Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 735 din 16 septembrie 2010  pentru aprobarea Normelor privind Regulamentul de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager persoana fizica la spitalele publice din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 735 din 16 septembrie 2010 pentru aprobarea Normelor privind Regulamentul de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager persoana fizica la spitalele publice din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 23 septembrie 2010
ORDIN nr. 735 din 16 septembrie 2010
pentru aprobarea Normelor privind Regulamentul de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoanã fizicã la spitalele publice din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 23 septembrie 2010

În temeiul <>art. 179 alin. (1) şi al <>art. 186 alin. (9) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind Regulamentul de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoanã fizicã la spitalele publice din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
<>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 268/2007 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoanã fizicã, la spitalele publice din reţeaua sanitarã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 26 februarie 2007, se abrogã.
ART. 3
Direcţia generalã juridicã şi resurse umane, Direcţia asistenţã medico-socialã şi spitalele publice din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu

Bucureşti, 16 septembrie 2010.
Nr. 735.


ANEXÃ

NORME
privind Regulamentul de organizare şi desfãşurare a concursului
pentru ocuparea funcţiei de manager persoanã fizicã la spitalele
publice din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ocuparea funcţiei de manager la spitalele publice aflate în reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii se face prin concurs, la care pot participa persoane fizice care întrunesc cumulativ condiţiile:
a) sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
b) sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sãnãtãţii şi stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii, ori sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic, juridic ori administrativ organizat într-o instituţie de învãţãmânt superior acreditatã, potrivit legii;
c) pentru spitalele clinice în care se desfãşoarã şi activitate de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã medicalã, managerul trebuie sã fie cadru universitar sau medic primar şi sã fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management ori management sanitar, agreate de Ministerul Sãnãtãţii şi stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
d) au cel puţin 2 ani vechime în posturi prevãzute cu studii universitare de lungã duratã, conform legii;
e) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
f) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
g) nu au vârsta de pensionare, conform legii.
(2) Concursul pentru ocuparea funcţiei de manager din cadrul spitalelor publice se organizeazã de cãtre consiliul de administraţie al spitalului public respectiv şi se desfãşoarã la nivelul acestuia, cu respectarea prezentelor norme.
ART. 2
Consiliul de administraţie al spitalului numeşte, prin hotãrâre, comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului.
ART. 3
(1) Concursul se desfãşoarã în douã etape, dupã cum urmeazã:
1. etapa de verificare a îndeplinirii de cãtre candidaţi a condiţiilor stabilite în publicaţia de concurs, etapã eliminatorie;
2. etapa de susţinere a probelor de evaluare şi cuprinde:
a) proba scrisã, un test-grilã de verificare a cunoştinţelor;
b) proba de susţinere a proiectului de management;
c) interviul de selecţie.
(2) Nota minimã de promovare a fiecãrei probe de evaluare este 7,00.
(3) Dupã finalizarea etapelor de concurs se întocmeşte clasificarea candidaţilor care au promovat toate probele de evaluare şi care au obţinut media finalã de cel puţin 8,00.
(4) Se declarã admis candidatul care s-a clasat pe primul loc în urma susţinerii concursului pentru ocuparea funcţiei de manager al spitalului public pentru care a concurat.
ART. 4
(1) Numirea în funcţia de manager al spitalului public se face prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, potrivit prevederilor <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pe o perioadã de 3 ani, potrivit prevederilor <>Legii nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Evaluarea activitãţii managerului se face, potrivit legii, pe baza criteriilor generale de performanţã stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii, precum şi pe baza celor specifice stabilite prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
ART. 5
(1) Consiliul de administraţie al spitalului publicã în sãptãmânalul "Viaţa medicalã", precum şi pe site-ul spitalului anunţul de concurs, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii acestuia.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) denumirea funcţiei scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfãşurare a concursului;
c) locul şi perioada de înscriere;
d) conţinutul dosarului de înscriere.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management, grila de punctare a acestuia, precum şi bibliografia pentru concurs sunt stabilite de comisia de concurs. Acestea se publicã, odatã cu anunţul de concurs, pe site-ul spitalului şi se afişeazã la sediul acestuia.

