Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 741 din 29 iunie 2021  pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 741 din 29 iunie 2021 pentru modificarea şi completarea unor ordine ale ministrului finanţelor

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 650 din 1 iulie 2021
    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 5, art. 293 alin. (1) lit. d) şi alin. (2) şi art. 294 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    La articolul 6 din Normele privind restituirea taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliţi în Uniunea Europeană, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 101/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 5 februarie 2016, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), care va avea următorul cuprins:
    "(8) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală publică pe site-ul propriu lista magazinelor din reţeaua de vânzare cu amănuntul, autorizate atât pentru vânzarea de bunuri pentru care se acordă dreptul de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor nestabiliţi în Uniunea Europeană, cât şi pentru restituirea taxei pe valoarea adăugată aferente acestor vânzări."


    ART. II
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 105/2016 pentru aprobarea Normelor privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevăzută la art. 293 alin. (1) lit. d) şi art. 395 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi a Procedurii privind autorizarea unor organisme pentru a importa bunuri în regim de scutire, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 8 februarie 2016, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Ministerul Finanţelor, prin direcţia cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul TVA, şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin unităţile sale subordonate, iau măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin."

    2. La anexa nr. 1 titlul IV, capitolul IV se abrogă.
    3. La anexa nr. 1 articolul 48, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În sensul alin. (1), prin persoană nevoiaşă se înţelege persoana din grupul vulnerabil prevăzut la art. 6 lit. p) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La anexa nr. 1 articolul 51, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Dacă bunurile şi echipamentele sunt împrumutate, închiriate sau transferate unei organizaţii care are dreptul la scutire în temeiul art. 48 şi 50, scutirea se acordă în continuare, cu condiţia ca aceasta din urmă să fie autorizată de organele competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor cap. I din Procedura privind autorizarea unor organisme pentru a importa bunuri în regim de scutire, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, şi să utilizeze bunurile şi echipamentele în scopuri care îi conferă dreptul de a beneficia de o asemenea scutire."

    5. La anexa nr. 2 articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Comisia analizează documentele depuse şi decide asupra aprobării sau respingerii cererii de autorizare prevăzute la art. 2 alin. (1). În acest sens, comisia emite «Decizia privind aprobarea/respingerea autorizării de desfăşurare a activităţii de import de bunuri în regim de scutire de la plata TVA», întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la procedură. Decizia se semnează de preşedintele comisiei şi se comunică solicitantului, printr-o notificare scrisă, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data depunerii cererii la organul fiscal competent."

    6. La anexa nr. 2, articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Organele fiscale teritoriale cu atribuţii de efectuare a inspecţiei fiscale efectuează verificări la entităţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o dată la şase luni, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare."

    7. La anexa nr. 2 articolul 9, alineatele (3)-(5) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În vederea soluţionării cererilor de autorizare prevăzute la alin. (1), comisia menţionată la art. 2 alin. (2) analizează documentaţia aferentă şi, în situaţia în care aceasta este completă şi îndeplineşte condiţiile legale, în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei complete transmite cererea şi documentaţia aferentă direcţiei cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul TVA din cadrul Ministerului Finanţelor.
(4) Direcţia cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul TVA ia măsurile necesare supunerii solicitărilor prevăzute la alin. (1) deciziei Comisiei Europene, în conformitate cu procedura de urgenţă pentru consultarea celorlalte state membre.
(5) După primirea notificării privind decizia Comisiei Europene, direcţia cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul TVA comunică această decizie Comisiei de autorizare care a înaintat documentaţia pentru a elibera solicitantului Decizia privind aprobarea/respingerea autorizării de desfăşurare a activităţii de import de bunuri în regim de scutire de la plata TVA. Această decizie este întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la procedură, se semnează de preşedintele comisiei şi se comunică solicitantului, printr-o notificare scrisă, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data la care Comisia de autorizare a fost informată în mod oficial cu privire la decizia Comisiei Europene. În cazul respingerii cererii privind autorizarea, decizia cuprinde motivele care au stat la baza respingerii, precum şi menţiunea potrivit căreia decizia respectivă poate fi contestată, în baza dispoziţiilor legale în vigoare.
    …………….....................................................................…….
(7) Suspendarea provizorie a plăţii taxei pe valoarea adăugată se face de către autorităţile prevăzute la alin. (1), prin emiterea «Deciziei privind suspendarea provizorie a plăţii TVA», întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la procedură. Data emiterii acestei decizii este data la care autorităţile menţionate transmit cererea şi documentaţia aferentă direcţiei cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul TVA din cadrul Ministerului Finanţelor."

