Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 74 din 1 februarie 2007  privind aprobarea Metodologiei de emitere a avizului de catre Inspectoratul de Stat in Constructii - I.S.C. pentru documentatiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 74 din 1 februarie 2007 privind aprobarea Metodologiei de emitere a avizului de catre Inspectoratul de Stat in Constructii - I.S.C. pentru documentatiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice

EMITENT: INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 9 februarie 2007

Având în vedere prevederile art. 1 şi ale <>art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 707/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit dispoziţiilor <>art. 3 alin. (2) lit. n) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu prevederile <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.072/2003 privind avizarea de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii a documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice,
în temeiul art. 5 pct. 4 şi al art. 13 pct. 1 şi 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobat prin <>Decizia primului-ministru nr. 397/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de emitere a avizului de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţia avizare din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. şi inspectoratele judeţene în construcţii, respectiv Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Inspectorul general de stat al
Inspectoratului de Stat în Construcţii,
Dorina Nicolina Isopescu

Bucureşti, 1 februarie 2007.
Nr. 74.

ANEXĂ

METODOLOGIE
de emitere a avizului de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice

CAP. I
Dispoziţii generale

Prezenta metodologie este elaboratã în temeiul <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.072/2003 privind avizarea de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii a documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice şi pentru aplicarea acesteia.

CAP. II
Documentele de referinţã

La elaborarea prezentei metodologii s-au avut în vedere urmãtoarele acte normative:
1. <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare;
2. <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
3. <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.179/2002 privind aprobarea structurii devizului general şi a Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, cu completãrile ulterioare;
4. <>Decizia primului-ministru nr. 397/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
5. Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 155/2006 privind aprobarea Ghidului pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã.

CAP. III
Cerinţele privind documentaţia tehnico-economicã supusã avizãrii

3.1. Pentru analizarea şi emiterea avizului, documentaţiile tehnico-economice se prezintã în faza studiu de fezabilitate.
3.2. Fac excepţie obiectivele de investiţii pentru care documentaţiile tehnico-economice au fost elaborate direct în faza proiect tehnic, situaţie în care se prezintã: proiectul tehnic, principalii indicatori tehnico-economici şi devizul general întocmit conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.179/2002 , cu completãrile ulterioare.
3.3. Pentru obiectivele de investiţii care se finanţeazã din fonduri publice sau din credite externe contractate sau garantate de stat, care se deruleazã pe baza unor programe, trebuie sã se prezinte documentele care atestã cã obiectivele respective sunt incluse în unul dintre aceste programe.
3.4. Includerea obiectivelor de investiţii în programele de investiţii anuale sau în listele de solicitare este de competenţa strictã a ordonatorilor de credite, potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 273/2006 .
3.5. Devizele generale şi devizele pe obiective se vor întocmi în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.179/2002 , cu completãrile ulterioare.

CAP. IV
Etapele procesului de avizare

4.1. În situaţia în care pe parcursul analizãrii conţinutului documentaţiilor tehnico-economice se constatã cã documentele prezentate sunt incomplete sau nu conţin toate datele necesare prevãzute de prezenta metodologie, fiind necesare completãri ale acestora, impuse de dispoziţiile legale, Inspectoratul de Stat în Construcţii I.S.C. solicitã investitorilor operarea acestora.
4.2. În cazul modificãrii soluţiei tehnice sau a valorii investiţiei, aprobate în condiţiile legii, la solicitarea emiterii avizului de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., se vor prezenta o notã de fundamentare prin care sã se justifice modificãrile soluţiei tehnice şi/sau ale valorii de investiţie şi devizul general refãcut.
4.3. Termenul legal de emitere a avizelor este de maximum 15 zile, termen care curge de la data înregistrãrii documentaţiei complete.

CAP. V
Competenţele privind emiterea avizelor

5.1. Emiterea avizelor pentru documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.072/2003 este de competenţa Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. - aparat central, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
5.2. Emiterea avizelor pentru documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.072/2003 , realizate integral din fonduri publice locale, este de competenţa inspectoratelor judeţene în construcţii, respectiv a Inspectoratului în Construcţii al Municipiului Bucureşti, potrivit competenţelor teritoriale ale acestora, şi se încadreazã în prevederile cap. VI pct. 6.1.5.4 privind finanţarea totalã a investiţiei.

