Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 74.535 din 29 martie 2020  privind măsurilor privind coordonarea operaţională a serviciilor de ambulanţă de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă pe perioada stării de urgenţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 74.535 din 29 martie 2020 privind măsurilor privind coordonarea operaţională a serviciilor de ambulanţă de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă pe perioada stării de urgenţă

EMITENT: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
PUBLICAT: Act intern nr. 1 din 29 martie 2020

        Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice şi evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere importantă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, atât prin circulaţia virusului pe teritoriul naţional cât şi prin importarea acestuia odată cu revenirea în ţară a persoanelor posibil infectate,
        Luând în considerare necesitatea asigurării unei coordonării unitare adecvate pentru gestionarea cazurilor de infecţie cu coronavirusul SARS-CoV-2 la nivelul structurilor de asistenţă medicală de urgenţă, în aplicarea prevederilor art. 4 din anexa nr. 1 la Decretul Preşedintelui României nr. 195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă în temeiul art. 4,art. 5 alin. 1 din Decretul Preşedintelui României nr. 195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă coroborat cu art. 14 din H.G. nr. 557 din 03.08.2016 privind managementul tipurilor de risc şi al art. 7^1 din O.U.G. nr. 11 din 11.02.2020*1) privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei,
        *1) aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20 din 17.03.2020 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei.

        Secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă emite următorul ordin:
    ART. 1
        Pe durata stării de urgenţă, comanda operaţională a activităţii de asistenţă medicală prespitalicească şi prim ajutor calificat organizată la nivelul serviciilor de ambulanţă şi inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, este asigurată de inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă, sau de înlocuitorul legal.

    ART. 2
    (1) Inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă convoacă, la nevoie, şedinţe operative de coordonare la care participă managerul SAJ şi medicul şef UPU-UPU/SMURD, pentru prezentarea problemelor operaţionale şi identificarea soluţiilor.
    (2) Toate deciziile operaţionale ale managerilor serviciilor de ambulanţă, pe durata stării de urgenţă, trebuie adoptate doar după consultarea cu persoana desemnată din cadrul inspectoratului pentru situaţii de urgenţă şi supuse aprobării inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă.
    (3) La nevoie, pe durata stării de urgenţă, pentru eficientizarea capacităţii de răspuns, inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă poate solicita şi echipajele serviciilor private de ambulanţă care vor asigura consultaţiile de urgenţă la domiciliu, transport sanitar, precum şi sprijinirea direcţiilor de sănătate publică, în desfăşurarea activităţilor specifice.

    ART. 3
        Activităţile efectuate de către structurile ISU-SMURD includ:
    a) operaţiuni şi activităţi de salvare, descarcerare, deblocare;
    b) misiuni de prim-ajutor şi asistenţă medicală de urgenţă conform competenţelor tipului de echipaj;
    c) misiuni de transport a pacienţilor suspecţi sau confirmaţi cu coronavirusul SARS-CoV-2 la/de la unităţile spitaliceşti, cât şi a personalului medical/paramedical la/de la locul solicitării;
    d) dispecerizarea, conform atribuţiilor specifice, a forţelor şi mijloacelor de intervenţie ca urmare a apelurilor primite prin SNUAU 112;
    e) alte misiuni la solicitarea dispeceratului integrat, şefului CNCCI/înlocuitor legal sau a comandantului acţiunii.


    ART. 4
        Activităţile efectuate de către serviciile publice de ambulanţă includ:
    a) acordarea asistenţei medicale de urgenţă conform competenţelor tipului de echipaj (B1, B2 sau C2);
    b) efectuarea transportului medical asistat al pacienţilor conform competenţelor tipului de echipaj (B1, B2 sau C2);
    c) acordarea consultaţiilor de urgenţă la domiciliu;
    d) efectuarea transportului medical neasistat cu echipaje medicale de tip A1 şi A2 al pacienţilor care nu se află în stare critică şi nu necesită monitorizare şi îngrijiri medicale speciale pe durata transportului;
    e) dispecerizarea, conform atribuţiilor specifice, a forţelor şi mijloacelor de intervenţie ca urmare a apelurilor primite prin SNUAU 112;
    f) recoltarea probelor biologice, la solicitarea Direcţiilor de Sănătate Publică şi transportul acestora către laborator;
    h) executarea de către echipajele SAJ, la solicitarea ISU-SMURD, a unor misiuni de sprijin conform indexului de cooperare, dar care nu pot fi efectuate în acel moment de către echipajele SMURD;
    i) alte misiuni la solicitarea dispeceratului integrat, şefului CNCCI/CJCCI, înlocuitor legal sau comandantului acţiunii.


