Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 74 din 4 aprilie 2003  pentru modificarea Ordinului ministrului pentru intreprinderile mici si mijlocii si cooperatie nr. 35/2003 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 74 din 4 aprilie 2003 pentru modificarea Ordinului ministrului pentru intreprinderile mici si mijlocii si cooperatie nr. 35/2003 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului

EMITENT: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 248 din 10 aprilie 2003
În temeiul art. 4 alin. (1) lit. e) şi al <>art. 6 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 15/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, cu modificãrile ulterioare,

ministrul pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie emite prezentul ordin.

ARTICOL UNIC
Anexa la Ordinul ministrului pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie nr. 35/2003 pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în dezvoltarea exportului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146 din 6 martie 2003, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Punctul 3 se completeazã cu litera g) cu urmãtorul cuprins:
"g) desfãşoarã activitãţi de producţie de bunuri şi/sau servicii. Sunt excluse de la finanţare:
- societãţile bancare, societãţile de asigurare şi reasigurare, societãţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societãţile de valori mobiliare, societãţile cu activitate exclusiva de comerţ exterior, societãţile de consultanţa precum şi societãţile care desfãşoarã activitãţi privind selecţia şi plasarea forţei de munca;
- societãţile care au inclus în obiectul de activitate tipãrirea materialelor pentru publicitate (cod CAEN 2222), în cazul solicitãrii de finanţare pentru activitatea de la pct. 4 subpct. 4.1 lit. c)."
2. Punctul 5 subpunctul 5.2 litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) certificat constatator emis de Oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul societatea, în care sa se menţioneze reprezentanţii legali ai societãţii, precum şi domeniile de activitate principale şi secundare ale societãţii solicitante;"
3. Punctul 6 subpunctul 6.4 va avea urmãtorul cuprins:
"6.4. Data limita de depunere a Cererii-tip de acord de principiu pentru finanţare este 15 octombrie a anului bugetar în curs, în condiţiile neepuizarii pana la aceasta data a bugetului alocat Programului pentru anul bugetar în curs".
4. Punctul 7 subpunctul 7.2 va avea urmãtorul cuprins:
"7.2. Acordarea alocaţiei financiare nerambursabile se face pe baza unei Cereri-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile, prezentatã în anexa nr. 5, pe care solicitantul selectat trebuie sa o transmitã la MIMMC prin posta sau prin curier, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) notificarea privind acordul de principiu pentru finanţare, în original;
b) formularul de decont prevãzut în anexa nr. 6, însoţit de documentele justificative prevãzute în anexa nr. 1, în original şi în copie, în ordinea activitãţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont;
c) copie de pe declaraţia privind evidenta nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, înregistratã la casa teritorialã de pensii, valabilã pentru luna/lunile anterioare efectuãrii activitãţilor, însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere, semnatã şi stampilata de reprezentantul legal al societãţii sau de împuternicitul agentului economic, privind evidenta nominalã a salariaţilor, respectiv funcţiile de decizie sau de execuţie deţinute de aceştia în cadrul societãţii beneficiare, în cazul solicitanţilor care au participat la activitãţile de promovare a exportului prevãzute la pct. 4. subpct. 4.1 lit. a), b) şi e);
d) lista tuturor documentelor depuse în vederea eliberãrii alocaţiei financiare nerambursabile."
5. Punctul 7 subpunctul 7.3 va avea urmãtorul cuprins:
"7.3. Termenul limita pentru depunerea Cererii-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile completate este 15 noiembrie a anului bugetar în curs."
6. Punctul 7 subpunctul 7.6 va avea urmãtorul cuprins:
"7.6. Virarea efectivã a sumei care constituie alocatie financiarã nerambursabila se face de cãtre MIMMC, în contul beneficiarului, deschis la trezoreria statului în a carei raza teritorialã îşi are sediul sau la care este luat în evidenta fiscalã, dupã caz, pe baza analizei setului de documente prevãzute la pct. 7.2, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea Cererii-tip de eliberare a a alocaţiei financiare nerambursabile conform anexei nr. 5. Documentele originale vor fi ridicate de cãtre beneficiari de la sediul MIMMC, dupã verificarea conformitatii copiilor şi virarea efectivã a sumei reprezentând alocaţia financiarã nerambursabila."
7. Punctul 8 se completeazã cu subpunctul 8.3 cu urmãtorul cuprins:
"8.3. Beneficiarii sunt obligaţi sa efectueze activitãţile pentru care au solicitat finanţare şi sa depunã cererea de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile în termen de maximum 4 luni de la data emiterii notificãrii de acord de principiu la finanţare. În caz contrar solicitantul nu va mai putea beneficia de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului program multianual, pe toatã durata derulãrii acestuia."
8. Dupã punctul 8 se introduce punctul 9 cu urmãtorul cuprins:
"9. Confidenţialitate
Documentele justificative depuse de cãtre solicitanti în cadrul prezentului program sunt confidenţiale, membrii UIP având obligaţia de a nu dezvalui informaţii menţionate în acestea cãtre terţe persoane."
9. Anexa nr. 1 "Activitãţile de stimulare a exportului şi cheltuieli eligibile aferente care constituie obiectul finanţãrii" se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul pentru întreprinderile
mici şi mijlocii şi cooperatie,
Silvia Ciornei