CAP. II
Organizarea concursului

ART. 6
(1) Comisia de concurs este formatã din preşedinte, 2 membri şi un secretar, numiţi conform prevederilor art. 2.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din 3 membri, numiţi conform prevederilor art. 2.
(3) Nu pot face parte din comisia de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
ART. 7
(1) Spitalul care organizeazã concursul, prin consiliul de administraţie, pune la dispoziţia comisiei de concurs mijloacele birotice necesare desfãşurãrii concursului şi ia mãsurile necesare asigurãrii securitãţii informaţiilor pe toatã perioada acestuia.
(2) Preşedintele comisiei de concurs rãspunde pentru asigurarea legalitãţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie.
(3) Preşedintele comisiei de concurs stabileşte atribuţiile fiecãrui membru al comisiei.
ART. 8
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) stabilirea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei pentru concurs, precum şi publicarea şi afişarea acestora cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (3);
b) elaborarea întrebãrilor pentru testul-grilã de verificare a cunoştinţelor;
c) studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
d) întocmirea listei candidaţilor admişi la concurs;
e) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile desfãşurãrii concursului;
f) organizarea şi desfãşurarea probelor de evaluare;
g) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativã a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
h) evaluarea candidaţilor;
i) înregistrarea contestaţiilor candidaţilor şi predarea acestora, pe bazã de proces-verbal, comisiei desemnate pentru soluţionare;
j) stabilirea clasificãrii candidaţilor;
k) comunicarea rezultatelor intermediare şi finale ale concursului potrivit prezentelor norme;
l) punerea la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor a tuturor documentelor necesare analizãrii şi soluţionãrii acestora.
ART. 9
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor rezolvã contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilã şi la rezultatul final al concursului.
(2) Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi sunt aduse la cunoştinţa contestatarului prin afişare la sediul spitalului public.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor

ART. 10
Înscrierea candidaţilor se face la sediul spitalului care organizeazã concursul, într-un interval care se încheie cu 7 zile înaintea datei stabilite pentru susţinerea concursului.
ART. 11
Dosarul de înscriere trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã sau echivalente;
d) copia legalizatã a documentelor care atestã absolvirea cursurilor de perfecţionare în management sau management sanitar, prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b), ori copia legalizatã a diplomei de masterat sau doctorat în management sanitar, economic, juridic ori administrativ;
e) documente care sã ateste calitatea de cadru didactic sau copie legalizatã a certificatului de medic primar, în cazul concursului organizat pentru ocuparea postului de manager din cadrul spitalelor clinice în care se desfãşoarã şi activitate de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã medicalã;
f) curriculum vitae;
g) copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestã efectuarea unor specializãri, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
h) adeverinţa care atestã vechimea în posturi cu studii universitare de lungã duratã sau copie de pe carnetul de muncã, certificatã "în conformitate cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii;
i) cazierul judiciar;
j) adeverinţa din care rezultã cã este apt medical, fizic şi neuropsihic;
k) declaraţia pe propria rãspundere cã nu este urmãrit penal şi nu are cunoştinţã cã a fost începutã urmãrirea penalã asupra sa;
l) copie legalizatã a actelor (certificat de cãsãtorie etc.), prin care şi-a schimbat numele, dupã caz;
m) proiectul de management realizat de candidat.
ART. 12
(1) În termen de 3 zile de la data finalizãrii înscrierilor, comisia de concurs verificã/studiazã dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare candidat rezultatul, prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins".
(2) Rezultatul verificãrii/studierii dosarelor de înscriere se afişeazã la sediul spitalului.
(3) Candidaţii pot sã conteste acest rezultat în termen de 24 de ore de la data afişãrii rezultatelor. Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 48 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a acestora.
(4) Concursul este continuat numai de candidaţii declaraţi "Admis".