    ART. 5
    (1) La solicitarea dispeceratului integrat/comandantului acţiunii, serviciile de ambulanţă private asigură consultaţii de urgenţă la domiciliu, transportul sanitar neasistat, recoltarea de probe*2) de la persoanele suspecte, sprijinirea direcţiilor de sănătate publică în desfăşurarea activităţilor specifice sau orice altă activitate de asistenţă medicală prespitalicească.
        *2) personalul va fi instruit în prealabil de către DSP

    (2) Solicitarea sprijinului serviciilor de ambulanţă private se va efectua numai dacă acestea dispun de personal care nu este angajat şi în cadrul serviciilor publice de urgenţă.
    (3) Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va întreprinde măsurile din competenţă în vederea decontării misiunilor prevăzute la alin. (1), în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    ART. 6
    (1) Serviciile de ambulanţă judeţene/ Bucureşti-Ilfov şi structurile ISU-SMURD, vor raporta zilnic, până la ora 08:00, la Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei, următoarele date:
    - stocurile de materiale sanitare şi echipamente de protecţie existente, estimarea de epuizare a acestora corelată cu evoluţia epidemiologică şi necesarul lunar estimat;
    – situaţia parcului auto existent, numărul de ambulanţe defecte, numărul de ambulanţe ce vor deveni disponibile în urma finalizării reparaţiilor, numărul de ambulanţe indisponibile tehnic şi tipul defecţiunii tehnice;
    – estimarea de utilizare a resurselor tehnice şi materiale existente, dificultăţile întâmpinate în aprovizionarea cu materiale, medicaţie, dezinfectanţi, precum şi în rezolvarea defecţiunilor tehnice ale echipamentelor şi ambulanţelor. Pentru aceste situaţii se vor comunica şi estimarea timpului necesar pentru rezolvarea fiecărei probleme, cât şi a timpului de funcţionare cu resursele existente (în lipsa rezolvării problemei);
    – personalul disponibil şi indisponibil din fiecare unitate/subunitate SAJ/SABIF, ISUJ (pentru componenta medicală). Pentru personalul indisponibil se va comunica şi estimarea datei de revenire în activitate, precum şi dacă există persoane indisponibile datorită infecţiei COVID-19, izolării voluntare la domiciliu/carantină instituţionalizată;
    – în funcţie de personalul disponibil, Directorii Medicali ai SAJ/SABIF şi Medicii şefi ai SMURD (pentru personalul medical) vor comunica numărul şi tipul de echipaje medicale pe care le pot alcătui;
    – în situaţiile în care este imperativă creşterea numărului de echipaje SAJ/SABIF şi SMURD, inspectorul şef al ISU/ISUBIF poate dispune schimbarea programului de lucru prin trecerea la 2 ture, precum şi sistarea concediilor de odihnă, învoirilor şi permisiilor.

    (2) Pentru menţinerea capacităţii operative, pe durata stării de urgenţă, inspectorul şef al ISUJ poate lua decizii referitoare la:
    - aprobarea menţinerii operative a autospecialelor care prezintă defecţiuni minore, în funcţie de tipul defecţiunii;
    – efectuarea manevrei de forţe în zona de responsabilitate în funcţie de nevoile operative a ambulanţelor SMURD şi SAJ/SABIF;
    – înlocuirea temporară a resurselor SMURD din subunităţile de pompieri când acestea sunt indisponibile tehnic sau operativ mai mult de 6 ore, cu autospeciale din cadrul serviciilor de ambulanţă, după consultarea managerului SAJ/SABIF şi a medicului şef SMURD, iar dispecerizarea acestora se va realiza prin dispeceratele integrate;
    – completarea echipajelor serviciilor de ambulanţă, în caz de necesitate, cu paramedici din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.


    ART. 7
        Pentru asigurarea unui răspuns coordonat şi integrat, pe durata stării de urgenţă, se stabilesc următoarele măsuri în plan operaţional şi al comunicării publice:
    - coordonarea întregii activităţi*3) a dispeceratelor integrate/colocate de către şefii structurilor din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă care au în subordine personalul dispeceratului propriu şi subordonarea operaţională a personalului turei operative şefului turei operative din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă;
        *3) doar activitatea personalului inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă şi a serviciilor de ambulanţă

    – la nivel local, comunicarea publică efectuată de către personalul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, serviciilor de ambulanţă şi a SMURD se va realiza doar cu aprobarea prealabilă a inspectorului şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă.


    ART. 8
    (1) Medicii, asistenţii şi ambulanţierii din cadrul serviciilor de ambulanţă, unităţilor/compartimentelor de primiri urgenţă care lucrează atât în unităţile sanitare de stat cât şi în cele private, vor fi convocaţi şi planificaţi pentru asigurarea gărzilor/turelor din cadrul serviciilor publice.
    (2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alineatul precedent, medicii de familie ce efectuează gărzi în cadrul unităţilor/compartimentelor de primiri urgenţă şi serviciilor de ambulanţă şi care pot să-şi continue activitatea şi în cadrul cabinetelor private de medicină de familie.

    ART. 9
        Se abilitează Inspectorul General al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă să emită ordine, cu caracter obligatoriu şi pentru activitatea operaţională a serviciilor de ambulanţă.

    ART. 10
        Prezentul ordin se transmite la Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei în vederea diseminării către Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, unităţile/compartimentele de primiri urgenţe şi serviciile de ambulanţă judeţene/Bucureşti-Ilfov.



                                                  COMANDANTUL ACŢIUNII
                                                    SECRETAR DE STAT
                                   ŞEF AL DEPARTAMENTULUI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
                                                    dr. RAED ARAFAT


                                       -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016