Bucureşti, 4 aprilie 2003.
Nr. 74.


ANEXA 1
(anexa nr. 1 la ordin)



ACTIVITĂŢILE
de stimulare a exportului şi cheltuieli
eligibile aferente care constituie obiectul finanţãrii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Valoarea
r. Activitatea Cheltuieli maxima a Documente
c eligibilã eligibile finanţãrii justificative
r pe
t. activitãţi
- lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Participari la - Cheltuieli 80.000.000 - Contractul cu organizatorul
târguri şi pentru: targului/expoziţiei
expoziţii ● Taxa de - Ordin de deplasare
internaţionale, participare - Factura fiscalã/chitanţa
organizate în ● Închirierea fiscalã*3)
strãinãtate, cu standului - Documente de plata - bilete
stand propriu ● Amenajarea pentru mijloacele de
sau în asociere standului transport
cu alţi agenţi - Cheltuieli de - Asigurare auto şi carte
economici transport*1) verde (dacã este cazul)
- Cheltuieli de - Foaie de parcurs
cazare*1) (dacã este cazul)
pe perioada - Ordine de plata
targului - Dispoziţii de plata
- Cheltuieli cu valutarã externa
transportul - Declaraţie de export
de mostre temporar (pentru mostre)
- Copie de pe extrasul
de cont
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Participari la - Cheltuieli 50.000.000 - Contractul cu organizatorul
târguri şi pentru: targului/expoziţiei
expoziţii ● Taxa de - Ordin de deplasare
internaţionale, participare - Factura fiscalã/chitanţa
organizate în ● Închirierea fiscalã*3)
ţara, cu stand standului - Documente de plata - bilete
propriu sau în ● Amenajarea pentru mijloacele de
asociere cu alţi standului transport
agenţi economici - Cheltuieli de - Foaie de parcurs (dacã
transport*2) este cazul)
- Cheltuieli de - Ordine de plata
cazare*2) - Copie de pe extrasul
pe perioada de cont
targului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Elaborarea şi - Cheltuieli 80.000.000 - Contracte de funizare*7)
producţia de pentru elabo- - Factura fiscalã/chitanţa
materiale rarea şi fiscalã*10)
tipãrite de producţia - Ordine de plata
promovare a materialelor de - Copie de pe extrasul
agentului promovare: de cont
economic*4) a) pliante - Mostre pentru materialele
b) broşuri de promovare realizate
c) cataloage
d) afişe
e) CD-uri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Realizarea unui - Elaborare de 10.000.000 - Contracte de servicii*8)
site pe Internet pagini web - Factura fiscalã/chitanţa
pentru prezenta- pentru prezen- fiscalã*10)
rea activitãţii tarea pe Internet - Ordine de plata
solicitantului şi a activitãţii - Copie de pe extrasul
a produselor solicitantului de cont
promovate*5) şi a produselor
promovate la
export
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Participari la - Taxa de 80.000.000 - Contracte de prestãri
cursuri de prega- participare servicii*9)
tire în ţara şi/ pentru - Factura fiscalã/chitanţa
sau în strãinã- salariaţii fiscalã*11)
tate în domeniul solicitantului - Ordine de plata
tehnicilor de - Cheltuieli - Ordin de deplasare
promovare a pentru - Documente plata - bilete
exportului transport*6) pentru mijloacele
- Cheltuieli de transport
pentru cazare - Asigurare auto şi carte
pentru personalul verde (dacã este cazul)
angajat al - Foaie de parcurs (dacã
solicitantului*6), este cazul)
pe perioada - Copie de pe extrasul
cursului de cont
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Contractarea - Cheltuieli 50.000.000 - Contracte de furnizare*12)
unor servicii de pentru achiziţia - Factura fiscalã/chitanţa
consultanţa pen- de servicii fiscalã
tru elaborarea de consultanţa - Ordine de plata
strategiilor în vederea - Copie de pe extrasul
de export şi/sau elaborãrii de cont