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

ART. 13
(1) Comisia de concurs elaboreazã întrebãrile pentru testul-grilã de verificare a cunoştinţelor cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1).
(2) Testul-grilã are caracter eliminatoriu şi se desfãşoarã pe durata a douã ore.
(3) Testul-grilã conţine 50 de întrebãri, dintre care 40% din domeniul legislaţiei specifice activitãţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de rãspuns (a, b, c, d), astfel:
a) 40% din totalul întrebãrilor au un singur rãspuns corect din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebãrilor au douã rãspunsuri corecte din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,1 puncte.
ART. 14
Testul-grilã elaborat se multiplicã în prezenţa preşedintelui comisiei de concurs într-un numãr de exemplare dublu faţã de numãrul candidaţilor înscrişi la concurs. Dupã multiplicare, testele-grilã se introduc într-un plic care se sigileazã.
ART. 15
Pentru rezolvarea testului-grilã candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare albastrã, orice altã culoare fiind consideratã semn distinctiv.
ART. 16
Notarea testului-grilã se face cu respectarea baremului de corectare elaborat de membrii comisiei de concurs şi aprobat de preşedintele acesteia. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzãtor notei 10. În situaţia în care existã diferenţe mai mari de un punct între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, preşedintele reverificã şi stabileşte punctajul definitiv.
ART. 17
(1) Rezultatul testului-grilã se afişeazã la sediul spitalului, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei.
(2) Candidaţii care au obţinut la testul-grilã de verificare a cunoştinţelor o notã mai micã de 7,00 sunt declaraţi respinşi.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul testului-grilã în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a acestora.
ART. 18
(1) Proiectul de management reflectã modul în care candidatul analizeazã şi propune soluţii de rezolvare a temei alese.
(2) Tema aleasã de candidat pentru proiectul de management vizeazã spitalul pentru care candideazã. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie sã fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor, spitalul are obligaţia sã punã la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitãrii, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatoricã aprobatã şi structura de personal ale unitãţii sanitare, aflate în vigoare la data solicitãrii.
ART. 19
(1) Tema proiectului de management este aleasã de candidat dintre temele-cadru publicate odatã cu anunţul, se realizeazã individual de cãtre acesta şi se dezvoltã într-un volum cuprins între 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.
(2) Proiectele sunt evaluate de comisia de concurs înainte de data stabilitã pentru susţinerea acestei probe.
(3) Fiecare proiect este notat conform grilei de punctare stabilite de cãtre comisia de concurs. Nota, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(4) În cazul în care existã diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de membrii comisiei de concurs, preşedintele reverificã şi stabileşte punctajul proiectului de management.
(5) Grila de punctare a proiectului de management este elaboratã de comisia de concurs, se publicã pe site-ul spitalului şi se afişeazã la sediul acestuia odatã cu afişarea temelor-cadru.
ART. 20
(1) Susţinerea proiectului de management se face în plenul comisiei de concurs, pe durata a maximum 15 minute. Aceastã duratã poate fi suplimentatã de preşedintele comisiei de concurs în cazul în care se pun întrebãri suplimentare.
(2) În urma susţinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs acordã o notã pentru prezentarea proiectului, care nu poate fi mai micã decât nota acordatã la evaluarea acestuia.
(3) Nota definitivã pentru proiectul de management este media aritmeticã a notelor de evaluare şi prezentare a proiectului şi se comunicã candidatului la finalul acestei probe.
ART. 21
(1) În scopul aprecierii abilitãţilor de îndeplinire a atribuţiilor funcţiei de manager, comisia de concurs va susţine interviul de selecţie.
(2) Fiecare membru al comisiei de concurs, dupã finalizarea interviului, întocmeşte fişa interviului de selecţie, dupã modelul prevãzut în anexã care face parte integrantã din prezentele norme.
(3) Interviul de selecţie se desfãşoarã pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs.
(4) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, stare materialã şi origine socialã.
(5) Nota interviului este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fişa interviului de selecţie.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 22
Nu pot candida la concursul de ocupare a funcţiei de manager membrii consiliului de administraţie al spitalului care organizeazã concursul.
ART. 23
(1) Nota finalã obţinutã de fiecare candidat reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la testul-grilã, proiectul de management şi interviul de selecţie, calculatã cu douã zecimale.
(2) În baza notelor finale se întocmeşte, în ordine descrescãtoare, clasamentul candidaţilor la concurs.
(3) La note egale, departajarea candidaţilor se face dupã nota obţinutã la testul-grilã, iar la menţinerea egalitãţii, dupã nota obţinutã la proiectul de management.
ART. 24
(1) Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului, prin publicare pe site-ul spitalului şi afişare la sediul acestuia.
(2) Contestaţiile privind rezultatul final al concursului se pot depune în termen de 24 de ore de la data afişãrii şi vor fi soluţionate în termen de 48 de ore de la data expirãrii termenului de depunere, de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor. Rezultatul contestaţiilor se afişeazã la sediul spitalului.
ART. 25
(1) În termen de douã zile lucrãtoare de la finalizarea concursului, pe baza procesului-verbal cu rezultatele concursului, transmis de cãtre preşedintele comisiei de concurs, semnat pe fiecare paginã, consiliul de administraţie al spitalului valideazã rezultatele concursului şi solicitã ministrului transporturilor şi infrastructurii emiterea actului de numire în funcţie.
(2) Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii de numire în funcţie a managerului se emite în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii.
ART. 26
Dosarele de înscriere, lucrãrile scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfãşurarea concursului se pãstreazã de cãtre spitalul care a organizat concursul.