    8. La anexa nr. 2, anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    9. La anexa nr. 2, anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. III
    Prevederile art. II pct. 2 intră în vigoare la data de 1 iulie 2021.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul finanţelor,
                    Lucian-Ovidiu Heiuş,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 29 iunie 2021.
    Nr. 741.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la procedură)
    Denumirea organizaţiei ..................
    Codul de identificare fiscală ...........
    Adresa ..................................
    Telefon .................................
    Nr. de înregistrare .....................
    CERERE
    privind autorizarea pentru importul de bunuri în regim de scutire de la plata TVA
    În conformitate cu prevederile .………………..*) din Normele privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevăzută la art. 293 alin. (1) lit. d) şi art. 395 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi în baza documentaţiei anexate, solicităm aprobarea pentru desfăşurarea activităţilor de import în condiţiile art. 48-52, 56-63, 65-67, după caz, din norme, pentru bunurile având următoarele caracteristici:
    - descriere comercială precisă a bunurilor ..........................................;
    – clasificarea în nomenclatura combinată ..........................................;
    – caracteristici tehnice .................................................................;
    – numele sau denumirea şi adresa producătorului şi, după caz, ale furnizorului
    ...............................................................................................;

    – ţara de origine ..........................................................................;
    – locul unde se utilizează bunurile ...................................................;
    – scopul pentru care sunt destinate bunurile .....................................;
    – preţul mărfurilor sau valoarea în vamă ...........................................;
    – numărul de exemplare din acelaşi tip de bunuri ................................;
    – alte informaţii necesare identificării bunurilor ...................................
    Reprezentantul legal al organizaţiei,
    ....................................................
    (numele şi prenumele)
    ....................................................
    (semnătura)
    Data ....................
    *) Se vor menţiona numai articolele corespunzătoare în temeiul cărora se solicită scutirea de TVA, respectiv art. 48, 56 sau art. 65 lit. c), după caz, din Normele aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la procedură)
    MINISTERUL FINANŢELOR
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice .................
    Unitatea fiscală ...............
    DECIZIE
    privind aprobarea/respingerea autorizării de desfăşurare a activităţii de import de bunuri în regim de scutire de la plata TVA
    Nr. ............ din ............
    În conformitate cu prevederile …..……....…*) din Normele privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevăzută la art. 293 alin. (1) lit. d) şi art. 395 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza documentaţiei depuse şi înregistrate cu nr. .........……...., se aprobă/respinge autorizarea desfăşurării activităţii de import în condiţiile art. 48-52, 56-63, 65-67, după caz, din norme de către organizaţia ..............., cu sediul social în localitatea ...................., str. ............... nr. ......., codul de identificare fiscală ..........., telefon .............., reprezentată legal de către ..........(numele şi prenumele)..........,
    *) Se vor menţiona numai articolele corespunzătoare în temeiul cărora se solicită scutirea de TVA, respectiv art. 48, 56 sau art. 65 lit. c), după caz, din Normele aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    pentru bunurile având următoarele caracteristici:
    - descriere comercială precisă a bunurilor ..........................................................................................................................;
    – clasificarea în nomenclatura combinată ...........................................................................................................................;
    – caracteristici tehnice .........................................................................................................................................................;
    – numele sau denumirea şi adresa producătorului şi, după caz, ale furnizorului
    ..............................................................................................;

    – ţara de origine .....................................................................................................................................................................;
    – locul unde se utilizează bunurile ........................................................................................................................................;
    – scopul pentru care sunt destinate bunurile .......................................................................................................................;
    – preţul bunurilor sau valoarea în vamă ...............................................................................................................................;
    – numărul de exemplare din acelaşi tip de bunuri ...............................................................................................................;
    – alte informaţii necesare identificării bunurilor .................................................................................................................. .

    Autorizarea desfăşurării activităţii de import a fost respinsă din următorul/următoarele motiv/motive: ..............................
    Prezenta decizie poate fi contestată în termen de 45 de zile de la data comunicării, sub sancţiunea decăderii, potrivit art. 270 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, la organul fiscal competent potrivit art. 272 din acelaşi act normativ.
    Conducătorul organului fiscal,
    ....................................................
    Nr. de înregistrare ca operator de date cu caracter personal ..............
    Cod ..............................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016