studiilor de strategiei de - Copie de pe materialele
piata export şi/sau elaborate în cadrul
a studiilor contractelor încheiate cu
de piata de furnizorii de servicii
la firme
specializate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Achiziţionarea - Cheltuieli 30.000.000 - Contract de furnizare*12)
de informaţii pentru achizi- - Factura fiscalã/chitanţa
privind pieţele tionarea de fiscalã
externe furnizate informaţii - Ordine de plata
de firme referitoare - Copie de pe extrasul
specializate la pieţele de cont
externe, - Copie de pe materialele
furnizate de elaborate în cadrul
firme contractelor încheiate cu
specializate furnizorii de servicii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport şi cazare, în baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului roman trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Se deconteazã numai transportul pana la/de la destinaţia unde se desfãşoarã targul/expozitia, exclusiv transportul în localitate.
*2) Va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport şi cazare, în baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile bãneşti ale salariaţilor instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegarii, detaşãrii în alta localitate, precum şi în cazul deplasarii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, republicatã, cu modificãrile ulterioare (exclusiv transport de mostre). Se deconteazã numai transportul pana la/de la destinaţia unde se desfãşoarã targul/expozitia, exclusiv transportul în localitate.
*3) În cazul facturilor de cazare, acestea trebuie sa fie emise de unitãţi de cazare cu menţiunea categoriei acestora şi a numelor persoanelor cazate.
*4) Materialele promotionale vor fi realizate în limbi de larga circulaţie internationala.
*5) Site-ul se realizeazã în limba romana şi cel puţin într-o limba de larga circulaţie internationala.
*6) Pentru acţiunile din ţara, va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport şi cazare, în baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile bãneşti ale salariaţilor instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegarii/detaşãrii în alta localitate, precum şi în cazul deplasarii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, republicatã, cu modificãrile ulterioare, exclusiv transportul mostrelor.
Pentru acţiuni care se desfãşoarã în strãinãtate, va fi decontat 60% din valoarea cheltuielilor pentru transport şi cazare, în baza documentelor de plata, la nivelul sumelor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului roman trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Se deconteazã numai transportul pana la/de la destinaţia unde se desfãşoarã cursul, exclusiv transportul în localitate.
*7) În contract trebuie sa se precizeze perioada de desfãşurare a activitãţii şi limba/limbile în care se realizeazã materialele promotionale, precum şi informaţii privind: caracteristicile materialelor realizate, tirajul şi preţul unitar.
*8) În contract trebuie sa se precizeze perioada de desfãşurare a activitãţii, limbile în care se realizeazã site-ul şi adresa paginii web.
*9) În contract trebuie sa se precizeze perioada de desfãşurare a cursului/cursurilor şi numãrul de persoane participante.
*10) Factura fiscalã trebuie sa conţinã informaţii detaliate privind obiectul plãţii.
*11) În cazul facturilor de cazare, acestea trebuie sa fie emise de unitãţi de cazare cu menţiunea categoriei acestora şi a numelor persoanelor cazate.
*12) În contract trebuie sa se precizeze perioada de desfãşurare a activitãţii.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016