CAP. VI
Criteriile tehnice şi economice privind analizarea documentaţiilor supuse avizãrii

6.1. Analiza tehnicã a documentaţiilor
Analiza din punct de vedere tehnic a documentaţiilor prezentate în vederea obţinerii avizului Inspectoratului de Stat în Construcţii, în condiţiile prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.072/2003 , se realizeazã avându-se în vedere urmãtoarele cerinţe:
A. Pãrţi scrise
6.1.1. Date generale:
6.1.1.1. Denumirea investiţiei
6.1.1.2. Amplasamentul (judeţul, localitatea)
6.1.1.3. Titularul investiţiei
6.1.1.4. Autoritatea contractantã
6.1.1.5. Elaboratorul studiului
6.1.1.6. Tema, cu fundamentarea necesitãţii şi oportunitãţii avute în vedere la aprobarea studiului de prefezabilitate
6.1.1.7. Descrierea funcţionalã, inclusiv memorii tehnice pe specialitãţi
6.1.2. Date tehnice:
6.1.2.1. Zona, amplasamentul şi situaţia juridicã a terenului care urmeazã sã fie ocupat
6.1.2.2. Caracteristici geofizice ale terenului
6.1.2.3. Caracteristici principale ale construcţiilor
6.1.2.4. Pentru clãdiri: aria construitã şi desfãşuratã, numãr de niveluri, înãlţime
6.1.2.5. Pentru drumuri şi reţele de utilitãţi: lungime, lãţime, diametru, materiale
6.1.2.6. Soluţia constructivã - pentru clãdiri, drumuri şi reţele se va face o descriere a soluţiilor tehnice
6.1.2.7. Instalaţii aferente construcţiilor: descrierea soluţiilor prevãzute
6.1.2.8. Pentru intervenţii la construcţii existente se va prezenta proiectul avizat de proiectantul iniţial sau expertiza tehnicã întocmitã de un expert tehnic atestat
6.1.3. Devizul general al investiţiei
6.1.4. Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei
6.1.5. Finanţarea investiţiei:
Din valoarea totalã a investiţiei:
6.1.5.1. ... lei din surse proprii;
6.1.5.2. ... lei din credite bancare;
6.1.5.3. ... lei din fondurile bugetului de stat;
6.1.5.4. ... lei din bugetul local;
6.1.5.5. ... lei din credite externe garantate sau contractate de stat etc.
6.1.6. Avize şi acorduri:
6.1.6.1. Avizul ordonatorului principal de credite privind necesitatea şi oportunitatea investiţiei
6.1.6.2. Certificatul de urbanism şi avizele/acordurile prevãzute în acesta şi în alte dispoziţii legale
B. Pãrţi desenate
Plan de încadrare în zonã
Plan de situaţie
Planuri de infrastructurã, planuri de suprastructurã şi secţiuni caracteristici cotate
6.2. Analiza economicã a documentaţiilor
Analiza din punct de vedere economic a documentaţiilor se realizeazã avându-se în vedere urmãtoarele cerinţe:
Devizul general respectã structura şi metodologia aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.179/2002 , cu completãrile ulterioare.
Devizele pe obiecte:
- sunt întocmite pentru toate obiectele cuprinse în devizul general, conform <>art. 9, 10 şi 11 din metodologia aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.179/2002 , cu completãrile ulterioare;
- sunt întocmite cu respectarea prevederilor <>art. 12 şi 14 din metodologia aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.179/2002 , cu completãrile ulterioare;
- cheltuielile privind obţinerea terenului - se verificã corespondenţa suprafeţelor din devizul pe obiect cu suprafeţele menţionate în situaţia juridicã a terenului;
- preţurile estimative folosite pentru evaluarea categoriilor de lucrãri se vor justifica cu oferte de preţ.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016