ANEXÃ
la norme



FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE

Candidat (numele şi prenumele) ...................................
Calificare (profesie, grad profesional, titlu academic) .................
Data interviului ...................................................
1. Aptitudini de comunicare:
- Excelente (10-9,50)
- Foarte bune (9,49-9,00)
- Acceptabile (8,99-7,00)
- Minime (6,99-5,00)
- Insuficiente (4,99-1,00)
2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale:
- Excelente, capabil sã îşi asume atribuţiile funcţiei de manager fãrã o pregãtire prealabilã (10-9,50)
- Foarte bune, este necesarã puţinã pregãtire (9,49-9,00)
- Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil sã înveţe (8,99-7,00)
- Necesitã multã pregãtire (6,99-5,00)
- Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00)
3. Ambiţii profesionale:
- Fixeazã obiective foarte ambiţioase (10-9,50)
- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00)
- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00)
- Obiective limitate, nu este foarte ambiţios (6,99-5,00)
- Se bazeazã pe alţii prea des, obiective minime (4,99-1,00)
4. Motivare:
- Motivare excelentã, dorinţã puternicã de a munci (10-9,50)
- Foarte interesat de ocuparea funcţiei; pune multe întrebãri (9,49-9,00)
- Dorinţã de a munci (8,99-7,00)
- Puţin interesat de ocuparea funcţiei (6,99-5,00)
- Nu este interesat de ocuparea funcţiei, impasibil (4,99-1,00)
5. Corespunzãtor pentru ocuparea funcţiei de manager de spital public:
- Excelent pentru aceastã funcţie (10-9,50)
- Foarte bun pentru aceastã funcţie (9,49-9,00)
- Satisfãcãtor pentru aceastã funcţie (8,99-7,00)
- Incert pentru aceastã funcţie (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtor pentru aceastã funcţie (4,99-1,00)
6. Autocontrol:
- Are o excelentã abilitate de a se controla (10-9,50)
- Siguranţã de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele (9,49-9,00)
- Autocontrol mediu (8,99-7,00)
- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00)
- Greoi, pare preocupat, îngrijorat (4,99-1,00)
7. Impresie generalã:
- Excelentã (10-9,50)
- Foarte bunã (9,49-9,00)
- Bunã (8,99-7,00)
- Satisfãcãtoare (6,99-5,00)
- Nesatisfãcãtoare (4,99-1,00)
Nota obţinutã*): ................ - candidatul este**): ...................
------------
*) Se trece nota interviului de selecţie, calculatã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.
**) Aprecierea candidatului în funcţie de nota obţinutã:
- Foarte potrivit (10-9,50)
- Potrivit (9,49-9,00)
- Destul de potrivit (8,99-7,00)
- Nepotrivit (6,99-1,00)

Evaluator (membrul comisiei de concurs),
..........................................
Semnãtura ....................................
Data ..........................................

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016