexei nr. 8 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.737/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului actelor de control şi ale unor formulare utilizate în activitatea de inspecţie economico-financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 744 din 19 ianuarie 2023 pentru modificarea anexei nr. 8 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.737/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului actelor de control şi ale unor formulare utilizate în activitatea de inspecţie economico-financiară

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 70 din 27 ianuarie 2023
    Având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa nr. 8 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.737/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului actelor de control şi ale unor formulare utilizate în activitatea de inspecţie economico-financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 23 septembrie 2020, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor lua măsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 19 ianuarie 2023.
    Nr. 744.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 2.737/2020)
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR/MINISTERUL FINANŢELOR - AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Organul de inspecţie economico-financiară
    (Direcţia generală de inspecţie economico-financiară/Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ..................../ Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili)
    Seria ..... nr. .....
    PROCES-VERBAL
    de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiat astăzi, ..............., luna ..........., anul ............, ora .........
    Agent(ţii) constatator(i): numele şi prenumele .........................., având funcţia(ile) de ................ la ..........................., în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2012, cu modificările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999^1 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile^2 ....................., ale Hotărârii Guvernului nr. 101/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.028/2021^3 privind stabilirea atribuţiilor generale în efectuarea inspecţiilor la instituţii publice de către Ministerul Finanţelor, precum şi a atribuţiilor structurii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor pentru soluţionarea plângerii prealabile formulate împotriva actului administrativ emis de organele de inspecţie economico-financiară ca urmare a inspecţiilor efectuate la instituţii publice şi ale Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, în baza legitimaţiilor nr. ....................... şi a Ordinului de serviciu nr. ............../..........., în urma inspecţiei economico-financiare/inspecţiei^4 efectuate, în ziua .................., luna ....................., anul ................, ora ........... la ........................ din localitatea ................., bd./str. .............. nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ......................., codul de înregistrare fiscală ......................., am constatat următoarele:
    ^1 Se anulează prin barare în cazul în care nu este efectuată o acţiune de inspecţie la instituţie publică.
    ^2 Se completează actul normativ care prevede competenţa specială de control.
    ^3 Se anulează prin barare în cazul în care nu este efectuată o acţiune de inspecţie la instituţie publică.
    ^4 Se anulează prin barare, după caz.

    I. La data(ele), ora şi locul(rile) de mai jos au fost săvârşite următoarele fapte:
    1. .......................;
    2. .......................;
    3. ...................... .
    Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la:
    1. art. ........... alin. ......... lit. .......... din .................;
    2. art. ........... alin. ......... lit. .......... din .................;
    3. art. ........... alin. ......... lit. .......... din ................ .
    De săvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul:
    a) Persoana juridică ........... (denumirea)............, codul de înregistrare fiscală ......................., înmatriculată la oficiul registrului comerţului/autorizată ....................... cu nr. ..............., cu sediul/domiciliul fiscal în localitatea ......................., bd./str. ..................... nr. ........, bl. ..........., sc. ......, et. ........, ap. ........, judeţul/sectorul ................, reprezentată de .................., în calitate de ........................, cu CNP ......................., cu domiciliul în localitatea ............................, bd./str. .................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul .........................., născut(ă) la data de ......................., în localitatea ........................., judeţul/sectorul .................., legitimat(ă) cu B.I./C.I./paşaport seria .......... nr. ........., emis(ă) de ......................... la data de .......... .
    b) Persoana fizică: .......... (numele, prenumele)............, născut(ă) la data de ....................... în localitatea ......................., judeţul ................., fiul/fiica lui .................... şi al/a ....................., CNP ................., domiciliat(ă) în oraşul (comuna) ................., bd./str. .................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ......................., legitimat(ă) cu B.I./C.I./paşaport seria ..... nr. ....., emis(ă) de ....................... la data de ..............., ocupaţia ......................., locul de muncă ............................. .



    Fapta(ele) prevăzută(e) în actul(ele) normativ(e) menţionat(e) se sancţionează conform:
    1. art. ......... alin. ......... lit. ........ din ..........., cu amendă de la ............. lei la .............. lei;
    2. art. ......... alin. ......... lit. ........ din ..........., cu amendă de la ............. lei la .............. lei;
    3. art. ......... alin. ......... lit. ........ din ..........., cu amendă de la ............. lei la .............. lei,
    stabilindu-se cuantumul amenzii pentru fapta(ele) de la pct.:
    1. în sumă de ........................ (..............) lei;
    2. în sumă de ........................ (..............) lei;
    3. în sumă de ........................ (..............) lei,
    suma totală fiind de ............... (..............) lei.



    Agent constatator,
    .........................
    Contravenient,
    .....................
    Martor(i),
    .....................
    PROCES-VERBAL
    de îndeplinire a procedurii
    Astăzi, ............................, agentul constatator ...................... din cadrul ......................., având de înmânat Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria ............. nr. .............. şi Înştiinţarea de plată nr. ....................., m-am deplasat la sediul/domiciliul fiscal al contravenientului .......................... din localitatea ..................................., bd./str. ................... nr. ......, bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., judeţul/sectorul ........................, găsind pe contravenient sau pe ............................ (persoana care locuieşte la această adresă)/administrator/împuternicitul contravenientului/reprezentantul legal care, primind actul, a semnat în faţa noastră.
    Semnătura primitorului şi actul de identitate
    ............................................................................
    Amenda/Amenzile se va/vor achita la Trezoreria .................., în contul nr. ................... .
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, contravenientul poate achita în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării ori comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor jumătate din minimul prevăzut în actul normativ de la punctul (1, 2 sau 3) .............., respectiv suma de .................... (.......................) lei.

    II. În conformitate cu prevederile art. ... alin. ... lit. ... din ........................... se confiscă de la contravenient următoarele bunuri/sume destinate, folosite sau rezultate din săvârşirea faptei(lor) prezentate la punctul(ele):
    1. ......................................................................;
    2. ......................................................................;
    3. ..................................................................... .
    Măsurile asigurătorii, de conservare sau valorificare sunt următoarele:
    ......................................................................... .

    Bunurile/Sumele confiscate aparţin:
    ......................................................................... .


    III. Alte menţiuni
    La cererea contravenientului s-au formulat următoarele obiecţii:
    ......................................................................... .

    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării.
    Plângerea se va depune la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia ori la judecătoria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul contravenientul şi va fi însoţită de o copie a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi de alte acte doveditoare în susţinerea plângerii.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care exemplarul 2 s-a înmânat contravenientului astăzi, ............., sau se va comunica acestuia în cel mult o lună de la data încheierii.
    Agent constatator,
    ......................
    Contravenient,
    .......................
    Martor(i) - (date complete privind identitatea)
    .......................
    NOTĂ:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuă scrierea separat în 3 exemplare semnate de toate părţile, aceasta constituind anexă, parte integrantă a prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
    În cazul în care contravenientul refuză semnarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, acest lucru se atestă de martor(i).
    ...................................................


    Refuzând primirea (negăsind nicio persoană), s-a afişat procesul-verbal pe uşa principală a sediului/domiciliului contravenientului.
    Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal de îndeplinire a procedurii.
    Martor(i) - (date complete privind identitatea)
    .......................................................
    Agent constatator,
    .....................…
    Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor:
    - se semnează pe fiecare pagină de agentul constatator. În cazul în care contravenientul nu se află de faţă, refuză sau nu poate să semneze, se va menţiona acest fapt şi va fi confirmat de cel puţin un martor, după caz;
    – se tipăreşte pe ambele feţe, în 3 exemplare (negru, roşu şi verde), este înseriat şi numerotat şi se broşează în carnete de câte 150 de file (50 de seturi);
    – exemplarul 1 se transmite la organul fiscal competent, exemplarul 2 rămâne/se transmite la contravenient/contravenientului, exemplarul 3 rămâne la organul de inspecţie economico-financiară într-o evidenţă distinctă, o copie a acestuia fiind anexă a raportului de inspecţie economico-financiară/raportului de inspecţie, notei unilaterale sau raportului de urmărire a îndeplinirii măsurilor dispuse.



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016